[TI] Waar hebben jullie je Tinker vandaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aricia

Re: Waar hebben jullie je Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:01

ik heb onze tinker forrest 5 jaar terug gekocht bij mensen hier uit de buurt ,Hij stond met zijn moeder te koop in de plaatselijke krant .Wij zochten een tinkermerrie ,want onze oude tinkermerrie Finlay hadden we in moeten laten slapen.We zijn wezen kijken ,en daar stond hij uitgehongert en onder de wormen ,(6 maand was hij) en wild .De merrie was nogal vals ,en ook uitgehongert en verwormd.Voor de merrie vroegen ze een achterlijk hoog bedrag ,en ik vond haar ook wat te klein .
en forrest ,met hem was gelijk de klik ,maar we hadden ook wel veel medelijden met hem,die hebben we dus gekocht .
Een paar dagen later opgehaalt,2 uur in de snerpende kou achter hem en merrie aan gelopen of we ze konden vangen ,of de trailer indrijven .
Die arme dieren waren echt niets gewend .
uiteindelijk veulen in de kar.thuis op stal gezet en hij ging eten en kon niet meer stoppen ,gelukkig geen koliek toestanden ,gelijk ontwormd ,en de volgende dag ontwormen in de mest.niet normaal meer!
Hij was gelijk toen hij bij ons in de stal was mak ,net of hij dankbaar was dat we hem daar hadden weggehaalt.
Het is uiteindelijk dus helemaal goed met hem gekomen ,hij is echt een lieverd waar je alles mee kunt doen Ja
En Tirazh komt uit Duitsland.Bij een particulier weg.En die had haar van een ned.en die had haar weer uit engeland gehaalt,vele reizen in haar jeugdige leven.
Ik was gelijk weg van haar vosbonte kleur .Ze was net 3 toen we haar kochten van het zomer,en ze is nu al wat zwaarder aan het worden Haha! .
En Stavanja (bijna 1 jaar) en Roos(14j) zijn bij ons geboren!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:10

Riccardo gekocht bij Rudy Asbroek tukker tinkers en die werkte toen der tijd nog samen met Tinkerhoeve'de bonte parels'...Dus via Miranda kwam ik bij Riccardo terecht..

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:50

Ik heb mijn twee tinkers bij Renate (The Spotted Ranch) gekocht in Nistelrode.
Ik was eerst op slag verliefd op geworden op Jingle en daarna heb ik Jill bij haar gekocht.

Inmiddels is ze verhuisd naar Rotterdam.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:18

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:51

Ik heb mijn tinker Devon gekocht toen hij 5 maanden was bij famillie Mollema of Vegilin Van Clearbergen dat was in 2001 toen nog in Frieland.
Hij is samen met zijn moeder geimporteerd uit Engeland.
Hij was niet echt mooi als veulen maar was kwa aftekeningen wel precies de tinker die ik zocht.
Toen nog hengst (met 2.5 jaar laten ruinen).
En toen ik dat koppie zag was ik opslag verliefd.
Ik heb hem nu al 6.5 jaar en dat mannetje is nu uitgegroeid tot mijn grote liefde van 1.58m.
Geen foto's van de eerste dag op de computer.
Wel hoe hij nu is.
http://i154.photobucket.com/albums/s267 ... 1304-1.jpg (het is de zwarte op de foto.)

Bono heb ik voor mijn toenmalige schoonmoeder (nu vriendin) uitgezocht op mp.
Toen heette hij nog Gabber hij stond als 2.5 jarige bij een paticulier uit nieuwkoop (ik weet haar naam niet meer).
Ik heb hem toen beleerd voor haar.
Hij is nu 4.5 jaar en nu marion gaat emigreren heb ik hem van haar over gekocht.
Bono is 1.48m.
Bono met mijn zusje
http://i154.photobucket.com/albums/s267 ... 0_0202.jpg