[TI] Tinkerland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Tinkerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:16

sandratien; de enige die hier aan loopt te vallen ben jij zelf hoor, rustig maar Lachen

Ik ga mee met de anderen, zou wel zo netjes zijn geweest om de leden van Tinkerland op de hoogte te stellen, als uitgever van het blad. Nu valt er opeens een blad in de bus over vanalles en nog wat, en een beetje Tinkers, dat is jammer. Kan me voorstellen dat het niet meevalt om elke keer weer een goedgevuld blad over het ras te maken, maar als er iets veranderd, kan dat ook gewoon gemeld worden.

Mijn abbo is al ff opgezegd, heeft ook nog heel wat voeten in de aarde gehad toentertijd Lips are sealed

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:29

Tja indd ik ken rob niet eens persoonlijk heb hem zelf nog nooit ontmoed en weet ook niks af van de "oude" historie. Mij gaat het er puur om dat een heel leuk blad helemaal omgetoverd is in iets dat de meeste lezers niet willen zonder eerst even te vragen wat we ervan zouden vinden.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 06:06

hetgene waar ik ook een probleem mee heb is de manier waarop het gegaan is, ik denk dat de leden middels een brief op de hoogte gesteld hadden moeten worden en de leden dan ook de kans geven om eventueel met een antwoordformulier aan te geven wel of geen lid te willen blijven.

ik heb de tinkerland altijd erg leuk gevonden, maar wil dus geen ander blad met een enkel tinkerartikel, vind ik zonde van mijn geld en heb helaas ook geen interesse in andere rassen.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:04

Tinkermuts schreef:
hetgene waar ik ook een probleem mee heb is de manier waarop het gegaan is, ik denk dat de leden middels een brief op de hoogte gesteld hadden moeten worden en de leden dan ook de kans geven om eventueel met een antwoordformulier aan te geven wel of geen lid te willen blijven.

ik heb de tinkerland altijd erg leuk gevonden, maar wil dus geen ander blad met een enkel tinkerartikel, vind ik zonde van mijn geld en heb helaas ook geen interesse in andere rassen.

Hier ben ik het helemaal mee eens Tinkermuts Knipoog

Citaat:
Daar komt bij dat er al 7 jaar erg veel verdeeldheid is binnen de Tinkerwereld waardoor er weinig evenementen worden georganiseerd. De meeste andere paardenbladen kunnen schrijven over allerlei evenementen die voor hun ras worden georganiseerd. In de Tinkerwereld komt men door de onderlinge verdeeldheid niet verder dan de Tinker/Irish Cob-keuringen die door de elkaar bevechtende Stamboek-verenigingen worden gehouden. Die keuringen zijn zeker een bezoekje waard, maar ze lijken te veel op elkaar om elke keer over te schrijven. En met lange lijsten met uitslagen zijn onze lezers ook niet gebaat.

Maar ook vanuit de redactie van Tinkerland gezien kan ik me er geheel bij aansluiten waarom het blad is gewijzigd. Ook Rob de Beus heeft uiteindelijk na 7 jaar de moed opgegeven denk ik dat het ooit nog tot een goede samenwerking komt tussen NSvT en ICS-NL. Ik heb die hoop enige jaren geleden al zien vervliegen, ben toen bezig geweest waarom er geen aansluiting tussen beide stamboeken kon plaatsvinden. Jammer dus dat beide stamboeken tot heden nog steeds geen dingen gezamenlijk kunnen organiseren.

Rob de Beus zit nu heerlijk in Portugal te genieten van zijn leven, zonder zich nog druk te maken over de Tinkers, heeft namelijk toch geen zin, zal wel blijvend een vete blijven tussen NSvT en ICS zolang er bepaalde personen in het bestuur zitten Sigaar

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:13

Dienie, er is zelfs nog meer verdeeldheid gekomen! Het slaat toch eigenlijk helemaal nergens op dat op een bestand van maar weinig Tinkers/Irish Cobs of hoe we het ook willen noemen inmiddels DRIE stamboeken naast elkaar bestaan!

Van Tinkerland was ik geen lid, maar ik verbaas me erover dat er gezegd wordt dat er geen onderwerpen meer waren om over te schrijven.Als (ook nog eens onafhankelijk) Tinkerblad wat iedere maand uitkomt lijkt me dat er juist genoeg te schrijven en interviewen valt!

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:26

Vasthi schreef:
Dienie, er is zelfs nog meer verdeeldheid gekomen! Het slaat toch eigenlijk helemaal nergens op dat op een bestand van maar weinig Tinkers/Irish Cobs of hoe we het ook willen noemen inmiddels DRIE stamboeken naast elkaar bestaan!

Van Tinkerland was ik geen lid, maar ik verbaas me erover dat er gezegd wordt dat er geen onderwerpen meer waren om over te schrijven.Als (ook nog eens onafhankelijk) Tinkerblad wat iedere maand uitkomt lijkt me dat er juist genoeg te schrijven en interviewen valt!

Na 7 jaar was de koek gewoon op denk ik en ook de animo om erover te schrijven was weg, kan ik me goed voorstellen, ik ben er ook murw van geworden van die stamboekkwesties en ook hoe men onderling met elkaar omging Sigaar

Dat van dat derde stamboek wilde ik eigenlijk niet eens aanhalen, maar is ontstaan nadat er veel ICS-leden werden geroyeerd door het ICS.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:23

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig meer merk van " elkaar bevechtende" stamboeken, ik denk dat dat inkiddels wat meer tot het verleden behoort.
Je ziet Icsers op Nst keuringen en Nsters op Ics keuringen, het is iedere keer weer erg gezellig en weinig onvertogen woorden.

En er is toch meer rond tinkers dan alleen de stamboeken om over te schrijven.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:16

Het derde stamboek trekt ook mensen aan die hun paarden bij het NSvT hadden ingeschreven, dus idd... NOG meer verdeeldheid.

Maar het 'bevechten' is imo minder geworden, zoals Tinkermuts ook schrijft Ja

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:02

hallo , ik hoor dat het blad dat eerst tinkerland was , nu horse& country live gaat heten , saai is ?
Nou ik weet niet was er geen lid van.
maar ik ben paar dagen geleden geintervieuwd met mijn M2 tinker.
Die mevrouw had erover dat ze meer dingen over tinkers erin wou hebben.
Ik kom in ieder geval in het Oktober blad.

Ik zie wel hoe mij het blad bevalt.

Martinique__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:28

Dat is inderdaag horse&country nog wat geworden! ik vind het echt niet meer zo leuk.
Weet er niet iemand nog een leuk blad van tinkers, cobstukken heb ik al

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:57

nou ze gaan straks nog faliet !!!
ik ga het ook opzeggen
ikbetaalde voor een tinkerblaadje niet voor een ander blad

RedactieHCL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:07

Failliet? Nee hoor, gelukkig nog lang niet. Wel hebben wel dringend behoefte aan leuke verhalen over Tinkers. Lees mijn oproep maar in een nieuw topic.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 00:57

Rob is niet spoorloos hoor, maar wel internationaal...
Hij woont namelijk niet meer in Nederland maar in een prachtige grote villa in Portugal!!!
Hij geeft het blad al een hele lange tijd uit vanuit het buitenland, met medewerkers van uit Nederland.

Als het goed is ik heb het blad dan niet gezien, staat daar toch ook gewoon een conspordensie/contact adres/gegevens ofzo..?
Anders kunnen immers nieuwe leden zich ook niet opgeven..

Op een gegeven moment heb je denk ik alle onderwerpen al gehad over de tinkers, ik vind het knap en lef hebben om naast de andere grote paarden bladeren toch nog een paardenblad uit te brengen in Nederland..
Er zullen mischien mensen hun lidmaatschap opzeggen, maar met een dit nieuwe concept betrekt hij wel een groter plubliek, immers Tinker mensen en....andere paarden mensen enzo
Ik denk ook niet dat Rob de Tinkers zal vergeten, hij is immers zelf groot Tinkerfan..

Geen idee hoe dit afloopt..
De meeste krijgen toch nog het blad omdat je voor een jaar lid bent en wie weet veranderd jullie mening nog wel geef het even de tijd, and maby not..De tijd zal het zeggen...
Mischien ligt die over een tijd of een paar jaar wel in de winkels ook..you never now..

Ik wens Rob in ieder geval heel veel succes met het nieuwe blad...

gr Monique

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:36

Op www.tinkerwereld.com praatje, geeft Rob de Beus uitleg...over dit verloop. Dus voor de abonnees....daar even kijken.
Er schijnt een 2e versie van het nieuwe blad te komen, speciaal voor de oud abonnees..... Clown

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:02

FotoDesign schreef:
Rob is niet spoorloos hoor, maar wel internationaal...
Hij woont namelijk niet meer in Nederland maar in een prachtige grote villa in Portugal!!!
Hij geeft het blad al een hele lange tijd uit vanuit het buitenland, met medewerkers van uit Nederland.

Als het goed is ik heb het blad dan niet gezien, staat daar toch ook gewoon een conspordensie/contact adres/gegevens ofzo..?
Anders kunnen immers nieuwe leden zich ook niet opgeven..

Op een gegeven moment heb je denk ik alle onderwerpen al gehad over de tinkers, ik vind het knap en lef hebben om naast de andere grote paarden bladeren toch nog een paardenblad uit te brengen in Nederland..
Er zullen mischien mensen hun lidmaatschap opzeggen, maar met een dit nieuwe concept betrekt hij wel een groter plubliek, immers Tinker mensen en....andere paarden mensen enzo
Ik denk ook niet dat Rob de Tinkers zal vergeten, hij is immers zelf groot Tinkerfan..

Geen idee hoe dit afloopt..
De meeste krijgen toch nog het blad omdat je voor een jaar lid bent en wie weet veranderd jullie mening nog wel geef het even de tijd, and maby not..De tijd zal het zeggen...
Mischien ligt die over een tijd of een paar jaar wel in de winkels ook..you never now..

Ik wens Rob in ieder geval heel veel succes met het nieuwe blad...

gr Monique

Nou heb het blad gezien, maar ik heb geen contactgegevens kunnen vinden, ook geen editienr. o.i.d.
Het is een glossy magazine qua uitstraling, maar mis de professionaliteit ervan

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:23

Dan zal ik even de uitleg over het "waarom er zo weinig van Tinkers instond" naar hier kopieren. Na deze uitleg en de belofte van een Tinkereditie voor de aboné wil ik t nog wel een kans geven en wacht even met opzeggen.

Reactie van de redactie
Mon Sep 24, 2007 00:53
81.206.118.134

Hallo, ik ben Rob, de uitgever van het maandblad Tinkerland.
Sinds september heeft het blad een nieuwe naam, namelijk ‘Horse & Country life’
Van ‘Tinkerland’, dat ik zeven jaar met plezier heb gemaakt, kon je nog zeggen dat het semi-professioneel was.

‘Horse & Country life’ gaat een stapje verder: het is 100% professioneel. Het bevat prima artikelen en schitterende kleurenfoto’s. Ook het stevige papier en de uitstekende offset-drukkwaliteit zorgen voor een echt ‘glossy’ uitstraling.
Naast volop artikelen over Tinkers, wordt nu ook aandacht besteed aan andere paardenrassen, evenementen en het buitenleven.
Om dit mogelijk te maken is het blad uitgebreid met 16 extra pagina’s, terwijl het aantal advertenties is teruggebracht.

Iemand die een blad maakt, wil niets liever dan dat het blad overal te koop is, dus ook bij Bruna, supermarkten, kiosken etc. Het is voor een blad heel moeilijk om een plaatsje te krijgen op het schap van die winkels. Er zijn erg veel verschillende bladentitels in Nederland waardoor de inkopers van Bruna etc. een strenge selectie moeten toepassen; slechts weinig bladen worden goedgekeurd voor de winkelverkoop.

Omdat ‘Horse & Country life’ helemaal nieuw was, wilden de inkopers eerst een exemplaar zien.
Keuren zij dat goed, dan komen er voortaan twee versies van het blad, namelijk een ‘Tinker-versie’ voor de abonnees van het vroegere ‘Tinkerland maandblad’ en een meer algemene versie voor ‘gewone paarden-fans’.

Waarom leg ik dit zo uitvoerig uit?
Midden in de vakantietijd kregen wij het verzoek van de inkopers om zo spoedig mogelijk een aantal gedrukte exemplaren van ‘Horse & Country life’ aan hen toe te zenden ter beoordeling.
Het lukte ons toen wel om de ‘algemene versie’ tijdig te laten drukken, maar voor een speciale ‘Tinker-versie’ ontbrak helaas de tijd.
Daardoor moesten onze Tinkerland-abonnees het voor het eerst in zeven jaar doen met slechts een verhaal dat helemaal over Tinkers ging. Overigens was dat een mooi verzorgde reportage van maar liefst vijf pagina’s.

Over enkele dagen ontvangt iedereen het Tinker-oktober-nummer van ‘Horse & Country life’. Daarin staan volop Tinker-artikelen van prima kwaliteit.
Ik hoop dat de Tinker-fans die nu teleurgesteld zijn, dan weer elke maand blij zullen zijn wanneer ‘Horse & Country life’ in hun brievenbus belandt.
Maar dan wel de ‘Tinker-versie’ Lachen

Groeten,
Rob

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:59

Dan nog blijven de argumenten staan dat dit alles nou niet bepaald netjes geregeld is Knipoog

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:26

Helemaal mee eens Snowdon Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:28

Ik kreeg vanmorgen de tweede uitgave binnen.
Inderdaad weer meer stukjes over tinkers Ja

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:33

Mee eens hoor Leon maar, als zij beloven meer over Tinkers te schrijven wil ik mijn abonnement nog wel aanhouden. Ik lees graag over Tinkers en de Battie heb ik al.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:19

Ik heb hem vandaag gehad en blijf bij mijn standpunt. Er staan nog andere dingen in die mijn niet intereseren. Ik snap dat het moeilijk is om maandelijks dat blad te vullen, maar die het dan naar 2 maandelijks en doe wat van je prijs af.
Ik wens ze verder wel succes met het blad. Heb het altijd graag gelezen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:38

Ik vind het nu veel leuker, minder reclame en meer verhalen, binnekort kom ik er zelf ook in Haha!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:05

ik kan haast niet wachten Haha! Helaas als Belgie kan ik niet anders :p