Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
roosa schreef:Ja zo iets,waar je je wedstrijd verslagje kwijt kan,en je verhaaltje kan maken binnen het tinkerform idd.
Leonoor schreef:Nee Sox, M
Geen Z! Als een (bokt)tinker naar de M zou gaan, krijgen wij taart!
Soxje schreef:Oké, die van mij kan het hele jaar door als ik wil 24/7 in de wei, dus dacht gewoon niet aan een "stalpaard" bij Boris. Hopelijk gaat je zomerplekje door.
Misschien iets voor een van de dames met wedstrijdpaarden om te starten. Ik bemoei me er niet mee want ben een boscrosser.
Zou het wel een leuk onderwerp vinden. Nu verdwijnen de resultaten eigenlijk in het niets. En ik had al eerder een rondje (virtuele) taart beloofd aan de eerste Z-tinker
nadinec schreef:Welke tinkers lopen er hier in de dressuur of in het springen??
Baggio = L1
Boris = L2 + 5
Ben wel benieuwd. Heb ook ergens eens gelezen dat er een tinker in het Z loopt....
Zijn die dan ook Grai??
nadinec schreef:
"Kwaad daglicht "daar bedoel ik mee dat onze hengst gewoon wordt vergeleken met een Bont paard!!
Vraag me beetje af WAAR dat ergens staat. mijn mening ging over het feit dat er op DIE geplaatste foto weing behang was te zien door dat hij helemaal in de vlechten stond. en zn sokken amper te zien waren.
, maar je zult van mij NOOIT een lelijk woord vinden of horen over een andere hengst.waaaaaaaaaaar staat het dat IK een lelijk woord over hem zeg dan?
Ieder heeft zijn eigen smaak en iedereen heeft zijn eigen mening,
Ben zelf geen tinker mens. maar BONTE RIJPAARDEN. dus dan zal ik zeker boris niet minachten
Merriehouders moeten zelf voor een hengst kiezen, of dat het nu mijn hengst is of die van iemand anders. Daar hebben ze de "hulp" van ons hengstenhouders niet voor nodig.
ze heb er zelf wel een mooi stukje over op je site :
CITAAT:
" Veel onervaren fokkers maken de fout om een bepaalde hengst voor hun merrie te kiezen, omdat hij toevallig zo dicht in d buurt staat, of dat het dekgeld laag is, of dat hij een leuk kleurtje heeft. Dat is kortzichtig, want het gaat er juist om een hengst te kiezen die goed bij de merrie past en haar eventuele tekortkomingen verbetert."
En als je hier idd een merrie krijgt die helemaal NIKS voor mijn hengst is. tja dan zoek je samen naar een geschikte kandidaat
Maar verder vind ik het wel knap dat je met hem goed presteert hoor!
bedoel offie is type vanner en heeft met wijken etc gewoon vele malen moeite door zn grofheid in benen. Het is wel mogelijk maar niet helemaal.
Kheb Boris altijd een mooi paard gevonden. Wij zijn allebei van de eerste lichting van 2000, bedoel heb nog nooit een verkeerd woord over jullie en hem verteld. en nu nog niet
Mijn beweeg reden ging over het feit dat er op een openbaar forum fotos werden geplaats waar hij helemaal getoileteerd was als zijnde dresuurpaard .. toch?
ik VIND het ook meer dresuurpaard op DIE fotos dan een tinker
ZN manen mooi in een vlecht. en dan toont het anders.
het was meer als zijnde compliment bedoelt.
JIj wilt scoren in de dresuursport met hem.
Dan moet je je wel als zijnde dresuurpaard beschouwen.
Dus toon je hem ook zo in de wedstrijden.
Dat is toch normaal?
dus mijn opmerking is eigelijk HOE jij hem daar neer zetten. en gewoon als zijndecompliment bedoelt.
Vind het geen tinker uitstraling meer hebben op die fotos..
Maar meer een dresuurpaard

jacky2 schreef:Mooie tinker,maar waarom vlecht je de voorpluk in ?
Ik vind een losse voorpluk erg stoer staan bij hem !![]()
Dan zie je gelijk dat het een stoere tinker is.
nadinec schreef:Dobbel:
Ja dat probleem ken ik. Ik mocht eerst ook niet starten met Boris. Moest eerst L2 zijn met een ander paard. Bij het KNHS zeiden ze heel vrolijk. Joh dan castreer je hem toch? Uiteindelijk hebben we een keuze gemaakt en onze BWP'er gecastreerd.... Wie weet in de toekomst krijgen we wel dressuurwedstrijden voor Tinkers. net zoals de barokke paarden hebben.?!
Hoe durven ze het voor te stellen?!
Maar dan waarschijnlijk wel in Duitsland.
maar geen mooie tinker
. Dit zijn geen sokken maar lokken zoals bij een fries of haflinger. Het is wel heel leuk dat hij zo goed scoord in de dressuur.
nadinec schreef:Sorry Leonoor, ik wist niet meer hoeveel puntjes jij had?! haha
Baggio = L1 +2 (Grai)
Boris = L2 +5 (Grai)
Ben wel benieuwd of er ook andere types in de sport lopen. o.a. de Cob en de Vanner....