[TI] ICS Leden, opzeggen of doorgaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: ICS Leden, opzeggen of doorgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:46

CarS schreef:

Tsjee ze gaan nu al terugbellen als je je lidmaatschap op wil zeggen ....
Ik benieuwd wie hij van de geroyeerde Toon heeft gebeld en hoe hun mening nu is.

Ik vind het knap dat je lid blijft Pubelia(zeker zonder Tinker,met een vereniging die niets organiseerd en een flutblad maakt nu) maar ik denk niet dat er al snel verandering in de situatie komt het is al zoveel jaar aan de gang met de heijkoopjes.

Ik weet wel wat leukers met mijn centjes te doen dan een dictatuur steunen.
Neemt niet weg dat ik direct weer lid word van een "gezond" ICS
ik weet 1 iemand wie hij gebetl heeft maar zet ik niet open en bloot op internet.

Hij heeft gewoon dingen gezegt waardoor ik weer meer vertrouwen in het ics heb gekregen.

Ik heb op dit moment geen tinker, maar ik weet wel dat er in de toekomst wel weer 1 komt. en dan wil ik gewoon mn tinker in een gezond gezellig stamboek hebben. Dat is dus ook een reden dat ik nog lid wil blijven. Dat ik het reilen en zeilen van het ics bij kan houden.

Want mn hart ligt nog steeds bij het ras tinker oeps irish cob
en dat gaat nooit meer weg.

(heb nu wel 2 paardjes hoor(veulens))

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:07

pubelia schreef:
CarS schreef:

Tsjee ze gaan nu al terugbellen als je je lidmaatschap op wil zeggen ....
Ik benieuwd wie hij van de geroyeerde Toon heeft gebeld en hoe hun mening nu is.

Ik vind het knap dat je lid blijft Pubelia(zeker zonder Tinker,met een vereniging die niets organiseerd en een flutblad maakt nu) maar ik denk niet dat er al snel verandering in de situatie komt het is al zoveel jaar aan de gang met de heijkoopjes.

Ik weet wel wat leukers met mijn centjes te doen dan een dictatuur steunen.
Neemt niet weg dat ik direct weer lid word van een "gezond" ICS
ik weet 1 iemand wie hij gebetl heeft maar zet ik niet open en bloot op internet.

Hij heeft gewoon dingen gezegt waardoor ik weer meer vertrouwen in het ics heb gekregen.

Ik heb op dit moment geen tinker, maar ik weet wel dat er in de toekomst wel weer 1 komt. en dan wil ik gewoon mn tinker in een gezond gezellig stamboek hebben. Dat is dus ook een reden dat ik nog lid wil blijven. Dat ik het reilen en zeilen van het ics bij kan houden.

Want mn hart ligt nog steeds bij het ras tinker oeps irish cob
en dat gaat nooit meer weg.

(heb nu wel 2 paardjes hoor(veulens))

Wat heeft hij gezegd dan, daar ben ik dan wel benieuwd naar...

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:18

Ja....kan ik me voorstellen maar jij bent niet geheel onpartijdig huh

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:20

Soxje schreef:
Ja....kan ik me voorstellen maar jij bent niet geheel onpartijdig huh

Hij heeft mij in ieder geval nog niet gebeld...

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:00

Hij heeft blijkbaar ook maar één iemand gebeld. De rest komt misschien nog.... of niet. En dingen zeggen door de telefoon is nog wat anders dan beloftes op schrift stellen. En van dat laatste zou ik als leden uitgaan. Aan (misschien) loze beloftes heeft niemand iets, zeker de betalende leden niet. Die betalen weer voor een jaar en spekken de kas.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:48

mariska pb me ff

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 17:06

Bergen, 10 december ’05

Best bestuur van de ICS,

Helaas zie ik mij genoodzaakt om mijn lidmaatschap van de ICS per 1 januari 2006 op te zeggen. En dat doe ik met pijn in mijn hart. Toen ik enkele jaren geleden lid werd geloofde ik in het stamboek en stond er voor de volle 100% achter. Helaas kan ik dat tegenwoordig niet meer zeggen.
Er zijn de afgelopen jaren ontzettend veel dingen gebeurd waardoor mijn vertrouwen steeds meer is afgebrokkeld.
Zo heb ik vorig jaar het stamboek nog vertegenwoordigd op Paard&koets, dat durfde ik dit jaar niet eens meer.
Er komen steeds meer geruchten en feiten naar buiten over het functioneren van het stamboek, helaas zijn dit geen positieve berichten. Ik heb zolang geprobeerd om in het goede van de mens te geloven, maar soms kan dat gewoon niet langer.
Ik heb ook vernomen dat ik helaas zeker niet het enige lid ben van de vereniging dat per 1 januari 2006 geen lid meer wenst te zijn. En dat vind ik zonde, doodzonde. Het eens zo prachtige stamboek is steeds verder aan het afbrokkelen, dochterstamboeken uit andere landen maken zich los van ICS Nederland en beginnen een eigen onafhankelijk stamboek. Ik neem niet aan dat ze dit doen omdat ze het zo goed met het bestuur van ICS Nederland kunnen vinden.
De algemene ledenvergadering die ik bijgewoond heb was in mijn ogen een vooropgezette farce! Stembriefjes werden dubbel uitgedeeld en de drank vloeide rijkelijk, iets wat in mijn ogen niet mag gebeuren op zo een belangrijke vergadering. Punten werden afgeraffeld of zelfs geheel niet besproken. De dames van het PVE die zo vriendelijk waren gekomen om tekst en uitleg te geven werden afgekapt of zelfs uitgejoeld! Ondanks alle tegenwerking heb ik uit hun verhaal kunnen opmaken dat ze niet blij waren met de werkwijze van het ICS. Dat lijkt me zeker iets om mee verder te gaan….
De laatste vergadering heb ik helaas door privé omstandigheden niet kunnen bezoeken, maar ik heb van aanwezigen gehoord dat het niet een vergadering is geweest waar betere communicatie met de leden beloofd is. Ook de royementen van verschillende leden komt bij mij ook hard aan. Neem nu mevrouw Doorn, hoewel een ruime meerderheid van de leden in het voordeel van mevrouw Doorn stemden, is ze alsnog geroyeerd. Ondenkelijk voor een stamboek dat zijn leden respecteert, maar binnen ons stamboek schijnbaar de gewoonste zaak van de wereld?
De laatste druppel in mijn spreekwoordelijke emmer was het royement van de Irish Tinker Stable, een stal die zo ontzettend veel voor het ICS betekend heeft op zo een grove manier aan de kant schuiven is voor mij niet goed te praten.

Natuurlijk is een stamboek besturen geen gemakkelijke opgave en het iedereen naar de zin maken is een vrijwel onmogelijke opgave. Maar alsjeblieft open jullie ogen! Op deze manier zijn jullie bezig om een geweldig stamboek helemaal te vernietigen. Ik kan me niet voorstellen dat zoveel mensen zo hard bezig zijn geweest met het opbouwen van een stamboek om het daarna op zo een manier weer afgebroken te zien worden. Het stamboek is hier toch veel te belangrijk voor?

Met vriendelijke groet,

Lonneke van Veen

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:53

Goede en duidelijke brief IL. Er spreekt een oprechte betrokkenheid bij het stamboek uit!

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:57

Ik ben nog wel lid, maar ik weet niet voor hoelang.
Ik ben niet van plan om een hogere contributie te gaan betalen voor de gemaakte kosten voor het gebruik van een advocaat.
Verder sluit ik me helemaal aan bij de brief van irish_lady hierboven. Zij heeft mijn hele mening verwoordt. Het is dat ik nogal klakkeloos lid ben gebleven, maar dat gaat wel over.
Van dit stamboek wens ik niet veel langer lid te blijven.
Ik vind het ook erg zonde dat ze de Irish Tinker Stable eruit hebben gegooid. Mijn merrie is van het zomer gedekt door Thunder *hoera! *
Ook ben ik het niet helemaal eens met de manier waarop mijn merrie is gekeurd (thuiskeuring) dat is dan wel lang geleden, maar ik kan het nog steeds niet helemaal verkroppen. Ondanks de dikke eerste premie.

Vind het heeel erg zonde dat het deze weg op gaat met het stamboek. Ik volg het hele gebeuren niet op de voet, maar krijg wel dingen mee. Eerst dacht ik dat het allemaal nog wel mee viel, dat er gewoon een stel vervelende leden waren die rel aan het schoppen waren, maar dit wordt toch wel vervelend. Ik kan en wil het stamboek dan ook niet langer het voordeel van de twijfel gunnen.

Toch zal ik niet lid worden van het NST, omdat ik daar geen goed gevoel bij heb. Tenminste, dat had ik niet toen ik mijn merrie op ging geven voor stamboek en keuring. Het ICS sprak me toen meer aan.

Ik wacht het nog af, maar grote kans dat ik wel mijn lidmaatschap opzeg.

Het heeft er misschien weinig mee te maken, maar ik vond het st.blad juist er leuker op worden.. heb aan sommige artikelen wel heel veel gehad.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:26

Knappe brief Lon!
Jammer alleen dat je er nooit meer iets over gaat horen.
Zo voorspel ik dus.
Maar ik hoop dat ze hem in zijn geheel lezen, allicht steken ze er iets van op!

chas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:58

hmm,

nu ik dit zit te lezen heb ik zoiets ,,tjsa en nu ,ik meot floor nog steeds over laten schrijven ze is nu bij het i.c.s ingeschreven ??? moeilijk
ik denk dat ik het toch maar doet en zie ik na een jaar wel weer ??

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:24

overschrijven kan je ook gewoon doen zonder lid te hoeven worden hoor,

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:21

Ik ben nog steeds, ik hoop op betere tijden. Als het komend jaar tegen de tijd dat ik weer moet gaan betalen nog niet beter gaat, dan stap ik waarschijnlijk op. Ik neem Gigo toch niet mee naar keuringen (ruin, dus waarom zou ik) en hoog geprimeerd worden lukt bij het ICS ook niet omdat hij veel te luxe gebouwd is etc.

Ik vind het jammer van een stamboek dat echt een goed tijd heeft gehad, toen het nog gezellig en eerlijk was.

Als de contributie verhoogd word omdat ze een advocaat moeten gaan betalen dan kunnen ze de pot op en ben ik weg. Ik weiger daarvoor te betalen, dan hadden ze het maar op de juiste manier moeten doen.

Verder sluit ik me helemaal aan bij de brief, vooral het gedeelte over de ledenvergadering. Ik kan het geen vergadering noemen, het was eerder een bevooroordeelde chaos met een paar dictators die alle stemmen waar ze het niet mee eens waren gewoon niet meetelden.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:41

Maar het punt is wel zolang iedereen die maar lid blijft en hoopt op betere tijden de fam, hijkoop aan de macht blijft en de boel blijft draaien en dat alleen om ze te spekken,

Als nou iedereen de lidmaatschap zou opzeggen en zo zou laten zien dat ze echt niet goed bezig zijn dan moeten ze naar mijn mening wel stoppen want zonder inkomsten geen stamboek.

Maar goed dat is mijn idee,

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:07

jep...en dan heb je net wat oa ik bv niet wil: geen stamboek meer...
Ik heb vertrouwen in wat komen gaat en misschien is het dat net wat je soms moet doen: vertrouwen hebben ook al lijkt veel zich tegen te spreken. Nu heb ik vertrouwen in Toon en ik kijk wel wat er komt.

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:00

Poeh ik weet het niet meer hoor... Op zich heb ik helemaal geen zin meer in dit stamboek, zeker niet omdat wat het stamboek fout dit, zijn neerslag heeft op de leden (o.a. door een hogere contributie)
Ik heb eens op dat andere forum gekeken, maar dat vind ik wel weer heel erg moddergooien. Maar goed, ik ken het hele verhaal niet, ben niet bij de ledenvergaderingen geweest en heb de verhalen in het st.blad maar zo-zo gelezen. Ik ben toch nog heel 2006 lid, en dan zie ik wel hoe dit zich gaat ontwikkelen. Het geld ben ik toch kwijt. En dan kan ik altijd nog mijn lidmaatschap intrekken, mocht het me te gek worden. Want jaja, gekker kan altijd

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:20

Pellie schreef:
het neigt hier alweer een beetje naar vingertje wijzen mensen, en dat alleen door verkeerde intepretaties, please peeps, er wordt niks raars geschreven over elkaars paarden alleen de ogen lezen negatief getint.

Ik vind het knap dat je dat eruithaalt, want ik kan dat nergens terugvinden? Als je probeerde te verwijzen naar de reacties van Teuntje111 en mij, dan zit je toch fout. Daar ging het nl meer om verduidelijking en aanvulling op elkaar. We moeten nl niet vergeten dat er vele mensen meelezen en die nemen zonder pardon iets over als dat ergens geschreven staat. Dan mag het soms best verduidelijkt worden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 08:59

Denken de opzeggers nu serieus dat hun opzegging iets helpt om het bestuur te laten aftreden?!

Er is al zoveel gebeurd, zoveel gezegd, zoveel gedaan. Steeds in de veronderstelling dat het bestuur haar plaats zou kennen. Steeds met de overtuiging dat het bestuur zoiets toch niet naast zich neer zou kunnen leggen.

Keer op keer blijkt dat het bestuur niet wil luisteren naar haar leden. Steeds weer blijkt dat het bestuur zichzelf belangrijker lijkt te vinden dan het stamboek. Elke keer opnieuw blijkt dat er nauwelijks invloed uit te oefenen valt.

Need I say more?
...

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 12:06

Juist Chubby, en juist daarom zeg ik op! Wat heb ik er nog te zoeken?

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:16

Precies dat is ook mijn reden om op te zeggen,

juist omdat iedereen maar lid blijft hebben ze genoeg redenen om de boel te bedotten,
zonder leden geen inkomsten en dan geen stamboek,
erg jammer opzich maar beter geen stamboek als een stamboek met de hijkoopjes aan het roer.

Zo heeft iedereen natuurlijk zijn eigen mening en dat mag,

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:42

NikitaGoGo schreef:

Als het NSvT de rasstandaard van de ICS overneemt is het voor mij niet zo moeilijk om dan voor het NSvT te gaan kiezen, dat zeg ik hierbij heel eerlijk, MITS het een vereniging is geworden dan.

Kijk.. IK VIND.. dat het rassenstandaard voor de COB in het NST het zelfde is als bij ICS> maar wij hanteren OOK nog andere types. Maar als je met een echt cob naar het NST gaat. wordt hij daar ook echt op geprimeert.
want bij elke keuring staan er wel 3 a 4 soorten tinkers in de ring. maar ze worden individueel en soort bij soort gekeurd
en de rassenstandaard wordt het zelfde gezien

alleen worden er ook andere types opgenomen

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:44

Teuntje111 schreef:
Als je overstapt naar het ander stamboek met je merrie of ruin, ben je je behaalde premies gewoon kwijt.

Bij het NSvT moet je met je paard een stamboekopnamekeuring doen, als je overstapt van het ICS. Met je merrie of ruin mag je namelijk niet in beide stamboeken tegelijk ingeschreven staan. Je moet je paard eerst uitschrijven bij het ene stamboek, voordat je naar het andere stamboek over kan stappen.

Met je hengst mag je wèl bij beide stamboeken ingeschreven staan, dus als je paard dat ook is, heb je natuurlijk geen verlies van premies bij net NSvT als je je uitschrijft bij het ICS.

niet altijd. je kan je paard OOK aanmelden bij een ander stamboek ZONDER dat je keuring loopt.

Maar bij de een wordt er anders gekeurd dan bij de ander. dus dat kan je dan niet met elkaar vergelijken

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:57

Teuntje111 schreef:
@ Snowdon: Hier ben ik er in ieder geval gèèn van. Ik heb wel mijn voorkeur voor de Cobs en op de tweede plaats de Vanners, maar dat is wat anders, ik hou gewoon heel erg van zwaar gebouwde paarden, dat is gewoon een kwestie van smaak en niet van het neerkijken op de meer warmbloedige paarden binnen het ras..

Bij het ICS valt alles inderdaad onder 1 geheel, ze worden ingedeeld qua schofthoogte en worden de Scudders en de Grai's regelmatig lager geprimeerd, omdat ze minder "cobtypisch" zijn en de Scudders veelal minder of geen beenbehang hebben. Daardoor wordt heel vaak aangeraden met Grai's en Scudders naar het NSvT te gaan en met de zware Cobs en Vanners naar het ICS te gaan. Vind het erg zonde, want zo krijgen beide stamboeken toch een bepaalde naam. Het NSvT voor de luxe paarden en het ICS voor de zware paarden.. Terwijl in het NSvT ook de zware paarden hoog geprimeerd kunnen worden, dat wordt regelmatig vergeten..

Ik ben zelf lid van beide stamboeken, maar voorlopig blijft mijn paardje gewoon ICS.. Tenzij het doek echt gaat vallen voor het ICS-Nederland, dan zie ik wel verder..

scudders zijn er sporadisch niet in NL.. en vanners bij he ICS?? euh.. zijn toch geen cobs? dus officieel mogen ze daar niet in . maar ik weet dat er wel vanners zijn daar.

Jij heb het over keuren.. Ik denk dat de meeste hier min mening wel delen.
Er wordt bij het ics gekeurd door ONOFFICIELE keurmeesters ZONDER OPLEIDING OID. dus de premies zijn NIET rechtsgeldig. En worden *vaak * vriendjespolitiek met natte vinger gegeven.

Dat is dan niet om Bonita haar premies af te zeiken .. maar omdat wij weten HOE er gekeurd wordt.. vaak met een korrel zout nemen. Want WIE zegt dat het zo weer niet is gegaan * buiten jou paard om he algemeen bedoelt dit*
Daarom worden de premies vaak niet echt serieus genomen
en niet om het NSVT op te vijzen. * want daar ook nadelen hoor die ik hier terzijde laat
Maar daar wordt tenminste gekeurd met mensen die opgeleid zijn en een diploma daar voor hebben
* dan heb ik het niet over de veterinaire keuring die er bij komt kijken * * bij het NST wel te verstaan*

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 22:04

dat het vriendjespolitiek is ben ik volkomen met je eens, maar mag ik er wel op wijzen dat de laatste 2 jaar is gekeurd door keurmeesters MET diploma's even for the record!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:05

In nijetrijne heeft marijke gekeurd dat is nog geen 2 jaar geleden en ze heeft toch echt geen diploma