[TI] Rit van de Irish Cob Vereniging in Drenthe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

riona

Re: Rit van de Irish Cob Vereniging in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 23:31

Pellie, ik snap jou reaktie niet helemaal. Ik heb een vraag gesteld en daar heeft Flicka op 22-9 op gereageerd. Daarin staat heel duidelijk dat het geen stap rit is. 2 dagen later is haar reaktie totaal anders en de rit ook. Ik kan goed lezen en heb het ook aan mijn mede rijders laten lezen. Voor hun hoeft het niet meer . De glans is er van af. Natuurlijk bepaal ik de glans zelf maar als er aan de glans wordt gekrapt wordt die aardig dof hoor. En dan nog je opmerking dat ik het bij een ander neer leg. Vind ik niet vreemd, ik had toch een vraag gesteld dat het antwoord bij mij vreemd overkomt en ook bij anderen wil dus zeggen dat het niet mijn probleem is. Maar zo als je al schrijft je kunt het naast je neer leggen of er in blijven hangen. Nou dat laatste zal ik absoluut niet doen. Het is met deze post voor mij ook afgelopen. We hebben besloten niet mee te gaan. We gaan met ons vieren een buitenrit maken waar iedereen plezier heeft en in zijn waarde gelaten wordt. Dat is de bedoeling van het buitenrijden. Samen van onze paardjes genieten. Met of zonder beperking van ruiter of paard. Pling

viv1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:06

de oproep staat nog altijd: wie zou mij en mijn vz-tinkie kunnen helpen om in zuidlaren te komen?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:16

jammer riona volgens mij delen we die mening verder ook, ik pb je even.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:34

Jammer rioa, maar ik vind dat je onredelijk reageert.
ik quote Flicka even;
Citaat:
Natuurlijk wordt het geen dollemansrit, die maak ik zelf ook niet hoor. En wie wil galopperen moet dat kunnen doen. Daar zijn ook mogelijkheden voor. En wie alleen maar wil stappen en draven heeft ook die mogelijkheid. De rit begint vroeg genoeg en er zijn omweggetjes in de route voor de snelle Jelle's die dan weer kunnen aansluiten bij de stappers.

Vervolgens reageer jij:
Citaat:
Lees ik dat het GEEN staprit is en je in galop moet. Sinds wanneer bepaalt iemand dat ik in galop moet.

als het blijkbaar in eerste instantie niet goed is overgekomen, en Flicka vult dat verder aan en zet het misverstand recht, waarom dan deze reactie?? Kom op, gewoon gezellig meerijden!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:51

Hallo Doei!

Helaas is mijn tinker nog te jong, maar kan iemand mij de route geven, wil zeker gaan kijken!!

Geef het nog wel even door aan stalgenootje, lijkt me echt wat voor haar om mee te gaan....

Over ruim twee jaar doe ik graag mee!!!!!! Clown

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:14

Ik had me al heel enthousiast opgegeven Ja ... maaarrrr... ik heb afgelopen weekend met de recordrit meegedaan. Dit ging echt heel goed en we vonden het ook echt geweldig, maar dat tempo ging al hard genoeg. Dus ik neem aan dat je met een kleinere groep wel wat meer tempo hebt en bovendien duurt de rit waarschijnlijk ook nog veel langer, dus ik ben bang dat ik dat mijn mannetje nog niet aan kan doen!
Volgend jaar ben ik erbij hoor!!! Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:16

He sicorro wij gaan ook maar wij gaan echt niet hard dus je kan rustig met ons meerijden hoor. de rit heeft nu ook 2.5 uur geduurd zal dan ook ongeveer zo lang zijn dus moet lukken, toch?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:37

De rit duurt echt niet langer. Iemand uit een nabijgelegen dorp gaat misschien ook mee met haar tinker, ligt eraan of ze moet werken. Zij wil volgend voorjaar wel een korte rit gaan rijden met een groepje dat het rustig aan wil doen. Dus we kunnen dan met 2 groepen rijden, net als in Ees. Ze zijn bezig met een 2e tinker te zoeken zodat ze samen met dochter (die nu al flink lest) kan rijden.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:41

BitchyWitchy schreef:
Hallo Doei!

Helaas is mijn tinker nog te jong, maar kan iemand mij de route geven, wil zeker gaan kijken!!

Geef het nog wel even door aan stalgenootje, lijkt me echt wat voor haar om mee te gaan....

Over ruim twee jaar doe ik graag mee!!!!!! Clown

Er is geen uitgezette route. We gaan improviseren Lachen
Heb je het al verteld tegen stalgenootje?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:42

jammer sirocco, op welke manier ging het tempo te hard voor je peerdje?? is zijn conditie niet geweldig?

viv1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:42

De 15e komt al steeds dichterbij, en ik hoop nog steeds dat er een held is die mij met paard wil vervoeren....
Erg jammer dat de trailer kort geleden verkocht is, anders was de oplossing een stuk makkelijker geweest.

Het lijkt mij heel erg leuk om mee te doen, maar ja, dan moet je er wel kunnen komen.
Uiteraard wil ik ervoor betalen, voor niets gaat immers de zon op, toch?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:09

Ja Flicka, heb het verteld aan stalgenootje. Helaas kan ze niet mee, haar dochter heeft een wedstrijd. Tenzij.......... Hoe laat vertrekken jullie?? Misschien valt de rit te combineren met de wedstrijd van haar dochter!!!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:52

Volgens mij tussen 11.00 en 11.30. Moet je even de post van Mariska opzoeken, die is van de organisatie Lachen
Ik heb geen trailer viv dus kan je niet helpen. Zuidbroek is niet zo ver, maar je moet wel vervoer hebben.......... Knipoog
Doe een oproep in een nieuw topic ergens. Bij Diensten of zo.

Bodem is hier overal nog prachtig droog, ik hoop dat het nog een tijdje van dit weer blijft. Als het de 15e dan maar droog is Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:38

Hoe horen we de plaats, tijd enz?
komt die in de mail of hier ook?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:30

Mariska_28 schreef:
UPDATE:

De rit is nu dus definitief op 15 oktober, verzamelen vanaf 11 uur, vertrek ongeveer half 12. Alleen voor ruiters. Mocht er toch veel animo zijn voor een menrit, dan kan die eventueel later hier in de bossen bij Ees georganiseerd worden.

Als je mee wilt doen met de rit, even bij mij aanmelden via pb, mail etc!

Dit was de post van Mariska.
Het verzamelpunt is in Schipborg, op de grote parkeerplaats schuin tegenover het huifkarcentrum. Je ziet die kuifkarren wel staan. Je kan op die parkeerplaats makkelijk je auto met trailer draaien en hoeft dus niet te keren met allerlei toestanden. We rijden dan eigenlijk meteen de zandpaden op.

Volgens mij is de afslag Zuidlaren nog afgesloten omdat ze daar een rotonde aan het bouwen zijn. Dus op de N34 de afslag Anloo nemen. In Anloo bij de kerk de Kerkbrink oprijden (staat bordje Zuidlaren/Schipborg) en die weg volgen (paar km) tot aan de parkeerplaats aan je linkerkant.
De meiden uit Hoogezand/Sappemeer weten wel hoe ze vanaf die kant naar Schipborg moeten. Voor hen ligt de parkeerplaats rechts. Ik kom te paard die kant op Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:59

Nee, de afslag Zuidlaren is weer los!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:15

Ah, da's mooi voor de mensen die vanaf het noorden komen, A50 geloof ik en dan de N34 op naar Zuidlaren en dan bij Zuidlaren eraf. En dan Zuidlaren in, voorbij Shell naar rechts richting Schipborg (staat aangegeven) en dan kom je na een paar kilometer vanzelf bij die parkeerplaats.

Ben net terug van bosritje. Gereden vanaf zo'n beetje de plek waar gestart wordt. Heb een route gevonden waar niet veel hellingen (bijna geen) inzitten en met mooie brede paden zodat we niet allemaal achter elkaar moeten rijden.
Op een gegeven moment gaan we dat bos in Schipborg weer uit en gaan dan over het zandpad wat langs de wei van Sox (en Sharon) voert. Misschien dat we de reeën nog zien, er zitten er namelijk 2.

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:56

Pellie schreef:
jammer sirocco, op welke manier ging het tempo te hard voor je peerdje?? is zijn conditie niet geweldig?

Nee, aan zijn conditie ligt het (denk ik) niet. Ik heb het idee dat hij die grote passen van volwassen tinkers niet kan bijhouden Clown ! Ik was samen met Annemarie (en later Henriet en Cindy) en als ik bij ze had aangesloten duurde het maar even of we lagen weer een paar meter achter... Sirocco draafde met alle plezier weer bij, maar even later hadden we toch weer een gat. Dit was al vanaf het begin zo, dus niet alleen aan het einde van de rit. Maar er waren inderdaad nog twee meiden achter me bij wie ik dan aansloot en die liepen wel een tempo die voor Siroc bij te houden was.

Ik denk er nog even over na en we oefenen nog even flink. Ik zal voor 14 oktober aangeven wat we gaan doen Knipoog . Ik vind het eigenlijk ook wel jammer om het te missen, want hij is zo braaf tijdens buitenritten, heerlijk! En het is zo leuk/gezellig om met een grote groep tinkers op pad te zijn!!! Ja

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:33

He Linda, af en toe bijdraven is toch niet erg? Ik moet Spet vaak inhouden omdat hij zulke grote passen zet Haha! Desnoods passen we het tempo aan hoor. En als zijn conditie goed is dan moet het toch te doen zijn?

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:04

Spetter schreef:
Ik moet Spet vaak inhouden omdat hij zulke grote passen zet Haha!

Hahaha, dat heb ik gemerkt ja, toen ik hem mocht lenen van je!!! Haha!

Ach nee, bijdraven of galopperen vind ik totaal niet vervelend... Oke... ik ben weer om... Hahaha, makkelijk om te praten ben ik zeg Bloos
Maar zou het ook wel fijn vinden als er meer mensen waren die niet zo'n snelle tinker hebben. Maar ik heb al gelezen dat die er ook zijn. Zo zie je ook eens verschillende mensen he, hahaha! Knipoog Oke, tot de 15e allemaal!!! Doei!

*edit* Nagelbijten / Gniffelen ik ga er zomaar vanuit dat jullie me wel even weer willen ophalen... Willen jullie dat?!?! Afgod

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:31

Ik heb ook niet zo'n snelle stapper hoor! Maak wel snelle ritten maar ik moet altijd bijdraven als ik met een ander rijd. Is met vriendin met Fries zo, met kwpn'ers zeker en ook met Mariska's Katinka. Het ene paard heeft nu eenmaal een snellere of langere stap dan de ander. Fijn dat je snel omgelüld bent Lachen

viv1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:34

en is er ook nog iemand met wie ik kan meerijden??
please.........

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:56

Coco_Dipsy schreef:
Citaat:
Wij zijn ook van de partij en misschien mijn vriendin met haar tinker ook(als ze vervoer kan regelen)

En het is gelukt!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Dus bij deze zijn Laurier en ik ook van de partij..
Heb er ontzettend veel zin in.
T wordt wel weer vervoer op stand, dus ben wel blij dat we niet zo heel vroeg weg gaan.. Haha!

Ennuh wat betreft langzame tinkers?? Daar is die van mij ook eentje van hoor want van hard gaan wordt je moe Slapen En dat vindt Laurier toch wel een hele verkeerde bezigheid! Clown

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:59

Heey DinkyToy, staat Laurier toevallig bij NIOP???

Sorry hoor, ff off topic, maar kon het niet vinden in je profiel Clown

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:14

Ja Laurier staat op NIOP.
Werkt daar door de week voor haar eigen biks in de lessen en struint in de weekenden vaak met mij aan een lang teugeltje door de wildernis van Pekela Clown Clown Haha!