Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pellie schreef:laura inderdaad, dat probleem voorzag ik ook... dan wordt er mee geknoeid of de neus wordt er voor opgehaald.
kingsley, het kan prima hoor, 1x per dag. kan het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan toch?
wat is grasmix? en kuil is vaak ook niet bevorderlijk voor mok/rap bij tinkies. zit veel te veel eiwit in.
jammer silas!
vernon is er wel met droogzetters vanaf dus, ook fijn
Pellie schreef:geen idee frisiangirl. misschien een oproepje plaatsen op het voeding en supplementen subforum?
een fries is wat minder behaard als een tinker, jouw manier van werken zal dan idd erg handig zijnwelke kruidemix gaf je?
Sommigen kopen ook hun eigen hooi maar dat is voor mediche redenen maar ik ga het vanavond nog eens overleggen. en dan ook met kingsley mede baasje overleggen om dat spul te gaan gebruiken. ik zeg dan ook de het beter is voor zijn mok en dat het anders nooit over gaat zoals ik al van andere las dat kuil ook een boos doener was.
kijken of de pension eigenaar het nu wel goed vind om hooi te gaan gebruiken. Ik hoop het!
kingsley, grote kans dat je stalhouder daar niet aan mee wil werken.
op mijn vorige pensionstal stonden ze ook samen buiten te eten. daar kreeg gam dan nog wel kuil (naast het weideseizoen) maar verder kocht ik mijn eigen hooi. dan wist ik ook zeker dat het goed was
frisiangirl schreef:Heeft iemand al die kuur voor exceem gebruikt en heeft dat geholpen? Ik ben erg benieuwd, daar ik 2 paarden met enorm exceem heb...
frisiangirl schreef:Mijn ruin heeft ontzettend veel last van mok gehad, alle 4 benen en onder de buik. Ik heb hem gewassen met groene zeep en daarna ingesmeerd met uierzalf. Dit deed ik 4 keer per week. Na 3 weken was het zo goed als weg. Wel komt het af en toe terug, maar nu is het in de hand te houden. Ik ben het ermee eens dat het ook van binnenuit komt, daar het wel af en toe de kop weer opsteekt. Ik voer hem ook wat kruidenmix bij en heb het idee dat dat wel een beetje extra helpt.
Heeft iemand al die kuur voor exceem gebruikt en heeft dat geholpen? Ik ben erg benieuwd, daar ik 2 paarden met enorm exceem heb...
Citaat:Twee maal drastisch aanpakken met Yvomec of Cidectin, of de andere ongedierte bestrijdingsmiddelen voor honden, enz.
En het probleem is opgelost.
Cheveyo schreef:er zit een heel verwerkingsproces tussenindenk dat dat ook best invloed heeft op de uitkomst.
Broeien in een pak, drogen op het land etc, vers is anders.
Maar er zijn vast boerenkinderen die hier duidelijk uitleg op kunnen geven.