[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:58

thanks ellen_xx ik ben ook erg blij met mijn meisje,ondanks haar onverwachte kado dit jaar.
ik kreeg daarstraks een telefoontje van degene die ruana voor mij inrijd.i.p.v longeren gaan we proberen weer wat te rijden.Door het longeren krijgt ze teveel energie.ruana is te vergelijken met een stoomtrein.langzaam op gang komen(bij het uit de wei halen,sjokken en laat zich zowat eruit slepen)en dan alsmaar door willen gaan(niet willen stoppen met longeren).
langzaam opbouwen(ik ga er nog niet op)en hooguit 2 keer per week *\o/*

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:59

ow dat is idd wel fijn ellie :D

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:34

Oja,vergeten maare gefelciteerd met je verjaardag Ellen

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:54

haha dank je wel :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:49

Ik wil me graag weer melden hier als dat mag.
Na het overlijden van mn paardje Stafanja heb ik nu een nieuwe kanjer gevonden waar ik hopelijk nog heel lang van mag genieten.
Ze heet Mona en is 2,5 jaar. Een volle tink dit keer. Bewust voor deze leeftijd gekozen, omdat ik het nog best moeilijk heb met het overlijden van Stafanja en ik op deze manier rustig aan kan doen deze winter.

Meet Mona:
[ITP] Mijn nieuwe toppertje Mona.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:55

gefeliciteerd Ellen.

Tamadine welkom. Wat een leuke tinker die Mona. Ik hoop dat je veel plezier gaat hebben met haar

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:23

@ Ellen, wat een gave tink!! :D
En gefeliciteerd natuurlijk!!

Mijn pluizebolletje is vandaag gemeten!
1.34 !

Afbeelding
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:13

Heb je nog eens een foto van Mack Sharon? Ik ben wel benieuwd hoe hij nou is.
En niet bang zijn voor protest hoor, het is jouw paardje toch? Geef hem eerst een kans te reageren als je een kleine hulp geeft, luistert hij niet, dan iets harder van stof zijn. Het mooiste is als je uiteindelijk wel weer terug kan na die kleine hulp.

BONxFIRE schreef:
alles gaat tot nu toe super en volgens mij zal het zo wel blijven deze keer.

Fijn! Rijdt de eigenaresse er zelf nu ook wel mee?

elliecuijk schreef:
met ruana gaat het steeds iets beter.met de lange lijn tillen we haar achterbeentjes op en dan er tegen aan tikken.steeds minder weerstand,dus hopenlijk gedraagt ze zich weer snel een beetje.Ik baal nog steeds en hoop dat we uiteindelijk haar benen toch kunnen scheren.

Hopelijk kan je snel normaal aan haar benen, super dat het zo goed gaat!
Hihih, die stoomtrein vergelijking. Ik zeg gisteren nog dat Tinkers net diesels zijn :Y)

Kailonne schreef:
@-Lot
Wat bedoel je hiermee?
De wereld is klein, de oma van Jack haar eigenaresse kletst dus mee in het fokkerijtopic, grappig. Vind hem idd ook wel leuk

De moeder van Ryan is Lizzy, in bezit van memberlist.php?mode=viewprofile&u=30398.

Mooie Max <3
Nog gefeliciteerd!

Welkom terug Mara! Mooi Mona, vandaag komt ze toch? :)) Heb je enig idee hoe groot ze ongeveer is O:)

Lieve, mooie, kleine Diaz! Hoe gaat het verder met haar? En met jou?
Maf hoor, zo klein had ik haar echt niet gedacht. Zowel beide ouders als zus zijn minstens 10 cm groter :=
Maar ach, klein is fijn, groot is idioot :P

Hier dus gisteren Luna meegenomen als handpaard naast Mel. Ging prima! In de bak vooral moeite met de bochtjes in draf, maar die heb je in het bos niet, en de rem werkte prima, dus op naar buiten! Ging ook prima, Mel had heerlijk de pas erin, maar Luna kon het goed bijhouden. Eigenlijk ging het heel makkelijk. Op de terugweg kon ik het niet laten toch een stukje te draven (had me voorgenomen eigenlijk alleen te stappen), ook dat ging prima. Zo goed dat toen we bij stal kwamen ik dacht nog even een stukje door te draven, Mel liep tussen Luna en stal in, dus ik dacht al ik Mel rechtdoor liet gaan het wel goed kwam. En zoals Mel alles wel prima vindt ging ze ook braaf rechtdoor, alleen Luna vond het toch echt tijd om naar stal te gaan en dook bij Mel onder de hals door. Dus ik maar los gelaten, daar ging madam, in volle galop het pad naar stal af := Ik maak me niet zo snel druk, nu ook niet, ze zou heus wel stoppen bij stal (wat ze ook deed). Maar wauw, wat is Mel een gouden paardje. Ik vroeg haar stil te gaan staan en daarna rustig naar stal te stappen, en ondanks losgeslagen Luna voor haar deed ze dat prima. Luna weer gepakt en een stuk terug gereden, toch even aan Luna laten zien hoe het wel moet. En toen ging het prima. Volgens mij vonden we het alledrie wel leuk gisteren (geweldig leuk :D ), dus volgende week maar weer een poging doen, en dan zal ik iets eerder terug gaan naar stap :=

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:53

lot:niet alle tinkers zijn t zelfde natuurlijk,maar nu begin ik de echte ruana te ontdekken natuurlijk.eerst wilde ik graag op haar leren rijden,maar nu ik haar zo puppy zie denk ik dat ik eerst een paar keer op een ander ga zitten.ze is best braaf ,maar nu wat gevoeliger in de buik.1 hakje en ze wil meteen draven.niet handig voor iemand die geen echte rijervaring heeft.

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:07

Kailonne schreef:
gefeliciteerd Ellen.

dank je wel :)

Tamadine welkom gave tink lijkt op dr vader zeg

BONxFIRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:41

_Lot schreef:
BONxFIRE schreef:
alles gaat tot nu toe super en volgens mij zal het zo wel blijven deze keer.

Fijn! Rijdt de eigenaresse er zelf nu ook wel mee?

Japs gelukkig wel :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:55

Ellen: nog gefeliciteerd !

Tamadine: Welkom :) (ben zelf ook net nieuw, en heb een jonge tinker)
Leuk paardje zeg :)

Is diaz echt zó klein? Verwacht je niet zo als je de foto's ziet.

Wil Kayleigh ook nog een keertje opmeten. Ben namelijk erg beniewd. Denk dat ze ongeveer 1.45 zal zijn.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:35

Karlijn, kijk eens wat ik vond tussen mijn oude foto's <3
Afbeelding

Grote zus en klein zus
Afbeelding

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:11

_Lot,

Ik zal vanmiddag of zaterdag even foto's maken.. helaas is z'n "baby face" al bijna helemaal weg en kijkt hij al best sirieus.. gelukkig is het speelse er nog niet af :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:58

ffies mn ei kwijt hier hoor en misschien hebben mensen nog ideeen:
Mona is er inmiddel en de 3u durende de reis is erg goed gegaan. Ze stapte zo de trailer.
Toen eerst een middagje naast de paarden in de padock gezet. Toen gingen de pension paarden naar binnen en Mona bij de overblijvende paarden. Nou dat ging helemaal fout. Ze werd elke keer door drie paarden in hoek gedreven. Toen was er voer gegeven en was er iets meer rust. Later op de avond kreeg ik sms dat ze door hek was gegaan. Toch door angst. Ze was zo angstig, echt niet normaal. Terwijl ze juist een beetje ontwijkend gedraag toont naar andere paarden. Dus voor de nacht alleen gezet maar wel met een shet. Vanmorgen zou er een nieuw haf veulen komen en zou ze dan maar bij de veulens gezet worden.
Vanmorgen een sms gekregen dat ze het veulen waarmee ze stond door het hek getrapt heeft. Ging dus ook niet. (zal waarschijnlijk wel van de angst zijn geweest nog van gisteren avond). Dus nu een paar dagen maar alleen en dan over een week 1 voor 1 proberen te koppelen aan de paarden (denk ik) en dan hopen dat dat goed gaat. Echt balen zeg allemaal. Ook voor de staleigenaar. Dit had niemand verwacht. Bij de plek waar ik dr vandaan haalde stond ze regelmatig steeds in andere kuddes, maar misschien is het verschil daar wel in dat dat altijd tinker kuddes waren en nu KWPN en 1 shire...

Vanaf zaterdag heb ik thuis weer internet en zal ik even uitgebreid alles lezen en reageren.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:30

Toen ik Luna net had ging het net zo, vooral de ruin die ik toen ook had (Thigor) was nogal hard voor Luna (ze heeft echt onder hem gelegen, bah wat kon ik dat dier schieten toen). Ze heeft toen een paar weken apart gestaan (draadje tussen de shetten en haar, met een bufferzone van een paar meter naast de andere paarden) Na een paar weken kwam er een nieuwe Fjord en hebben ze die twee samen met een jaarling uit de kudde bij elkaar gezet. Pas na een maand of twee die twee groepen bij elkaar (was niet gepland, alleen Thigor ging over de draden, deed verder geen vlieg kwaad). Ik denk dat je het beste een lijntje ertussen met het veulen, en dan die twee over een paar dagen samen. Willen ze het veulen ook bij de groep in zetten? Proberen kan altijd, maar een Haflingerveulen inscharen bij een volwassen Shire lijkt me niet het meest handige :=

Ik heb zonet ff lange lijnen gedaan met Luna, of eigenlijk lange teugelen. Ging wel prima, maar jemig, wat een draak. Toen ik kwam een lieve hinnik, over het erf loopt ze me als een hondje achterna, borstelen vind ze ook geweldig, maar zodra ze wat moet doen komt de puber naar boven :+

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:55

Jammer voor Mona zeg! Hier heb ik sinds april een KWPN merrie erbij (heeft 1 week apart gestaan, en toen probleemloos de kudde in gegaan), die niet met mijn shetlander kon. Nu (6 maanden later) staan ze gezamelijk op de wei, maar met voeren even apart (ivm dieet shet).

Hier ook minder nieuws; mijn shet is spierbevangen! Ze stond al 7 weken binnen, maar de veearts heeft nu pas de diagnose kunnen stellen. Gelukkig lijkt ze weer wat op te krabbelen, maa rhet is wel heel sneu. Ondertussen staan merrie en veulen nu ook weer gedeeltijk binnen, want het veulen heeft een dik been (is gevallen 2 week terug). Maar goed, Elsa de tinker is dus de enige fitte hier haha.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:25

Hee tinkerfans,
Sorry dat ik een beetje een soort van reclame maak maar ik heb mijn 7-jarige tinker Willowby te koop staan!
[EA-TK-PP] Te koop: Mooie 7-jarige tinkerruin
Ik dacht misschien zijn er hier nog wel belangstellenden :)

@Lot wat een mooi veulentje! :)

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:54

hoi :wave:
ik ga morgen bijlezen maar wilde alvast wat foto's posten van kale max hihi gister avond is die ontdaan van zijn dikke winterjas (hij is nu aan bij de kanten 2 cm smaller hihi)
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:28

Max blijft leuk hoor,ook met 2 cm minder....

Goh Rowina,da's jammer,weet nog wel dat je m net gekocht had,was allemaal te lezen in dit topic.

Nou Caroline,maar hopen dat Elsa fit blijft!Vast wel!

Lotte,gelukkig stapte Luna hier zo de kudde in,na wat opstootjes tbv de rangorde.
Grappig dat de tinkers toch altijd naar elkaar toe trekken en ze had natuurlijk grote vriend Kamiro,die al 'zijn' vrouwen beschermt.

Tamadine,zo rustig mogelijk aan laten wennen,is het beste voor Mona,de andere paardjes en natuurlijk de staleigenaar.....
Je moet haar niet eerder aan andere paarden gaan koppelen voordat ze zelf relaxed is.Ik weet natuurlijk niet wat de mogelijkheden bij jou op stal zijn,maar ze is nog jong en laat haar alles eerst maar eens rustig bekijken en dan met de staleigenaar overleggen bij welke parden ze het beste kan komen te staan,ik neem aan dat hij/zij de paarden op stal goed kent.
Hele leuke Tink trouwens,die Mona

Ellen,beter laat dan nooit;nog gefeliciteerd! *\o/*

Ellie,heel verstandig van je,anders worden jullie straks allebei onzeker,dat is niet de bedoeling.

Sharon,wij willen Mack zien!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:02

@tinkerplein:vandaag haar weer even alleen gelongeerd.ze was het ook zo zat,ze ging vanzelf wel over in de stap.kan me wel voorstellen.deze week al veel gedaan,dus in het weekend krijgt ze rust van mij.het moet haar niet teveel gaan vergen.
er zijn bij ons op de stalling meerdere brave pony's en paarden die ervaren genoeg zijn.er is me ook al hulp aangeboden door meerdere stalgenoten.t zal wel goedkomen en wie weet hobbel ik over een paar maandjes op ruana rond

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:19

@lot idd een draakje hihi en wat een leuk veulen
lange lijnen wil ik ook wel is met max gaan doen ooit :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 03:08

Dat veulen is Diaz :)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:31

Leuke veulenfoto' s van Diaz. Mooie tinkers hier!!
Ik heb gisteren weer les gehad met Jack. Hij is echt aan het puberen. Hij schrikt nog wel van een zandkorrel. Ik ben al niet zo' n held met rijden dus dit is voor mij ff niet fijn. Hoop dat het snel over is. Af en toe voel ik het aankomen en kan ik het opvangen. Dan vind ik het niet zo eng. Als hij uit het niets schrikt dan heb ik er meer moeite mee.
Gelukkig heb ik begin deze week een bijrijder die hem ook goed aanpakt en die dus helemaal geen schrik heeft op hem. Het zal dus wel weer goedkomen.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:30

@tinkerplein,hoeveel paarden heb jij?
Heb je een pensionstalling?

Die van mij staat in Hemrik,dat is niet zo ver!