Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
coydog schreef:Geen Mollema maar toch een stukje importgeschiedenis:
Mo was via Jan de Koning naar NL gekomen.
Heeft of op transport een veulen gehad of hier maar bij verkoop was het veulen er net af, geen idee waar dat gebleven is.
Van het import verhaal kan ik me nu even alleen herinneren dat ze in dezelfde lading mee is gekomen als King Rocky.
Rond die periode heeft ook Offspring daar op stal gestaan.
Waarschijnlijk kwamen zij uit de regio Galway.
Jan leeft zelf niet meer en de boel is overgenomen door zijn zoon Michel.
Mogelijk is er wel onderlinge ruil geweest tussen deze handelaren?
snowdon schreef:In welk jaar is Quint geïmporteerd?
annelot schreef:Quint is dus met dezelfde lading gekomen als Ryon!!!!!!!!!!!! p mijn invoer papier staat ook een stempel met 6 sept. 1999.
Ryon zou toen 2 zijn maar was maar net 1,5 jaar en dus geboren in 1998 en niet in 1997.
Stond Quint ook bij Mollema in de kudde bij hun hengst Brandon even verderop in een weiland in een bocht?????
snowdon schreef:coydog schreef:Geen Mollema maar toch een stukje importgeschiedenis:
Mo was via Jan de Koning naar NL gekomen.
Heeft of op transport een veulen gehad of hier maar bij verkoop was het veulen er net af, geen idee waar dat gebleven is.
Van het import verhaal kan ik me nu even alleen herinneren dat ze in dezelfde lading mee is gekomen als King Rocky.
Rond die periode heeft ook Offspring daar op stal gestaan.
Waarschijnlijk kwamen zij uit de regio Galway.
Jan leeft zelf niet meer en de boel is overgenomen door zijn zoon Michel.
Mogelijk is er wel onderlinge ruil geweest tussen deze handelaren?
Ik weet echt voor 90% zeker dat ik weet waar dat veulen toen gebleven is, helaas heb ik die foto's alleen op papier gezien. Ik heb je ooit al wel eens gepb't hieroverIk was ergens om te kijken bij verzorgtinkers van iemand en die man had dus een merrie weggekocht bij de Koning toendertijd. Jaartal ben ik ff kwijt, maar dat bleek te kloppen met jouw versie.
Ik heb toen bij die man foto's gezien van toen zijn merrie (Wies, zwartbont) als veulen nog bij Jan de Koning zat, aan de voet van de merrie. En die merrie was echt exact Miss Mo, kon niet missen.
Jan de Koning had deze man verteld dat het veulen van King Rocky was. Deze merrie leeft helaas niet meer, maar haar twee dochters (v. Kent) staan nog steeds hier. Een 4-jarige vosbonte (Gipsy) en een 3-jarige vos (Doortje), de effen vos stond laatst op Marktplaats te koop.
'sultanlover1'@bokt verzorgt ze momenteel.
Doortje:
http://link.marktplaats.nl/178297932