[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:46

Balen Ellie. Het is ook wat met al dat jonge grut.

Ik ben 1.77 en Luna is nu ook 1.43, dus kan ik een beetje vergelijken. Al hoop ik dat er bij Luna nog 8 cm bij komt, das perfect. Mooi maatje voor mij, maar wel zodanig dat ik er gewoon zonder zadel makkelijk op kan springen.

Dinsdag ga ik proberen haar mee te nemen als handpaard naast Mel. Pas in de bak ging het (uiteindelijk) goed, dus ik ben benieuwd. Op zich zijn beide dames braaf, en ze kennen de route, maar toch wordt de situatie wel even anders nu. Hopelijk vinden ze het een beetje gezellig dat er nog een soortgenootje mee gaat.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:52

Luna is nu 3 en jij denkt dat ze nog 8 cm groeit. Jack is nu vier. Als hij nog een cm of 4 groeit zou ik al heel blij zijn.
Ik heb ff in je profiel gekeken. Mel is ook prachtig. en Thigor heb ik ook al vaker gezien. Zijn die alledrie van jou?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:56

Alleen Luna is van mij. Thigor is verkocht aan een andere bokker (ik had hem in bruikleen), Mel is van Carolien (tinkerplein). Luna is 2,5. Als ik haar vergelijk met afgelopen voorjaar en zomer is ze nog wel erg hard aan het groeien (gelukkig). 1.48 zou ze moeten halen volgens een aantal fokkers, dan is ze even groot als Mel, als ze dan ook even breed wordt ben ik dik tevreden :D

En anders, jammer dan, die paar cm maakt ook niet zoveel. De hengst waarvan ik al jaren fan ben en nu toch ook heb besloten Luna over 1,5 jaar door te laten dekken (uiteraard als mijn en haar situatie tegen die tijd daar OK voor is) is 1.55 dus wie weet kan die wat compenseren :)) Of het echt zover gaat komen is de vraag, maar ik zou het wel enorm gaaf vinden. (Heb ook nog wel 10 andere hengsten in gedachte, maar deze steekt er stiekem met kop en schouder bovenuit)
Laatst bijgewerkt door Caily op 06-11-11 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:05

Ik heb jou volgens mij ooit benaderd over dat bontdekje wat Thigor op had. Als Luna 1.48 wordt dan is dat een mooie maat voor een tinker.
Welke hengst vind je mooi dan? ben ff nieuwsgierig. Ik vind Ann Rua zelf prachtig. Maar ik hou ook erg van effen kleuren.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:17

Zou wel kunnen :j
Ik ben niet alleen weg van de hengst, maar ook van veel van zijn nakomelingen smelt ik, eentje in het wel heel bijzonder. Die zag ik als veulen toen ik een jong meisje was op de fokkerij toen ik daar was met mijn oom een zusjes, Sterrin heette ze, was in 2006 meen ik. Toen Sterrin drie was stond ze te koop, oooh, verliefd <3 Mijn pennydroom, hihih. Sterrin was verkocht aan een (niet actieve) bokker die in Luxemburg woonde, een enkele keer heeft ze een foto van haar geplaatst op bokt, wederom was ik drie dagen van de wereld :Y) En afgelopen voorjaar, fietste ik naar stal, kwam ik onderweg een prachtige Tinkermerrie tegen, op wandeltocht met de eigenaresse. Na even een babbeltje een goed gekeken naar het pracht, :wow: Sterrin!!! Hoe toevallig wil je het hebben? Bleken dus Nederlandse mensen te zijn die tijdelijk in Luxemburg gewoond hadden en nu nabij Assen wonen.

Afbeelding

Collin is 1.55 http://www.tinkerstal.nl/

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:33

die merrie is inderdaad prachtig. Jack is van Ryan van de Gorterstraat.
Die heeft daar dus ook gestaan :) ik vind Collin ook wel iets weghebben van Ryan. zie:
http://www.beersgypsyhorses.dk/
Jack heeft ook wel de bouw van zijn vader. Al zeg ik het zelf

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:34

ik zie nu dat je een foto van Collin had neergezet en niet van de merrie. Foutje

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:37

De wereld is klein, de oma van Jack haar eigenaresse kletst dus mee in het fokkerijtopic, grappig. Vind hem idd ook wel leuk :j

Maar ik ben weg, werken. Ben benieuwd, zo is het drukste en een rotdag om te sluiten, maar deze week speelde FC GR iig uit en ze hebben volgens mij verloren, dus dat scheelt vast al wat. Wel koopzondag :(

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:02

Hoi Hoi,

Hier weer een berichtje over Mack. Ik zie Mack gewoon groeien.. héél fijn :D daarnaast ook in z'n gedrag... Ik heb wel een klein probleempje met hem. Hij duwt... iemand misschien ervaring mee en om het af te leren? Mack is nogal nuchter en naar mijn idee niet echt onder de indruk als ik een keer boos word haha.. en wat een Prachtige(!!) tinker hierboven!!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:22

Schop onder zn kont geven ;) komt iig t meest in de buurt van paarden gedrag, of terugduwen, maar dat verlies je ws ;)

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:27

Schop onder zijn h*l was ook het eerste waar ik aan dacht..
@_Lot: Succes met handpaard rijden morgen :)

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:36

Hier dacht ik eerlijk gezegd ook aan maar was bang dat ik protest van de bokkers hier zou krijgen als ik dat zou zeggen.. heb hem vandaag z'n eerste officiele schop onder z'n kont gegeven.. dit pakte naar mijn gevoel goed uit en ben benieuwd of hij het morgen weer probeert. Hij doet (deed) dit meestal op het moment dat ik de wei binnen kwam lopen of iets uit de stal wil pakken.. hou jullie op de hoogte :D

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:57

Hey Shaartje, Heb jij mack gekocht bij Jolanda uit schaijk? en jij bent toch een vriendin van Jaimy van nadier?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:21

Ik vind een schop onder hun kont verkopen minder zielig dan een tik geven. Schoppen doen ze imo onderling ook, dus dat valt dan onder natuurlijk paarden gedrag in mijn beleving. Net als als ze elkaar bijten, is dit vaak in de hals of in de oren. Even in de oren knijpen werkt vaak ook, maar niet als ze duwen :)

BONxFIRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:39

@ elliecuijk en Lot,
ja dat was niet zo fijn %) , maja. alles gaat tot nu toe super en volgens mij zal het zo wel blijven deze keer.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:05

fijn ,want iedere keer een ander paard leren kennen is ook niks.

met ruana gaat het steeds iets beter.met de lange lijn tillen we haar achterbeentjes op en dan er tegen aan tikken.steeds minder weerstand,dus hopenlijk gedraagt ze zich weer snel een beetje.Ik baal nog steeds en hoop dat we uiteindelijk haar benen toch kunnen scheren.

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:59

mooi dat het zo goed gaat met ruana ellie

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:14

@-Lot
Wat bedoel je hiermee?
De wereld is klein, de oma van Jack haar eigenaresse kletst dus mee in het fokkerijtopic, grappig. Vind hem idd ook wel leuk

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:19

max en ik vorige week maandag :D
Afbeelding Afbeelding

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:20

hij wilde bij de eerste foto niet stilstaan vandaar me been zo afgestoken wilde heb net een schop geven van opletten

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:05

Becs schreef:
Hey Shaartje, Heb jij mack gekocht bij Jolanda uit schaijk? en jij bent toch een vriendin van Jaimy van nadier?

Ja dat klopt allebij.. wie ben jij dan??

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:44

ellen_xx schreef:
max en ik vorige week maandag :D
Afbeelding Afbeelding

Leuk dier :D

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:52

Wauw,Mac is mooi...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:56

ellen_xx gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik ben inderdaad wel blij ermee dat ze haar benen weer wat optilt,zonder meteen uit te willen halen.Dat verschil van kracht bemerk je goed.maar t zal nog wel een paar weekjes duren,voor ze het zonder slag of stoot doet (ehm leuke woordspeling :j )

hier een paar foto's,toen we eigenlijk net een paar weken bezig waren met haar (dus voor dat ik wist dat ruana drachtig was).en ik vindt het nog een gek idee,dat ze daarna kyona heeft gekregen..
vandaag misschien weer longeren,ligt eraan of de rijbak vrij is..

Afbeelding
Afbeelding

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:09

het is wel een hele mooi tink ellie

dank je wel :D alweer jaartje ouder gaat snel het jaar