[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal1973

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 00:25

ik weet wel degelijk hoe het is om veel geld ergens in te stoppen en uiteindelijk met een leeg halster te eindigen.
Ook ik heb het niet op mijn rug groeien en heb geen geld boom in de tuin maar zie wel in dat het leven uit lessen bestaat en soms kosten die geld.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 00:33

Het is fijn dat het voor jou zo makkelijk te relativeren is maar dat is niet voor iedereen zo en ik vind dat je daar dus niet over kunt oordelen.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 00:38

misschien niet maar als dieren daar de dupe van worden en daar begint het steeds meer op te lijken dan kan ik het niet laten mijn mening op te schrijven.
Hoop iig dat ze er snel uit komen want dit is geen leven, niet voor de TS maar vooral niet voor de merrie.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 00:45

De handelaar is degene die zijn verantwoordelijkheid had moeten nemen, voor hem is het risico van het vak en hij kan dat wel opvangen.
Ik vind het niet netjes TS hier op aan te moeten spreken, hoewel ik ook de gang van zaken wat vreemd vind maar we weten de precieze situatie van ts niet natuurlijk.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 00:49

maar zoals ik het nu lees neemt deze handelaar niet zijn verantwoording en dan ligt deze toch echt bij de koopster of niet dan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 01:06

En tot nu toe neemt TS haar verantwoordelijkheid toch ook gewoon?
Volgens mij doet ze 't erg goed tot nu toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 02:05

Was van plan niet meer te reageren. Doe het nu toch snel even. Handelaar heeft op dit moment geen stallen, bla bla bla etc. Ik heb hier inderdaad een jaar voor gespaard. Is voor mij zuur geld. Ik heb op een jaar tijd een paard moeten laten inslapen die ik 2 jaar had, ook goed betaald. Een ander rijpaard met artrose die hier zijn dag dan maar slijt en nu weer dit? Ik wil niet voor de 3de keer een, in mijn ogen, investering verliezen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 02:14

Maar, mag ik dan, met alle respect, vragen waarom je risico's neemt door te kopen bij een handelaar?
Want juist daar is de kans op zure appels het grootste, en weet je vaak niet de geschiedenis van een dier...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 02:40

kun je haar dan niet tijdelijk bij Stalnijmegen neerzetten tot de handelaar tijd heeft en/of je een prijs met Stalnijmegen overeen hebt kunnen komen?

Een vergelijkbaar paard zou ik ook niet willen trouwens, dan heb je dadelijk weer zo'n gek paard ;)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:31

Wat een rotsituatie TS, Ik begrijp je volkomen.
Heb ook alle pech op paardengebied, en 1 van de 4 komt van een handelaar..de andere 2 privé en nu mijn laatste als 2- jarige gekocht van mensen die we goed kennen en geen schuld treffen omdat de miserie een jaar nadien begonnen is.
Dus waar je ook koopt, voor mij maakt het alleszins niks uit...een paard kopen is als een lotje van de loterij...of je hebt héél veel geluk OF je hebt héél veel pech :j

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:27

Ik kan ook tegen jouw door de tel zeggen, ik heb de stallen vol. een handelaar heeft vriendjes/collega's genoeg, hij moet maar een oplossing verzinnen, niet jij!!
Neem van mij aan, rijd erheen incl paard eens kijken of hij dan nog steeds niets kan verzinnen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:35

Met zo'n merrie zou ik dus echt nooit fokken! :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:11

HijadelaLuna schreef:
Maar, mag ik dan, met alle respect, vragen waarom je risico's neemt door te kopen bij een handelaar?
Want juist daar is de kans op zure appels het grootste, en weet je vaak niet de geschiedenis van een dier...

Daar gaan we weer, bij een particulier kun je net zo goed rotte appels treffen, je wilt niet weten wat die afliegen.
Een handelaar heeft toch meerdere paarden staan, als hij de een niet geschikt vind kan hij je zo de ander laten zien. En een handelaar is vaak veel realistischer wbt capaciteiten van het paard, karakter, of het geschikt is voor een beginner ed, juist omdat die de ervaring hebben dat goed te kunnen inschatten.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:17

Buiten het feit, dat ik het toch heel jammer vind dat er voor "gekozen" wordt toch niet verder door te gaan met deze import-merrie (aan import-Tinkers zit wel vaker een - tijdelijke - steek los door hun vaak niet al de prettige ervaringen), komt het mij voor dat TS nu eigenlijk ook niet echt - met overtuiging - een hierop volgende keuze omtrent Jessica maakt.

Terug naar de handelaar, in ruil voor een ander gelijkwaardig paard ... het lijkt er op dat TS DAT het liefste wil, maar dat gaat niet, want die heeft volgens diens zeggen nu geen Tinker staan.
Geld van aankoop dan maar teruggeven wil de handelaar blijkbaar ook niet.
Dat is natuurlijk raar: dan zou handelaar het paard TOCH terug moeten (willen) nemen en MINSTENS in de tussentijd uit dienen te zien naar een wel geschikte Tinker voor TS. Datzelfde geldt als TS het paard bij haar zelf laat staan.
De handelaar beweert echter geen stallen, nee, geen enkele ruimte voor 1 paard te hebben.
Dit lijkt mij volkomen onwaarschijnlijk.... het is immers een HANDELAAR, die hebben altijd wel ergens ruimte voor nieuwe aanwinsten, en het verloop is op een handelsstal ook een doorgaand gegeven.
Mocht de handel daar helemaal stil liggen op het moment, ontslaat het hem alsnog niet van zijn (fatsoens)plicht de TS een seintje te geven als er wel weer plaats vrij komt voor de terugname van Jessica.
Ook kan hij zelf Jessica naar de slacht doorgeven, dan heeft hij slechts een noodplaatsje voor 1 nacht nodig. Dat hij er dan verlies op lijdt is zijn eigen probleem als handelaar.
Mocht de handelaar zich op het standpunt stellen, dat hij de merrie okee vindt, en gewoon een goede Tinker aan TS heeft verkocht, zou hij haar gewoon terugnemen, TS haar geld terug geven, en het paard gewoon weer voor een leuk bedrag aan een ander te koop kunnen aanbieden.

TS wordt dus aardig aan het lijntje gehouden door deze "handelaar" die overigens zo wel een bar slechte naam voor zichzelf verwerft, maar deze slechte dienst ook verricht voor andere wel correcte handelaars.

Ik zou de handelaar onder druk zetten: hij dient hoe dan ook het paard terug te nemen: geen ruimte is echt een ongeloofwaardige rotsmoes. En anders dient de handelaar met een REDELIJKE alternatieve oplossing te komen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:25

Terpentijn, en gij gelooft ??

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:32

... dat de handelaar inmiddels geen optie (meer) is, en het er op neer gaat komen dat TS het zelf met of zonder de merrie Jessica zal moeten zien te klaren...maar deze niet zelf naar de slacht wil brengen... DAT is wat ik geloof....

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:39

Mijn gedachte.

Maar waar ik mij het nog meest over verbaas is dat alle wel en wee met Jessica door Molenhoek op Bokt gezet wordt.

Het lijkt wel een penny topic. :7

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:05

Nu ja, de tijd zal het leren, zoals zo vaak.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:24

terpentijn schreef:
Nu ja, de tijd zal het leren, zoals zo vaak.

En soms kan verlies nemen ook winst geven.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 01:29

Ik hoop dat je kan ruolen tegen een ander leuk paardje misschien die dan ooit weer tegen een tinker ruilen , wie weet heb je wel zon leuk paard dat je hem niet meer wegdoet. Tja tis crisis en geld kan je nu al helemaal niet missen . vreemd dat ze nu ineens zo extreem word. zou ze aan het verwerken zijn op die manier?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:42

DeMolenhoek schreef:
Mag mijn mond even heel hard openvallen Julian? De merrie wordt wel degelijk elke keer op haar plaats gezet als ze smijt.

IEDEREEN DIE ZEGT:WEES EERLIJK EN STUUR ZE NAAR DE SLACHT, KOM ZE HALEN VOOR DE PRIJS DIE IK HEB BETAALD EN DOE JULLIE PLICHT, PAARDENMENSEN!!!!!

Nu duidelijk?
Dat mag ik hopen..(dat het duidelijk is voor sommigen)

mijn mond valt namelijk ook open van dergelijke reacties..jeetje..

goed geprobeerd, hellaas is het gewoon te gevaarlijk.

edit..

ik ken ook iemand die gewoon met het paarderheen is gereden na een stal.. met een dergelijk probleem, toen is het paard in elk geval daar gestald..
die had toen niet meerd ekosten van voer ect

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:02

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:18

Tja, zoals ik al eerder zei, door niks te doen los je ook niks op. Maar TS wilt niet aan de gang gaan met dit paard. Ik hoop dat het paard inmiddels al bij de handelaar staat.

Anders bied ik mij nog steeds aan om langs te komen als ze het treinkaartje wilt betalen.
Paard mag ook hierheen verplaatst worden voor korte periode. Maar dan zal ze zelf de stalling moeten betalen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:21

Ik ben en blijf intensief met de merrie bezig. Gisteren heb ik fijn met haar kunnen werken om vandaag dan weer te mogen lopen omdat ze weer gericht aanviel. Mag ik vragen waaruit jij de conclusie trek dat ik niets met dit paard doe? Merrie staat nog niet terug bij de handelaar nee. Maar hoe de onderhandelingen lopen zijn jullie zaken niet. Het gaat via de advocaat dus ga hier ook niet over uitweiden.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:26

Dat maak ik uit door de pb wisseling eerder met jou.
Iemand gaf je een tip (in de wei zitten enz.)

Je hebt gisteren fijn met haar kunnen werken?
Mag ik vragen wat je met haar gedaan hebt?

Wat de onderhandelingen betreft vind ik het echt heel erg vervelend voor jullie en vooral voor het paard dat de handelaar niet meewerkt!