[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 23:33

Zac en hummer ook.. maar ja, dan hebben we de uitloop en de weide ook nog om uit te mesten :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:09

Heb gister soep gegeten en rara wie de twee knoflook teentjes op het bord had, deneknd dta het krieltjes waren? :') Ik heb het idee dat ik mijn adem nog ruik en ik heb straks dat intake gesprek :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:20

Whahahahahah _O- _O- _O-

Sorry hoor :') :=

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:27

Even een ander vraagje :) voor de mensen met vliegendekens. Welk merk hebben jullie? Met/zonder hals?
Zac heeft normaal winterdekens van Pagony, die zitten perfect. Maar de vliegendeken van dit merk schoof steeds maar achteren waardoor ie op de borst zou gaan schuren.
Dus maar weer in de verkoop gegooid.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:45

Hahaha Chimello := succes :')

Feike heeft de Rambo Sweet Itch vliegendeken met vaste hals :j
Ligt prima, maar had niet krapper om het kontje gemoeten :+

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:50

Hier de bucas met vaste hals maar de manen van beide paarden gaan eraan. Dus de haf heeft de zebradeken van de ej op.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:53

Succes Sheryn!
Joh ik zie ook continu prachtige dekjes enzo, heb er al 4 en meneer is nog niet eens onder zadel (1tje heb ik maar gekocht, 1tje had ik al, maar die is fuchsia e n2 heb ik gekregen in ruil voor een oud zadel).
Heb ook echt 6! hoofdstellen 2 daarvan zijn te oud en te klein voor Gijs (had ik dus al) .. dan nog een een tpu oranje en een libby's (die waarschijnlijk best passen, liggen al jaren op zolder, had ik dus ook al) en dan voor Gijs een mooie bruine en een supergoedkoop zwart trainingshoofdstelletje (a 17 euro :') ).

mooie set voor Feike!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:45

hallo allemaal :wave:

Ik lees nog steeds mee in dit topic - hoewel ik intussen mezelf beter een achterna-lezer kan noemen dan een meelezer! Ik loop namelijk structureel steeds tiental(len) pagina's achter. Ik genoot nog van prachtige foto's van kuikens en veulens toen jullie al weken verder waren :) (Maartje je foto's ervan waren ook zelf zó mooi!)
Op FB zie ik wel foto's langskomen op de tinkergroep, vooral de veulens zijn zo leuk, en ook de fotos van Gijs die groeit, en de romances van Noedel :) en Baggio in actie bij zijn dames, héél netjes!

Ik had zelf steeds niet zoveel te melden, we gaan ons gangetje met Tess (Thaisme), we nemen onze tijd en langzaam gaan steeds meer dingen vanzelf. En inmiddels is ze drie geworden en begint meer in model te raken.
Wat ik wel hier moet melden is, na jullie tips van nu een jaar geleden: dat alle hoeven nu superbraaf uitgekrabd kunnen worden! inmiddels ook door mijn dochter van 9 :)
En in de toekomst misschien ook aan dekjes beginnen, als ik die van jullie zie :))

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:25

Haha dat valt mee hoor jorrertje :)
Ik heb een stuk of 18 dekjes waarvan iig de helft ongebruikt thuis ligt.
Heb 8 hoofdstellen (1 lage neusriem die ik bitloos gebruik, een menhoofdstel, een voor het longeren, die paarse, een donkerbruine en 3 lak). Oops :+ achja verzamelwoede? := oohja en 2 bbp's wantja 1 is ook maar zo alleen :Y)

Klinkt goed Nimby, fijn dat het zo goed gaat ook met Tess!! Dat vraagt natuurlijk wel om een foto :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:09

Hahahaha 2 bbp ja? Ik wil er ook nog steeds 1 aanschaffen, maar ben zo bang dat ik het uiteindelijk weinig gebruik, en die die ik mooi vind zijn uiteraard niet goedkoop :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:18

Haha ja ik heb er 2, beide van hetzelfde model maar dan is de ene zwart en de andere bruin :+ heb ze allebei ooit een x gewonnen, vandaar := heb de bruine thuis liggen en de zwarte op stal, hoe vaak ik die gebruikt heb is ook op een hand te tellen, maar ben wel van plan dat als de balans van mij en Feike goed is, om er echt mee te gaan rijden ipv chill rondhobbelen :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:18

De eigenaresse van mijn bijrijpaarden heeft een stapel van dik 35/40 dekjes. Elk paard een hoofdletsel de bonte twee hoofdstellen. Mijn schuld overigens... Kwam de Harry horse Galaxy tegen in het goud. Een bbp, en nog meer zooi :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:24

Mira283 schreef:
De eigenaresse van mijn bijrijpaarden heeft een stapel van dik 35/40 dekjes. Elk paard een hoofdletsel de bonte twee hoofdstellen. Mijn schuld overigens... Kwam de Harry horse Galaxy tegen in het goud. Een bbp, en nog meer zooi :')

Dat mag ik toch niet hopen :')
Sorry kon het niet laten, moest hier stiekem wel even om lachen :=

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:41

Ik ga kijken voor een foto plaatsen (weet nog steeds niet hoe het werkt met die directe upload, dus eerst maar weer even in Tinypic duiken).

Ik heb inmiddels ook dekjes, was ik vergeten. Maar die zaten bij het zadeltje, ik heb een oude Barefoot Cheyenne (nog net wel met VPS) overgenomen van een stalgenootje. Omdat ze nog zo groeit en dan toch kan wennen. Daar zitten drie dekjes bij.

35 tot 40!!! krijg je dan ook een extra kast :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:46

Nientsje schreef:
Mira283 schreef:

Stomme telefoon :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:21

Nientsje schreef:
Mira283 schreef:

Hahahaha dat had mijn moeder okm een keer. Ik had een hoofdstel bij hun laten bezorgen.
Krijg ik een app: je hoofdletsel is er :')

Zac was stout net aan de longe :o braaf op de volte in galop en vlak voor de bakrand ineens volle vaart andere kant op schieten.. smiechtl.. en dan moet je dat blije hoofd erbij zien! Draak!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:13

Hihi Dot, ik hou daar wel van een beetje ongein.. maar niet te veel en te vaak natuurlijk :P
jeetje 40 dekjes?! Zo! dan balt het met ons allemaal nog wel mee :p

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:21

Ach, op t moment zelf ben ik wel even boos. Maar daarna kan ik er wel om lachen, het is allemaal vrij onschuldig en vaak maar 1malig en daarna issie wel weer braaf.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:26

Ga straks antwoorden maaaar ben aangenomen! *\o/*

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:52

super Sheryn +:)+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:13

Gefeliciteerd!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:10

Super Sheryn! Goed voor je! *\o/*

Intussen fotos op de Tinypic gekregen. Nou Hannah bij deze :)

Van en naar de wei brengen, samen lopen ze te dromen:
Afbeelding
(ik weet het, geen cap :o Ik plaats deze ook niet elders op bokt! en we waren haar schoenen vergeten)
(en ik pas op voor hoofdstel eh hoofdletsel :D )

Eergisteren, voor het eerst op het zadeltje zitten:
Afbeelding

Hoeven krabben:
Afbeelding

Toen ze drie jaar werd, vandaag vier weken geleden.
Afbeelding

We zijn niet echt aan het werk met haar, maar bij alles wat we normaal doen, zit er nu zo af en toe een kind op, of ligt er eens een zadel op. En eergisteren dus voor het eerst zadel+kind combi. Met wandelen buiten, als we 'veilig' in het bosje zijn, zit ze er ook al wel eens op.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:19

Heerlijk dat ze zo makkelijk is! Denk dat jullie niet veel problemen met haar gaan krijgen als ze het zo fijn oppakt :j

40 dekjes? :') Ik heb er nu 1tje voor Bones... En een stuk of 5 pads? Maarja die gebruik ik voor alle paarden.
Heb wel al een nieuw hoofdstel op het oog voor Bones maar we wachten daar nog maar even mee :+

En dankjewel! Ik krijg zelfs ietsjes bijslag voor m'n Belgische accent :+ Ik had nooit verwacht daar ooit eens profijt van te hebben, werd alleen maar uitgelachen hier normaal. Hah, nu lach ik :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:33

Hier ook 1 dek voor Jack, nu ja pad. :+

Hier was die kinderpony net zusje van 5 ging er even op, moeder nog zo mooi "maar een paar rondjes".... tja vroeg telkens of ze er af wilde en was telkens "nog eerst naar daar en naar daar en naar daar en en ..." :') . Ander zusje heeft er ook nog opgezeten van 10 maar zei is erg bang maar ze vroeg het zelf, nu ja vooruit enkele rondjes en haar er terug af laten gaan. Toen wilde de kleinste nog eens := .

Leuk op die manier (de foto's hierboven), gewoon rustig. Hier laat ik Finn ook voor het grootste stuk met rust die is ook pas 3. Die kent de basis netjes en ga 'm wel nog eens in het tuig steken eerstdaags maar zet er verder niet veel druk op :) .

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:55

Geweldige foto's hierboven _/-\o_