Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Victory-Boy schreef:Ik denk inderdaad dat dit meer hoort bij rassenpraat.
2500-3000 lijkt mij erg veel voor een Tinker, maar ik heb er dan ook nulkommanul verstand van.
NikitaGoGo schreef:Ik ken iemand die wil ook graag een tinker kopen. Heb de mijne aangeboden gehad (Sissi) voor EUR. 4.900,-, stokmaat 1.63m als geen 1.65m is nu, prima aangereden, loopt L1 dressuur met winstpunten, beleerd voor de kar, goed opgevoed, mooi koppie staat er op, maar die vond ze veel te duur. Dus op zoek geweest naar een goedkopere tinker. Nee, die vond ze allemaal niet mooi, had overal wat op aan te merken, terwijl ze Sissi erg mooi vindt, ze is er gewoon helemaal weg van. Dan denk ik ook, wat zit je nu te tobben. Lekker verder zoeken dan, dan ben je straks evenveel geld kwijt aan het kijken naar allerlei tinkers, het halve land doorgekrost en heb je nog niet die beauty die je eigenlijk graag had willen hebben, maar uiteindelijk wel een dure tinker omdat je alle verreden brandstof erbij op moet tellen.
Ik heb gezegd dat ik Sissi niet meer aan haar verkoop, het is gelijk of
helemaal niet. Maar misschien wil ze dan wel het veulen van Nikita hebben als het een hengst wordt, oke maar dan wel voor mijn prijs en niet haar prijs.
Over smaak valt niet te twisten. Maanogen ,snorren en kleuren ?
Bouw gezondheid en karakter lijkt mij hoofdzaak. Er zijn mensen die maanogen een zeer delikaat verschijnsel vinden en bij jou dus een koopie treffen ! groetjes Ceesje
Z'on hengstveulen mag dan best wel EUR. 1.250,- kosten als het een mooi getekend en groot veulen is, niet? En een merrie EUR. 1.500,-. Dan moeten ze uiteraard ook geen maanogen hebben vind ik, dan kosten ze bij mij EUR. 250,- minder. Ook daar hangt een prijskaartje aan welke kleur ogen ze hebben vind ik. Wat vinden jullie hiervan?
Helaas het paste niet
Ze hadden haar net, dus verkopen deden ze haar niet. Maar wat een plaatje. Het hangt dus ook echt af van het paard zelf, wat de uitstraling ervan wordt (maar dat is mijn mening) Sommige staat het en sommige niet, die krijgen dan zo'n enge uitstraling erdoor. 
Heb ik tot nu toe gelukkig ook nooit gehad met mijn veulens (alleen 1x longontsteking)...
Indezz schreef:Om even op de prijs terug te komen..... De meesten denken dat ze met een veulen goedkoper uit zijn.... dit is inderdaad met de aanschaf het geval. Een veulen is meestal goedkoper dan een driejarige..... Maar als je nou een veulen van een half jaar koopt en moet deze nog 2 jaar stallen (laten we het goedkoop houden en even uit gaan van 100,-- Euro per maand), dan ben je ook 2.400,-- Euro kwijt en dan is het voer, kappen, etc. nog niet eens mee gerekend. Waarom is de prijs van ongeveer 2.000,-- Euro voor een tweejarige dan te duur?? Alleen als je zelf wei heb kun je goedkoper uit zijn, maar als je ze ergens stalt ben je ook veel geld kwijt!! Eer dat zo'n veulen 3 jaar is, heeft het je ook zeker 3.000,-- Euro gekost, alleen het gaat wat geleidelijker....
Chubby schreef:Plus, al is het niet in een standaard geldbedrag uit te drukken, het risico wat je neemt met een veulen. Zie zo'n veulen nog maar eens volwassen te krijgen, zonder al te veel 'kleerscheuren' (dierenartskosten)...
Boya schreef:
Vergeet je wel dat je natuurlijk wel ineens dat bedrag moet neertellen. Plus dat je met een veulen een band opbouwt, die als ie 3 is goed van pas kan komen (inrijden enz.) Je zet een veulen naar jouw hand. Wat is er allemaal met een 2-/3-jarige gebeurd? Dat is voor mij de reden om een veulen te kopen en geen 3-jarige voor 'veel' geld. Natuurlijk zijn er risico's als je een veulen koopt.....alhoewel???
En zeker als je je paarden aan huis hebt staan. Wat kost het dan per maand? Ik ben echt nog geen 50 euro per paard kwijt hoor! Incl. enten, ontwormen (1x6wk), hoefsmid (1x8wk), voer, onbeperkt hooi enz.

Indezz schreef:Ik wilde jouw er niet gelijk bij betrekken, maar ik vind het geweldig wat je met Mira doet en hoe ze jou haar vertrouwen steeds meer geeft..... Volgens mij krijg je dan net zo goede band als dat je dat met een veulen zou kunnen hebben.... Met een veulen is het ook maar afwachten of het karakter een beetje bij je past volgens mij?
wat een wondertje was dat zeg!
Misschien omdat ik hem meer in handen heb dan Fayette destijds? Terwijl ik toch probeer om hem niet teveel aandacht te geven. Ik ben van mening dat een dergelijk jong paard niet elke dag uitgebreid geknuffeld en gepoetst hoeft te worden. Daar krijg je alleen maar van die verwende gevallen van. Hij krijgt zijn natje en droogje, zijn avondknuffel, 1-2 keer per week een snelle poetsbeurt en eens in de zoveel tijd samen met het vrouwtje gek doen.
irish_lady schreef:Tsja theoretisch heb je volkomen gelijk![]()
Maar ik heb het nu 1 keer gedaan, en ik ben zo verliefd op dat mannetje! Potverdikkie wat ben ik gek op hem!
coydog schreef:irish_lady schreef:Tsja theoretisch heb je volkomen gelijk![]()
Maar ik heb het nu 1 keer gedaan, en ik ben zo verliefd op dat mannetje! Potverdikkie wat ben ik gek op hem!
En dit is zo herkenbaar, eerste eigengefokte veulen is toch wel heel bijzonder....
Dat is niet in geld uit te drukken, hij zal ook de laatste zijn die weggaat als ik het geld niet heb om er meer te houden.
Met Angel had ik na twee dagen een hechtere band dan ik na 4 jaar met Tinkerbell heb
Ik zag haar op foto en wist dat ik haar moest hebben
Die hond was een ontzettende knuffeldoos...
nu nog afwachten wanneer dat komt