[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 07:05

Goedemorgen allemaal,

mensen wat een kou he... en het moet nog echt winter worden....
brrrrrrrr.....

#Snowdon: fijn dat het al beter gaat. Hopen dat het nu snel helemaal hersteld. Kan de Diarree van Uk misschien door de kuil komen? Sommige paarden kunnen gevoelig reageren wanneer het kuil van een andere kwaliteit is...

#Dobbel: Jeetj wat een rotdag. Wat vervelend voor je moeder. Hopelijk gaat het snel over, beterschap.
Succes ook met zoeken naar een leuke baan. Ik hoop dat je snel wat vind.

#Jean: is heel begrijpelijk dat je nu een hoop dingen te verwerken hebt. het is niet niks allemaal.
Denk maar vooruit aan je plannen en aan Terry! Heel veel sterkte morgen tijdens het gesprek. Mocht ik eens wat voor je kunnen doen, geef maar gewoon een gil hoor!

#Tinkermuts: fijn is dat om een vriendschap te vinden die heel fijn en hecht is,..... Heelveel plezier samen!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 08:00

Keevagirl schreef:
WenK, bedoel je Dentinox tegen de tandpijn ? Best slim eigenlijk, als het bij baby's werkt, waarom dan niet bij paarden ?

Ja geloof dat dat zo heet ja. Was een tip van de tandarts...

Haha ik zie het al voor me: Mam, das oud, dat hoef ik niet...

Jacky, wat fijn dat je weer een camera hebt! Leuk hoor! Lekker uitproberen enzo...

Jellie, beterschap voor Lem...

Jeetje Dobbel sterkte meis!!

Nu gauw hondjes uitlaten en paardjes voeren en dan naar mijn werk... Kort(er) dagje vandaag en dan lekker weekend... Oh men, wat ben ik daar aan toe!!!!

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 08:55

Sterkte Jean, Dobbel en iedereen die het verder ook nodig heeft.

Had me zo verheugd op het rijden gisteren, alleen bij het laden ging het mis helaas... mevrouw wilde de trailer niet op, tot halverwege en dan liep ze mooi recht achteruit de trailer weer uit om vervolgens stil te staan en geen stap meer te verzetten. Ik was praktisch in mijn eentje al deed de buurjongen van 12 heel goed zijn best om me te helpen. Het mocht niet baten. Na een uur proberen zijn we er mee gestopt. Heb nooit problemen met haar gehad qua laden, ze liep er altijd zo op. Misschien dat nu het in het donker moet gebeuren ze het niet leuk vindt, of dat ze door heeft dat ze dan aan het werk moet. Wat haar overigens niet zo veel deert.
Vanavond gaan we het weer proberen, ze moet die trailer gewoon op.
We zullen zien.

Fijne dag allemaal!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:30

Goedemorgen!

De beterschapjes voor Lem hebben geholpen. Vanmorgen wassie weer een stuk enthousiaster! En hij reageerde weer gewoon 'normaal druk'. We hadden een extra warme deken in Lem's mandje gedaan dus hij heeft lekker warm kunnen pitten.

Cindy, lekker avondje gehad

Roos, gewoon doen hoor 5 euro vragen. Als je zoiets in een kaartje opstuur in een dichte enveloppe moet t wel aankomen Voor de tijd die je er mee bezig bent mag je best iets rekenen Dan kom je ook bij ons he!!!!!
Lekker van Fig genoten!!!

Bonte hoihoi! Geen nieuws, goed nieuws dus

Leon, Snowdon ook weer beter Valt dus mee.

Dobbel wat balen dat je werkeloos bent. Conflicten zijn niet prettig Zou fijn zijn als je straks een super leuke baan krijgt! Wat schrikken met je moeder zeg! Ik hoop dat ze snel pijnvrij is Sterkte met alles.

Hihi Sox, jij hebt wel hel iets anders gegeten dan je van plan was. Minder dat sox wat stijf liep volgens bijrijdster. Hangt mss idd af van de bakbodem en als ze meer van Sox vraagt dan kan het zijn dat Sox er wat meer moeite mee heeft.

Fk, in de tijd dat we Flan hebben is t maar 1x voorgekomen dat ik haar niet gezien hebt. Ook als ik ziek ben wil ik even bij haar geweest zijn. Jan blijft wel eens weg als bijv. een buitenrit ga maken. Wij hebben gelukkig wel dezelfde 'aanpak'. Uiteraard zijn we het wel eens niet eens en dan vragen we gewoon de mening van instructrice, stalbaas of iemand die geleerd heeft in de paarden.
Mooi dat Mira t longeren goed deed!

Jean, sterkte met alles zeg Ik hoop dat de onzekerheid snel opgelost is! Logisch met Lia Fail. Zijn er geen Amerikanen in geïnteresseerd? Fijn dat het met terry goed gaat!

Tmuts, heerlijk dat je zo genoten hebt op Chuck! Leuk dat die meiden uut Gruun kommen! Geniet ervan

Silas, het is echt naar koud he! Ik ben helemaal stijf als ik uit bed stap

Wenk, al lekker vroeg weekend voor jou, beters

Yarka, minder dat het met het laden misging. Wij hebben er ook zo'nm gedoe mee gehad.. Gelukkig is t voor ons tegenwoordig geen probleem meer.

Verder allemaal een hele fijne dag !

Graaskorf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:34

Voldoet even aan meldplicht en meld me ook meteen weer af.

Ik voel me nog steeds prut en heb moeite met het lezen van de berichten. Maar ik kom wel weer terug.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:41

Rustig aan Graaskorf!

Spetter

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:51

Dobbel wat een schrik zeg van je moeder. Hopelijk knapt ze gauw wat op. Balen van je werk, maar als je niet meer met plezier werkt is dit ws de beste oplossing.
Leon, Spet net zo met de mest. Soms goed, soms diaree. Ik doe volgende maand gewoon nog een zandkuurtje. En gebruik nu "Opkikker" van de paardendrogist. Helpt nog niet echt helaas.
Jean doe kalm aan en denk aan jezelf! Veel plezier in Ierland!
Tinkermuts, ja zijn voorpluk is net een hoorntje, beetje fantasie gebruiken, hahahaha. Veel plezier met je Grunnse vriendinnen.
Jellie fijn dat Lemmy weer opgeknapt is.
Graaskorf, kalm aan!
Bonte, halloooooo fijn dat je je even meldt!

Vandaag wordt het beton gestort!!! Dan kunnen we over een paar dagen eindelijk weer er over lopen. Moet vandaag werken dus kan niet zien als de betonwagen komt, leek me wel grappig. Maar moet al om 12.00 op mijn werk zijn. We gaan kijken bij een woonvoorziening in de buurt ivm nieuwbouw van onze lokatie. Daarna loopt er nog iemand mee van de cursus die we laatst hadden om te kijken hoe ik het doe. Das wel spannend!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:01

Bonte, Jean en graaskorf leuk dat jullie je nog even melden

Bonte dus niks beleefd ...

Jean SUCCES met alles t is niet niks ...

Graaskorf

pf Dobbel --> t zit niet mee succes met zoeken naar nieuw werk

Snow + spet --> dit is vaak een periode dat paarden met de mest/ diarree sukkelen ... heb ook t idee dat t soms aan t koude water ligt wat ze dan ineens dus hebben/ drinken, maar kan ook aan andere kwaliteit ruwvoer liggen, maar denk dat jullie daar al wel aan gedacht hebben --> succes ermee

Jell --> fijn dat lemmy weer wat vrolijker is

Moest even wat op mail en netwerk opzoeken en ga dan toch even bokken moet nu echt kappen want moet weg

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:33

#Jellie: ja brrrr..... wat goed dat het weer beter met Lemmy gaat!

#Yarka: dat is behoorlijk balen zeg!!! Wat raar dat je nu in ene problemen met de trailer hebt... vreemd....

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:35

dankje voor jullie advies.
dan kan ik er weer meer verder.
zo leer ik de dingen vanzelf hihiih

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:19

indezz, op een tinker mag je dan trakteren hahaha ney hoor, we zien t vanzelf wel

leon, fijn dat snow weer aardig liep en zelfs weer ff gek deed
uk met vlagen diarree dus, wat zegt de dierenarts daar van, is hij gewoon enorm gevoelig dat het ook vooral bij weersverandering is
en diarree, echt water, of koeienflats zeg maar, onverteerde stukjes erin?

dobbel, wat een gedoe allemaal, vanaf 1 december werkeloos, gelukkig krijg je nog wat mee
en wat erg voor je moeder, gelukkig had jij dr nog vast, jeetje zeg
sterkte hoor
fijn dat de stal wel begint op te schieten

FK, fijn dat mira het toch even goed deed met longeren, eerst afsluiten dus maar je hebt dr wel weer kunnen openen zeg maar, fijn hoor
wat je zegt over peter, dat heb ik bijna met iedereen die ik met fig wat zie doen haha, daarom laat ik ook niet veel mensen aan hem komen of iets

jean, fijn dat je dr weer bent, erg druk dus, ook nog eens ziek en wat betreft de scheiding moet alles rond voor het nieuwe jaar t is wat allemaal
fijn dat het met dat plan allemaal wel lijkt te gaan lukken maar toch ff een moeilijke periode dus
lia fail ook te koop, hoop dat je hem goed kan verkopen
fijn dat leon en jaqueline langskomen, das wel gezellig, en met terry ook alles goed
sterkte met de dingen die je niet lekker zitten kan je nog wel een beetje slapen

TM, hihi meestal is fig niet zo'n diesel, gewoon gelijk hup aan t werk, misschien wordt het nog eens een echte fjord haha
fijn dat je zo hebt kunnen genieten met rijden
lekker lang weekend vrij morgen en goede vriendinnen die langskomen, veel plezier

wenk, bijna weekend voor jou, lekker!

yarka, jammer dat je niet hebt kunnen rijden zeg, cody dus niet de trailer op gekregen, denk ook wel dat het toch iets is van dat ze aan het werk moet, ondanks dat ze daar geen problemen mee lijkt te hebben
misschien een keertje gewoon ergens heen rijden, ff wat leuks doen met dr en weer terug naar huis
dat ze niet altijd hoeft te 'werken' zeg maar als ze op de trailer gaat
maar je hebt pas een paar x gereden, zou het zo'n slimmerd zijn hihi
hopen dat het snel weer lukt

jellie, ow fijn dat lemmy weer ok is
als ik die 5 euro's ga vragen kom ik als eerst bij jullie langs haha

graaskorf, sterkte met alles, nog geen verbetering echt dus?

spetter, vandaag beton storten dus, jammer dat je dr niet bij kan zijn

grid=boktverslaafd

zo fig staat weer lekker buiten, 1,5 uur met de hondjes gewandeld, ook lekker
en voor het eerst eigenlijk eens goed geslapen ondanks dat ik pijn aan mn benen had, was ook wel echt kapot maargoed
vanmiddag lekker oefenen met figje dus, hoop dat het nog even droog is
hier is het prachtig weer, koud maar droog

paardje is trouwens terug op stal
poep was dus gister los gekomen, ze schijnt er erg slecht uit te zien en heeft nog moeite met eten en slikken enzo
zal allemaal wel geiriteerd zijn, ben benieuwd vanmiddag

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:26

Cody is vast een wonderkind, haha!

Fijn dat je weer lekker hebt kunnen slapen, heel belangrijk. Veel plezier vanmiddag met Figje.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:47

heee silas, jij ook weer hier drukdrukdruk?
Ik geef ze geen kuil, maar hooi en dat is wel een andere (betere) kwaliteit dan laatst.
En Roos, ik vind her en der kleine flatsen en zijn kont/staart zijn dan gewoon echt ranzig. Maar het is echt zo onregelmatig dat ik eerder het zand de schuld geef dan het voer of het water. Binnenkort maar weer lijnzaad koken, dat hielp de vorige keer wel dacht ik.

Ik ben vandaag een dagje vrij Dus lekker uitgeslapen.. nuja werd rond half 9 wakker gesmst dooor JP haha, toen dus lekker op bed wat tv gekeken. Een lekker relax dagje! Had gisteren in een vlaag, toen ik te horen kreeg dat ik vrij zou zijn, al bedacht vandaag te gaan mennen, oefenen voor de marathon 18 dec. Maar lijkt me nog niet verstandig, dacht er even niet bij na dat Snow nog niet lekker liep.

Graaskorf en Jean ook weer onder de levendigen zie ik

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:55

Graaskorf, dat is minder. Rustig aan hoor

Cindy, jammer dat de opkikker nog niet zo werkt voor Spetter. Leuk dat er beton gestort wordt, dan vordert het wel weer he! Leuke en spannende werkdag in t verschiet

Grid, je kont niet laten

Daar hou ik je aan roos!!!!! Kan je gelijk weer 5 euro verdienen als je Fluitje (want die hoort er ook een beetje bij) irl analyseer Lekker dat Figje buiten staat! Minder dat je beenpijn had Veel plezier met oefenen! En het paardje weer terug, wel fijn voor t baasje. Ik hoop dat ie weer snel de oude is.

Ik ben vanaaf alleen. Jan is met zijn collega's uiteten. Ik ga eerst lessen op een mangepaard want ik wil Flan nog geen vol uur belasten. Daarna longeren, losgooien of wandelen met haar. Of mss even rijden… hangt van mijn longen af.
Thuis heb ik lekker viscuisine met rijst. Jan lust geen vis dus ik kan eindelijk even 'los'

Leon, lekker een vrije dag!!!!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:04

snowdon schreef:
heee silas, jij ook weer hier drukdrukdruk?
Ik geef ze geen kuil, maar hooi en dat is wel een andere (betere) kwaliteit dan laatst.
En Roos, ik vind her en der kleine flatsen en zijn kont/staart zijn dan gewoon echt ranzig. Maar het is echt zo onregelmatig dat ik eerder het zand de schuld geef dan het voer of het water. Binnenkort maar weer lijnzaad koken, dat hielp de vorige keer wel dacht ik.

Ik ben vandaag een dagje vrij Dus lekker uitgeslapen.. nuja werd rond half 9 wakker gesmst dooor JP haha, toen dus lekker op bed wat tv gekeken. Een lekker relax dagje! Had gisteren in een vlaag, toen ik te horen kreeg dat ik vrij zou zijn, al bedacht vandaag te gaan mennen, oefenen voor de marathon 18 dec. Maar lijkt me nog niet verstandig, dacht er even niet bij na dat Snow nog niet lekker liep.

Graaskorf, Bonte en Jean ook weer onder de levendigen zie ik

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:12

waar om quote je jezelf?

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:30

SuperRoos schreef:
indezz, op een tinker mag je dan trakteren hahaha ney hoor, we zien t vanzelf wel

Ha ha, weet je wat : krijg jij korting als je bij mij een tinkertje koopt...

Dobbel : wat vervelend allemaal.... Sterkte! Hoop dat je moeder weer snel opknapt!

Jean : spannend hoor alles....Succes er mee en geniet van de tijd bij Terry... Goede momenten geven je weer energie om door te gaan...

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:08

Hallo weer,

Dank voor jullie lieve reacties,

Dobbel hoop ook dat je snel een andere baan vind en sterkte met je moeder.

Soxje, slim paard heb je toch, hahaha

Peetorlan, heb alleen de hengsten onder een dunne deken, anders zij het van die teddyberen op de keuring. Voor de rest hou ik wel van teddyberen paardjes.

fk, ik zie het helemaal voor me, op jouw manier

TM, bedankt, ik neem hem iig wel mee naar de keuring.

Silas, ook bedankt, zal het onthouden.

Yarka, succes met laden, lukt vast wel weer,

Jellie, hij staat wel op een site te koop, ik zie wel.

Graaskorf, sterkte

Spetter, ja ik probeer rustig aan te doen, en vooral met de meiden.

Grid, ben van plan me nu weer regelmatig te melden, doet altijd goed.

Roos, slapen is idd grootste pobleem, na een paar uur wakker en dan is het van, dit moet nog en dat moet af en dan is het gewoon klaar met slapen, maar geeft niet komt wel weer, weet van vorige keer Ierland dat ik het daar redelijk van me af kan zetten, ja heb er veel zin in het weekend. En heb veel steun aan Terry idd, maakt me vaak aan het lachen.

Leon, in de winter overgangs periode is het altijd wat meer heb ik gemerkt.

Indezz, ja is zo, even energie opdoen is wel prettig, eerst naar Deirdre en familie en dan naar Terry, allemaal leuke dingen, meiden gaan eerst het weekend naar Jelle en dan is mijn moeder hier, is voor hun altijd super.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:12

Het scheelt idd stukken dat je iemand hebt die je aan het lachen maakt.
Iemand waar je blij van wordt. Heeeeeeeeeel erg belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:18

AfbeeldingAfbeelding

Ik heb afstudeerproject binnen Onderzoek bij de GD naar paardenvoer.. Mijn favo stokpaard!! Dus kijken of paarden genoeg mineralen etc. binnenkrijgen, eventueel kijken naar verbetering van brok enzo. Is nog niet zo heel erg nader omschreven, maar ik ben heul happy!

Gaan we nu weer sociaal doen

Sox, bevalt deze bijrijdster je goed?

Fjordkootje, lief verhaal, ben ontroerd door je laatste alinea...

Dag Jean, fijn dat het zo lekker gaat voor je plannen. Balen van weekend met Terry! Maar een dag is nog altijd iets

Tinkermuts veel fun met die vriendinnen! Mooi, zulke vrienschappen

Yarka, waarom ben je eigenlijk gestopt? Ik doe dat nooit, als ik wil dat ze erop gaat, dan gaat ze erop. Desnoods bel ik alle afspraken af van die dag, is me wel eens overkomen. Maar paard gaat op de trailer, hoe lang het ook zal duren... Dan gaat het een volgende keer alleen maar vlotter.

Graaskorf veel beterschap!

Euh... Spetter Waar wordt er beton gestort?

Snowdon, luxe! Lekker van genieten hoor

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:19

Jellie schreef:
waar om quote je jezelf?

was een foutje, moest een edit zijn

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:27

SuperRoos schreef:
paardje is trouwens terug op stal
poep was dus gister los gekomen, ze schijnt er erg slecht uit te zien en heeft nog moeite met eten en slikken enzo
zal allemaal wel geiriteerd zijn, ben benieuwd vanmiddag

gelukkig!!! Geef je haar een aaitje van mij?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:34

Maya schreef:
Fjordkootje, lief verhaal, ben ontroerd door je laatste alinea...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:52

snowdon schreef:
Jellie schreef:
waar om quote je jezelf?

was een foutje, moest een edit zijn

Haha, jij ook in de bonen

Maya, dat is mooi!!!!

Net lekker broodjes tonijnsalade op. Volle buik. Bakje thee en lekker werken

snowdon

Re: