Tinkermuts schreef:hetgene waar ik ook een probleem mee heb is de manier waarop het gegaan is, ik denk dat de leden middels een brief op de hoogte gesteld hadden moeten worden en de leden dan ook de kans geven om eventueel met een antwoordformulier aan te geven wel of geen lid te willen blijven.
ik heb de tinkerland altijd erg leuk gevonden, maar wil dus geen ander blad met een enkel tinkerartikel, vind ik zonde van mijn geld en heb helaas ook geen interesse in andere rassen.
Hier ben ik het helemaal mee eens Tinkermuts
Citaat:
Daar komt bij dat er al 7 jaar erg veel verdeeldheid is binnen de Tinkerwereld waardoor er weinig evenementen worden georganiseerd. De meeste andere paardenbladen kunnen schrijven over allerlei evenementen die voor hun ras worden georganiseerd. In de Tinkerwereld komt men door de onderlinge verdeeldheid niet verder dan de Tinker/Irish Cob-keuringen die door de elkaar bevechtende Stamboek-verenigingen worden gehouden. Die keuringen zijn zeker een bezoekje waard, maar ze lijken te veel op elkaar om elke keer over te schrijven. En met lange lijsten met uitslagen zijn onze lezers ook niet gebaat.
Maar ook vanuit de redactie van Tinkerland gezien kan ik me er geheel bij aansluiten waarom het blad is gewijzigd. Ook Rob de Beus heeft uiteindelijk na 7 jaar de moed opgegeven denk ik dat het ooit nog tot een goede samenwerking komt tussen NSvT en ICS-NL. Ik heb die hoop enige jaren geleden al zien vervliegen, ben toen bezig geweest waarom er geen aansluiting tussen beide stamboeken kon plaatsvinden. Jammer dus dat beide stamboeken tot heden nog steeds geen dingen gezamenlijk kunnen organiseren.
Rob de Beus zit nu heerlijk in Portugal te genieten van zijn leven, zonder zich nog druk te maken over de Tinkers, heeft namelijk toch geen zin, zal wel blijvend een vete blijven tussen NSvT en ICS zolang er bepaalde personen in het bestuur zitten