[TI] Iemand bekend met stal Vegilin van Claerbergen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roosjehe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:31

Boya schreef:
snowdon schreef:
@ Boya: Roos d'r ouders hebben die paarden daar gekocht en Roos hielp bij Mollema op stal!

Bedankt voor de opheldering. Was even de weg kwijt

sorry ik kan begrijpen dat je het niet echt begrijpt sorry

Angel_88

Re: Iemand bekend met stal Vegilin van Claerbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:20

Ik heb hier al verschillende reacties gezien. Maar ik zal even het verhaal vertellen van mijn oom en tante. 2-3 jaar terug zijn zij in contact gekomen met VvC, want mijn oom kreeg een tinkergekte. Zij hadden al jarenlang haflingers gehad. In totaal 3 stuks, maar 2 waren er doodgegaan en Violet stond er zo eenzaam bij. Mijn oom wilde dus 2 tinkers kopen die goed samen voor de kar konden. Het maakte hem niet zoveel uit of ze al voor de kar liepen of niet. Mijn oom wilde de paarden ook zelf voor de kar spannen.

Mijn oom en tante hadden dus Mara en Randall uitgekozen. Heel lieve paarden. Over de leeftijd was geloof ik niet gelogen. Ook de films kregen ze er gewoon bij. Op de film van Mara stond zelfs de dekking met Mc. Cloud. Mara werd namelijk gratis gedekt. Daar is inmiddels een heel lief veulentje uitgekomen.

Maar toen Mara en Randall nog maar net in Peer stonden (net een paar dagen), kwam ik en ik mocht dan op de paarden gaan rijden. Met Mara rijden was geen enkel probleem. Ze liep wel de hele tijd naar de opening in de ring (ik reed in de longeerring, anders moest ik in de wei rijden en dat leek me nog niet zo'n goed idee), maar voor de rest ging het goed. Ze was goed zadelmak. Maar toen ik Randall het zadel oplegde, flipte hij helemaal! Hij werd heel wild! Terwijl op de video beelden waren te zien dat hij echt zadelmak was. Volgens mijn oom lag het aan het voedsel dat Randall heeft gekrege.

Mijn oom wilde Randall dus terugbrengen naar VvC, maar dat ging niet volgens de eigenaar van VvC. Daar kwam dus een rechtszaak van. Uiteindelijk heeft VvC Randall weer teruggenomen en hij stond weer te koop. Het heeft nog een hele tijd geduurt voordat mijn oom en tante een nieuwe tinker kregen. Uiteindelijk is dat Reeves geworden. Maar Reeves is veel te schuw en ze kunnen hem nog niet eens meer vangen. Hij staat op wei en je kunt er niks mee doen! Mijn oom en tante hebben het helemaal gehad met VvC en ze willen er ook niks meer mee te maken hebben. Reeves wordt toch weer verderverkocht, zodat hij een beter leven krijgt.

Randall heeft nog een paar maanden op de site gestaan van VvC, maar uiteindelijk is hij eraf gehaald. Er heeft nooit bij gestaan dat hij verkocht is geworden, dus wij denken dat hij naar de slacht is gegaan .

Met Mara hebben ze ook problemen gehad. Mijn oom vond het te duur om ook vanwege Mara een rechtszaak aan te gaan. Toen ze bij VvC gingen kijken voor Mara had ze heel mooie manen. Toen ze bij mijn oom en tante stond, had ze ineens last van zomerexceem. Ik weet niet wat ze precies heeft, maar ze heeft zich alleen de zomer geschuurt toen ze nog maar net in België stond. Verder waren er tijdens het rijden ook problemen. Ik heb er probleemloos op gereden. In totaal heb ik maar 2 keer op haar gereden en nog een ander meisje 1 keer. De 2de keer dat ik op haar reed ben ik zelfs met haar naar buiten gegaan. Geen enkel probleem. Maar toen dat andere meisje op haar reed is ze gaan steigeren en is ze zelfs achterovergevallen. Ik denk dus dat ze een heel gevoelige mond heeft. Dat hadden ze bij VvC best wel kunnen vertellen, dat Mara zo kon reageren!

Na dit verhaal van mijn oom en tante heb ik dus besloten om nooit, maar dan ook echt nooit bij VvC te gaan kijken voor een paard. Ik koop dan liever een tinker bij iemand die ik echt kan vertrouwen.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:28

Angel: Randall is waarschijnlijk gewoon doorverkocht hoor! Niet alle Tinkers staan op de site en niet bij alle Tinkers komt 'verkocht' te staan, voordat ze eraf worden gehaald.

Vwb Mara en Reeves, vind ik niet dat je zo (zeker niet in het openbaar) de schuld bij de handelaar kan leggen.

Angel_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:45

Snowdon, je hebt gelijk, maar ik moest mijn verhaal toch even kwijt. Sorry. Reeves was altijd al een beetje schuw, dus waarschijnlijk ligt het toch aan het karakter. En van Mara, ik geef de schuld niet aan VvC, maar als zij hadden gemerkt dat Mara zo kon reageren, dan konden ze dat toch wel even vermelden? Ik heb rustig met haar gereden, maar ik denk dat het andere meisje haar te veel aan de teugels trok, anders had Mara bij mij ook gesteigerd.

En wat Randall betreft, daar zou je ook groot gelijk in kunnen hebben. Ik heb het niet gevolgd, maar toendertijd keek mijn tante iedere dag op de site van VvC en zij hield dus ook bij welke paarden dat nieuw waren en welke dat verkocht zijn. Dus zij dacht dat Randall naar de slacht was gegaan. Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken. Er kan vanalles zijn gebeurd.

Nogmaal sorry dat het overkomt dat ik de schuld geef aan VvC. Ik wilde alleen maar even mijn verhaal kwijt.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:06

Boya schreef:
De moeder van mijn paardje komt bij Mollema vandaan. Gedekt door hun hengst. Verder alles goed gegaan. Ben er vorig jaar nog geweest om de paps van mijn paardje te bekijken. Zag er goed uit daar. Gewoon zoals hierboven al staat......goed kijken....maar dat geldt bij de aanschaf van ieder paard en iedere stal.

Ik informeerde dus telefonisch naar de vader van mijn Boya bij hun, zonder enige intentie om een paard te kopen. Er werd gelijk heel enthousiast gereageerd en ze wisten ook gelijk welke merrie en hengst het waren en ik werd uitgenodigd om te komen kijken. Paps was zelfs extra gepoetst en werd nog even losgelaten in de bak.
Ook de DVD van z'n vader en moeder heb ik nog gekregen.
Dat vind ik toch wel service, want wat levert dit hun op?

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:22

Mijn ervaring met deze stal is niet zo positief meer

Ik had laatst al verteld dat we daar dus een tinker weghadden en toen was ik ook nog wel positief. Omdat we er gelijk om mochten rijden enz.
Maar sinds vanochtend zijn we zeer kwaad op de stal.
Hier het verhaal van mijn moeder, zij heeft het afgehandeld.
En kon het daarom ook beter verwoorden.

Toen wij interesse hadden in 1 van hun tinkers, werden we nog redelijk netjes te woord gestaan.Zodra we tot aankoop waren over gegeaan, was de klantvriendelijkheid ver te zoeken.
Het bedrag moest per se contant worden betaald, nou vind ik 4000 euro een groot bedrag, en wil dat per bank betalen Daar viel niet over te praten, de koop ging bijna niet door.
Maar het geeft wel te denken, dan men daar alleen met contant geld wil werken.En de manier waarop ik te woord werd gestaan , leek echt nergens op.Asociaal gewoon.

Verder bepaalden zij wanneer het paard gebracht werd, terwijl er eerst beloofd was dat het in overleg ging. Wij hadden de ruimte nog niet in orde, maar na aankoop was iedere hap eten zeker te veel.De volgende dag stond het paard op de stoep.
Verder adverteren ze ermee dat ieder paard met paspoort wordt afgeleverd, nou dat is dus niet zo.

Toen wij na een maand nog steeds geen paspoort ontvangen hadden en vroegen of het wel goed zou komen, werd ik uiteindelijk voor leugenaar uitgemaakt.Het paspoort moet je zelf betalen, maar ik had ook nog steeds geen bericht of acceptgiro ontvangen. Ik gaf aan dat er dan toch iemand achteraan moest, toen werd dhr Mollema zeer zeer grof en asociaal.Ik zal niemand aanraden om daar een paard te kopen als je zelf als mens behandelt wenst te worden. Verder schermen de eigenaren er om de zin mee dat ze zo veel paarden verkopen, alsof dat een teken is dat ze zo goed zijn. Waar ze goed in zijn , dat zijn praatjes verkopen! Het zijn gewoon ordinaire omhooggevallen handelaren.

Het paard dat we er kochten is inderdaad lief, al zou ik een paard dat nog maar twee weken daarvoor voor het eerst een zadel op kreeg niet beleerd willen noemen. En verder werd ons wijs gemaakt dat zijn dunne korte staart een gevolg was van staart bijten, maar hij mist gewoon een stuk staartbeen, dus dat komt niet meer goed.
Wij hadden gekozen voor deze stal omdat deze bij ons in de buurt is, maar een volgende keer rijden wij wel verder.
Dit heeft mijn ma dus geschreven.

Ze heeft ook een mail gestuurd, want mollema was zo aso tegen haar aan het doen dat ze de hoorn erop heeft gegooid.
Maar we hebben nog geen antwoord gehad, maar we willen dat paspoort hebben!!
Als ze niks laten horen gaan we er weer heen.
Sorrie als dit voor mensen met een goede ervaring hard overkomt,
maar ik had er eerst ook niks op aan te merken tot vanochtend.
We moesten even onze frustraties kwijt.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:46

tsja... Afbeelding

mutsefruts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:03

ik heb hele goede ervaringen met hun! alles is correcct geggaan, dus ik kan er nie veel over meepraten

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:57

findira schreef:
Mijn ervaring met deze stal is niet zo positief.
Toen wij interesse hadden in 1 van hun tinkers, werden we nog redelijk netjes te woord gestaan.Zodra we tot aankoop waren over gegeaan, was de klantvriendelijkheid ver te zoeken.
Het bedrag moest per se contant worden betaald, nou vind ik 4000 euro een groot bedrag, en wil dat per bank betalen Daar viel niet over te praten, de koop ging bijna niet door.
Maar het geeft wel te denken, dan men daar alleen met contant geld wil werken.En de manier waarop ik te woord werd gestaan , leek echt nergens op.Asociaal gewoon.

Verder bepaalden zij wanneer het paard gebracht werd, terwijl er eerst beloofd was dat het in overleg ging. Wij hadden de ruimte nog niet in orde, maar na aankoop was iedere hap eten zeker te veel.De volgende dag stond het paard op de stoep.
Verder adverteren ze ermee dat ieder paard met paspoort wordt afgeleverd, nou dat is dus niet zo.

Toen wij na een maand nog steeds geen paspoort ontvangen hadden en vroegen of het wel goed zou komen, werd ik uiteindelijk voor leugenaar uitgemaakt.Het paspoort moet je zelf betalen, maar ik had ook nog steeds geen bericht of acceptgiro ontvangen. Ik gaf aan dat er dan toch iemand achteraan moest, toen werd dhr Mollema zeer zeer grof en asociaal.Ik zal niemand aanraden om daar een paard te kopen als je zelf als mens behandelt wenst te worden. Verder schermen de eigenaren er om de zin mee dat ze zo veel paarden verkopen, alsof dat een teken is dat ze zo goed zijn. Waar ze goed in zijn , dat zijn praatjes verkopen! Het zijn gewoon ordinaire omhooggevallen handelaren.

Het paard dat we er kochten is inderdaad lief, al zou ik een paard dat nog maar twee weken daarvoor voor het eerst een zadel op kreeg niet beleerd willen noemen. En verder werd ons wijs gemaakt dat zijn dunne korte staart een gevolg was van staart bijten, maar hij mist gewoon een stuk staartbeen, dus dat komt niet meer goed.
Wij hadden gekozen voor deze stal omdat deze bij ons in de buurt is, maar een volgende keer rijden wij wel verder.

Dit is geschreven door mijn moeder.

en dan vind ik 4000 euro wel heel veel geld voor een tinker die 2 weken onder het zadel is en waar geen paspoort bijzit...

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:21

Ja vind ik ook hoor,
Ik heb hem ook niet gekocht. We hebben verder geen spijt van hem hoor.
Hij voldoet verder aan alle verwachtingen dus we doen hem zeker niet weg.
Maar het is wel erg veel geld ja.

roosjehe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:22

sorry hoor maar ik denk dat je het inentings boekje bedoelt.
dat denk ik maar dat weet ik niet zeker omdat je zelf het paspoort moet bestellen.
ik weet het niet zeker
ik heb verder veel goeie dingen daar mee gemaakt.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:01

volgens mij moet je het paspoort niet zelf bestellen. Ik heb hem bij Lizzy (en Angel en Max) er gewoon bijgekregen. Als hij (of zij) geen paspoort heeft, dan is hij volgens mij niet ingeschreven bij het ICS of NSvT. Dan zou dat dus nog moeten gebeuren en dan is 4000 euro wel heeeeeeeeeeel veel gekd voor een tinker die (nog) niet eens erkend is. Maar ik kan het mis hebben uiteraard...

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:20

Zover ik weet staan geen van de paarden van Mollema ingeschreven bij het NSvT of ICS en lijkt het inderdaad om het inentingsboekje te gaan.

Ariebren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:24

Dus degene die het paard naar de nieuwe eigenaar brengt is in overtreding.

Schafstall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:41

Ariebren schreef:
Dus degene die het paard naar de nieuwe eigenaar brengt is in overtreding.

Een ander paspoort kan toch ook nog

Ariebren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 23:22

Elk officiëel erkend stamboek mag een paspoort uitgeven voor een paard.
Voor hun eigen ras natuurlijk.
En ook voor een niet tot hun ras behorend paard(je).
Alleen zij mogen dan in dat paspoort niet een ras aangeven.
Hooguit de term lijkt op een .......

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:32

Wij hebben nog een advertentie van marktplaats opgezocht en uitgeprint en daarin staan letterlijk,
Wij leveren het paard bij u thuis af, met paspoort, keuringsrapport en een omruil termijn van 8 weken.
Dus dan lijkt het mij dat je het niet zelf hoeft te bestellen.

FlappieR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:48

Ik heb al 2 paarden daar gekocht, waarvan ik er nu nog 1 heb. Ik heb goede ervaringen met ze, ze wisten precies wie ik was na de 4 jaar dat ik mijn eerste paardje had gekocht. Ik heb geen problemen met ze en heb het erg gezellig gehad daar. Maar het blijven altijd handelaren, en als je met die insteek daar naartoe gaat, is er niets aan de hand. Zij hebben iets, dat jij misschien wilt hebben. Dat is het zelfde als in de autobranche. En bij dit soort dingen is het een spel van vraag en aanbod en is het maar net wat de gek ervoor wilt geven

Als jij gevoelig bent voor verkooppraatjes, dan moet je iemand iemand meenemen die zakelijk is. Verder heb ik bij mijn laatste echt afgedongen dat ik haar terug kon brengen als ze zomerexceem bleek te hebben. Mijn vorige had dat, die had ik in de winter gekocht, was niets vreemds te vinden aan staart en maanden en het eerste jaar ging het best, maar elk jaar erop werd het erger. Dit was dus een reden dat ik mijn huidige paardje in de zomer heb gekocht. Dit wilde ik niet nog een keer meemaken. en dit geeft natuurlijk geen garantie dat mijn huidige paardje dit niet zal kunnen krijgen, maar toch...

Verder is mijn ervaring wel dat je altijd je eigen dierenarts ernaar moet laten kijken en dat je moet onthouden dat je een paardje koopt die het niet makkelijk gehad heeft in Engeland en dat de conditie niet erg goed is. Ze zijn niet zo vertroetelt en onderhouden als de meeste paarden hier in Nederland. Het leuke hieraan vind ik weer, dat je ze helemaal ziet opbloeien.

Toen ik haar kocht, hadden ze inderdaad een aanvraagformulier voor mij voor het paspoort. met de barcode van de chip. Eerst nog even mijn eigen dierenarts laten checken of het nummer dat ik had met de chip overeenkwam die in July zit. Dat klopte gelukkig.

Ik heb zelf mijn paspoort aangevraagd, wist ik tenminste ook zeker dat er niet mee gesjoemeld zou kunnen zijn, wat ik niet geloof hoor.

Ik heb haar wel zelf de basisenting opnieuw gegeven. Anders had ik mijn paspoort langs moeten brengen (vond ik iets te ver) of op moeten sturen(vond ik iets te link) om de eerste enting af te laten tekenen door hun eigen dierenarts.

Daarbij wist ik ook hiermee zeker dat ze alles gehad heeft. Ik heb nu een hele lieve vrolijke, aanhankelijke merrie... Ze is voor mij goud waard!!!

En goede en slechte paarden en mensen en ervaringen heb je overal. Er gaan over elke handelstal positieve en negatieve verhalen de ronde. Dat heb je in elke handel en dat zal je altijd houden.

Als mensen het idee hebben dat ze een kat in de zak gekocht hebben of dat hun niet alles verteld is, dan ligt het altijd aan de handelaar. Mensen leggen nou eenmaal niet graag de schuld bij zichzelf. Nu wil ik niet zeggen dat het altijd je eigen schuld is, natuurlijk niet! Maar houd je ogen en oren goed de kost en ga er blanco heen... Er is geen hand vol maar een land vol met van die leuke haarballen!!!

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:01

Mijn moeder heeft vandaag weer gebeld maar ze deed net alsof het hele voorval niet gebeurd was.
Nu deden ze weer heel normaal en vertelde hij ons dat ze de paspoorten later hadden opgestuurt dan de bedoeling was. Het komt er dus waarschijnlijk aan.

En toen vertelde hij er ook bij dat stal vegilin van claerberen niet meer bestaat!!
Ik weet de reden verder niet maar ze zijn er mee gestopt.
Ik wou jullie dat nog wel even vertellen.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:12

Hmmz apart.. alle tinkers zijn ook weggehaald op hun site (bij aanbod)

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:14

Ja ik had ook al gekeken en ben nu wel heel benieuwd,

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:17

Ze zijn uitelkaar het echtpaar.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:41

Over deze stal heb ik helaas ook slechte ervaringen......

Kelpla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 15:44

oh, bestaan ze nu helemaal niet meer?

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:45

Nee ze bestaan niet meer. Dat is wat ze mijn moeder vanochtend vertelden. Reden weet ik verder niet.