[TI] tinkerland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: tinkerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:44

Weet je tabeee met het blad nu helemaal!
Ik verbaas me werkelijk over de reactie van TL, een dreigement als afsluitende zin, heel fraai.......

Maitjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:48

ik heb alleen maar gedaan wat me gevraagd is.
het is zeker erg jammer dat zo'n simpele vraag op dit alles moest uitdraaien!

voor reacties op het stuk wat Rob schreef moet je maar mailen naar hem zelf, naar de redactie.
ik denk dat dat het handigst is.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:10

Ja, nog effe Knipoog
Hij kan blijkbaar ook weten dat er hier iets over Tinkerland gevraagd wordt dus dit zal hij ook wel vinden.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:14

Als hij hier leest dan kan hij zich ook aanmelden,
5 minuten tijd ! Pling

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:10

ik ben nu al 2 1/2 jaar lid maar ik moet zeggen
dat ik der overna aan het denken ben om het p te zeggen
ik vind der niets aan alleen maar reclaame
en onzin nou ja het is wel leuk om te lezen over
ander mans tinkers maar goed je kan het zat worden
maar goed heb nu al weer voor een heel
jaar betaald en moet het maar eerst eens afmaken
wie weet aan ze der nu wat meer enegie in steken
wat de mensen willen lezen bv

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:48

Ben ik weer,

Paps durft niet meer op het forum. De arme man weet al niet hoe hij ermee om moet gaan.

Maar goed. Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen. Ik vind de stukjes van Signe juist hartstikke leuk. Vooral met dat kerstgefriemel. Ik doe er altijd weer inspiratie van op. Maar ik vind het leuk om te knutselen en een ander nu weer net niet. Daar zal het verschil wel inzitten.

Zo zie je mar dat een blad als TL voor verschillende mensen iets te bieden heeft.
Zijn er eigenlijk nog meer bladen speciaal op tinkergebied? De TL is eigenlijk de enige die ik ken.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:49

De stamboekbladen toch?

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:53

Ja klopt. Ik zit bij de ICS, maar dat is toch meer informatie van de vereniging zelf. Altijd heel veel informatie over de nieuw ingeschreven veulens, hengsten e.d.
Dat vind ik weer niet zo leuk. Ik ben misschien een leeghoofd hoor, maar ik lees graag onzindingen.

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:02

Ik heb ook een proefblad gehad. Vond er niets aan teveel reklame. En zoals sandratien al schreef veel onzin dingen. Tong uitsteken Daar hoef ik geen blad voor. Dus sandratien jij betaald graag voor een blad vol reklame en onzin dingen. Ik niet. Voor dat geld koop ik liever iets leuks voor mijn tinkertjes. Pling

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:19

hmm ben nu benieuwd wat er in die brief stond.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:31

poeha! wat is me dit voor topic geworden Wow!
er werd mij gewoon eerlijk gevraagd wat ik ervan vond en dat heb ik gezegd Ja
dat een blad veel moeite en geld kost, weet ik best, maar daarvoor hoef ik nog niet ieder blad goed te vinden Clown (gelukkig anders was ik maandelijks veel geld kwijt!)
en het ene blad vind ik nou eenmaal de moeite waard en Tinkerland nu eenmaal niet.
hoe hard anderen er ook aan werken, ik heb nog steeds recht op mijn mening!

ik ben dan misschien ics-er, maar heb helemaal niks tegen nst (ben zelfs al vaker lid willen worden voor de leuk en voor de battie, maar ik doe het dan telkens toch maar weer niet Rolleyes )
waar ik wél iets tegen heb, is wat tinkerland deed toendertijd ivm ics.
DAT er niet neutraal werd gereageerd, heb ik eigenlijk nog niet eens wat op tegen: elk zijn voorkeur en ik hoef uiteindelijkdie onzin niet te lezen Knipoog
waar ik WEL heel erg iets op tegen heb, is dat er in haast elke tweede zin stond dat tinkerland neutraal was, maar dat de artikels dropen van anti-ics en "haal de ics door het slijk", DAT vond ik niet kunnen. Tinkermensen die er helemaal geen idee van hebben of die gewoon niet zo'n attente lezers zijn, tuimelen daar met open ogen in! Kom dan tenminste uit voor je voorkeur, daar is niks mis mee, maar wél met mensen om de tuin leiden Boos!

ps: ik heb daar ook nooit het nst voor aangekeken trouwens, de auteur is de enige die bepaalt wat hij schrijft...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:41

En dan ben ik misschien de enige die er zo over denkt:
Het is een commercieel blad, die behalve het drukken en de verzendkosten eigenlijk niets kost. De auteurs zijn allemaal vrijwilligers (of krijgen jullie er geld voor) en de reclames worden betaald.. Ik schat zo in dat de adverteerders het blad betalen (als je het goed doet als uitgever en flink wat reclames hebt).

Dus dat Rob er hard voor werkt of niet, geld verdient ie er wel goed mee als ie 2000 lezers heeft. En dat maakt me niets uit hoor, is hem gegund, maar ga niet zeggen dat mensen geen kritiek mogen hebben omdat hij er zo veel werk aan heeft..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 08:50

Je krijgt wel degelijk geld voor een artikel.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:59

Jeetje ik zit dit zo even door te lezen en wat een gezeik allemaal! Jacky attendeerde me er gisterenavond op dat dit topic op bokt stond.

Ik ben al 3 jaar lid van de tinkerland, en er staan inderdaad soms stukken in waarvan ik denk....gets saai of het spreekt me helemaal niet aan. Maar dan bedenk ik me ook weer dat het een FAMILIEBLAD is. Dat wil dus zeggen (en dat snappen sommige mensen geloof ik niet helemaal), dat ook kinderen, opa en oma etc etc het blad met plezier moeten kunnen lezen. En daar is Rob zeker in geslaagd! Sterker nog, mijn oma die helemaal niks heeft met paarden maar alleen mijn tinkertje leuk vindt leest de tinkerland iedere maand met plezier. Ze is bijna 80 en snapt het allemaal niet zo goed meer, maar van de knutselpagina's en de foto's geniet dat mens gewoon. Nou presteer dat eens met een ander blad!
Het is een blad gericht aan een heel breed publiek. Van de fanatieke sporters tot aan de boshobbelaars. Dus er staat eigenlijk altijd wel iets waardevols in voor iedereen.

Zeker de laatste tijd vind ik de Tinkerland sterk vooruitgegaan met de stukjes. Ze zijn leuker, leerzamer en de kleurtjes geven het blad ook een leukere uitstraling.

En de stukjes met betrekking tot het ICS. Sja daar zit in mening in weggestopt, en dat klopt ook niet helemaal. Het moet een neutraal blad blijven daar ben ik het helemaal mee eens.
MAAR, ik denk dat we er ons allemaal van bewust moeten zijn dat de mensen die de stukjes schrijven vast geen afgeronde journalistieke opleiding hebben. Maar de stukjes gewoon voor hun plezier schrijven. En dat er dan een mening instaat, nou ja pech gehad. Zie het als een column, daar hoef je het toch ook niet altijd mee eens te zijn?? Het enige wat de Tinkerland probeert is mensen te informeren.

Dus de vraag van de TS: het is een familieblad dus zeker geschikt blad als je daarin geinteresseerd bent. En voor de prijs hoef je het al helemaal niet te laten.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:01

Ik heb ook weleens een stukje geschreven maar er nooit wat voor gehad trouwens.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:05

Ohw en Lonneke...sorry hoor maar dat verhaal over de 'liefdesbrief'..... Geloof je ook in de paashaas?? Haha!

Sorry maar daar zakte mijn broek van af. Bloos

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:07

Sharmila schreef:
Ohw en Lonneke...sorry hoor maar dat verhaal over de 'liefdesbrief'..... Geloof je ook in de paashaas?? Haha!

Sorry maar daar zakte mijn broek van af. Bloos

Hmm toen zat jij nog niet op tw he? Vraag maar eens aan Moniek. Cool
Het waren trouwens geen brieven maar gedichten. Volgens mij zijn er toen heel wat rond gegaan, was een geweldige tijd toen. Haha!

Ik heb trouwens ruim een jaar voor tw geschreven, nooit wat voor gevangen en stukken van mijn artikelen ben ik wel elders tegen gekomen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:15

Ja dat heb ik weleens gehoord ja dat je ook voor TW schreef. En dat Monique toen (geloof ik) ook in de redactie zat, heb ik jammergenoeg net niet meegemaakt.

Maar ik ga hier niet teveel op in. Dat kunnen we beter via de pb doen of in een ander topic. Beetje banketstaaf voor de TS als we gaat zitten keuvelen dit soort dingen, dit is helemaal niet relevant voor haar.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:33

Ik probeerde te reageren op het feit dat de brif met het verweer van Rob de Beus is verwijderd maar dat lukte niet.
Zo dan maar.
De brief is verwijderd.
Dit vind ik toch niet kloppen eigenlijk.
Ik heb begrepen dat die persoon zelf niet wist hoe hij een account moet aanmaken.
En hij verweert zich tegen aantijgingen van derden. Helemaal omdat hij publiekelijk wordt beschuldigd van ongewenste (weliswaar schriftelijke) intimiteiten heeft hij het recht om uit te leggen hoe het in werkelijkheid zit. De manier waarop hij dat doet is dan niet van belang lijkt mij.

Kijken of het nu wil.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:44

riona schreef:
Ik heb ook een proefblad gehad. Vond er niets aan teveel reklame. En zoals sandratien al schreef veel onzin dingen. Tong uitsteken Daar hoef ik geen blad voor. Dus sandratien jij betaald graag voor een blad vol reklame en onzin dingen. Ik niet. Voor dat geld koop ik liever iets leuks voor mijn tinkertjes. Pling

Dat klinkt nu weer zo negatief, "onzindingen".
Ik bedoel eigenlijk dat als ik echt informatie zoek (zware kost) ik vakbladen doorspit of op Internet ga zoeken.
Maar als ik gezellig ontspannen leuke artikelen wil lezen over mijn lievelingsonderwerp (Tinkers dus) dan pak ik daar de Tinkerland voor.
En dat vind ik heerlijk.
Mijzelf opkrullen op de bank met een kop thee. Tinkerland erbij en dan bladeren. Eerst de artikelen die ik interesant vind en daarna de rest. En heel idioot eigenlijk, ik begin altijd achteraan.
Als ik hem uit heb pakt mijn man hem en bladert hem door. En dat is heel raar. Hij heeft niets met de paarden. Dat is echt een hobby van mijn vader en mij.
Ik heb zelf geen dochter, maar ik kan me voorstellen dat jonge meisjes het blad ook leuk vinden omdat er iets voor hun leeftijd instaat. (het Pennyverhaaltje, knutselen)
En tja. We hebben onze merrie verleden jaar laten dekken en we hebben de hengst echt via een advertentie in de Tinkerland uitgezocht.
In jullie ogen misschien niet de juiste manier. Maar waarom zouden we het niet zo doen? Daar hebben we dat blad toch voor?
Ik ben trouwens op die manier ook aan een geweldige hoefbekapper gekomen. Die adverteerde ook in de Tinkerland en ik heb hem laten komen. Is toch niets mis mee?

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:52

sandratien schreef:
Ik heb begrepen dat die persoon zelf niet wist hoe hij een account moet aanmaken.
En hij verweert zich tegen aantijgingen van derden.

Rob weet heus wel hoe hij op een forum moeten komen,
het is niet de eerste keer dat hij ergens berichten plaatst.

Trouwens,mensen geven gewoon hun mening,moet toch kunnen in nederland,
zijn leden zullen niet echt op Bokt zitten en dan lijkt het erg eenzijdig.

Ik ben erg benieuwd naar het artikel dat hij heeft geplaatst over de nieuwe tinkervereniging,wat dat schijnt ook erg pittig te zijn ?
Dat zou betekenen dat hij nog steeds niet onpartijdig is,ik zou het stuk graag willen lezen ?

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:11

Hoi,

Dat meisje beschuldigt hem van het sturen van liefdesbrieven (of mails ik weet het niet meer precies). Dus dat is niet een mening geven. Maar misschien heb je wel gelijk dat hijzelf een account moet aanmaken om te reageren.

Maar dat lukte mijn vader ook niet hoor.
Ik heb hem daarbij geholpen (hij is in de zeventig)
Ik vind het wel sneu, want die keer dat hij reageerde op TL was de eerste keer dat hij poste. (ik zat er naast, kijk pap dat moet je zo doen, ik kan er nu ook op, zo ging dat)
En na die reaktie van dat meisje durft hij gelijk niet meer. Jammer want het is een ideaal medium om oudere mensen een beetje bij de tijd te houden.
Ik kreeg een officiele waarschuwing van Bokt dat we dat niet meer mochten doen en ik vroeg aan mijn vader of hij er ook eentje heeft gehad. Dat weet hij dus niet want hij weet niet meer hoe hij zijn mail moet openen.
Misschien maar goed ook. Anders krijgt hij helemaal schrik van alles wat met computers te maken heeft.

Dat artikel over de nieuwe Tinkervereniging viel wel mee hoor!
De redaktie wilde gewoon weten hoe de ervaringen waren van mensen die lid zijn geworden. Dit omdat ze in de Tinkerland aandacht aan de vereniging wilde besteden. Ze hadden meermalen het bestuur benaderd en geen reactie gekregen. Daarom vroegen ze aan tinkerland lezers naar hun ervaringen.
Ik ben wat dat betreft toch blij dat een blad als TL aandacht aan dit soort zaken besteed. Als die Tinkervereninging niet ter goede trouw is komt dit tenminste aan het licht op deze manier.
Maar de Tinkerland is er niet echt negatief over. Ze willen alleen weten hoe het zit met die vereniging. En de vereniging heeft tot nog toe geen antwoord gegeven.
Ik wist niet eens dat het bestond!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:17

Ik vond het wel een bevooroordeeld tintje hebben trouwens.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:18

sandratien schreef:

Dat meisje beschuldigt hem van het sturen van liefdesbrieven (of mails ik weet het niet meer precies). Dus dat is niet een mening geven.

Met meningen geven doelden ik op de mensen die reageerden op het Tinkerblad !

Ik had al eerder aangegeven dat ik het net zo goed niet netjes vond van lonneke.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:27

Hier even een reactie van 'dat meisje' (hoe denigrerend kun je een aanspreektitel maken?). Ik weet dat ik niet jouw leeftijd heb, maar een meisje kun je me toch ook niet meer noemen.
Het zijn geen beschuldigingen en iedereen die toendertijd op tw zat kan dat beamen, niet alleen ik maar meerdere mensen hebben toendertijd zulke gedichten ontvangen, prachtige gedichten maar waarschijnlijk niet helemaal de juiste toon. Rob is vrij om hier te reageren en geloof mij, dat kan hij perfect. Ik snap dat ze de brief weggehaald hebben want iedereen kan wel zeggen dat deze brief van hem is.
Daarnaast was dat even een opmerking omdat het even een vlaag van 'vroeger' terugbracht, want wat zaten we veel op dat forum!
Wat Tinkerland betreft, je kunt niet ontkennen dat de berichten over de ICS op zijn minst 'gekleurd' zijn.