[TI] JHK NSvT 2007 + Hengstenshow NSvT 2007 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonte

Re: JHK NSvT 2007 + Hengstenshow NSvT 2007 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:34

Vasthi schreef:
Ik sprak net de mensen van Highlands Oberon, die zijn niet gebleven voor de kampioenskeuring omdat iemand (geen official) ze had verteld dat jaarlingen daar niet aan mee mochten doen.

Jammer, het staat wel duidelijk in de catalogus.

Tja, je moet wel alles lezen. het staat er niet voor niets in Knipoog

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:21

Over een kwartiertje staan tot en met Armano de foto's erop. De laatste 4 doe ik morgen.
Ga zo slapen.

edit: sorry, hij heeft geen zin tot unzipping, dus het wordt morgen. Doei, doei

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:22

als iemand nog foto's/filmpjes heeft van King Arthur van de Asheuvel.. zou ik die graag willen hebben..

mailen mag ook: priscilla85nl@hotmail.com

Chantal75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:08

Heeft iemand toevallig foto's van Robin?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:15

Chantal75 schreef:
Heeft iemand toevallig foto's van Robin?

Ja op mijn site
Laatst bijgewerkt door Bonte op 10-04-07 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:19

ik heb ook wel foto's van robin. Als je je emailadres stuurt mail ik ze door.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 23:37

zo mijn showfoto's staan erop. Nu de JHkeuring nog, maar die komen morgen. Gaaaap

wallentin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:23

Hallo Mariska
I can see, you have a lots of problems with Zidane and he`s legs/ body /walking ect.
I cant understand why ???? He is not comming near your horses, so leave it alone, he goes back til Denmark again, to people who loves him.
I was there, i saw him, and i meet a lot of nice positive people.

Kind regards
Miss Gold
Denmark

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:11

wallentin schreef:
Hallo Mariska
I can see, you have a lots of problems with Zidane and he`s legs/ body /walking ect.
I cant understand why ???? He is not comming near your horses, so leave it alone, he goes back til Denmark again, to people who loves him.

Kind regards
Miss Gold
Denmark

Wat is dit nou voor rare reactie?! Verward
Beetje out of the bleu voor mij... VAAAAG!!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:12

deze persoon doet een beetje een persoonlijke aanval op de mening van mariska...

Gali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:14

we would like to thanks all the good and nice people we meet.. we have had such a wonderfull time.. and we will never forget this. we hope that we can do the same for you here in Danemark, if your road ever should come our way.
we left Zidane at Hof van ede, with a very good feeling, not because of the very beutiful stabels ore place, but because of the very good people (Marco and Petra) we where filled with warm and happiness when we left.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:22

wallentin schreef:
Hallo Mariska

Kind regards
Miss Gold
Denmark

First: It is not correct to create a second account to reply.
Second: It was not just Mariska's opinion, there were al lot of people who saw him that day and shared her's.

You don't like what people think about your horse, but it can't be a reason to start a fight with just one person who shares this opinion with others.
If you are dissappointed it's just your problem, don't attack Mariska on her ( to some true) story about Zidane.
We could all see him walk around last saturday, we could all think for ourselves, Mariska didn't need to tell us what to think.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:43

Cool Ja ik heb nog heel wat foto's door te spitten Tong uitsteken leuk leuk *LOL*

Bloos! Callanddra wat een moeite om al die foto's met aparte links hier neer te zetten Nagelbijten / Gniffelen ik vind een link naar het hele album net zo makkelijk Bloos dan kan ik namelijk makkelijker scrollen Bloos

Wallentin --> I really don't know what the Problem is Verward Every one has the right to his or her own opinion and that is what this topic is about Ja Talking about the stallions and showing photo's + video Knipoog

She clearly wrote that is was her own opinion and never was unkind about anything Knipoog

and I hope that everyone who has Horses loves horses Lachen

If it is something "deeper" between the two of you than you can talk it out through PM Knipoog

Gali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:44

Hi Coydog..

Citaat:
First: It is not correct to create a second account to reply

this is a danish lady who was at the show too.. Knipoog

We/I dont go undercover Nagelbijten / Gniffelen I/we can speak for our self..

but again it was a great show, with lots of good horses..
It was good to see some of the stallion, that has been spoken about, in real life.. My camera did not do very well inside, so i have no pictures from the show Boos! only vidio.. so please please.. if anyone have some good pictures from the inside, please send it to me, so i can show people from here (Denemark), some good stallions, and how the show was..

Tinkergaarden@mail.dk Mail

but thank you for having us.. it has been the best holliday ever for us

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:51

Helaas kon ik weer eens niet bij de HS aanwezig zijn (ik zat in Engeland voor werk en was niet op tijd terug), maar ik ben heel blij dat een hoop mensen weer een heleboel mooie foto's en filmpjes hebben gemaakt, kan ik toch nog een klein beetje meegenieten Haha!

W.b.t. Zidane, ik heb me nooit echt in die discussie gemengd, maar wel alles gelezen toen. Ik had dan ook verwacht dat ik een paard zou zien wat prima liep en dat Mariska ongelijk zou hebben, dat het bij de ITS een momentopname geweest zou zijn o.i.d.
Maar Mariska heeft wel gelijk, dit paard loopt niet zoals het hoort te lopen. Echter geloof ik ook wel dat Zidane in Denemarken op de foto is gezet en dat daar niets op te zien is, en op die leeftijd zou je toch echt wel schade moeten zien van patella luxatie (losse knieën), en het lijkt mij dat het ook wel is onderzocht of het patella fixatie is (op slot schietende knieën).

Ik heb een tijd lang een paard gereden wat ook een soortgelijke gang had (moet ik nog ergens een film van hebben trouwens, maar niet digitaal), die deed hetzelfde wat Zidane ook doet, achterbenen niet meenemen, slap in de achterhand en wijd gaan achter / achterbenen buiten de massa zetten, vooral het buitenachterbeen in bochten en korte draaien. In draf leek het of de voorbenen een ander ritme hadden dan de voorbenen, wat ik hier ook zie. Zijn galop was wel heel regelmatig en zelfs erg goed, ik zie dat Zidane ook makkelijker galopeert.
Dit paard was atactisch, en die indruk krijg ik bij Zidane ook eerlijk gezegd, al is het in mindere mate dan het paard wat ik gereden heb.
Bij ataxie worden de signalen naar de achterhand niet goed doorgegeven waardoor de coördinatie niet helemaal is zoals het moet zijn. Kan verschillende oorzaken hebben, het paard wat ik reed had het al vanaf 2-jarige leeftijd als gevolg van Wobbler syndroom door teveel botaanmaak in de halswervels.

Die vorm van ataxie zie je overigens vaak al heel vroeg (1 of 2 jaar), maar er zijn ook andere oorzaken, zoals een aandoening van de kleine hersenen, dit is gelijk na de geboorte vaak al duidelijk.
Dan is er nog de vorm veroorzaakt door een ontsteking van de uitlopers van de rugge- of halswervels, maar die zie je meestal pas bij oudere paarden en is itt andere vormen progressief en wordt dus alleen maar erger (meestal snel). Andere vormen verbeteren vaak juist.
Ook rhino is een belangrijke veroorzaker, vaak juist niet bij de acute infectie maar een tijd daarna pas, en van rhino merk je niet altijd wat bij een paard. Ook door trauma of door OCD in de hals kan het ontstaan. Deze laatste 3 kunnen op alle leeftijden ontstaan.

Lijkt mij geen heel slecht idee om eens te onderzoeken op ataxie, wat meestal vastgesteld kan worden door een klinisch onderzoek. Ataxie is overigens niet erfelijk, behalve de vorm die betrekking heeft op de kleine hersenen, maar die komt behalve bij arabieren erg weinig voor.

Dit is uiteraard maar een hersenspinsel van mij, maar de manier van lopen is voor mij zó herkenbaar.

Chantal75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:27

Chantal75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:28

Bonte ik heb op je site gekeken maar weet helaas niet waar ik moet zoeken Boos!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:34

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:38

Mariska heb je ook een filmpje van Offspring>? Bloos

kheb namelijk zelf niks gezien helaas

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:13

Caye schreef:
Mariska heb je ook een filmpje van Offspring>? Bloos

kheb namelijk zelf niks gezien helaas

Ja heb ik, zodra ik meer tijd heb zal ik die en de andere waarom gevraagd is hier neerzetten.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 00:03

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:46

Heel ego alleen mijn eigen knollie.
http://www.drumshambo.com/movs/DrumHS2007.mov
Ik zal em vanavond omzetten naar Flash, dan kan wsch iedereen em zien.
Je hoort me even schelden op de mist, dat schelden is het gevolg van de stressnacht/ochtend voorafgaand aan de HS. Knipoog

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:56

"mooie vlag"
"ja 20 euro" hahaha!

en dat geklik op de achtergrond.. iemand was lekker fanatiek foto's aan het maken Haha!