Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xdoraly schreef:Rasp herken ik inderdaad ook bij mijn tinker.
Aangezien hij ook stampt met zijn achterbenen zit de staleigenaar aan te dringen dat ik er flessen chloor of spiritus overheen moet gooien (gaat hem dus echt niet worden). Zijn dit perse mijten? Heb een aantal keer gewassen met neocidol en heb zijn sokken er een paar maanden geleden afgeknipt met tot nu toe nog geen enkel resultaat..
Volgens de eigenaar heeft die overigens die 5 jaar dat zij hem hebben altijd gestampt, maar hebben hem eigenlijk nooit ergens voor behandeld.
Heeft iemand tips? Ga dus absoluut geen chloor o.i.d. overheen gooien.
Citaat:Als er mijten worden gevonden gaat dit meestal om de 'chorioptes'mijt. Deze mijt is goed gevoelig voor anti-parasitica zoals foxim (=Sebacil®) of diazinon (=Neocidol®) waarmee het paard en materialen zoals bijv. borstels gewassen kunnen worden. De behandeling moet na ± 3 weken herhaald worden omdat er in deze periode nog mijteneitjes kunnen uitkomen en er dus weer jonge mijten zullen zijn, die zelf na 3 weken weer eitjes kunnen gaan leggen.
cp112 schreef:Je zegt het zelf eigenlijk al, je gebruikt het spul veels te veel. Ook voor dit soort spul kunnen ze resistentie opbouwen. Ik had hetzelfde met sebacil. Nu gebruim ik bye mite of cydectin of laat inwendig spuiten net dectomax
Suzanne schreef:Ik had een vraag over cydectin pour on. Na hoe veel tijd moet je hier effect van merken? Ik heb gisterenmiddag een flesje gehaald bij de dierenarts tegen mijt, maar vanavond had mijn pony nog steeds jeuk. En weet niet na hoeveel dagen ik verschil moet kunnen merken?