[TI] scheren van een tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noetanchamon

Re: scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:10

karuna schreef:
Vooral zijn buik en rond zijn voorhuid waar altijd het langste haar zit vind hij zichtbaar erg lekker om geschoren te worden

Vies paard, haha Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:38

Ik heb bij Chub gisteren toch de hals, borst en kaaklijn geschoren.. Het is een beetje apart om te zien Bloos maar wel praktisch qua zweten en tegelijk met de winter in aantocht.

Heb het zelf gedaan en sederen was gelukkig niet nodig. Alleen haar sik lukte niet met de tondeuse dus die heb ik maar geknipt (anders leek ze een kruising koe, ezel en geit Clown )

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:04

ik zit ook te twijfelen of ik Taryn gedeeltelijk zal scheren, ze zweet altijd zo ernorm snel. En als je alleen de buik scheert en een stuk van de borst moet dat dan toch al schelen?

ik heb dat alleen nog nooit gedaan eigenlijk, is het erg moeilijk of valt dat wel mee? tja eens moet toch de eerste keer zijn he?

groetjes Marjolein

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:10

Ik dacht ook dat het moeilijk zou zijn.. Het enige lastige is dat je toch een beetje symmetrie wilt aan beide kanten Haha!

De 'oksels' zijn het lastigste, samen met de kaaklijn. Gelukkig hebben Tinks een dik vel waar je niet zomaar doorheen scheert..

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:38

louanagirl schreef:
sokken moet je gwoon bij knippen..
maar scheren hoeft toch niej??
en zweten doen toch alle paarden???

Lees eerst het topic eens goed door voordat je overbodige vragen stelt met allerlei dubbele vraagtekens.
Iedereen legt duidelijk uit waarom ze wel of niet scheren.
En aan tinker sokken wordt mi niet geknipt. Sigaar

En oren uitscheren vindt ik persoonlijk misdadig, ook voor andere rassen. tis geen porum (=persoonlijke mening) en kan heel erg schadelijk zijn.
Wel zoals Supertje doet, evt. buitenkant en uitstekende plukjes eraf.
Ik doe de oren nooit want dat voelen ze heel koud aan in de winter en dat vindt ik sneu maar wel de uitstekende plukjes. Ik haal wel het haar om de oren heen weg want daar wordt het eerst nat van het zweet, maar de oren zelf niet dus dat haar laat ik er altijd lekker op zitten. Ze hebben niet van die mega oren zodat het ook niet opvalt eigenlijk.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:35

sneppie schreef:
En oren uitscheren vindt ik persoonlijk misdadig, ook voor andere rassen. tis geen porum (=persoonlijke mening) en kan heel erg schadelijk zijn.

Nee, klopt, ik zie ook liever bij de warmbloeden enorme fossen uit de oren komen. Blond

Dat het schadelijk is wist ik niet, ik leer weer bij.
Krijgt ie dan oorontsteking ofzo?

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:49

Mijn da zegt altijd; Het uitscheren van oren is goed voor mijn bankrekening. Knipoog (geintje)
Er KAN gemakkelijker vuil in komen en water (nav wassen, regen, condens) Als het paard zijn hoofd schuin zou zouden komt dat er dus niet automatisch weer uit (zoals bij ons) De gehoorgang is te diep dus met het hoofd heftig schudden is meestal geen optie(zoals honden dit bijv. doen)
ALS het paard een oorontsteking krijgt hoef je niet blij te zijn, dit is (net zoals bij ons) heel pijnlijk EN slecht te herkennen. Zeker in het begin.
Tenslotte, deze haren zitten er niet voor niks bij alle paarden.
En voor de meeste paarden ook nog een hel om te ondergaan, als de binnenkant van hun hele gevoelige oren met een lawaaierige machine bewerkt wordt. Verdrietig

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:24

Mijn tink hebben we vorig jaar ook geschoren en doen we dit jaar weer. Vind het wel stoer eigenlijk bij hem. Hij krijgt gewoon een simpel jacht model, helemaal geschoren alleen wel een 'zadeluitsparing' en zijn benen, zijn hoofd, oren worden niet geschoren. Zijn kaak wel en de lange haren uit zijn oren knippen we een beestje bij.
Hij is dit jaar nog niet geschoren maar gaan we binnenkort doen, ik zou wel even foto's plaatsen als ie geschoren is.
Groetjes...

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:30

Rais schreef:
ik zou wel even foto's plaatsen als ie geschoren is

Jah ben beniuwd! Knipoog

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:33

Oren helemaal uitscheren is trouwens ook verboden. Ik moet zeggen dat ik ze wel altijd een beetje hol scheer, echter lang niet kaal. Reden daarvoor is dat Jordy heel snel vieze oren heeft en dat levert met lange haren een heleboel narigheid op. Dan gaat het irriteren en dan mag ik vervolgens met geen mogelijkheid meer aan zijn oren komen..... Met de oren een klein beetje hol geschoren en bijhouden is er niks aan de hand.

Maar als ik de buitenkant van Jordy zijn oren niet scheer ziet dat er erg stom uit Haha! Volgens mij kweekt hij het dikste haar van zijn hele lijf daar. Donderdag bij het scheren zijn zijn oren als laatste gedaan, en dat zag er erg maf uit, helemaal strak in het pak en dan van die bolletjes wol bovenop. En hij heeft ook niet bepaald kleine oortjes, wel vergeleken met de warmbloeden op stal, maar voor tinkerbegrippen heeft hij enorme ezelsoren Nagelbijten / Gniffelen

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:43

Ach gut Jordy met ezelsoren....... Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:44

Ik probeer Chub's oren af en toe uit te pluimen middels een verrassende knipbeweging.. Ze heeft haar ezelsoren lief en met de tondeuse kom ik daar al helemaal niet bij in de buurt Haha!

Ennehm.. Jordy ezelsoren? heb je die van Chub wel eens gezien? Die breken echt ieder record! Gelukkig is ze echt geen muildier, die zijn volgens mij onvruchtbaar toch? Knipoog

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:47

hahahahaha,

allemaal rijp voor ons nieuwe topic, rakker de penny-pony in de huiskamer,
voor iedereen die lol wil maken Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:50

mmmm dus de buitenkant van de oren scheren jullie wel,maar de binnekant niet? ik zit hier ook mee, Lowara heeft in de winter altijd van die ijskoude oren,maar om ze niet mee te scheren van buiten,dat is werkelijk geen porum,dan heb ik een soort rendier met als gewei die fluffy oren Clown
maar als je de binnekant harig laat, blijft er toch wat warmte bewaard, dus dat zou best slim zijn Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:56

haha als ik bij Kit met een schaar in de buurt van zijn oren kom....oeh alleen dat geluidje "kkkrrrtttssjjj" van de schaar al..Kanonne!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:57

Oren uitscheren zou ik ook niet doen
Pluimpjes worden bij Fayette alleen weg geknipt vlak voor een keuring en (mocht het er ooit van komen Clown) een wedstrijd.
Bij mijn Shet Hercules knip ik wel regelmatig zijn pluimpjes weg. Die krijgt het net als Jordy voor elkaar om daar vieze smerige troep in te laten plakken. Op deze manier blijven zijn oortjes mooi schoon.
Maar helemaal de binnenkant weg knippen/scheren?

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:59

flettie schreef:
Maar helemaal de binnenkant weg knippen/scheren?

Nee, ga ik alleen beetje bijknippen dan Sigaar

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:01

Jordy ezel en Lowara rendier? ohhh.......Germ Ach gut
hihi, begint lekkere dierentuin te worden hier Haha!
Rendier is met de kerst wel weer ideaal Knipoog

Je kunt buitenkant van de oren ook nog met de haren mee scheren of ander (scheer)mes nemen. Pling
Bij de mijne valt het niet op en heeft geen functie dus viel het wel op zou ik het nog niet doen of met ander mes of met de haren mee.
Ben zelf enorme kou kleum dus moet er ook niet aan denken (is fout denken, weet ik Nors opkijken )

doggiezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:50

Ik wil mijn tinkie deze of volgende week voor het eerst scheren,
mijn vraag is hoevel grams dekens leggen jullie erop?

mij werd geadviseerd een zweetdekentje met daaroverheen een 200 grams outdoor deken.

zou ze daar dan vanaf nu heel de winter mee kunnen doen?

voorig jaar had ze zonder te scheren de 200 grams deken erop, maar toen kreeg ze ongelooflijk veel jeuk, en toen was het al te laat om de deken eraf te halen keizielig dus, vandaar dat ik nu wil proberen of ze met scheren en dan een deken geen jeuk meer heeft.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:53

Clown haha heb vandaag een mensenhaartondeuze (mijn vader had er nog een liggen) aangezet bij de poetsplaats en er mee in mijn handen gestaan tijdens het poetsen. Ahum....pietlut! Hij irriteert zich onwijs aan het geluid (heeft hij eventjes een beetje pech) en dat trillen, brrrrr het liefst schiet hij zo van de poetsplaats af Cool . Ik doe het apparaat nu maar even elke avond even meepakken tot de dag van het scheren (dit weekend). En dan maar hopen dat het gaat lukken, we zien wel. Veiligheid boven alles Knipoog. Gelukkig doet mijn vriendin het en die is een zeer ervaren paardenscheerster.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 08:22

Bij macho twijvelde ik al vorig jaar om hem te scheren,maar toen
kwam hij van een buiten pension naar een binnen manege en toen kreeg ik hem amper droog.

Het probleem met een deken is dat macho daaronder staat te zweten,hij heeft het nooit koud.
Hij heeft nu nog helemaal geen dikke vacht of vinden jullie van wel ? Pling
http://img83.imageshack.us/img83/1871/rimg1981mh0.jpg
Deze foto is gisteravond gemaakt.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:49

jacky2 schreef:
Hij heeft nu nog helemaal geen dikke vacht of vinden jullie van wel ?

Neuh, als ik het vergelijk met die olliebolliebeer van mij absoluut niet!! Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:52

sneppie schreef:
Jordy ezel en Lowara rendier? ohhh.......Germ Ach gut
hihi, begint lekkere dierentuin te worden hier Haha!
Rendier is met de kerst wel weer ideaal Knipoog

Je kunt buitenkant van de oren ook nog met de haren mee scheren of ander (scheer)mes nemen. Pling
Bij de mijne valt het niet op en heeft geen functie dus viel het wel op zou ik het nog niet doen of met ander mes of met de haren mee.
Ben zelf enorme kou kleum dus moet er ook niet aan denken (is fout denken, weet ik Nors opkijken )

Probleem is, Lowara heeft nogal ehm.. opvallende oren ( lees: groot, ezels oren, extreem harig en donkerbruin waar witte plukken uitgroeien) dus ik zal wel iets moeten kortwieken van buiten om niet compleet voor schut te staan Nagelbijten / Gniffelen

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:28

Zulk soort oren? (hier geschoren, maar nog steeds twijfel ik of hij niet stiekum een muildier is...)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ITI76ZHF
Bij Lowara vind ik de grootte van de oren nog wel meevallen trouwens, Chubby heeft wel flappies Haha! Wel hele grappige flappies trouwens.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:52

Jack heb ik gister ook weer geschoren..
heerlijk dan is hij teminste een keer snel droog Bloos Haha!