Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cheveyo schreef:open wondjes en sebacil, ik wil het eerst nog even zelf uitproberen voordat ik het op de mok doe...
). Eerst raadde mijn DA het ene middel aan gelijk gevolgd door gemompel "Ow nee, dat wil nog wel flink prikken en steken op een open wond." Daarna kwam hij op de proppen met Sebacil waarop ik weer zei: "Ik denk dat dat ook teveel prikt en steekt" 
peetorlan schreef:ik heb bij whis nog nooit open wondjes gehad.
Ze heeft enkel op haar voor benen twee kleine plekjes rasp zitten en heel soms iets van rode plekjes in haar sokken waar dan ook schilfers rondom zitten.
Als ik haar dan was met biotex en ze dan met sebacil inspuit merk ik wel dat het over gaat.
Nu doe ik op dit moment enkle haar benen 1xkeer per maand met biotex wassen en vind dat het heel erg goed gaat nu.
Maar staat whis ook op een strak voerbeleid.
Want ik merk als whis teveel suikers binnen krijg dat ze er dan allemaal meer last van heeft.
Wat smeren jullie op Raspt ????
Vasthi schreef:Tegen rasp gebruik ik hydrocortiderm, dan is het goed onder controle te houden.
Cheveyo schreef:wortellen (veel) is niet goed, zijn suikers die weer omzetten naar energie
.