Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

frenia schreef:nou, omdat ouders nu eenmaal niet graag zien dat hun kind haar geld langs "ramen en deuren buitengooit" waarmee ik niet wil zeggen dat dat ook zo is, maar ouders zijn er niet per definitie mee akoord gewoon omdat ze het zelf niet hoeven betalen
en als daarvoor stalling of hulp van anderen of zo nodig is, dan zou ik dat (met goede argumenten e.d.) toch ook duidelijk bij je ouders aangeven/neerleggen

Anders gaan zij er toch lekker op rijden enzo
... 
Mazzel-meid schreef:Dat vinden ze eigelijk een beetje onzin, ze vinden dat ik nu al alles met haar kan/mag doen. En ja, de kosten, ze zien liever dat ik spaar.
In principe mag ik alles met haar doen. Maar de volledige verantwoordelijk heb ik nu niet. Hoefsmid, VA etc. worden nu allemaal door hun betaald. Ze willen dus dat ik zelf ga sparen voor 'later' en niet alles aan dat paard uitgeef. Terwijl ik dat met heel veel liefde zou doen.
Ik weet ook niet of het verstandig is, maar ik ben 18, en natuurlijk moet ik denken aan mijn toekomst. Maar tenslotte ben ik ook oud en wijs genoeg om de verantwoordelijkheid van een paard voor mijn rekening te nemen. En elke maand wat opzij te zetten voor haar, en natuurlijk sparen voor later. Het zal allemaal niet veel zijn, maar die verantwoordelijkheid en die onafhankelijkheid is ook heel veel waard.
Ik wil dat heel graag, maar ik heb zo niet 2500 euro om haar in eerste instantie te kopen, ik ben een student, en ik wil ook weer niet in de problemen komen wanneer ze ziek wordt oid.

(eerst was er gezged: jaja als je ze voor die prijs kan hebben, mag het...maar toen ik binnekwam om te zeggen dat ze ze de volgende dag kwamen brengen is mijn vader serieus uitgeflipt
)
Tinkerbell staat weliswaar ook op mijn naam, maar das bijlange niet hetzelfde gevoel als wanneer je je paard écht zelf gekocht en betaald hebt
Vooral het feit dat je idd kan zeggen: ik heb haar gekocht, ze is van mij en dus ik beslis!
ik heb ervoor moeten zorgen dat het volledige bedrag weer op mn rekening stond na aankoop van mijn drietal (door verkoop veulens en baileys oa) en nu heb ik in principe geen zeggenschap meer over mn spaarrekening. Hij spaart er wel voor mij op verder (zo ben ik in de val getrapt) en ik heb van mezelf een nieuwe spaarrekening waar ik dus nu hard op spaar om alles te kunnen betalen
, niks op tegen kunnen hebben...en zo heb je ook meteen het scanprobleem ed uit de weg geruimd!!
Cheveyo schreef:er zijn idd meer wegen die naar rome leiden, is het niet linksom dan misschien wel rechtsom.
Je mag dus alles met ze als het maar geen geld kost
Maar die meisjes waren rond een jaar of 10. Ik zoek dan liever iemand met ervaring die me ook echt kan helpen.
) want dat geeft alweer wat meer onafhankelijkheid! Mazzel-meid schreef:Bedankt voor het meedenken allemaal, super!
Dienie; ik heb al welleens wat meisjes hier gehad die graag wilden verzorgen, maar (ja ook hier weer een maar) ik sta bij familie, die liever geen anderen over het erf hebben. Hopelijk gaan we nog binnekort verhuizen en dan is dat wel een optieMaar die meisjes waren rond een jaar of 10.
Ik zoek dan liever iemand met ervaring die me ook echt kan helpen
.

..daarstraks weer geoefend met netjes naast me lopen, en wanneer ik m'n schouders naar achter doe, me groot maak, en met een lage, harde stem 'HO" zeg, ze veel beter luisterd, dan naar m'n onzekere houding en zachte stem.