sultanlover1 schreef:Ik heb een verzorg tinker, die vos kleur is.
Haar vader is kent en haar moeder een bruin bonte tinker.
http://link.marktplaats.nl/178297932
Wies (moeders) was zwartbont, Lisa

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sultanlover1 schreef:Ik heb een verzorg tinker, die vos kleur is.
Haar vader is kent en haar moeder een bruin bonte tinker.
http://link.marktplaats.nl/178297932
Wilgje2003 schreef:ok als we dan toch over kleurtjes bezig zijn
dan hebben we hier palomino met pearl
getest voor
Red Factor : E/e
Agouti : A/a
cream dilution : N/Cr
Pearl dilution : N/Prl
en helemaal om bij weg te kwijlen
flettie schreef:Ik kom net bij onze buurman vandaan waar vanochtend (eindelijk) zijn Tinker x Haflinger veulentje is geboren. Het is een erg mooi meiske geworden maar op zijn vraag wat voor een kleur wordt dit stonden mijn vriend en ik erg bedenkelijk te kijken.
Ze is niet zwart maar ze is van een andere kleur bruin dan ons Tinkerveulen van 2 jaar geleden. Bij d'r neusje en oogjes was ze ietwat bruinig maar de rest van het lijfje houdt het tussen zwartgrijzig en bruinig. Ze gaat wel overduidelijk zwarte benen krijgen (zelfde creme-kleurtje als ons veulen toen) met 2 witte voetjes.
Maar welke kleuren heb je nou eigenlijk kans op bij een Tinker x Haflinger? Kan het een smokey black of valk zijn geworden?
De Tinkerhengst is zwartbont en heeft (voor zo ver bij mij en de eigenaar bekend) nog nooit een voskleurig veulen gegeven en geeft bijna altijd zwart(-bont) gekleurde veulens bij zwart(-bonte) merries.
De Haflingermerrie spreek voor zich denk ik
Het veulen is effen geworden!
frenia schreef:mhhhm zat me net af te vragen: zou het niet mogelijk zijn dat ze alsnog helemaal zwart wordt?
stalmiracle schreef:Tis wel n geweldig veulen zeg!
Kleur pff uhm tobiano? Cremello? Tobino? Tovino? Sabino? Sabino overo?
Peterina schreef:stalmiracle schreef:Tis wel n geweldig veulen zeg!
Kleur pff uhm tobiano? Cremello? Tobino? Tovino? Sabino? Sabino overo?
Waar haal je al die woord verzinsels (tobino, tovino) vandaan?
Er wordt nooit een combinatie woord gemaakt van een hoofd patroon en een minder patroon.
De enige officiele combi woord is tovero = tobiano + overo en dit toont ook als een combinatie van de twee patronen.
Onder de overo 'familie' valt sabino, splash and frame. Ieder afzonderlijk of gezamellijk erfelijk.
Het veulen is geen cremello omdat beide ouders de creme gen moeten dragen en dat is niet het geval hier. Een zeer bonte (lees veel wit) palomino in de maak zou wel kunnen.