[TI] stoppen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 04:18

jup Ja ik snap wel wat je bedoelt...

Elke, is een reading laten doen met je meiden niet een ideetje?

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:27

Ben het met je eens Biancaa, goed verwoord!

Het realisme is soms bij paardenmensen wel eens zoek. Dat het een emotionele aanschaf is en later en nog emotionelere beslissing om je paard te verkopen begrijp ik ook. Ben zelf destijds ook met beide benen op de grond gezet toen ik noodgedwongen mijn allerliefste en nog zeer jonge tink moest laten inslapen. Dat dier had alles mee, de klik, het karakter etc. Alleen zijn artrose niet. Maar daardoor moest ik afscheid nemen wat ik eigenlijk helemaal niet wilde. Sindsdien gaat het me makkelijker af om keuzes te maken waarbij ik het paard centraal stel. Zo bracht ik een zeer benauwd paard definitief onder op Texel vanwege zijn longgevoeligheid. Ook niet leuk, maar het paard is zo opgeknapt. Zo bemiddelde ik ook vaak tussen verkopende en aankopende eigenaren, en je kunt een paardje met een nieuw passend en klikkend tehuis zoveel meer gelukkig maken! Niets ten nadele van jezelf, maar soms werkt dat inderdaad zo.

Een moeilijk besluit waar je de tijd voor moet nemen. Overstag gaan bij geinteresseerde mensen die je een overtuigd gevoel geven en waar je duidelijk ziet dat je paardje toenadering toe zoekt als ze komen kijken.

Veel succes!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:45

Iedereen zijn eigen visie natuurlijk.

Ben het met bovenstaande absoluut niet eens. Maar goed. De situaties die je hierboven noemt zijn hier helemaal niet aan de orde.
Heb ook geen zin om er tegenin te gaan.

Ik denk dat TS zelf de keuze moet maken.
Wel ben ik het er natuurlijk mee eens, dat als er geen klik is met je paard, dan moet je je gaan afvragen of het paard het bij iemand anders niet beter kan hebben.

Succes met je keuze. Als je goed naar je gevoel luistert, maak je vast de juiste beslissing. Lachen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:04

De situaties in de zin van de niet "klik" is wel degelijk aan de orde, want dat schrijft MM dus wel.

De reading van Pellie vindt ik ook wel een goed voorstel. Ze heeft nog de tijd, dus stel dat er iets is, kan je daar nog aan gaan werken.

@TL daar ben ik het dus ook mee eens, de meesten zijn het realisme kwijt. Die willen alles op alles zetten om het paard perse te houden, want ze hebben ervoor gekozen! Dat het paard wegkwijnt of daardoor niet lekker in zijn vel zit (net zoals bij Max bij mij) daar kijken ze dan neit naar. Ik ben dus ook totaal eens met jouw onderschrift. Een paard heeft niet gekozen om bij jou te zijn, dat doet de eigenaar. Het paard kan dan dus ook niet kiezen om weg te gaan, dat moet je als eigenaar dus ook doen... Je meot dus zelf in kunnen zien dat het niet gaat en dat een paard beter af is bij een ander...

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:06

@ Christah: je bent het niet eens met de bovenstaande reactie's.. Maar dan vertel je zelf
Citaat:
als er geen klik is met je paard, dan moet je je gaan afvragen of het paard het bij iemand anders niet beter kan hebben.
De bovenstaande reactie's zeggen toch juist het zelfde??

Citaat:
@TL daar ben ik het dus ook mee eens, de meesten zijn het realisme kwijt. Die willen alles op alles zetten om het paard perse te houden, want ze hebben ervoor gekozen! Dat het paard wegkwijnt of daardoor niet lekker in zijn vel zit (net zoals bij Max bij mij) daar kijken ze dan neit naar. Ik ben dus ook totaal eens met jouw onderschrift. Een paard heeft niet gekozen om bij jou te zijn, dat doet de eigenaar. Het paard kan dan dus ook niet kiezen om weg te gaan, dat moet je als eigenaar dus ook doen... Je meot dus zelf in kunnen zien dat het niet gaat en dat een paard beter af is bij een ander...
Ik ga dus (weer) mee met Bianca en TL!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:01

Post beter lezen?

Ik ben het niet eens met dat realisme verhaal. Punt uit.
Ben het absoluut wel eens met eventueel verkopen als er geen klik is.

Mazzel-meid, ik hoop dat je de juiste keuze maakt. Lachen