[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:56

Nou gisteren naar Mona geweest en kreeg al lief een hinnik naar me tegemoet. Wel schattig.
Ze heeft wel echt een knauw opgelopen door de aanvallen woensdag van de paarden. Ik wilde dr gisteren een beetje poetsen, maar ze liet me aan 1 kant van dr lichaam niet verder als dr hals komen, andere kant ging wel iets beter. Ze was echt heel ansgtig. Maar ik laat dr wel os staan, zodat ik dr niet dwing en ze gewoon alle kanten op kan lopen. Ik hang dan een emmer met een klein laagje slobber neer en op die manier hoop ik elke dag een stukje verder te komen. Daarna nog eventjes 2 min een rondje door de paddock gelopen en dan stoppen en stapje achteruit laten doen en dat ging eigenlijk heel erg goed.

Vanaf morgen heb ik weer internet thuis en zal ik reageren op de rest van de verhalen (zit nu stiekem op mn werk ffies te tikken :-) )

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:46

Tamadine: weet precies wat je bedoeld met een nieuw paard in de groep. Blijft ontzettend spannend.

Kayleigh had heel de dag in de wei gelopen, dus dacht ga nog ff een rondje fietsen. Ze was druuuuuk :wow: Stijgeren, omdat ze niet mee wilde. Nou en toen wilde ze weer verder, zat er geen rem op. Ze heeft er partij lopen bokken naast de fiets :roll: Schrok er gewoon van. Toen het gas erop gegooid en flink gedraafd. Deed ze echt prachtig, snuiven, staart erop en showen. <3
Was wel blij dat ik weer veilig thuis was. Komt denk door de kou dat ze zo druk was. Poeh.
Ze krijgt ook een enorme conditie, meestal was ze na een drafje wel moe, maar nu heeft ze zelfs tot thuis gedribbeld :+

Tamadine: hier ging kayleigh voor het eerst de wei op. Was ook eng om te zien. Nu 2 maanden verder is ze nergens bang voor en heeft een grote mond terug. Weet bijna zeker dat ze van de zomer een stapje terug doen voor haar ;)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:45

Vanmorgen hebben we hier beebs afgespeend. Ze is morgen 5 maanden , en heeft een blessure linksachter. De veearts vondt het beter als ze op stro kwam (binnen), maar de opfok waar ze heen zou wil haar zo niet hebben. Dus nu staat ze hier in een strohok, met mijn tinker merrie erbij. Dara kan ze erg goed mee, dat scheelt. Ze hebben eventjes geroepen naa relkaar, en daarna zijn ze zo goed als stil geweest. Moeders staat buiten met de shet, die is wel wat loperig en onrustig, maar ze heeft wel gegeten van het hooi. We zijn wel benieuwd hoe het de komende dagen zal gaan lopen, best spannend zo.

Mijn tinker Elsa is nu 20 maanden en een hele leuke surrogaat-moeder (al vanaf de geboorte van Beebs), dus ik ben wel blij dat ze zo samen in het strohok kunnen. Elsa heeft (op een enkel dagje na) niet echt binnen gestaan, en is dat dus ook niet echt gewend. Beebs is de eerste 4 maanden steeds snachts binnen geweest met mams, dus die vindt het wel best. Ze staan bij de melkkoeien en de melkrobot in de stal, dus best wat lawaai ook. We hebben wel even van 2 kraamhokken 1 hok gemaakt, dan hebben ze wat meer ruimte :D

Leuk filmpje SF!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:15

Caroline,succes met het afspenen,zo te horen gaat dat wel goed.
Hoe is ze aan haar blessure gekomen dan?En wat voor blessure is het?

Hou haar goed in de gaten,bij mij heeft Odjus toen ze een veulen was vastgezeten met haar voet in de hooiruif.In eerste instantie leek er niks aan de hand,maar toen ze een jaar of twee was ging ze toch kreupel lopen in draf en heb ik uiteindelijk toch foto's laten maken en bleek ze artrose in haar kogel te hebben,opgelopen door een trauma(de hooiruif dus)

Ze krijgt daar nu een poedertje voor,maar loopt nog steeds kreupel in draf,het gekke is dat ze in stap en galop niet kreupelt,
Iemand miss tips?Wil eigenlijk wel met haar aan het werk(ze is inmiddels 4)maar wil haar natuurlijk ook geen pijn doen.
Soms bekruipt mij nl het gevoel dat ze het zich aangeleerd heeft om kreupel te lopen in draf.

Ben nu maar begonnen met haar te wandelen en zo langzaam opbouwen en natuurlijk staat ze op dieet,want hoe dikker ze is ,hoe meer last ze heeft.Daar is ze natuurlijk niet blij mee,het blijft een tinker he?

Siem,hier was het spul vandaag ook vrij druk,de hoefsmid was er om te bekappen en die zei ook al dat het echt aan het weer lag.

Tamadine,komt vast wel goed met Mona,ze gaat je vanzelf wel steeds meer vertrouwen

james_bont,wij hebben 9 Tinkers(tsja,tís een verslaving he)en een kleinschalige pensionstalling,we zitten aan de rand van het bos,heerlijk voor buitenritten en mennen,minder fijn voor mijn tinker Maddox met zomer eczeem,dus wie belangstelling heeft voor een bruinbonte ruin,3 jaar,licht beleerd?

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:05

@shaartje: beetje laat antwoord, maar ik stond bij Jaimy op stal in Nistelrode met Ug. Ug heb ik helaas in moeten laten slapen en ben nu in het bezit van mijn prachtige tinkertje Caitlynn.
Ik ken ook Mack's broertjes, Bink en Milo

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:08

oef.. ik zal zo even bijlezen haha!

Maar ik heb even een heel blij nieuwtje!! :D

IK HEB VANDAAG M'N EERSTE BUITENRITJE GEMAAKT OP DIAZ! <3

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:12

@ lot, wat een lieve veulenfoto's!!

Het gaat lekker met Diaz! Ze heeft nu een fijne regendeken op met die koude nachten, zodat ze niet te veel afvalt van het warmhouden ;) (ze heeft echt de dikste vacht die ik ooit heb gezien.. en de winter moet nog beginnen!)

Verder is ze super werkwillend zegmaar! Staat me gelijk op te wachten, helemaal enthousiast wat we nu weer gaan doen! En aangezien wandelen buiten zo goed ging, hebben we buiten gereden!!
Ik was super trots op m'n dame! ook toen die &^#@&%@ Aso BMW met 80km/h op 10cm langs ons raasde.. grr

Grasmaaiers, vrachtwagens, aanhangers, fietsers, snoeiende mensen. Het doet haar helemaal niets!! Heerlijk ontspannen wandelen!! <3

Het kost mij op die manier ook geen energie! Ik mag me van haar echt laten dragen zegmaar! Dus ik kan alles ontspannen, en genieten!

Ze is ZO lief voor me!!
<3

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:28

Hoi allemaal,

Even een berichtje omdat ik even ben weggeweest. Ik ga over enkele dagen alles teruglezen, maar heb een verdrietige tijd achter de rug en nog steeds.

dinsdag 1 nov. werd ik op mijn werk gebeld dat mijn vader naar het erasmus is gebracht. Hij heeft een stilstand gehad en werd gekatheteriseerd in het hart. Daar zijn 2 stents geplaatst waarvan 1 in de hoofdstam. De nacht had hij nog 2 hartritmestoornissen gehad en ze wilden weten waar dat dan vandaan bleef komen. Vervolgens was er weer een stent geplaatst.
Mijn pa moest na infarct en onderzoek 24 uur gekoeld worden (via lies, je lichaamstemp terugbrengen naar 33 graden). Dit is om de hersens te sparen.
Hartmedicatie werd afgebouwd omdat het hart weer zelf op de rials kwam en nu werd de koeling gestopt en moest hij ontwaken.
Helaas deed hij dit niet en kreeg alleen trekkingen eb dit duidde op ernstige hersenbeschadiging. Hij is hier niet meer uit gekomen en afgelopen woesdag kon het erasmus niets meer doen. Er waren geen tekenen van enig hersenactiviteit muv de stuipen (die overigens automatische sturinkjes zijn vanuit de hersenen).
Woensdag 9 november is de beademing eraf gegaan en werd mijn vader ondersteunt door morfine (tegen evt. pijn maar dit leek zeer onwaarschijnlijk). Wij hebben 13 uur lang aan zijn bed gezeten. Tot zijn laatste adem.
Ik ben van wanhoop, naar verslagenheid gegaan en weer heen en weer. Nu is het even rustig. Woensdag is de begrafenis. Mijn vader is 63 geworden en na 1,5 jaar zou hij met pensioen gaan.

Ik zal nu dus niet veel op bokt zitten. Iemand heeft Grace 4 daagjes overgenomen (verzorging) zodat ik er nog wel 3 daagjes even naar kan. Tot ik weer helemaal bij ben.

Ik zal, beloofd, later alles bijlezen en reageren.

tot dan!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:43

Jess, ik wil je heeeel veel sterkte wensen voor se aankomende tijd. Wat een ontzettend naar allemaal. Echt onwijs veel sterkte!!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:31

jess,gecondoleerd met het verlies van je vader.verschrikkelijk en ook nog zo jong.
sterkte de komende tijd

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:07

Jess,gecondoleerd en heel veel sterkt voor jou en je familie.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:04

Ontzettend veel sterkte voor jou en je familie!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 03:56

Luna stapte hier idd zo de kudde in, heb het eigenlijk nog nooit zo makkelijk zien gaan in zo'n grote groep.

Jack aan het puberen. Balen dat jij het wat minder vindt :(:) Ik vind dat juist wel heel leuk, al moet ik zeggen dat ik een lieve, maar niet klinisch dooie, Tinker ook wel kan waarderen.

Hoe is het nu met Mona? Hebbie foto's? :))

:):) Kayleigh. Ik denk dat ik ook maar eens moet gaan fietsen met Luna, je maakt me enthousiast.
Alleen moet ik dan nog wel ff nadenken over de route, zandfietsen lijkt me niet wat. Vervelend ook he, al die zandpaden :+

Beterschap voor de Beebs Caroline :(:) Hopelijk loopt ze snel weer goed!

Carolien wandelen met Od, ben benieuwd of ze op den duur normaal gaat lopen, hoop het wel!

Karlijn met Diaz op buitenrit geweest :)

Gecondoleerd Jes, en heel veel sterkte en kracht voor jou en je familie de komende tijd. Als je ff je hart moet lucht weet je ons te vinden!

Hier eigenlijk niks bijzonders, Luna pubert, en van Mel geniet ik alleen maar. Van mij mag het weer voorlopig zo bljiven, heerlijk. Ga zo maar eens mn bedje in, morgen moet ik om 11 uur de trein hebben, als ik hem mis een probleem, hij gaat maar eens per uur, hihih.

Mel :z
Afbeelding

Luna
Afbeelding

Ik werd begluurd }>
Afbeelding

Zoek de verschillen , behalve de hoeveelheid zand dan :P
Afbeelding

Afbeelding

En deze dan?
Afbeelding

Afbeelding

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:18

Hoi,

Jess, sterkte!
Diaz, fijn gevoel he?? Als je paardje zo braaf is.

Zoals beloofd heb ik gisteren "kersverse" foto's van Mack gemaakt. Mack is inmiddels 7 maanden oud.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De laatste twee foto's zijn van vorige week maar vond ze ook wel leuk :)

Ben niet echt een topfotografe haha :P
Nou, ben benieuwd wat jullie nu van Mack vinden :o

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:33

Mack is leuk !!

Lotte: fietsen is echt zo leuk. Vooral het draven vind Kayleigh erg leuk. Het is weer een afwisseling op het wandelen / losgooien. Je oefent ook gelijk met je stemhulpen, gehoorzaamheid en verkeersmak natuurlijk.
Mel is gaaf zeg ! Haha luna ook puberen, wat een heerlijk leeftijd is dat toch zeg.

Diaz lekker braaf buiten. Goed zeg :)

Tinkerplein: wat vreselijk zeg van je jonge paardje. Ik heb altijd gehoord dat poedertjes niet echt helpen, met rustig en regelmatig bewegen schijn je het voor je paardje zo prettig mogelijk te houden.

Jess: gecondoleerd. Erg veel sterkte toegewenst.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:37

Ps. Kailonne: ik ben heb over een tijdje een verassing voor je. <<)

Vanmiddag trailer oefenen ! :):) *ook wel een beetje spannend.
We gaan niet weg, maar ik wil dat ze er rustig op gaat.

Als ze het goed doet ga ik over 2 / 4 weken naar het bos en wie weet een keertje naar het stand ! :D
Gister ben ik met een stalgenoot meegeweest naar het strand. Op een van haar paarden. Zó lekker.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:55

Jess; gecondoleerd en sterkte in deze zware tijd.

STEMxFunny; je hebt me nieuwsgierig gemaakt. En ik ben van nature al heeeeeel nieuwsgierig.

Ik heb net op Jack gereden en vandaag was hij superbraaf. Hij was weer de rust zelve. Bij de bijrijder was hij vrijdag nog wel wat schrikkerig, maar toen waaide het buiten ook wat harder waardoor er blaadjes langs de bak ritselde. Mijn bijrijder is er niet zo van onder de indruk en die rijd rustig door. Ik denk dat ze hierdoor mij ook helpt. Als Jack zijn zin niet krijgt zal het hopelijk wel snel over zijn met de pubertijd.
Iemand ervaring met hoe lang het gemiddeld duurt??

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:06

@Tinkerplein; We hebben niet echt een duidelijk beeld van wat/waar de blessure precies is. De DA denk dat het in de heup zit. Een week of 2 terug is ze door het lint gegaan (stroomlint :P), en daarbij is ze wel op die zijkant gevallen. We houden haar nu 10 dagen op rust en binnen en dan kijken we verder. Bij geen verbetering zullen er waarschijnlijk foto's gemaakt worden.

@Jess; Pff, heftig zeg! Heel veel sterkte de komende tijd!

Mack is een knaperd zeg! En hij lijkt al aardig groot te zijn of zie ik dat verkeerd?

Hier gaat het de goede kan t op met de spierbevangen shet, en ook de merrie is kalm en braaf. Haar uier lijkt al terug te lopen, dus dat gaat ook goed. Het valt mij zo enorm mee dat afspenen, en zowel merrie als Beebs lijken het prima te vinden nu. Beebs staat af en toe op 3 benen, maar ze gebruikt ze wel goed, dus dat is nog afwachten.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:22

Jess, gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst..

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:58

Oeh Caroline, dat klinkt niet goed.

Kailonne: hoe lang dat duurt, no idea. Weet wel dat ik er nu ook eentje heb staan :P haha. Moet er wel om lachen af en toe. Ik liep vandaag de wei in, heeft ze een feestje met zichzelf. Haaaard dat ze ging.
Zal alvast een klein voorproefje laten zien (op A3):
Afbeelding :)

Trailer laden oefenen ging goed. *\o/*

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:09

Kayleigh kan haar energie gelukkig deels kwijt op t land.

Ben nu het filmpje van trailerladen aan het kijken. Zie nog genoeg fouten van mijn kant.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:12

Ik heb bij Kayleigh altijd het idee dat ik mijn eigen knol zie :+

Ik heb zo heerlijk gereden vandaag op een geweldig paardje <3

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:13

haha, moet ik die van jou ook maar is komen bekijken :D

Op wie heb je gereden lotte ?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:21

Op deze knappe heer:
Afbeelding
Nuadhu Nuage, ofwel Noedel. Hij is nu 3,5 en vandaag was zijn vierde buitenritje. Hij was zo verschrikkelijk braaf, en ik heb zelden zo'n bonk van een paard gehad wat zo heerlijk licht te rijden is, en zijn galop is echt wooow <3. Hij is ggk bij NSvT, ICS-NL en het ICS Ltd.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:22

O, en trouwens, komen kijken mag altijd, maar dit is ook wel makkelijk :D