[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jacky2

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:27

Goedenavond,

De scooter is weer klaar,de kosten vielen eerst mee maar toen moest de monteur nog iets maken en kwam er weer E50,-- euro bij totaal kwam het toch weer op E208,-- ! (meer arbeidskosten dan materiaal,nou maar hopen dat hij het weer een jaar doet ).
Hij is ook nu geschouwd want ik moet nu ook een kenteken aanvragen.

Ondertussen heb ik een nieuwe digitalecamera gekocht vanmiddag,de reclame hadden ze natuurlijk niet meer,maar ze hadden een ander alternatief.
Echt een gaaf ding (eigenlijk had ik een paar weken moeten wachten,in verband met salaris en vakantiegeld,maar ik was weer eens impulsief ! )
Ik heb er geen spijt van,hij heeft 3 x optionelezoom en 5 miljoen pixels,
en vele mogelijkheden,klein nadeeltje,de uitleg is in het engels,gelukkig vrij makkelijk uitgelegd.
Dat word de komende weken weer foto's maken en alles uitproberen.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:56

Jacky : mooi een nieuwe camera. Een mens kan niet zonder volgens mij.... Fijn dat je scooter weer gemaakt is!

SuperRoos : mail je binnenkort de foto's van mijn 2 merries. Wil ze eigenlijk allemaal laten "checken" door jouw, maar in 1x 5 stuks vind ik nog al wat.... Kijk maar wat je er voor vraagt....

Fjordkootje : heb je het overleefd vandaag???

Snowdon : misschien inderdaad verstandig, even afwachten. Vervelend als er weer een 'macho' in de groep is gekomen, terwijl die eerst lekker rustig op elkaar ingespeeld waren.... Is toch altijd weer even wennen en ouwehoeren....

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:58

Hoihoi,

Nou Jan heeft gereden op Flan en ze liep gelukkig goed. Alleen nog maar stap, draf en middendraf. Wel deed probeerde ze af en toe onder het rijden haar benen te jeuken door te willen stampen. We zagen ook wat bloederige plekjes. Dus vanaaf weer zalf erop gedaan.

We hebben nu net gegeten. Had ik eerst de witlof zonder water opgezet helemaal vergeten. Jan had nl. wilde verbouwingsplannen voor ons huis en die was ik aan t overdenken Maar gelukkig konden we nog wat redden en hebben we uiteindelijk lekker gegeten.

Nikitagogo, dat vind je in NL echt niet. Oh, er zitten echt supergave huizen tussen, op die sites!

Ïndezz, klinkt grappig van dat dansen. Best crea. Je hebt dan ook geen danspartner?

Wat is Hilton een leukerd. Mooie foto’s van Annick!

Annick, fijn dat het met Damian beter gaat

Snowdon, wel handig om het enten en onderzoek vanwege kreupelheid tegelijk te doen. Scheelt vaak een hoop voorrijkosten… (als t maar niet te lang gaat duren, ik bedoel t niet in nadelige zin voor het paard)

Roos, bedankt! Ik zou er toch 5 euro voor gaan vragen. Joh heb je nog wat inkomsten en je bent er een poos meebezig! Doen, doen, doen! Mooi dat fysio aardig ging.

Wenk, wat grappig dat dat spul voor kinderen bij haar ook werkt.

Cindy, Wat een gave foto!!!!!!!! ja jammer is t zeker van het huisje. T dak alleen zou nog wel te overzien zijn maar alles bijelkaar zitten we hier veeeeeeeeeeeeel beter. Hier hebben we ook geen houtwormen of boktorren oid lief van je buren Sloten ook weer schoon

Keeva, waar jullie zitten is al zo’n droomplek!

Zo lekker filmpje (deel) kijken

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:01

Nee dat klopt... dans lekker in mijn eentje rond allemaal andere dames heen die ook weer rondom mij heen dansen of tegenover elkaar....

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:03

Om terug te komen op jouw witlof.... Ooit heb ik een keer worteltjes gekookt met water maar een beetje te lang..... Heb de wortels met pan en al weg kunnen gooien! Bodem was helemaal zwart geblakerd en niet meer los te weken

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:07

Gelukkig kon ik mijn pan, na schoonmakerij door Jan , nog gebruiken. Jij maakte het wel erg bont
Klinkt leuk van dat dansen zo én je bent niet afhankelijk van een partner!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:11

Overigens Lemmy is niet helemaal in orde. Ik weet niet wat t is met hem. Hij is niet enthousiast en zit wat apatisch voor zich uit te staren.. Ik hoop dat hij vannacht wat opknapt.
Morgen ben ik ook nog alleen want Jan is uiteten met zijn werk.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:18

Dikke virtuele voor Lemmyteck en Jellie !!!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:19

O jee Jellie, beterschap met Lemmy! Jacky gefeliciteerd met je nieuwe camera, laat de foto's nu maar komen!
Zit even Idols te kijken. Wat kunnen sommige mensen toch overdreven zijn, hihi. Heb mijn pyamaatje al aan, ben lekker lui vanavond.
De complimenten voor de foto zal ik aan Annemarie doorgeven, al zal ze het ws wel lezen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:26

keevagirl, haha rekeningnummer is ook een probleem denk ik, met mn uitkering enzo, als ik telkens wat krijg gestort dan gaan ze misschien iets denken ofzo, terwijl het wel legaal is toch of niet
ik weet het niet hoor
mn moeder zei van het kan ook met de post, gewoon tussen een papiertje dat het net een brief is, ik weet t nie iemand
gekke paardjes van je, geen oud hooi willen eten, heb fig nu ook ff aan hooi van vorig jaar, we hadden gewoon te goed en groen hooi, hij werd gewoon weer vet in de winter wil ik ribben voelen }>

wenk, ahh die lisje toch met dr hengstentand hihi, wel fijn dat dat spul werkt!

spetter, jammer he geen gek fig verhaal haha
grappig dat de paardjes ff lekker gek deden toen de sloot werd schoon gemaakt
gafe foto trouwens

jacky2, scooter duur grapje, maar jezelf wel ff lekker verwend met die camera! nu willen we foto's zien ervan he

indezz, hihi 5 paarden, gewoon opgeven, dan sta je op de wachtlijst en komt het vanzelf, 5 paarden moet wel korting hebben he haha HELP ik heb een financieel adviseur nodig, ik kan dit niet aan ik wordt rijk hahaha
*lees nu dat het er heel l*llig staat, haha bedoel van adviseur nodig omdat ik het moeilijk vind er wat voor te gaan vragen haha*

jellie, fijn dat rijden bij jan en flan goed ging, alleen bloederige plekjes weer dus, 5 euro doen dus
als ik dan ff spaar dan maak ik van al jullie geld een rondritje door nederland om bij elke tinkerbokker op bezoek te gaan haha
lemmy niet helemaal lekker nu, voor hem

vanaaf ff lekker met fig bezig geweest weer, geen gekke verhalen, hij was een beetje te braaf en een beetje te rustig, eerst....
haha later vloog ie als een gek de bak door, ff een beetje spanning en gekkigheid eruit denk ik, heerlijk genoten van hem dus
morgen oefendagje en lekker beetje les met zn schoudergebruik weer, super

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:36

even een vraag
moet ik whis een deken opleggen als de nachtvorst blijft??
zo ja wat voor een?

ze staat nu nog steeds zonder deken.
en ik heb niet het idee dat ze er last van heeft.
maar ik weet niet s.nachts he.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:44

Peetorlan, ze is toch niet geschoren oid? Paarden met een wintervacht moet je niet een dek op doen 's nachts is mijn mening. Daarmee stoor je de natuurlijke warmhoudfunctie van de vacht. Maar goed, dat is mijn mening he. Onze paarden krijgen allemaal geen dek op, ook de shetties niet die 24/7 buiten staan.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:45

SuperRoos schreef:

indezz, hihi 5 paarden, gewoon opgeven, dan sta je op de wachtlijst en komt het vanzelf, 5 paarden moet wel korting hebben he haha HELP ik heb een financieel adviseur nodig, ik kan dit niet aan ik wordt rijk hahaha
*lees nu dat het er heel l*llig staat, haha bedoel van adviseur nodig omdat ik het moeilijk vind er wat voor te gaan vragen haha*

Korting : da's nooit verkeerd.... Maar euh, als je geen bedrag weet te verzinnen, dan zullen we eens afspreken bij de volgende hengstenkeuring, of show of strandrit! Dan trakteer ik op ???

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:54

Spetter schreef:
Peetorlan, ze is toch niet geschoren oid? Paarden met een wintervacht moet je niet een dek op doen 's nachts is mijn mening. Daarmee stoor je de natuurlijke warmhoudfunctie van de vacht. Maar goed, dat is mijn mening he. Onze paarden krijgen allemaal geen dek op, ook de shetties niet die 24/7 buiten staan.

'ze is bij mij niet geschoren wel vorig jaar bij de andere eigenaar.
en het liefst geef ik haar ook geen deken om.
maar ik vroeg het me af of het wel moet als de vorst aanblijft houden of kouder word

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:10

Nou, ik ga het ook weer proberen. kreeg al een PB, dat het zo stil rond mij was. Doe alleen de laatste 4 pagina's, want zover moet ik vandaag lezen.

* Snowdon hopen dat het snel weer goed is het hem.

* Jacky2: balen van je scooter. Hopelijk is de rekening niet te hoog.
edit: 208,- euro is ook een hap geld. maar nu doet'ie het wel weer goed. Maar je had nog wel geld over voor een camera. Ben benieuwd naar de foto's

* Fjordkootje: welk fotografie forum zat jij??

* Yarka: sterkte met Felletje

* Jellie: jammer van het huis. Volgende keer beter. lekker dat het met Flan weer beter gaat.

ienie: leuke huisjes voor dat geld. En dan te bedenken dat mijn 3 kamerflatje 143.000,- euro moet kosten!!!!!!

* Spetter: leuke foto, maar waar is de hoorn

zo, ik heb mijn best weer gedaan.
Zelf niets te melden.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:12

Vanavond na het rijden met Lucas, nog even met Snowdon rondgestapt zonder zadel... hij liep eigenlijk wel goed, drafje was wat stijfjes, maar niet echt kreupel meer. Na het rollen, schoot ie nog even in galop en uitgestrekte draf...

Volgens mij was het een combinatie van een trap, stijfheid en zijn nog niet bekapte hoeven...
Hopen dat het nu goed blijft gaan dan!

En van Uk's diarree krijg ik echt geen hoogte... dan gaat het een poos goed, dan heeft ie opeens weer diarree... het gaat echt met vlagen zegmaar.

Overigens genoeg goed nieuws hoor dezer dagen, maar dat is allemaal zo standaard

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:50

Nou hier ben ik dan weer even alles moeten laten bezinken

Jacky leuk een nieuwe camera dat worden dus veel leuke foto`s bewonderen

Hopen dat het nu goed blijft gaan snowdon kan heel goed alles bij elkaar zijn geweest,
Wel lastig die diaree van uk,

Jellie fijn dat flan weer goed liep vandaag.

Spetter prachtige foto,

voor de rest weet ik het zo niet meer,

Nou vanaf 1 december ben ik dus werkeloos heb zo`n conflikt gekregen met mijn baas dat ik er niet meer wilde werken en hun mij ook niet meer echt wilden ze hebben me dus uitgekocht, en moet dus op zoek naar ander werk, Ik krijg gelukkig een hoop mee anders was ik nog even gebleven maar ander werk zoeken zou ik toch al met spoed gaan doen,

Verder vandaag een rot dag gehad, Ik liep met mijn moeder in het dorp wat boodschappen te doen was er een eikel die achteruit scheurt met de auto zonder te kijken en niet zachtjes maar echt hard en ja hoor wordt mijn moeder geschept het geluk was dat ik haar vast had anders was ze of over de auto heen gegaan of er onder beland, Ik heb die kerel haast uit zijn auto gesleurd zo boos was ik,
Naar het ziekenhuis geweest want naar de schrik kwam toch ook hevige pijn, Het lijkt allemaal zwaar gekeust schouder rug nek heupen knieen,
Mijn moeder is een sterke vrouw die niet zomaar pijn laat zien maar ze kon het nu niet voor zich houden zo`n pijn heeft ze,
Gelukkig heeft ze naar aandringen van mij zware pijnstillers gekregen ze moet toch wat slapen he,

Verder weinig gedaan vandaag mijn vader heeft de eerste 2 schotten in de stal gemaakt dus dat schiet mooi op,

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:58

Jeetje.. sterkte voor je moeder! En met het zoeken naar een andere baan...

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:03

snowdon schreef:
Jeetje.. sterkte voor je moeder! En met het zoeken naar een andere baan...

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:07

Nou Dobbel, dat was dus een zware klutdag voor jou (en je moeder). Schrikken hoor! Beterschap voor haar gewenst. En hopelijk vind jij snel een leuke baan!

Spetter, hele mooie foto van je gigantje. Complies voor Annemarie.
Jellie, geen overhaaste beslissingen nemen met een huis, als je lekker woont is het toch goed? Hmmm. lekker, zowat drooggekookte witlof
Ik wou hutspot eten met speklap maar was zo laat terug van stal dat ik maar friet heb gebakken met een gekookt ei, echt geen puf meer. En nu staat er nog een enorme afwas van gisteren, schaam schaam. Morgen heb ik niet veel te doen dus ga in huis aan de slag.

Bijrijdster schreef in "ons" schrift op stal dat Sox gisteren stijf liep in de bak dus ze had voornamelijk losgewerkt in stap. Vanmiddag ben ik het bos in gegaan en er was niks te merken van stijvigheid, lekker gedraafd en stukjes gegaloppeerd. Maar dan rijd je meer rechte stukken, en in niet van dat mulle zand zoals in de bak. Misschien ligt het daaraan. Sox is ook een hele slimmerd, als ze geen zin heeft om te werken gaat ze rare dingen doen, opzij springen voor onzichtbare elfjes of misschien dus stijf lopen.

Peetorlan, een deken op stal vind ik echt niet nodig. Tinkers hebben het eerder te warm dan te koud. Wij hebben de neiging als we het koud hebben te denken dat een paard het dan ook koud heeft, maar zo werkt het niet. Het enige wat ik doe is met nattig en koud weer, zoals nu, een ongevoerde buitendeken omdoen (paard gaat dan dus naar buiten) en na het rijden met deze kou even een zweetdeken op stal maar die gaat weer af.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:57

dobbel strekte met je ma en baan.

soxje dat doe ik nu ook als ze heeft gereden doe ik even een zweetdeken om en voor de rest als ze opstal staat niks

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 00:53

Indezz schreef:
Fjordkootje : heb je het overleefd vandaag???

@ Ja, 't viel mee. en ik ga het nu dus echt NIET meer over die collega hebben.

Mooie foto, Spetter!

@ Bonte: DutchPhotozone en soms Belgium Digital. Maar BD is nogal op vrouwelijk vlees gericht en daar kan ik niet zo goed tegen

@ Snowdon: fijn dat Snowdon al wat beter liep joh!

@ Dobbel: sterkte voor je moeder. 't Had heel veel erger kunnen aflopen. Goed dat je die vent de !@#$ hebt gescholden!
Je bent uitgekocht, dus je kunt jezelf even onderhouden. Lucht het op dat je niet meer terug hoeft? Ik heb van de zomer 3 maanden sabbatical gehouden, moest de dood van mijn moeder (2 1/2 jr geleden) nog even goed verwerken (was gewoon doorgegaan met leven en dan kom je jezelf ineens tegen). Ben er heel veel beter uit gekomen, maar het 3 maanden lang vrij zijn was zo ontzettend heerlijk. 't Duurde wel 3 weken voor ik het gevoel had dat ik echt vrij was, dat was wel zonde van die eerste 3 weken. Ik zou heel goed zonder werk kunnen leven, maar ja, er moet ook geld binnenkomen he.

Pffffff dat jij dat elke dag kan, Jellie, samen met Jan naar Flan. Okee, Jan rijdt ook echt.
Peter was weer een keer mee en hij doet alles zo anders dan ik het doe...
Hij probeerde Koot te longeren, en Koot keek me echt zo aan van "mam! Wat bedoelt 'ie nou toch?". Ik heb toen mijn stemcommando "Kootje, gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaloppppppppp" maar even voor gedaan, waarna mijn brave bolleke direct in galop zat.
Peet had netjes alle kakka's weggehaald, stal opgestrooid, maar ook hooi en voer klaargezet. Zoals al meerdere keren vergeet hij dan op het verharde stukje in de betonnen waterbak te kijken... Die was dus bijna leeg, en daar gaan een speciekuip of 6 aan water in..... Meestal vul ik bij door een paar keer heen en weer te lopen met de voeremmers gevuld met water (gaat ongeveer 1 1/2 gewone emmer water in). Er moest nu zoveel in, dat ik dat dan maar met de speciekuip wilde doen. Uiteraard kon ik die zelf niet slepen, dus moest er samengewerkt worden en dat terwijl ik zwaar geirriteerd was.
Zo mag hij bijvoorbeeld Mira's hoeven niet uitkrabben, omdat ik elke dag met haar bezig ben om haar achterhoeven netjes en rustig te geven. Dat heeft tijd en bevestiging nodig, en nu is het vandaag toch weer op haar manier gegaan, terwijl we het op MIJN manier moeten doen (doet achterbeen heel hoog richting navel, maar ik wil dat ze em ontspannen laag naar achteren toe geeft. Kost wat wat vraagwerk en geduld -1/2 minuutje ofzo- maar 't lukt ons wel goed.)
Tja, 1 week per maand heeft Peter aardig wat te stellen met mij
De paarden zijn gewoon echt mijn hobby en ontspanning.
Ik zie ook wel dat Peter de paarden leuk vindt, maar niet meer dan "leuk".
Sorry voor 't klagen.

Mira deed weer goed haar best met het kwartiertje longeren. Ze sloot zich eerst even af, kreeg een houding van "nou mam, je doet maar, maar ik ben er effe niet". Maar veel met stem belonen, stilzetten en een aai over d'r koppie deed de luikjes weer opengaan. Toen was ze er weer, maar wel met een blik van "liever niet, maar omdat je 't zo lief vraagt".

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 03:21

hehe, ben er weer, ga eerst bijlezen

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 04:21

Ja ben er weer, heb 20 pagina's bijglezen, eigen schuld moet ik maar niet zolang wegblijven.

Kreeg al een lieve mail van Lien of alles goed was, dank je wel.

Veel leuke verhalen gelezen, ook minder leuke, veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Ben gewoon zo druk met alles, en ziek geweest, maar plan is nu ingedient bij gemeente, met tekeningen, dus dat is eindelijk klaar, verder komt er enorm veel op me af en dat is soms wel wat moeilijk te verwerken, moet nu nl alles tegelijk doen en op 1 januari moet de scheiding rond zijn, dus ook daarvoor van alles regelen.

Gisteravond een enorme huilbui gehad, was nadat plan ingedient was, waarschijnlijk dus de spanning, maar goed het is gewoon een gedoe, morgen komt accountant met Jelle en degene die mij helpt, eens zien wat ze te vertellen hebben, over de allimentatie en zo. Is zo'n grote onzekerheid allemaal.

Heb Lia Fail te koop gezet, doe er niets mee, is mooie hengst maar dat is het, misschien ruin ik hem nog wel is hij waarschijnlijk makkelijker te verkopen, en buiten dat heb ik het geld gewoon nodig, ga er veel geld op verliezen maar is niet anders.

Heb dus gewoon even geen rust in mijn hoofd, denk steed, o moet dit nog doen en dat moet nog af, maar goed geeft niet, komt vast goed, ben blij als volgende week in vliegtuig zit.

En leuk aankomend weekend Leon en Jagueline hier, gezellig, heb ik ook zin in.

Met Terry en mij wel alles goed, beter dan ooit, is nu al helemaal blij dat ik volgende week naar Ierland kom, had 2 dagen vrij gepland, 7 en 8 december, gisteren paniek telefoontje, zijn eenheid was opgeroepen voor byzondere ramp oefening met de helicopter eenheid van 5 t/m 10 december, hij was er doodziek van [ik ook] maar goed heeft nu toch de 7 e vrij moet wel eerst 4 uur rijden naar waar ik zit en als ik de 8e naar huis ga hoeft hij pas met lunchtijd weg, dus 1 dag ipv 2, maar is allang goed toch? ik vermaak me wel hoor extra dag in Dublin

Zal beter mijn best doen om mee te reageren

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 06:50

goedesmorgens,

Jean, heb er al respect voor dat je uberhaupt nog tijd hebt om bokt te lezen, je hebt het behoorlijk druk, kids paardjes huishouding enz., ik vind het iig niet zo gek dat je TP niet helemaal bij kunt houden, wel fijn dat het zo goed gaat tussen jou en Terry
Lia Fail is een leuke hengst, heb ff gedacht....., maar neh, doe het niet, word Chuck echt niet blij van
Veel sterkte met het gesprek met Jelle.

Peetorlan, ik heb die bolle wel onder een deken, maar alleen om hem schoon te houden en wat korter in het haar, shows komen er weer aan, maar voor de kou hoef je het niet te doen hoor, hebben die tinks weinig last van.

Wenk, knuffel voor Lis met haar zere bekkie, alvast fijn lang weekend.

Dobbel wat erg voor je moeder, heel veel beterschap voor haar.

Spetter, haha, bedoel je de voorpluk of die boom uit het voorhoofd

Keeva, herkenbaar v/h hooi, Chuck trekt er zijn neus ook voor op.

Snowdon, fijn dat het beter gaat met Snow, UK idd letterlijk vlagen (poep)

Jacky, stoere camera.

Jellie, fijn dat het beter gaat met Flan en een hele dikke knuf voor Lemmy.
Enne, hoe bedoel je verstrooid

Indezz, lekker uit je dak gaan met dansen dus, heerlijk.

Roos, Fig is gewoon een echte diesel, ff op gang komen maar dan....

Ik heb gister weer heerlijk gereden, wat is het toch fijn om weer op die bolle zijn rug te klimmen.
Ik heb maandag en vrijdagmiddag vrij, heerlijk lang weekend, onze vriendinnen uut Grunn komen van vrijdag t/m maandag, zo geweldig, we zien ze maar 6keer per jaar ofzo, we hebben elkaar een jaar of acht geleden op vakantie ontmoet en het klikte gelijk, we zijn elkaar nooit meer uit het oog verloren en hebben nu een zeer hechte vriendschap, het zijn ook gewoon heerlijke meiden.

fijne dag allemaal.