[TI] Gemiddelde waarde van een Tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:26

Als je goed zoekt kom je nog hele mooie tinkies tegen voor een leuk prijsje , ik heb er 2 weken geleden nog een gekocht voor 1500 euro, je moet gewoon je ogen open houden en goed zoeken.
Ik vind de prijzen van 2000/2500 redelijk , maar meer zou ik er zelf niet voor betalen.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:57

Tsja het is wat de gek ervoor geeft!

Ik heb haar 7 jaar terug gekocht voor 3000 gulden incl. dekens en zadel.

Maar vorig jaar heb ik een bod van 4500€ gehad, madam gaat niet weg, maar het aanbod was erg leuk!

_Micha_

Re: Gemiddelde waarde van een Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:14

Victory-Boy schreef:
Ik denk inderdaad dat dit meer hoort bij rassenpraat.
2500-3000 lijkt mij erg veel voor een Tinker, maar ik heb er dan ook nulkommanul verstand van.

is een tinker minder waard dan ..?? ( is niet aanvallend bedoeld hoor

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:21

NikitaGoGo schreef:
Ik ken iemand die wil ook graag een tinker kopen. Heb de mijne aangeboden gehad (Sissi) voor EUR. 4.900,-, stokmaat 1.63m als geen 1.65m is nu, prima aangereden, loopt L1 dressuur met winstpunten, beleerd voor de kar, goed opgevoed, mooi koppie staat er op, maar die vond ze veel te duur. Dus op zoek geweest naar een goedkopere tinker. Nee, die vond ze allemaal niet mooi, had overal wat op aan te merken, terwijl ze Sissi erg mooi vindt, ze is er gewoon helemaal weg van. Dan denk ik ook, wat zit je nu te tobben. Lekker verder zoeken dan, dan ben je straks evenveel geld kwijt aan het kijken naar allerlei tinkers, het halve land doorgekrost en heb je nog niet die beauty die je eigenlijk graag had willen hebben, maar uiteindelijk wel een dure tinker omdat je alle verreden brandstof erbij op moet tellen.

Ik heb gezegd dat ik Sissi niet meer aan haar verkoop, het is gelijk of
helemaal niet. Maar misschien wil ze dan wel het veulen van Nikita hebben als het een hengst wordt, oke maar dan wel voor mijn prijs en niet haar prijs.

Over smaak valt niet te twisten. Maanogen ,snorren en kleuren ?
Bouw gezondheid en karakter lijkt mij hoofdzaak. Er zijn mensen die maanogen een zeer delikaat verschijnsel vinden en bij jou dus een koopie treffen ! groetjes Ceesje

Z'on hengstveulen mag dan best wel EUR. 1.250,- kosten als het een mooi getekend en groot veulen is, niet? En een merrie EUR. 1.500,-. Dan moeten ze uiteraard ook geen maanogen hebben vind ik, dan kosten ze bij mij EUR. 250,- minder. Ook daar hangt een prijskaartje aan welke kleur ogen ze hebben vind ik. Wat vinden jullie hiervan?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 12:36

een prijskaartje aan de ogen? nee voor mij niet. als de ogen je niet aanstaan dan zal je zo'n paard wrs niet kopen, alhoewel dat weer bepaald wordt met welk doel je een paard koopt, handelspaard, fokpaard, rijpaard.

maar blauw of bruin is mij om het even.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:06

Ik vind juist als een tinker een maanoog heeft, erg mooi. Heel apart.
Op de site van de Dorushoeve (waar angel vandaan komt) staat er een merrie, die ze net hebben. 2 prachtige blauwe kijkers, om verliefd op te worden. Hihihi ik zei nog, als ik haar in de achterbak van mijn Twingo krijg, mag ik haar dan meenemen Helaas het paste niet Ze hadden haar net, dus verkopen deden ze haar niet. Maar wat een plaatje. Het hangt dus ook echt af van het paard zelf, wat de uitstraling ervan wordt (maar dat is mijn mening) Sommige staat het en sommige niet, die krijgen dan zo'n enge uitstraling erdoor.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:08

Dat is de merrie waar ik na Indezz d'r Phyllis verliefd op werd, Gwen.
Nr 3 werd het uiteindelijk, Mira, een zeer goede koop

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:13

Ja klopt Gwen, ohhh is zo'n poepie en zooooooo lief, echt jammer dat ze niet in mn kofferbak paste hoor

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:25

Om even op de prijs terug te komen..... De meesten denken dat ze met een veulen goedkoper uit zijn.... dit is inderdaad met de aanschaf het geval. Een veulen is meestal goedkoper dan een driejarige..... Maar als je nou een veulen van een half jaar koopt en moet deze nog 2 jaar stallen (laten we het goedkoop houden en even uit gaan van 100,-- Euro per maand), dan ben je ook 2.400,-- Euro kwijt en dan is het voer, kappen, etc. nog niet eens mee gerekend. Waarom is de prijs van ongeveer 2.000,-- Euro voor een tweejarige dan te duur?? Alleen als je zelf wei heb kun je goedkoper uit zijn, maar als je ze ergens stalt ben je ook veel geld kwijt!! Eer dat zo'n veulen 3 jaar is, heeft het je ook zeker 3.000,-- Euro gekost, alleen het gaat wat geleidelijker....

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:58

Dat kopt hoor Indezz wat je zegt, ik zou zelf als ik in een andere situatie zat ook een 2 of 3 jarige gekocht hebben, met een veulen moet je toch altijd afwachten,

Nou heb ik ze straks thuis en zal ik per paard ongeveer 75 euro per maand kwijt zijn dus dat valt erg mee maar als je in pension staat dan wordt het erg duur,

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:07

Plus, al is het niet in een standaard geldbedrag uit te drukken, het risico wat je neemt met een veulen. Zie zo'n veulen nog maar eens volwassen te krijgen, zonder al te veel 'kleerscheuren' (dierenartskosten)...

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:56

Ik ben uit gegaan van geen problemen Heb ik tot nu toe gelukkig ook nooit gehad met mijn veulens (alleen 1x longontsteking)...
Maar ik vraag me dan af waarom mensen 2.000,-- tot 3.000,-- te veel vinden voor een 2 en 3 jarige? Terwijl ze dat in mijn ogen gewoon waard zijn!

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:00

tinker worden inderdat heel duur als je ziet ik heb mijn merrie nu 6 1/2 j ik heb haar gekocht voor de schamele 800 € nog niet!!!!!

nu ze bereden is bieden mensen voor haar op wedstijd soms 3000 - 3500 €

maar weg doen doe ik nie ze, ze is van mij!!!

Schafstall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:39

Indezz schreef:
Om even op de prijs terug te komen..... De meesten denken dat ze met een veulen goedkoper uit zijn.... dit is inderdaad met de aanschaf het geval. Een veulen is meestal goedkoper dan een driejarige..... Maar als je nou een veulen van een half jaar koopt en moet deze nog 2 jaar stallen (laten we het goedkoop houden en even uit gaan van 100,-- Euro per maand), dan ben je ook 2.400,-- Euro kwijt en dan is het voer, kappen, etc. nog niet eens mee gerekend. Waarom is de prijs van ongeveer 2.000,-- Euro voor een tweejarige dan te duur?? Alleen als je zelf wei heb kun je goedkoper uit zijn, maar als je ze ergens stalt ben je ook veel geld kwijt!! Eer dat zo'n veulen 3 jaar is, heeft het je ook zeker 3.000,-- Euro gekost, alleen het gaat wat geleidelijker....

Vergeet je wel dat je natuurlijk wel ineens dat bedrag moet neertellen. Plus dat je met een veulen een band opbouwt, die als ie 3 is goed van pas kan komen (inrijden enz.) Je zet een veulen naar jouw hand. Wat is er allemaal met een 2-/3-jarige gebeurd? Dat is voor mij de reden om een veulen te kopen en geen 3-jarige voor 'veel' geld. Natuurlijk zijn er risico's als je een veulen koopt.....alhoewel???

En zeker als je je paarden aan huis hebt staan. Wat kost het dan per maand? Ik ben echt nog geen 50 euro per paard kwijt hoor! Incl. enten, ontwormen (1x6wk), hoefsmid (1x8wk), voer, onbeperkt hooi enz.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:08

Chubby schreef:
Plus, al is het niet in een standaard geldbedrag uit te drukken, het risico wat je neemt met een veulen. Zie zo'n veulen nog maar eens volwassen te krijgen, zonder al te veel 'kleerscheuren' (dierenartskosten)...

Tsja theoretisch heb je volkomen gelijk

Maar ik heb het nu 1 keer gedaan, en ik ben zo verliefd op dat mannetje! Potverdikkie wat ben ik gek op hem!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:54

Boya schreef:

Vergeet je wel dat je natuurlijk wel ineens dat bedrag moet neertellen. Plus dat je met een veulen een band opbouwt, die als ie 3 is goed van pas kan komen (inrijden enz.) Je zet een veulen naar jouw hand. Wat is er allemaal met een 2-/3-jarige gebeurd? Dat is voor mij de reden om een veulen te kopen en geen 3-jarige voor 'veel' geld. Natuurlijk zijn er risico's als je een veulen koopt.....alhoewel???

En zeker als je je paarden aan huis hebt staan. Wat kost het dan per maand? Ik ben echt nog geen 50 euro per paard kwijt hoor! Incl. enten, ontwormen (1x6wk), hoefsmid (1x8wk), voer, onbeperkt hooi enz.

Ik had het ook alleen over degene die een paard stalt als het goed is.... (stukkie terug geloof ik). Natuurlijk bouw je wel een band op met een veulen, maar dat kan met een volwassen paard ook hoor..... Mijn merrie was 3 toen ik haar kocht en ze is fantastisch, maar dan moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet zo gek ben op al dat kleine grut..... Vind het wel leuk om te zien, maar ik heb liever een volwassen paard

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:24

Dat kan zeer zeker met een volwassen paard ook, ook als ze "al" 9 jr is......
Sorry, moest er even tussendoor komen

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:47

Ik wilde jouw er niet gelijk bij betrekken, maar ik vind het geweldig wat je met Mira doet en hoe ze jou haar vertrouwen steeds meer geeft..... Volgens mij krijg je dan net zo goede band als dat je dat met een veulen zou kunnen hebben.... Met een veulen is het ook maar afwachten of het karakter een beetje bij je past volgens mij?

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:02

Maar dat is met een volwassen paard net zo Indezz je weet nooit zeker of karakters botsen of niet,

Ik merk nu al met Biggels dat ik echt een band met het diertje krijg is erg leuk om te zien,
Met Lonan heeft dat veel langer geduurd en in het begin konden we eigelijk helemaal niet zo goed, Nu is dat anders en wil ik hem niet meer kwijt ondanks dat hij zo klein is,

Wat je ook koopt of het nou een veulen of een volwassen paard is risico`s heb je altijd wel vind ik,
Ik vind voor beiden wat te spreken,
Voor een veulen zou ik niet meer als rond de 1000 euro uit geven en voor een jaarling ook niet heel veel meer, Voor een 2 jarige rond de 2000 euro en
voor een drie jarige onbeleerd maar wel een braaf karakter zou ik rustig 3000 tot 3500 voor uitgeven,

Maar zo is het weer persoonsgebonden he,

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:53

Indezz schreef:
Ik wilde jouw er niet gelijk bij betrekken, maar ik vind het geweldig wat je met Mira doet en hoe ze jou haar vertrouwen steeds meer geeft..... Volgens mij krijg je dan net zo goede band als dat je dat met een veulen zou kunnen hebben.... Met een veulen is het ook maar afwachten of het karakter een beetje bij je past volgens mij?

Met irish heb ik een super band, echt waar die heb ik nu 7 jaar en ik weet bijna wat ze denkt.

Maar vanaf het moment dat ik dat kleine hummeltje voor het eerst zag was ik verliefd, ik heb tranen met tuiten gehuild van geluk. wat een wondertje was dat zeg!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:08

Tja, een betere band opbouwen met een veulen? Ik denk dat dat toch zeer afhankelijk is van het veulen, de eigenaar en de ervaring van de eigenaar.
Ik ken Fayette al vanaf haar geboorte, ze is van mij sinds ze 4.5 maand oud is en toch.... heb ik het gevoel dat onze band pas sinds een jaar zoveel sterker is geworden dan de jaren ervoor.
Ze luisterde altijd netjes naar me, vertrouwde mij ook met alle enge dingen maar een blindelings vertrouwen had ze nog niet in mij. Dat is pas sinds een jaartje gekomen. Af en toe twijfelt ze nog maar als er nu wat engs is (m.n. tijdens het rijden) vertrouwt ze veel meer op mij dan bijvoorbeeld 1.5-2 jaar geleden. Ze schrikt nog wel maar peert er niet meer in blinde paniek vandoor. "Vrouwtje blijft rustig dus dan is het niet iets om bang voor te zijn."

Hercules hebben we ook sinds hij 5 maanden oud is. Hij is nu 1.5 jaar oud en mijn band met hem is nu al veel sterker dan met Fayette op die leeftijd. Hoe dat komt? Geen idee Misschien omdat ik hem meer in handen heb dan Fayette destijds? Terwijl ik toch probeer om hem niet teveel aandacht te geven. Ik ben van mening dat een dergelijk jong paard niet elke dag uitgebreid geknuffeld en gepoetst hoeft te worden. Daar krijg je alleen maar van die verwende gevallen van. Hij krijgt zijn natje en droogje, zijn avondknuffel, 1-2 keer per week een snelle poetsbeurt en eens in de zoveel tijd samen met het vrouwtje gek doen.
Misschien komt het ook wel doordat hij een veel extraverter karakter heeft dan Fayette die veel meer introvert is?

En hoe het met Fayette d'r veulen gaat lopen? Dat zien we over een jaartje of 3-4 wel

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:40

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat een veulen niet altijd een garantie is voor een goede band! Als het veulen volwassen is heb je ook kans dat het niet klikt. Tuurlijk heb je dat met volwassen paarden ook, dat weet ik wel, maar een veulen is ook niet "heilig" qua band.... Of zoiets wil ik zeggen.... Kom niet altijd helemaal goed uit mijn woorden.... vergeef me!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:43

irish_lady schreef:

Maar ik heb het nu 1 keer gedaan, en ik ben zo verliefd op dat mannetje! Potverdikkie wat ben ik gek op hem!

En dit is zo herkenbaar, eerste eigengefokte veulen is toch wel heel bijzonder....
Dat is niet in geld uit te drukken, hij zal ook de laatste zijn die weggaat als ik het geld niet heb om er meer te houden.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:23

coydog schreef:
irish_lady schreef:

En dit is zo herkenbaar, eerste eigengefokte veulen is toch wel heel bijzonder....
Dat is niet in geld uit te drukken, hij zal ook de laatste zijn die weggaat als ik het geld niet heb om er meer te houden.

Dat geloof ik ook wel hoor, een eigen veulen van mijn merrie zou ik ook nooit verkopen.... Dat lijkt me ook geweldig.....

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:03

Ik ben toch wel een uitzondering dus

1. Ik koop me expres een oudere merrie (ahum 5 jaar) bij Met Angel had ik na twee dagen een hechtere band dan ik na 4 jaar met Tinkerbell heb Ik zag haar op foto en wist dat ik haar moest hebben
Dat is echt van paard tot paard en van de voorgeschiedenis afhankelijk, maar niet elk paard met slechte geschiedenis hoeft daarom slechter een band op te bouwen
Een mooi voorbeeld, weliswaar met honden: uit een asiel: hond 1 had mooi leventje gehad op zich, maar vrij weinig aandacht en die was levensgevaarlijk agressief als je hem wou aaien. Hond 2 was zwaar mishandeld, ondervoed en op het laatst had men zelfs haar proberen ophangen aan prikkeldraad. Die hond was een ontzettende knuffeldoos...

2. Ondanks mijn stroeve band met Tinkerbell heb ik wel met haar veulens een goede band. En toch heb ik ze allemaal verkocht..net als het volgende te koop zal zijn...
Argon plakte aan me en vertrouwde me blindelings. Baileys was niet zo vol van vertrouwen en op zich ook veel zelfstandiger en onafhankelijker van karakter, maar met haar had ik echt een ontzettend hechte band. Hoe verliefd ik op haar was en zelfs nu nog ben (hartpijn terwijl i dit schrijf), ze was voor mij niet het paard om een leven lang mee door te gaan. Uiteraard had ik haar nooit voor een klein bedrag verkocht, daarvoor was ze te bijzonder (mooi en de band met haar). Ze heeft aan haar nieuwe eigenaars 1500 gekost. Vast staat wel dat ik het veulen zal houden dat me compleet betoverd nu nog afwachten wanneer dat komt