Uit respect voor hem
En om gevaarlijke situaties te voorkomen.
Voor de rest is hij braaf, bij mij en een aantal anderen. Maar je moet die gehoorzaamheid wel duidelijk vragen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cayusejuhh schreef:waar ik niet tegen kan is het feit,
Wij krijgen zo veel respect van onze paarden. ik hoef ze zo wat nooit te bestraffen. Ik kan er mee lezen en schrijven. simpel weg omdat ik ze correct behandel en met de nodige respect.
Mocht het zo zijn dat ze wel fouten maken worden ze meteen afgestraft op bovenstaanden manier.
Ik heb heeeeel veel paarden gehad en ingereden in me leven.
Ik weet dat dit een goede manier is. en dat ik zo veel respect van me dieren krijg. ZE weten wat ze aan me hebben ( moet zeggen dat ik indagelijks leven ook zo ben. recht is recht = goed. krom = krom = niet goed in mijn ogen
verder ben ik idd heel liefhahahah
nee ff zonder gekheid
als iemand dan zegt van goh ben ik het niet mee eens want je moet respect krijgen van je dieren.. tjaaaaaaaaaaa klrijg ik al jaren.
Het is net als natuurlijk bekappen,.
Mensen duwen het door je strot heen dat het zo goed is.. en het andere niets is.
Dat vind ik dus met NHS ook .. bah
Bedoel als ik een geval krijg van contactstoring van een paard. ga je alles proberen. Maar nee.. min methode werkt super
Dat is toch wel meer waard.
En heel bokt stikt van de pubers die precies wel weten hoe het in elkaar steekt![]()
En die je dat door je strot douwen. Aangezien ik zie in profiel dat je 14 bent. tja krijg ik weer die rare ideeen. als ik zon antwoorde tegen kom in dit topic
Weet niet wie je dan wel bent. maar je wekte bij mij die gedacht op en daar ben ik allergies voor

Ronja schreef:Onze hengst wordt nu ook 3. We hebben hem met de fles op moeten voeden en ik merk nu ook dat hij steeds meer last van zijn hormonen krijgt. Ik vind dat wel lastig, vooral omdat ik er erg achterdochtig van ben geworden. Hij heeft bij mij persoonlijk nog niets gedaan en is juist bijzonder vriendelijk voor me, maar ik voorkom vervelende situaties liever dan dat ik ervan moet leren. Ik heb hem nog niet geslagen, misschien komt dat door die hechte band want een ander (jaarling) hengstje bij ons op stal heeft al wel wat tikken moeten incasseren. Ik heb hem één keer wel geschopt, toen hij mij een knietje achterin mijn knieën gaf (speelsigheid, ik voelde het amper) maar daar leek hij best wel van geschrokken.
Een manier waarvan ik vind dat het goed helpt om duidelijk te maken dat ik niet wil spelen, is hard in zijn bovenlip knijpen (bij happen) of, als ik dreig de controle en zijn aandacht te verliezen; een stuk vel van zijn hals pakken en omdraaien, desnoods vasthouden tot hij op me reageert (net als bij een flinke paardenbeet, zeg maar) Ook is het belangrijk dat je bij het paard zijn schouder blijft, veilig voor bijten en trappen.
Maar goed, zoals ik zei valt hij nog best mee, alleen word ik soms gek van mijn eigen achterdochtigheid. Soms houd ik zijn voorbenen bij het poetsen angstvallig in het oog, en kijkt hij zo naar me van "meisje, waar maak jij je druk om?" afijn, alles went zullen we maar zeggen (behalve een vent, oeieoei...)

Boya schreef:Mijn 'bescheiden' advies aan jou.....laat em aub zo snel mogelijk castreren voordat er ongelukken gebeuren. Alleen al de achterdochtigheid van jou geeft imo aan dat je niet zelfverzekerd genoeg bent om met een hormonenbom (die het zeker gaat worden) om te gaan.
Helaas is die beslissing niet aan mij maar aan mijn vriend. Het is officieel zijn paard, en hij wil hem hengst laten omdat hij ermee naar de keuring wil. Hij heeft zelf wel genoeg ervaring, hij is professioneel met paarden bezig en heeft er geen problemen mee. Het probleem is dat ik dit paard al van zijn geboorte ken, en niet echt kan accepteren dat ik er nu niets meer mee zou kunnen. Ik wil er liever gewoon op een verantwoorde manier mee om leren gaan. Op dit moment is mijn vriend er ook altijd bij als ik met hem (de hengst
) bezig ben. Nu met die hormonen is het gewoon alsof ik hem opnieuw moet leren kennen.
Myrddin schreef:ik kan er echt niet bij soms.
Als mensen respect krijgen op welke manier dan ook is het goed maar stel dat er wel degelijk een manier is zonder schoppen dan zou men die toch graag willen leren?
Wij hebben ook een hengst en zijn gedrag op de JHK was heel anders dan thuis maar toch is het goed gegaan gewoon door hem op zijn plaats te zetten met terug laten lopen en consequent zijn. Misschien is dat over een jaar anders maar dat zullen we niet weten want a.s. dinsdag is het hakkie stakkie weg zakkie.
Heb namelijk geen behoefte in een hengst. En gun hem een lekker leven in de kudde.
Natuurlijk heeft het ook met het karakter te maken die van ons is een goedzak en niet zo fel als menig ander. Maar toch stel dat er een andere manier is waarom daar dan zo fel tegen?

dus echte hengsten. wel met respect. maar die je wel de kop moet drukken.
het is goed meid! Myrddin schreef:ik kan er echt niet bij soms.
Als mensen respect krijgen op welke manier dan ook is het goed maar stel dat er wel degelijk een manier is zonder schoppen dan zou men die toch graag willen leren?
Maar toch stel dat er een andere manier is waarom daar dan zo fel tegen?

Ronja schreef:Een manier waarvan ik vind dat het goed helpt om duidelijk te maken dat ik niet wil spelen, is hard in zijn bovenlip knijpen (bij happen) of, als ik dreig de controle en zijn aandacht te verliezen; een stuk vel van zijn hals pakken en omdraaien, desnoods vasthouden tot hij op me reageert (net als bij een flinke paardenbeet, zeg maar) Ook is het belangrijk dat je bij het paard zijn schouder blijft, veilig voor bijten en trappen.
liggend knipen 
Leonoor schreef:Klopt helemaal. Een stuk vel in de nek pakken heeft bij Baggio helaas niet zo veel zin. Voelt hij gewoon echt niet. Neus gaat nog wel.
Baggio heeft een té hoge pijngrens.
Cayusejuhh schreef:wat doe jij allemaal met je paard leoliggend knipen
* grapje *
en dat is best makkelijk als je in ellebogen wil knippen
Boya schreef:Haha erg herkenbaar. Boya sprong tijdens z'n castratie door de verdoving EN praam heen. Is ook zo'n vechter.

Leonoor schreef:Dat moment hoop ik bij Baggio nooit mee te maken
Maar hij zou waarschijnlijk hetzelfde doen....
hihihi Cayusejuhh schreef:Myrddin schreef:ik kan er echt niet bij soms.
Wij hebben ook een hengst en zijn gedrag op de JHK was heel anders dan thuis maar toch is het goed gegaan gewoon door hem op zijn plaats te zetten met terug laten lopen en consequent zijn. Misschien is dat over een jaar anders maar dat zullen we niet weten want a.s. dinsdag is het hakkie stakkie weg zakkie.
Heb namelijk geen behoefte in een hengst. En gun hem een lekker leven in de kudde.
Natuurlijk heeft het ook met het karakter te maken die van ons is een goedzak en niet zo fel als menig ander. Maar toch stel dat er een andere manier is waarom daar dan zo fel tegen?
een hengst verandert heel erg na mate ze gaan dekken.
en waarom zo fel?? als een hengst jou mee sleurt naar een merrie of een ruin om die even in elkaar te schoppen of aan te vallen![]()
moet je dan maar zeggen : Nee foei
of een klein rukej aan touw en achter waarts zetten?? als een hengst echt in de aan val gaat of echt zn zinnen ergens op gezet heb .. nou dan dring jij niet tot hem door.
EN er zijn wel hengsten ja.. die zo goed luisteren die alles doen zonder touwtje.
Maar die zijn ver te zoeken
9 van de 10 hengsten zijn gewoon hengsten met ballendus echte hengsten. wel met respect. maar die je wel de kop moet drukken.
Vooral als ze veel dekken.
El_vis.het is goed meid!
Boya schreef:Leonoor schreef:Klopt helemaal. Een stuk vel in de nek pakken heeft bij Baggio helaas niet zo veel zin. Voelt hij gewoon echt niet. Neus gaat nog wel.
Baggio heeft een té hoge pijngrens.
Haha erg herkenbaar. Boya sprong tijdens z'n castratie door de verdoving EN praam heen. Is ook zo'n vechter. Als ik in z'n neus knijp luistert ie wel, als een ander het doet gaat ie alleen maar grommen en snorken van boosheid en pompt ie zich op. Heethoofd![]()
Merk nu nog weinig verschil met z'n felheid en vasthoudendheid t.o.v. zijn hengstperiode, maar goed is ook pas 5 weken geleden. De vrede tussen beide paarden is weer teruggekeerd en daar was 't om te doen.
Die hoge pijngrens en dat ze zulke vechters zijn, dus.
. Of heeft de merrie in kwestie na het nemen (van de foto, he!) twee hoefafdrukken achtergelaten bij hengst in actie? Leonoor schreef:Myrddin schreef:ik kan er echt niet bij soms.
Maar toch stel dat er een andere manier is waarom daar dan zo fel tegen?
Ben er helemaal niet fel tegen
Het werkt gewoon over het algemeen niet.
Een gemiddelde hengst is 1 en al hormoon, vooral als hij gedekt heeft.
Iedereen die denkt het op een manier te kunnen doen zonder een tik of schop te kunnen doen, be my guest.
Ik waarschuw even de regionale alarmcentrale en mijn stalgenootjes en de dierenkliniek en dan kunnen we aan de gang.

) zal een hengst je testen.