Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kline schreef:Mijn lijstje van verschillende zadels wordt steeds langer!!!! Wel geweldig dat iedereen zo reageert![]()
Maarre........ Mijn budget is beperkt, zeker omdat ik er ook rekening mee hou dat ik na een paar maanden weer een ander zadel moet kopen doordat hij nog aan het groeien is. Aan de andere kant weet ik ook dat je niet moet besparen op een zadel en ik wil toch ook het beste voor mijn paard
rommulus schreef:btw supertje heb nog steeds geen andwoord op mijn vraag van jou kant (waarom geen boomloos op een jong dier ??? ) of heb ik daar overheen gelezen
Supertje schreef:Ook geeft een boomzadel altijd meer ruggegraatvrijheid.
Citaat:Wat ik hier ook vaak genoemd zie is dat een boomloos zadel zich makkelijk aanpast aan een breder wordend paard. Natuurlijk is dat zo, het is immers flexibel en zal niet te smal worden. Maar ook een boomzadel is door een kundige zadelmaker heel goed aan te passen aan een groeiend paard d.m.v. goed opvullen.
.......
Als de vorm van de boom bij je paard past, is de vulling altijd aan te passen door een goed zadelmaker.
rommulus schreef:Kline schreef:Mijn lijstje van verschillende zadels wordt steeds langer!!!! Wel geweldig dat iedereen zo reageert![]()
Maarre........ Mijn budget is beperkt, zeker omdat ik er ook rekening mee hou dat ik na een paar maanden weer een ander zadel moet kopen doordat hij nog aan het groeien is. Aan de andere kant weet ik ook dat je niet moet besparen op een zadel en ik wil toch ook het beste voor mijn paard
Kline schreef:Mijn lijstje van verschillende zadels wordt steeds langer!!!! Wel geweldig dat iedereen zo reageert![]()
Maarre........ dat maakt het kiezen niet gemakkelijker.Twee vriendinnen van mij die tinkers/cobs fokken hebben een kunststof Wintec zadel en zijn daar erg tevreden over. Een ander zegt weer dat je nooit een kunststofzadel moet aanschaffen, omdat deze snel kapot zou gaan etc. Mijn budget is beperkt, zeker omdat ik er ook rekening mee hou dat ik na een paar maanden weer een ander zadel moet kopen doordat hij nog aan het groeien is. Aan de andere kant weet ik ook dat je niet moet besparen op een zadel en ik wil toch ook het beste voor mijn paard ( ik heb trouwens voor het eerst afgelopen weekend op hem gereden!
Het was geweldig!!!!!! Wat een super braaf paard!!!
Zelfs mijn dochter van 9 heeft op hem gereden, hij is nu 3,5 week onder het zadel). Dus ik ben er nog niet over uit.