[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DeCobvan

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:22

eigenlijk zijn het twee heel verschillende zadels..
ik zou kijken wat ik wil gaan doen, wil ik meer dressuur kant op of buitenritjes/springen.

als je maar eens in de zoveel tijd wil gaan dressuren en dus meer buitenritjes wil gaan maken of springen zou ik kiezen voor een veelzijdigheids/springzadel. want voor die enkele keer dat je dan dressuur gaat rijden kan dit ook op een veelzijdigheids/springzadel.

aan zadel 1 heb je al een beetje twijfels gezien de lengte van de zweetbladen.
Wanneer de zweetbladen te lang zijn, gaan deze schuren tegen je benen en ontstaan er in het ergste geval blaren.
een nieuwe singel kost daarin tegen niet heel duur, dus daar zal ik me niet door weerhouden.

ik denk dat er aan zadel twee meer pluspunten voor jou zitten.. op de prijs na dan.. ;)
vaak hebben verkooppunten proefzadels.. ik zeg probeer er een paar uit, dan weet je wat er bij je past.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:27

Alle twee de zadels lijken me moeilijk passend te krijgen op Tinky. Ze liggen denk ik snel op de schouder. Ik heb de zadels natuurlijk nooit in het echt gezien, maar ben er bang voor. Let ook goed op de lengte.
Ik zou als ik jou was een goede zadelpasser laten komen die verschillende zadels heeft, tweedehands is kwa prijs vaak goed te doen, dan heb je eerder een kwalitatief goed zadel voor een lagere prijs.
Fijne daarvan is ook dat je veel verschillende zadels kunt proberen. Want het is naast dat het op Tinky goed moet passen ook belangrijk dat je er zelf lekker in zit.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:31

Klopt.. Iemand zei me ook al dat zadel 2 geschikter zou zijn, mits je er gewoon even veel mee kan doen als met een veelzijdigheidszadel. Ook omdat ik nog jong ben, stel dat ik ooit toch intensiever met Tinky kan rijden en ik bv zadel 1 heb gekocht, dat niet zou lukken.. Ik wil zo'n zadels als deze omdat ze dus heerlijk zitten en als ik een lange rit met een gewoon zadel doe (mét bontje) men kont open ligt en dat is niet echt fijn :=

Ik denk ook, dat zadel 1 eerder dressuurmatig is (mits lange singelstoten,..) en zadel 2 eerder springen/veelzijdigheid.

Kortom komt het er op neer dat zadel 2 beter is, buiten de prijs dan jammer genoeg. Maar, met zo'n duur zadel, doe je met gemak een jaar of 10. Bovendien heb je er nog eens 5 of 10 jaar garantie op.

Edit; Draaakje, je hebt echt helemaal gelijk, en dat was ook het probleem met de zaldi zadels of ze op Tinky zouden passen. Ik dacht dat hun grootste boommaat 36 was. Maar ik heb er ookal mensen mee zien rijden met een haflinger of fjord. Het kan dus wel. Zaldi zijn spaanse zadels en dus voor barokke paarden, dit zijn ook niet echt de magerste paardjes. Ook staan deze zadels bekend juist om hun schoudervrijheid. Ik heb deze foto's gewoon erop geplakt hé, dit zegt helemaal niets.

Edit2; We willen geen 2dehands meer, omdat de vorige dit ook was.. Deze heeft het nog geen jaar uitgehouden. Hele voering los, gat in de kussen = vulling er half uit, geeft zwart af, ..

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:05

zou een boomloze dan geen oplossing zijn..
zitten heerlijk, je hebt ze in alle kleuren, soorten en maten.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:07

Ja, daar hadden we eerst voor getwijfeld. Maar dan nog is dat ook niet geschikt. Ik denk niet dat het fijn springt oid en sommige mensen vinden het niets terwijl andere het geweldig vinden.

Bovendien is dat ook nog zo'n gedoe met die pads (en andere spullen die je erbij moét kopen) en kan je ze niet gewoon in een gewone ruitersportzaak kopen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:53

Heb je ook wel eens naar een tekna zadel gekeken? Cp112 rijd daar mee, iets vriendelijker qua prijs maar wel super mooi.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:54

hihi , daar zit ik ook mee.
Heb 2 prachtige zadels ( Thorrowgood dressuurzadel 16" zwart en een Stübben Siegfried 18" veelzeidigheid , bruin) liggen die beiden niet op een Tinker passen , maar wil deze inruilen en dan een ander zadel terug kopen.

Mijn voorkeur gaat naar boomloos , maar hier kan ik mijn zadels niet inruilen.
Dus ben toch verplicht iets te zoeken waar ik ook op kan inruilen....

Ik hoop dat je eruit kunt komen !

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:17

Ik ben er zeker van dat die Tekna zadels goede zadels zijn, maar dat is niet wat ik zoek, want anders kan ik ook een gewone simpele Wintec kopen. Comfort staat op de eerste plaats, de veelzijdigheid op de 2de. Daarom wou ik richting de endurance zadels gaan, omdat ik momenteel enkel buitenrijd en zoals ik al zei, mijn kont helemaal open geschuurd is na een wat langere rit. Bovendien zei een vriendin van me dat het zadel dat ik nu heb niet mooi past op Tinky..

Ik wou een Zaldi, omdat de kwaliteit errug goed is. Zo'n zadel gaat gemakkelijk 10 jaar mee en bovendien heb je er nog garantie op ook. Ik heb dat zadel gezien (nr 1) en alles eens bekeken en vond het top! Mijn vinger zakte zo in die zitting, héérlijk.

Ik hoorde ook goede verhalen over de Massimo Trail, maar die is nog duurder dan zadel 2 en dat krijg ik echt niet hoor. Bovendien moet het zadel niet enkel voor mij passen, maar ook voor mijn moeder, broer en eventueel vader.

Kortom moeten we een Zaldi nog niet afschrijven, want er zijn mensen met koudbloeden (o.a. Tinkers) die met een Zaldi Hanover rijden (Wel niet zo'n zadel als ik hier toonde, maar het merk is wél hetzelfde, dus de kans is groot dat deze endurance zadels ook gewoon op Tinkers kunnen passen echter is dat nog altijd geen zekerheid dat deze dan op Tinky zal passen, maar wees gerust, er zal een zadelpasser naar komen kijken :) ) Ik wil dus eerst zo'n Zaldi proberen, als dat 'm niet word, zal het jammer genoeg toch maar een wintec worden vrees ik..

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:29

Jeeej,weer terug van vakantie,ga lekker op mijn gemakje bijlezen,veel gekletst hier :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:41

Heb de zadeltassen van die wedstrijd op facebook gewonnen ! *\%/* *\o/* :#

Ben echt erg blij! Dankje aan iedereen die heeft geliked !

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:30

Gefeliciteerd!!!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:14

toppie lor, leuk!

kaat, je zou ook nog naar stockzadels kunnen kijken..
zijn zeker buitenrit proof en er zit op de meeste veel wrong (genoeg voor een sprongetje).

Andrea, kan je ze niet beter te koop zetten dan en dat geld gebruiken voor een nieuwe.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:24

Dat is idd nog een idee! Ik ga sowieso eens vragen om eens naar die ruiterwinkel te gaan om eens rond te kijken naar voornamelijk een Zaldi zadel. Moest dat niet gaan zou een Massimo me erg leuk lijken, maar die zijn zo duur!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:25

Kaat inderdaad Stockzadels, heb een gehad voor m'n vorig paardje... alleen deze hebben wel lange zweetbladen moet ik zeggen.. je kan bij deze zadels kiezen tussen met of zonder knop en ze zitten heerlijk!

Dankje :)

edit: De gene volledig uit leer zijn wel naja zwaar :')

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:27

Ik ben zelf gek op de Norton variant... zou die misschien ook met de tijd nog wel willen aanschaffen...
zal ff foto zoeken voor je

edit;

Norton kunstof (ideaal voor buiten, snel schoon met een doekje, lichtgewicht)
Afbeelding

Norton leer (met of zonder knop verkrijgbaar)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DeCobvan op 21-08-12 13:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:30

Ajaa de norton :).

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:41

Over Norton hoorde ik wel slechte verhalen..

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:05

dat heb je over alle zadels..
je hebt altijd wel mensen die iets nadelig vinden.
hier alleen positieve geluiden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:15

Norton is niet slecht hoor. Het is misschien niet zoals Kieffer maar echt zeker niet slecht voor dat geld.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:17

voor dat geld kan je ook niet het beste zadel verwachten he ;)
en wat is het beste zadel........? (ik denk het beste zadel is geen zadel ;) )
dat zal altijd een disucissie punt blijven, i think!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:35

Ik heb een nieuw hoofdstel gekocht voor Denzel.. ik zoek er alleen nog een passend bit bij..

iemand suggesties???

Afbeelding

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:36

Zou voorlopig lekker voor een trensje gaan :j

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:58

jaa dat was de bedoeling ook... ben niet zo van de stangen bij jonge paarden...
maar je hebt vaak van die versierde.. vandaar mijn vraag of iemand weet waar ik die kan krijgen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:01

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:37

tnx, helaax heeft mn hoofdstel zilverkleurige gespen..
en de enige trens die ze hebben is koperkleurig.. dus helaas... ik ga even doorzoeken...

die westernshanks werken die ook scherp in??? of zijn die te doen..