[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:27

Staat hij bij jou op stal ? (je hebt zoveel tinkers in de buurt of niet ? ) Vind hem ook prachtig te zien. Moet een mooie ervaring zijn geweest :)

Leuk filmpje :D Zo van voor hebben ze wel wat weg van elkaar ja .

Caily

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:32

Nee, staat niet bij mij op stal, verre van, niet eens op fietsafstand. Maar was wel benieuwd naar hem in het echt, en de eigenaresse heeft onlangs een merrie gekocht waar ik al jaren fan van ben. Toen ik Luna kocht heb ik er ook over nagedacht om haar te kopen. Alleen was ze in optie toen, en toen ze vrij kwam had ik Luna al. Dus maar eens gezellig wat afgesproken :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:33

Qua snelheid hebben ze ook wel wat van elkaar weg :))

Ik ga maar weer eens afsluiten, moet nog werken. Heb geen zin, maar het moet maar, gelukkig maar een halve dienst :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:39

Leuk zeg ! Succes met werken :)
Ik moet ook nog het een en ander voor stage doen, maar kom niet van bokt vandaan :+

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:27

Siemxfunny; dat wordt een mooie tekening!! ik heb de foto er zelf even naast gehouden en ik vind hem nu al supermooi lijken. Geweldig.

Noedel is prachtig.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:20

Ha,ha,Noedel mag hier best een tijdje bij onze dames lopen Hoor! :D

Wat is Mack nog een heerlijke puppy,stiekum zou ik ook wel weer een veulentje willen fokken <3

Caroline,ik hoop echt dat het met een sisser afloopt.
De merrie waar ik het over heb staat op de foto's van Lotte,ha,ha,bij zoek de verschillen die zonder zand,zijn moeder en dochter.
Ik had graag een veulen bij haar gefokt,maar denk dus dat dat gezien haar artrose te zwaar voor haar wordt. ;(

Kailonne,fijn dat Jack zo braaf was.
Zoals je zelf eigenlijk al zegt:hoe rustiger je zelf bent en het negeert,hoe eerder het over gaat en dan vindt ie vast wel weer iets nieuws.

Zeg Lotte,Mel is best verontwaardigd dat je vreemd bent gegaan,maar ze vindt het wel en knappe kerel :j (Luna ook trouwens)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 04:36

Had nog een mooie Mack gezien trouwens, hij groeit hard! Ik vind zijn staart echt het einde :9

Jack gelukkig braaf geweest :)

Fijn dat het alweer wat beter gaat met de paardjes Caroline!

Wat kan jij prachtig tekenen Simone :wow: Als je nog eens tijd over hebt, heb ik ook wel een opdrachtje voor je *D

Haha, arme Mel. Zal het goedmaken hoor :(:) En Luna heeft pech, die gaat op zijn vroegst over 3,5 naar hem, wie weet pas over 5,5 jaar :Y) Als we dan nog samen zijn :+

Heb inmiddels wat beeldmateriaal :D

Afbeelding

Qua maatje vind ik dit echt perfect, net als Thigor. Noed is momenteel ook ongeveer even groot. Luna gaat dat helaas niet halen...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de merrie's, de achterste was als het net even anders was geweest qua timing misschien wel van mij geweest. Maar heeft nu dus een superplekje en ik heb een superpaardje. Wel een heerlijke dame met lekker wat pit <3
Afbeelding

En dan heeft ze nog twee Shetten en drie veulens staan (1 opfok, 1 verkocht, 1 blijvertje), lekker clubje zo <3

En nu ga ik lekker slapen, t is alweer laat. Werk was ook wel weer gezellig. De orkaan die daar op zondagavond vaker woedt was deze week niet zo heftig, dus de schade na die tijd viel ook mee. Alleen vaatwasser kapot, balen. Gelukkig wel op tijd klaar. Morgen lekker uitslapen, dan mn eigen paardje maar weer eens wat aandacht geven, is er dit weekend behoorlijk bij-in geschoten. En dan weer een halve dienst werken, enerzijds heel fijn, maar aan de andere kant wel balen, maak niet echt lekker uren zo.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:47

Wat een mooierds weer!! :D
@ lot, lekker maatje idd..

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:24

Hier een lekker bolletje wol:
Na de rit van 3 u vanuit zeeland naar mij. Inmiddels is ze wat gepoetst en begint ze klein beetje voller te raken:
Afbeelding
Afbeelding

Morgen zal ik de rest even bijlezen.
Met Mona gaat het al wel iets beter. Ze begint iets voller te raken en ik mag haar op haar lichaam overal nu wel weer aanraken. Soms stapt ze nog wel even weg, maar daarna is het vaak wel goed. Daarom laat ik haar ook altijd los staan, zodat ze altijd een keus heeft. Dan komt het vertrouwen het snelst dan dat ik haar vast maak en haar wat meer dwing.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 04:46

Mona is leuk :D Denk dan gelijk weer aan de eerste tijd met Luna, geloof, over een maandje zie je al veel verschil, laat staan over een jaar...
Ze lijkt wel al behoorlijk lang? Hoe groot is ze ongeveer?
Lekker genieten van haar, of toch nog wel even wat afstand nodig om Staf een plekje te geven? Toen Lady stierf was ik niet bij Kyra weg te slaan, heb mezelf toen echt aan moeten pakken, Kyra was net een jaar dus dat was gewoon sneu. Toen ben ik bij Devonwood gekomen, waar het gewoon gelijk "goed" was.

Ik ben weer echt te laat nog wakker, werk was zo mogelijk nog saaier dan gisteren. Gelukkig morgen vrij, uitslapen, beetje opruimen, Mel rijden (heb besloten de beugels thuis te laten dus ben benieuwd...), paarden binnen zetten, Luna knuffel geven en verder lekker niks. Heb wel zin om Luna te laten springen :)) Ging de vorige keer ook zo goed, maar ik heb vandaag ook al lange teugelen gedaan (ging super! +:)+ ) dus wordt een beetje veel denk ik. Wo en do ben ik paardloos, vrijdag wou ik al wandelen, zaterdag mee naast Mel, dus misschien zondag :+ Kan iig niet zeggen dat ik me moet vervelen met haar. Ben wel erg actief denkend voor dit uur van de dag, hihih. Ik ga maar eens ff tv kijken en wat slapen. En ik ga echt boos worden als ik morgen uit bed wordt gebeld of ik kan werken }>

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:55

Nou kreeg net een sms van de staleigenaresse: Mona staat met een uitloopje van 20 m2 waaraan 2 stallen zitten. Haar stal is open en die van de ruin ernaast is dicht. Nu heeft ze vannacht om 1 of andere reden de kraan die in het uitloopje aan de muur zit kapot getrapt en stond vanmorgen alles blank. Voor 1 dec moet ik nu weg zijn daar en andere stal zoeken.
Hoop dat dit niet zo door blijft gaan zeg, jeetje mina...
Snap het ook gewoon niet, want slopen en maar beetje wat rond trappen ofzo dat zit niet in dr aard....

Pfoeh zeg allemaal. Moest het even kwijt...

Ga nu vanmiddag in Egmond binnen bij een Treck/padock paradise kijken....

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:30

Tjong, nou lekker zeg zo'n staleigenaresse. Succes vanmiddag, hopelijk is het wat voor Mona!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:32

Ach het is ook wel een beetje te begrijpen, ze heeft inmiddels al wel wat dingen stuk gemaakt, maar kwam wel voornamelijk door dr leeftijd en angst... Draden, een hek, en nu de kraan...
Ja ik hoop ook dat het wat is. Word ze niet opgesloten. Kan ze lekker rondjes rennen over de treck haha... En voor mij is het denk ik ook een betere stal...

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:17

Tja, volgens mij valt dat gewoon onder jouw WA verzekering hoor. Ik snap best dat het niet leuk is dat een paard zoveel (wat is veel) stukmaakt in korte tijd hoor. Maar je moet het paard ook wat tijd geven om te wennen, en blijkbaar was die kraan ook niet goed afgeschermd? Persoonlijk vindt ik het nogal 'bruut' om per sms te zeggen dat je voor 1 dec weg moet zijn. Jammer dat je niet hier in de buurt woont, ik heb een sloop-proof paddock/wei :P.

Je hebt bij bijv. de paardendrogist ook wel druppels/supplementen die je paard helpen net even wat rustiger te blijven. Dan is het misschien ook wat gemakkelijker wennen voor haar?

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:45

Ik vind het ook maar een raar verhaal dat je daar weg moet :S Idd ook jammer dat je hier niet in de buurt woont, Mack had het vast gezellig gevonden om een tinkermaatje erbij te hebben haha :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:53

Ha ha ha waarom wonen alle lieve mensen toch allemaal zo ver weg hahaha....

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:48

Nou Tamadine,wij hebben ook een kleine pensionstalling en voor mij is het nooit een reden geweest om iemand weg te sturen als hun paard iets stukmaakt.En geloof me,dat gebeurt meer dan je denkt en ook wel vaker als 1x hoor.

Jammer dat je niet in de buurt woont,je had hier nog terechtgekund hoor.

Ik hoop dat je een heeeeeel leuk lekje voor haar vindt :j

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:35

Net bij een stal wezen kijken met een treck en echt een hele grote paddock etc. Maar heb helaas toch mn twijfels erbij. Stal is vrij groot (40 paarden). Daarnaast willen ze ook hier Mona gewoon direct in de groep gooien. Nu is dat natuurlijk wel zo dat er op een track geen hoeken zijn en de nacht paddock heel groot is, maar toch....

Ik zit nu echt met buikpijn en huilend achter de pc. Een tegenslag in de paarden is niet zo erg, maar komen er nu wel erg veel achter mekaar en ik begin echt het plezier te verliezen erin, of eerlijk gezegd, is die nu al weg.

Echt, als er nog mensen zijn die plekjes weten in de kop van NH of eventueel een uur rijden er vandaan waarmee ik contact kan opnemen, laat het me aub weten... Echt een NOODKREET van mijn kant!!! |(

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:16

Jess_vH schreef:
Hoi allemaal,

Even een berichtje omdat ik even ben weggeweest. Ik ga over enkele dagen alles teruglezen, maar heb een verdrietige tijd achter de rug en nog steeds.

dinsdag 1 nov. werd ik op mijn werk gebeld dat mijn vader naar het erasmus is gebracht. Hij heeft een stilstand gehad en werd gekatheteriseerd in het hart. Daar zijn 2 stents geplaatst waarvan 1 in de hoofdstam. De nacht had hij nog 2 hartritmestoornissen gehad en ze wilden weten waar dat dan vandaan bleef komen. Vervolgens was er weer een stent geplaatst.
Mijn pa moest na infarct en onderzoek 24 uur gekoeld worden (via lies, je lichaamstemp terugbrengen naar 33 graden). Dit is om de hersens te sparen.
Hartmedicatie werd afgebouwd omdat het hart weer zelf op de rials kwam en nu werd de koeling gestopt en moest hij ontwaken.
Helaas deed hij dit niet en kreeg alleen trekkingen eb dit duidde op ernstige hersenbeschadiging. Hij is hier niet meer uit gekomen en afgelopen woesdag kon het erasmus niets meer doen. Er waren geen tekenen van enig hersenactiviteit muv de stuipen (die overigens automatische sturinkjes zijn vanuit de hersenen).
Woensdag 9 november is de beademing eraf gegaan en werd mijn vader ondersteunt door morfine (tegen evt. pijn maar dit leek zeer onwaarschijnlijk). Wij hebben 13 uur lang aan zijn bed gezeten. Tot zijn laatste adem.
Ik ben van wanhoop, naar verslagenheid gegaan en weer heen en weer. Nu is het even rustig. Woensdag is de begrafenis. Mijn vader is 63 geworden en na 1,5 jaar zou hij met pensioen gaan.

Ik zal nu dus niet veel op bokt zitten. Iemand heeft Grace 4 daagjes overgenomen (verzorging) zodat ik er nog wel 3 daagjes even naar kan. Tot ik weer helemaal bij ben.

Ik zal, beloofd, later alles bijlezen en reageren.

tot dan!

gecondoleerd.. heel veel sterkte :(:)

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:18

_Lot schreef:
Op deze knappe heer:
Afbeelding
Nuadhu Nuage, ofwel Noedel. Hij is nu 3,5 en vandaag was zijn vierde buitenritje. Hij was zo verschrikkelijk braaf, en ik heb zelden zo'n bonk van een paard gehad wat zo heerlijk licht te rijden is, en zijn galop is echt wooow <3. Hij is ggk bij NSvT, ICS-NL en het ICS Ltd.

ahhh wat een leukerd :~

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:24

grr heb ik eindelijk foto's van de vader van kyona,kan ik ze hier weer niet plaatsen.zo kom ik er nooit achter waar die tinker is..
met ruana gaat het super.we proberen 3 a 4 keer per week haar te laten bewegen.2 keer rijden in de bak,en 1 a twee keer gewoon lekker aan de hand wandelen door vianen.maar t rijden in de bak vindt ze absoluut leuker.dan komt de stoomtrein echt lekker op gang,oren spits omhoog,oogjes als chineesjes en lopen maar!
ik ben echt tevreden over haar vooruitgang.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:32

Hallo allemaal

Ik kom maar zo dit topic binnenvallen, dus zal me een een beetje voorstellen.
Mijn naam is Marjolijn, en sinds 2 weken in het bezit van een super leuke 4,5 jarige Tinker ruin genaamd Nino.
Verder heb ik ook nog een 2 jarig belgisch trekpaard Teuntje, en een welsh Janneke.
Wij staan op een pensionstal waar ik samen met 2 vriendinnen een geheel eigen plekje heb voor onze groep van 8 paarden, we doen de gehele verzorging samen.
We hebben een grote inloopstal, met een uitloop weiland, en daaraan nog de beschikking over 2 grote weilanden, samen ong 2 ha.
Wij zijn echte buiten rijders, en onze intresse ligt in de endurance.

Het lijkt me een gezellig forum om op mee te lezen en kletsen.

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:36

marjolijn welkom :D
ben benieuwd hoe nino eruit ziet :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:49

Tamadine schreef:
Net bij een stal wezen kijken met een treck en echt een hele grote paddock etc. Maar heb helaas toch mn twijfels erbij. Stal is vrij groot (40 paarden). Daarnaast willen ze ook hier Mona gewoon direct in de groep gooien. Nu is dat natuurlijk wel zo dat er op een track geen hoeken zijn en de nacht paddock heel groot is, maar toch....

Ik zit nu echt met buikpijn en huilend achter de pc. Een tegenslag in de paarden is niet zo erg, maar komen er nu wel erg veel achter mekaar en ik begin echt het plezier te verliezen erin, of eerlijk gezegd, is die nu al weg.

Echt, als er nog mensen zijn die plekjes weten in de kop van NH of eventueel een uur rijden er vandaan waarmee ik contact kan opnemen, laat het me aub weten... Echt een NOODKREET van mijn kant!!! |(

PFF meid sterkte! L*llig dat je op zo'n manier van je stal 'getrapt' word..
Ik ken helaas NH niet goed, en niemand daar..

Echt niet fijn als je je plezier verliest! Hopelijk vind je snel een hemels plekje en kun je snel weer genieten!!

@ Marjolijn, ik ben benieuwd naar foto's! :D

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:04

Marjolein,welkom!
Fotoooooo's :j

Tamadine,wel plezier blijven houden hoor,het komt vast allemaal wel goed.
In geval van nood(daarmee bedoel ik als je voor 1 dec nog geen plekje gevonden hebt),mag je haar gerust hier zetten hoor,tot je iets gevonden hebt wat naar haar en jouw zin is. :j

Ellie,fijn dat het zo goed gaat,ga lekker zo door!