[TI] Boris

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:48

Nee Sox, M
Geen Z! Als een (bokt)tinker naar de M zou gaan, krijgen wij taart!

roosa

Re: Boris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:50

Ja zo iets,waar je je wedstrijd verslagje kwijt kan,en je verhaaltje kan maken binnen het tinkerform idd.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:51

Neuhhhh, volgens mij heb ik echt Z gezegd. Je wilt je gewoon snel volvreten

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:51

roosa schreef:
Ja zo iets,waar je je wedstrijd verslagje kwijt kan,en je verhaaltje kan maken binnen het tinkerform idd.

be my guest!

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:53

Oke ik ga het even vragen.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:55

Echt een coole hengst..
Succes ermee!!

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:09

Leonoor schreef:
Nee Sox, M
Geen Z! Als een (bokt)tinker naar de M zou gaan, krijgen wij taart!

Nou Roosa, dan moet je toch maar slechter gaan rijden, want jij schiet ook al op

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 07:39

Soxje schreef:
Oké, die van mij kan het hele jaar door als ik wil 24/7 in de wei, dus dacht gewoon niet aan een "stalpaard" bij Boris. Hopelijk gaat je zomerplekje door.

Misschien iets voor een van de dames met wedstrijdpaarden om te starten. Ik bemoei me er niet mee want ben een boscrosser.

Zou het wel een leuk onderwerp vinden. Nu verdwijnen de resultaten eigenlijk in het niets. En ik had al eerder een rondje (virtuele) taart beloofd aan de eerste Z-tinker

zal misschien ook best kunnen maar weidegang is schaars hier in de buurt dus helaas. Maar hij doet t goed op stal hoor. En hij gaat dan 2 maandjes toch even lekker paard zijn op t land en dan 6 weken mee op vakantie naar t drenthse land dus hijheeft niet echt te klagen

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 08:14

Welke tinkers lopen er hier in de dressuur of in het springen??

Baggio = L1
Boris = L2 + 5

Ben wel benieuwd. Heb ook ergens eens gelezen dat er een tinker in het Z loopt....

Zijn die dan ook Grai??

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 08:46

nadinec schreef:
Welke tinkers lopen er hier in de dressuur of in het springen??

Baggio = L1
Boris = L2 + 5

Ben wel benieuwd. Heb ook ergens eens gelezen dat er een tinker in het Z loopt....

Zijn die dan ook Grai??

Baggio = L1 + 2
Boris = L2 + 5

Roosa, jij zit toch ook in de L2?

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 08:49

Sorry Leonoor, ik wist niet meer hoeveel puntjes jij had?! haha

Baggio = L1 +2 (Grai)
Boris = L2 +5 (Grai)

Ben wel benieuwd of er ook andere types in de sport lopen. o.a. de Cob en de Vanner....

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:02

nadinec schreef:

"Kwaad daglicht "daar bedoel ik mee dat onze hengst gewoon wordt vergeleken met een Bont paard!!

Vraag me beetje af WAAR dat ergens staat. mijn mening ging over het feit dat er op DIE geplaatste foto weing behang was te zien door dat hij helemaal in de vlechten stond. en zn sokken amper te zien waren.

, maar je zult van mij NOOIT een lelijk woord vinden of horen over een andere hengst.

waaaaaaaaaaar staat het dat IK een lelijk woord over hem zeg dan?

Ieder heeft zijn eigen smaak en iedereen heeft zijn eigen mening,
Ben zelf geen tinker mens. maar BONTE RIJPAARDEN. dus dan zal ik zeker boris niet minachten

Merriehouders moeten zelf voor een hengst kiezen, of dat het nu mijn hengst is of die van iemand anders. Daar hebben ze de "hulp" van ons hengstenhouders niet voor nodig.

ze heb er zelf wel een mooi stukje over op je site :
CITAAT:
" Veel onervaren fokkers maken de fout om een bepaalde hengst voor hun merrie te kiezen, omdat hij toevallig zo dicht in d buurt staat, of dat het dekgeld laag is, of dat hij een leuk kleurtje heeft. Dat is kortzichtig, want het gaat er juist om een hengst te kiezen die goed bij de merrie past en haar eventuele tekortkomingen verbetert."

En als je hier idd een merrie krijgt die helemaal NIKS voor mijn hengst is. tja dan zoek je samen naar een geschikte kandidaat

Maar verder vind ik het wel knap dat je met hem goed presteert hoor!
bedoel offie is type vanner en heeft met wijken etc gewoon vele malen moeite door zn grofheid in benen. Het is wel mogelijk maar niet helemaal.
Kheb Boris altijd een mooi paard gevonden. Wij zijn allebei van de eerste lichting van 2000, bedoel heb nog nooit een verkeerd woord over jullie en hem verteld. en nu nog niet
Mijn beweeg reden ging over het feit dat er op een openbaar forum fotos werden geplaats waar hij helemaal getoileteerd was als zijnde dresuurpaard .. toch?
ik VIND het ook meer dresuurpaard op DIE fotos dan een tinker
ZN manen mooi in een vlecht. en dan toont het anders.
het was meer als zijnde compliment bedoelt.
JIj wilt scoren in de dresuursport met hem.
Dan moet je je wel als zijnde dresuurpaard beschouwen.
Dus toon je hem ook zo in de wedstrijden.
Dat is toch normaal?
dus mijn opmerking is eigelijk HOE jij hem daar neer zetten. en gewoon als zijndecompliment bedoelt.
Vind het geen tinker uitstraling meer hebben op die fotos..
Maar meer een dresuurpaard

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:25

OK dan zijn we het daar over eens

Buiten dat, ik vind de sokken helemaal niet belangrijk. Als ze ongelijk zitten door slijtage, dan probeer ik ze altijd weer een beetje bij te knippen....

Vind het alleen een beetje jammer dat Tinkers beoordeeld worden op de hoeveelheid sokken die een tinker wel of niet heeft. Zo zie je weleens een topic over een Tinkers voorbij gaan, waar de tinker aanbeden wordt door zijn/haar sokken. Maar hoe is hij dan verder op de benen? hoe zijn zijn gangen etc etc. Vind dat je een tinker moeilijk kunt beoordelen alleen maar via een foto.... Om die reden vond ik het ook niet zo leuk dat Boris dan ook nav een foto gelijk in een "hokje" gezet wordt. (waarschijnlijk was het nog niet eens je bedoeling geweest, maar zo kwam het wel over)

Maar even goede vrienden. Jij hebt jouw mening hierover en ik de mijne. Beide meningen zijn nu uitgelegd en dan is het klaar dacht ik zo.... toch?

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:34

Hier kun je goed het verschil zien van Boris

Boris thuis
Afbeelding

Boris tijdens de wedstrijden
Afbeelding

Nog net geen KWPN'er hahaha

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:53

Mooie tinker,maar waarom vlecht je de voorpluk in ?
Ik vind een losse voorpluk erg stoer staan bij hem !
Dan zie je gelijk dat het een stoere tinker is.
Hij heeft hele mooie gangen ! Afbeelding

Macho (mijn tinker) is een cob en is nog niet landelijk gestart,
ik hoop in de toekomst dat wel te gaan doen,momenteel start hij
NFRS proefjes en dat ging afgelopen zondag goed.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:30

Ik heb Lonan vorig jaar enkel een paar keer gestart op onderlinge wedstreiden, die keren dat we gestart zijn wel met winst. ook dit jaar ga ik Lonan weer onderling starten.
Het probleem is dat ik niet met een hengst mag starten anders had ik het al wel gedaan, Ik ben wel van plan om met viane te gaan starten wat voor type ze is geen idee maar we zien wel hoe het loopt.

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:43

jacky2 schreef:
Mooie tinker,maar waarom vlecht je de voorpluk in ?
Ik vind een losse voorpluk erg stoer staan bij hem !
Dan zie je gelijk dat het een stoere tinker is.

Als we bij ons op stal starten, dan hoor ik regelmatig van de schrijfsters, dat de jury hem zo'n "lief" koppie vinden hebben. Als ik zijn voorpluk dan niet invlecht, dan zien ze zijn koppie niet. Je kunt op die manier ook goed zien of hij zijn hoofd wel of niet kanteld. Als zijn voorpluk ervoor zit, dan zien ze dat niet. Als ze dan maar het idee hebben, krijg je gelijk een minder punt.... (Wel jammer, want ik vind hem ook wel leuk met voorpluk) Het is ook wel een gedoe om zijn voorpluk in te vlechten.....

Dobbel:
Ja dat probleem ken ik. Ik mocht eerst ook niet starten met Boris. Moest eerst L2 zijn met een ander paard. Bij het KNHS zeiden ze heel vrolijk. Joh dan castreer je hem toch? Uiteindelijk hebben we een keuze gemaakt en onze BWP'er gecastreerd.... Wie weet in de toekomst krijgen we wel dressuurwedstrijden voor Tinkers. net zoals de barokke paarden hebben.?!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:06

Ja daar hoop ik ook op, ik doe nu dus al wel mee met de tinkerwedstreiden die her en der georganiseerd worden maar dat is puur voor de lol.
En dat is ook de reden dat ik nu de merrie gekocht heb messchien valt er wel niks meer van te maken maar ik ben van mening dat elk paard een goede B proef moet kunnen lopen,

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:07

nadinec schreef:
Dobbel:
Ja dat probleem ken ik. Ik mocht eerst ook niet starten met Boris. Moest eerst L2 zijn met een ander paard. Bij het KNHS zeiden ze heel vrolijk. Joh dan castreer je hem toch? Uiteindelijk hebben we een keuze gemaakt en onze BWP'er gecastreerd.... Wie weet in de toekomst krijgen we wel dressuurwedstrijden voor Tinkers. net zoals de barokke paarden hebben.?!

Hoe durven ze het voor te stellen?!

Dressuurwedstrijden lijkt me ook wel eens leuk om te doen. Maar daar wil ik Fayette eerst beter voor aan het lopen hebben en eens zien of ze wat minder paniekerig wordt op vreemd terrein met vreemde paarden om d'r heen... kortom: voordat wij ooit gaan starten zijn we ook wel weer een x aantal jaar verder Maar dan waarschijnlijk wel in Duitsland.

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:10

Ieder paard kan wel een B-proefje lopen, dat moet niet zo'n probleem zijn, maar je moet wel 1 winstpunt in het L2 hebben voordat je kunt starten met je eigen hengst.
Vind het nog steeds raar dat je geen dispensatie kunt aanvragen bij de bond, want ik neem aan dat er meer mensen zijn die alleen een hengst hebben. Moeten al die mensen nog maar een paard kopen om uiteinlijk met de hengst te kunnen starten. Laten ze lekker een test afnemen met de hengst zodat men kan laten zien dat ze wel onder controle staan.....

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:33

ik vind het ook een mooi paard maar geen mooie tinker . Dit zijn geen sokken maar lokken zoals bij een fries of haflinger. Het is wel heel leuk dat hij zo goed scoord in de dressuur.
Veel succes.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:58

Tinkers zijn er in alle soorten en maten, dat is toch zo langzamerhand wel bekend.

Boris heeft dan misschien minder sok dan gemiddeld, maar hij heeft kwaliteiten die weinig andere Tinkerhengsten kunnen laten zien.

Gangwerk, uitstraling, werkwilligheid, bouw...

Een ideale hengst voor een wat lompere merrie met veel sok?

roosa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:02

nadinec schreef:
Sorry Leonoor, ik wist niet meer hoeveel puntjes jij had?! haha

Baggio = L1 +2 (Grai)
Boris = L2 +5 (Grai)

Ben wel benieuwd of er ook andere types in de sport lopen. o.a. de Cob en de Vanner....

Roosje loopt L2 +7 en is een dikke cob dame

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:09

Dus dan wordt de tussenstand

Via de bond KNHS
Baggio L1 +2 (Grai)
Boris L2 +5 (Grai)
Roosje L2 +7 (Cob)

Onderling:
Lonan

Wie nog meer, hebben we ook nog springers en mensen die voor de wagen wedstrijden rijden?

Kunnen we een beetje kijken hoe het verdeeld is hahaha...

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:13

Er is toch ook iemand op het subforum die ment met haar tinkers, op M-niveau geloof ik?