[TI] [HK]We like big butt's and we cannot lie Deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellieellende

Re: [HK]We like big butt's and we cannot lie Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:01

Oh! kijk vnvd ff naar de foto's, duurt zo lang om te laden op mijn pda.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:02

Over ontwormen en enten zijn nu eenmaal verschillende meningen (ook onder veeartsen), zou dat niet meteen verwaarlozing willen noemen.
Elke situatie is anders.

Ga straks topic bekijken!

Deborah, hoe oud is Sil ook alweer? Heeft hij geen ABC blaz op het eind ipv een pagina nummering?
ICS is verplicht dit te geven, bij geen gehoor wellicht contact opnemen met een hogere instantie of eerst bij een ander bestuurslid proberen?

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:07

Helaas is dit echt een geval van verwaarlozing:-( veel te weinig eten, weinig bekappen etc. Merrie loopt met de hengst en veulent elk jaar. Maar goed foto's komen vnvd. Dan kan een ieder zelf oordelen, en ik hoop idd dat het meevalt in jullie ogen, maar dat doet het bij iig niet.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:08

Kan me wel heel goed voorstellen dat het pijn bij je doet hoor en verder klinkt het inderdaad als verwaarlozing, maar ik probeer daar altijd een beetje voorzichtig mee te zijn met die conclusie.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 11:26

Ik zou ze niet gaan voeren.
Mocht de DB deze week nog een keer komen kijken, en zien ze voer staan. Dan denken ze misschien dat de eigenaar aan het veranderen is. Zij weten niet dat jij dat hebt gedaan.

Probeer afstand te nemen, hoe lastig het ook is.

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:43

dat is idd vreselijk om dat te zien... ik zou ze ook nit gaan voeren... ook al is het erg... maar wat Janet zegt klopt wel

@ Snowdon daar ben ik het mee eens ik trok eerst erg snel een conclusie als er ergens een paardje mager in de wei stond tot ik zelf een keer bloedwormen heb gehad en mijn paardje binnen 2 weken van lekker dik naar brood en brood mager is gegaan... alles is gelukkig weer goed gekomen maar ieder ding heeft zo zijn verhaal misschien kan je is met die man gaan praten als hij terug is ???

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:46

Ze krijgen van de eigenaar elke dag een klein pak hooi en de waterton wordt bijgevuld. Dat doet hij normaal zelf, maar omdat hij in het buitenland zit heeft hij mij gevraagd. Ik voer niks extra. Maar in mijn ogen is het vooral voor de merrie echt te weinig. Er staat geen gras.
Een andere merrie van hem was dusdanig verzwakt met een veulen aan de voet. (worden pas afgespeend bij geboorte nieuwe veulen) deze merrie was in de sloot gevallen en kon hier op eigen kracht niet uitkomen. Hij vond van wel en heeft de merrie laten liggen. Later is ze er toch met de tractor uitgesleept. VA erbij en toen moest ze toch ingeslapen worden. En zo zijn er tig verhalen over deze meneer. En de DB geeft dan alleen een boete. Maar goed, laat jullie vnvd een foto zien, en voor nu geef ik ze dat pak hooi en houd het water in de gaten. Dat heb ik die meneer beloofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:49

Kijk wel uit met wat je op internet zet... Zowel qua verhalen, omschrijvingen als foto's.

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:51

Het is in ieder geval wel goed dat je er iets voor doet.... :)

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:53

Ken de man al heel lang, hij houd er erg vreemde ideeen op na. Daarbij ken ik geen eigenwijzer iemand...Als er al een heel dorp over je heen valt incl. DB en je verandert dan nog niet... nee praten heeft echt geen zin helaas. En het zijn zo'n mooie brave ponys. De groep jonge paarden ziet er overigens goed uit, die staan tot aan de knieen in het gras. Alleen kan daar de hengst natuurlijk niet bij omdat het allemaal zijn nakomelingen zijn. Maar denken jullie dat een fokmerrie genoeg heeft aan alleen een half pakje hooi?

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:58

Gafe foto's Cp, leuke kudde :z
Aahw, Leon, ze is zo schattig :+:
Hihi, kleutertje Naimh :P
Timo jarig :#
Leuk topic Janet :D
Jeetje, ellen wel moeilijk :(:)

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:00

Maya, je hebt zeker een punt. Het gaat mij om het belang van de paarden. Misschien moet ik daar idd wat voorzichtiger mee omgaan en foto's achterwege laten. Ik weet dat de DB al meerdere malen is geweest en hem waarschijnlijk in de gaten houd. (hoewel hij de paarden regelmatig verhuisd)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:02

wat naar van die paardjes bah je wilt graag er wat tegen doen evt helpen advies geven ed maar het word niet aan genomen bah ik ken het

verder heb de boejes eens even goed door geplozen sil heeft het er god zij dank in zitten en filou gek genoeg niet :S
maar goed gelukkig kun je bij de knhs makkelijker terecht dan bij het ics

leon sil word dit jaar 7
ik heb 2 nummers geprobeerd bij het ics (van de heijkoopjes) maar heb tot zeker 15 keer geen gehoor gekregen
gelukkig hoef ik er nu niet meer achter aan

valt een hele last van schouders pff

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:23

Nou gelukkig! Weer een probleem minder. En volgend jaar komen ze weer met iets anders waarschijnlijk:-)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:32

Ik laat binnenkort mest van Ziggy en Dundee na kijken, voor eventuele wormeieren. Ben wel eens benieuwd.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:46

aaarg beg in er niet over wil er nog niet aan denken !!! :P

janet dat is altijd een slim idee
mijn verzekering verplichtte het eingelijk ook altijd maar heb sil nog nooit gedaan :o

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:55

Ik heb het ook nog nooit gedaan. En doe het eigenlijk ook nooit.
Ik neem wat mest mee naar het werk, en dan wil een collega van paard het wel nakijken. Kost me geen geld ;)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:55

goedemiddag iedereen. leuk in een nachtritme zitten hoor, was vannacht tot vanmorgen 5.30 uur wakker :roll:

Met andere woorden, ik ben net een uur wakker :o

Dat mestonderzoek werkt inderdaad erg goed. Kost je niet veel en ze kunnen precies voor je bekijken hoe je moet ontwormen. Inderdaad elke keer lukraak ontwormen is ook niet goed volgens mij.

Ellie tjee wat een gedoe zeg, wel goed dat je op ze wilt letten. Je kan allicht de DB bellen hierover, kijken wat ze doen.
Elk jaar dekken vind ik geen probleem, dat doe ik ook met Noa. Zolang ze het aankan waarom niet? Dat vind ik geen dierenmishandeling.

nou Móhrtje staat te koop hier op bokt en ik heb nu al discussies in mn pb hierover :roll: Iemand vindt mijn vraagprijs teveel en zegt dat op mp allemaal hengstjes staan van 1200 euro. Dus ik heb gezegd dat ze dan vooral daar moet gaan kijken... Ook vond ze de afspeenleeftijd van 4 maanden te jong, pfff af en toe heb je van die mensen...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:58

Ik vind 4 maanden afspenen eigenlijk ook te jong. Zie het liever met een half jaar.
Stel dat je merrie nou helemaal leeg getrokken wordt door het veulen, dan vind ik het wat anders.
Zelf zou ik het veulen er zolang mogelijk bij laten lopen.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:01

Ik maak me zorgen om cheyennes dracht.. t lijkt wel of ze er helemaal klaar voor is. melkfabriek lijkt ook vol genoeg.. ze heeft het gehad.. MAAR is nog maar 308 dagen drachtig..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:05

Sorry Bianca, maar ik ben het ook me Janet eens.....4 maanden is echt op het randje hoor.
Waarom wil je dat?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 14:07

aniekepieke, de foto's die ik in het andere topic heb gezien vond ik het uier nog niet echt vol. Ze heeft nog geen echte tjoepkes.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:08

oh das minder aniek, maar soms lopen de spenen sneller vol, waarschijnlijk bevalt ze dan net na de 320 dagen. Gewoon in de gaten houden!

Janet, mijn DA vindt 4 maanden oud genoeg, mits het veulen zelf goed eet en gezond is. Zeker een hengstveulen aangezien deze meestal iets meer vergen van de moeder, er zijn fokkers die al met 100 dagen afspenen. Ook dit is geen probleem volgens mijn DA, zoals ik zei zeker als het veulen gezond is en niet meer bij de moeder drinkt (zoals vorig jaar Davidoff, moeders aan de ene kan van de wei en hij aan de andere kant, ze keken elkaar niet meer eens meer aan :? ) Als het veulen nog heel aanhankelijk is, dan laat ik deze wel langer staan. Ik zei al dat de afspeenleeftijd in overleg kan, als de nieuwe eigenaar met 6 maanden wil, dan is dit geen probleem.. ik kan er alleen niks aan doen als hij moeders niet meer aankijkt ;)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:32

afspenen met 4 maand vind ik ook te vroeg ook al kijken ze mekaar niet meer aan :) hier waren de kinders 6 maand, maar na een tijd gingen ze weer bij elkaar in en heel soms nemen ze zelfs nu nog een slok.
Maar goed ik vind wel dat iedereen het voor zich moet weten. En fijn dat je de nieuwe eigenaar de keus laat en naar het veulen zelf kijkt.

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:00

BuBBLeGuM schreef:
hmmz wat moet er getekend worden dan als ik vragen mag?
En dan nog een ander vraagje ín travis zijn paspoort staat hengst maar hij is nu dus ruin. Maakt dat uit?

Bij Shiloh hebben ze alleen bij het onderwerp castratie een datum en stempel gezet.