Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nikita_1995 schreef:Maxolo komt niet, want ik ben net als zoveel andere leden die kritiek hadden op het bestuur in 2005 geroyeerd als lid.
Ik had o.a. kritiek op het feit dat er 3 leden uit 1 gezin in een bestuur kunnen deelnemen i.v.m. dictatorschap.
Wie meer info hierover wil mag mij pm-en.
desillies schreef:Nikita_1995 schreef:Maxolo komt niet, want ik ben net als zoveel andere leden die kritiek hadden op het bestuur in 2005 geroyeerd als lid.
Ik had o.a. kritiek op het feit dat er 3 leden uit 1 gezin in een bestuur kunnen deelnemen i.v.m. dictatorschap.
reeds ingeschreven hengsten mogen niet geweigerd worden voor zover mij bekend.
dus als je wil moet het kunnen Dinie.
is tenminste zo bij welsh- en ijslanderstamboek ...
gaaf om weer eens foto's te zien van hem
en dat voor een ongetrainde 4 jarige he
grid schreef:Nikita_1995 schreef:Maxolo komt niet, want ik ben net als zoveel andere leden die kritiek hadden op het bestuur in 2005 geroyeerd als lid.
reeds ingeschreven hengsten mogen niet geweigerd worden voor zover mij bekend.
dus als je wil moet het kunnen Dinie.
is tenminste zo bij welsh- en ijslanderstamboek ...
sorry TM ff niet goed opgelet K K K K
op die foto geloof ik net 5 jr
weet dat grote ook dikke halzen hebben, maar klein en dik is misschien nog moeilijker ivm dekens dan groter en dik ?!
en JA leuk weer eens recente foto's
) Caira schreef:nee dat hoeft dus niet, je kan ook alleen deelnemen aan de hengstenkeuring zonder lid te worden van het ICS. Dat is dus ook wat ik doe, of liever gezegd, wat me gevraagd is om te doen en ik vind het een prima oplossing! iedereen tevreden.
Boya schreef:Caira schreef:nee dat hoeft dus niet, je kan ook alleen deelnemen aan de hengstenkeuring zonder lid te worden van het ICS. Dat is dus ook wat ik doe, of liever gezegd, wat me gevraagd is om te doen en ik vind het een prima oplossing! iedereen tevreden.
???? voor een registrering in 't stamboek moet je lid zijn volgens mij. Wat heb je dan aan een keuring als ie niet geregistreerd wordt? Of 't moet veranderd zijn, maar vorig jaar was 't nog zo.....
snowdon schreef:En ik denk dat ik wel snap waarom Dienie niet naar de keuring gaat met Maxolo. Naar mijn mening doet voornl het ICS nog altijd erg aan vriendjespolitiek en zolang oa Marijke er nog bij betrokken is, zal dit zo blijven helaas. Ik wil hier mee geen discussie beginnen, dit is gewoon mijn mening. Maar ik kreeg het idee dat menigeen het wel dacht, maar niet 'durfde' op te schrijven...

dobbel schreef:
Dat is ook wat ik altijd dacht, wat heb je er aan als je niet lid bent,
en precies wat je zegt 2 jaar geleden ben ik daarom ook lid geworden omdat het anders niet kan.
Maar goed het kan allemaal veranderd zijn natuurlijk.
kinsealy schreef:@Nikita: Misschien een domme vraag, maar waarom bied je 'm niet ter keuring aan bij het NSvT?
Dan zou je (als het meezit) toch ook een goedgekeurde hengst hebben?
Cheveyo schreef:kinsealy schreef:@Nikita: Misschien een domme vraag, maar waarom bied je 'm niet ter keuring aan bij het NSvT?
Dan zou je (als het meezit) toch ook een goedgekeurde hengst hebben?
Dat was ook mijn idee idd. Dan gewoon weer bij het NSvT aanbieden.
rafika1 schreef:Kom even uit de meeleeshoek na een klein stukje research uit nieuwsgierigheid.
Vond dit bij Nederlands Tinker Stamboek (hengstenkeuring 2005).
"Catalogusnummer 10: Maxolo de Mes Amis
Maxolo is een voldoende tot goed rastypische Cob.
Zijn nek is wat kort en de hals zwaar.
De schouder is voldoende ontwikkeld.
De bovenlijn is week.
De stand van de voorbenen is onderstandig. Stand achter is steil.
In stap toont Maxolo weinig ruimte en kracht.
De draf is tevens kort en zwak."
Einde citaat. Is volgens mij dezelfde, maar kan er naast zitten.