[TI] Western tinkers meld je hier!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:56

i know, maar ik vind lichtrijden in de meeste westernzadels niet fijn. ik heb nu wel geen westernzadeltje.. haha maar toch :P

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:32

Resultaten uit Oosterwolde: Eerste in de trail! *whoepie, derde in de horsemanship en vijfde in de pleasure. Ik mag niet klagen. Ben vooral tevreden over de trail.
De plaatsingen staan op http://www.silver-ranch.nl/showresults/ Er deden meer tinkers mee (Minymo L3 en Amber en Royal Amber L4) die zijn ook een paar keer geplaatst.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:56

Gefeliciteeeeerd!!

arwen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:28

dapperdier schreef:
Resultaten uit Oosterwolde: Eerste in de trail! *whoepie, derde in de horsemanship en vijfde in de pleasure. Ik mag niet klagen. Ben vooral tevreden over de trail.
De plaatsingen staan op http://www.silver-ranch.nl/showresults/ Er deden meer tinkers mee (Minymo L3 en Amber en Royal Amber L4) die zijn ook een paar keer geplaatst.

Eerst natuurlijk: Super die resultaten van jullie!!

Amber is een haflinger x quarter. Ziet er niet eens uit als een Tinker }:0
Die deed het trouwens super!

En die Amber van mij (royal van Royal Cash) had haar dag niet. Man, wat kan een tinker toch snel zijn als ze willen. We hebben een snelheidsrecord gereden in de trail. En de horsemanship hebben we het in het railwork behoorlijk verprutst. Die galop was drama, drama, drama.

Meisje mag even op rust denk ik. Heeft veel dingen gezien en gedaan de laatste paar maanden. De winter komt er aan en het is dus tijd om te hobbelen tussen de blaadjes in het bos :D

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:14

Oh echt? ik meende dat er tinker op de startlijsten stond bij de andere Amber.. Verwarrend. Dan is er ook nog de Amber belg kruising.. Jullie kunnen een Amber westerndag houden! hihihih

Blizz ging ook wat te snel hoor, maar ik kon het nog wat wegmoffelen *kuch* in de WHS.
Ik heb 1 foto:
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:53

ahhww is dat nou een grote mestvlek op z'n nek?

Nogsteeds erg stoer zo maan-loos! :j

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:46

Dat was mest ja.. Hij staat nog lekker even in de wei, dus was een mest en klei monster. Ik heb hem ingespoten met CM greenspot remover en toen licht afgesponst. Hij was dus nog steeds nat op wedstijd. gelukkig niet de ondervacht.
Maar zijn staart was schoon! A.s. weekend oefenwedstrijd in Oenkerk. Ik ben niet van plan hem te gaan wassen. (wintervacht, temperatuur) Er zijn nog geen grote mestvlekken nu, maar hij is wel kleigrijs uitgeslagen en De CM is op... hihiihhi!

KAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:49

ik hoor vaak dat tinkers het niet zo heel ver brengen qwa western
wat is jullie mening/ervaring hiermee?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:48

Wat is 'niet zo heel ver'?
En als je het dan vergelijkt met een andere paardentak, bijvoorbeeld de engelse dressuursport. Wat is dan 'niet zo heel ver'?
Tuurlijk zijn er bepaalde lichamelijke grenzen, maar de grens ligt over het algemeen voornl bij de trainer.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:50

De kennis en kunde van de ruiter brengt een paard, met de goede eigenschappen, tot een top niveau.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:04

Als Tinkers het niet heel erg ver brengen is dat een mak van de ruiter en niet het paard!
Juist in de western kun je heel ver komen omdat er onderdelen zijn die beter aansluiten bij het fysiek van het paard.
Ik ben van plan het zover mogelijk te schoppen met Blizz, L1 minstens en een eerste plaats op het NK, ooit. Blizz is wel al bijna 17, maar als hij het fysiek goed blijft doen gaan we gewoon door! Laatste NK werd een paardje van dik in de 20 tweede in de trail L2. Was ook geen quarter trouwens (volgens mij een New Forest)
Er zijn verschillende fjorden en haflingers al Nederlands Kampioen geworden in de western. Ik weet van inmiddels (te jong) overleden tinker Sam dat hij highpoint scoorder is geworden in 2009. Dat wil zeggen de meeste punten behaald in de wedstrijden gedurende een seizoen.

Maaaarrr.. net als dat ik met mijn fysiek nooit in de top van schaatsen, voetbal of marathon lopers zal kunnen meekomen (ik ben ook te oud daarvoor). Zal mijn tinker het moeten afleggen tegen een jong talentvol (goedgefokte) QH.

Dussssss.. wil je de sport in, met als doel daar in de `top`te presteren kies je een paard wat daarbij past (dan is nog niet de top gegarandeerd mind you!) Wil een een prachtige sprookjes kerstboom met alles erop en eraan, perfect symmetrische takken en tot in de puntje gedecoreerd.. neem je een kunstboom. ga je voor de geur en een beetje scheve, maar wel met liefde ingehangen ballen, dan wil je een echte. Daartussen in zit gelukkig ook nog een scale aan bomen (paarden) En de perfect symmetrische boom die ook nog echt is... daar zit een prijskaartje aan.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:17

Ik vind tinkers heel geschikt voor de trail.. lekker koel in het koppie.

Reining.. nehhh.. er zijn toch andere rassen gefokt om die manier van topsport aan te kunnen gelukkig..

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:38

Bij ons loopt er een hafje goed in de reining en een arabier is tweede op de reining NK geworden (dacht ik) en is nederlands kampioen DAWRA, de reiningklasse van de arabieren. Ook geen typische reiningpaardjes :-) wel paarden waarvan de ruiter er het beste uit weet te halen in combinatie met goede training en begeleiding.

MaikeKelvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:06

Ik heb ook een tinkertje en rij sinds een paar maandjes ook western met hem.
Gaat echt super goed en krijgen het snel onder de knie als ze het leuk vinden!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:25

Wat verwoord je het prachtig, Signe :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:04

Ik denk dat als ik met sil goed zal trainen zal ie een erg mooie reining proef neer zetten (die potentie heeft ie)
Maar of het iets is waar een tinker veel op gereden kan worden ?? nee denk het niet omdat je ze er gewoon stuk op rijd
Reining is een aanslag op je paard maar als je paard er niet op gebouwd is is die aanslag des te groter
(Ik heb de hoop nog eens een freestyle proef neer te zetten, maar als dat niet lukt ben ik daar niet rouwig om )

Verdere takken van de western sport zullen de tinkers redelijk mee kunnen komen zonder dat het extreem belastend is voor ze
Maar zoals met alles alles valt en staat met het kunnen van de ruiter en de potentie van het paard tinker of geen tinker ;)

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:53

Thanks Leon! Kerstige metaforen passen bij de tijd van het jaar!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:51

Wat vinden jullie van dit zadel?
Afbeelding
Afbeelding

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:16

Persoonlijk van wat ik zie

Hij kan nog een paar cm langer zijn maar dit kan
Jou been ligging is ver naar voren en ook heb jij weinig bewegingsruimte (je moet kunnen schuiven in je zadel)
Ook heeft ie een enorm diepe zit

Als je wat verder wilt in de western gaat dit zadel je hoogst waarschijnlijk beperken
Voor de langere ritten zal ie ok zijn (los van of ie ook past op je paard)

Maar dit is mijn mening van wat ik zie :o
Ik ben niet bekend met bm

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:08

Bedankt voor je reactie ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:14

Graag gedaan
Heb je het zadel ook daadwerkelijk gekocht ???

Misschien een domme vraag trouwens
Hoeveelste zadel is dit ???

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:19

Nog niet helemaal.. ik ben (was.. hm. ik begin zo te twijfelen!) het wel van plan! maar ik heb wat onkosten tussendoor, dus zou nu aanbetalen, en dan als ik de rest heb hem over nemen..
Aanbetaling moet nog gebeuren ook..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:20

Ik heb 2 zadels echt in bezit gehad.. heb maar 1 zadeltje daadwerkelijk gebruikt. (mijn huidige zwarte cheyenne-achtige). de rest alleen gepast ;) )

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:23

Hmmm
Ik zou het niet doen
Heb je evelien wel eens langs laten komen ??
Of wil je perse boomloos ???

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:25

Evelien wilde ik pas doen als ik niets boomloos kon vinden, ik vind boomloos erg fijn, en aangezien Diaz al haar bespiering en uitbreeding nog moet krijgen ben ik bang dat ik haar in no time weer kan laten komen voor een nieuw zadel..