[TI] 19 November tinkerstrandrit,ga je mee??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re: 19 November tinkerstrandrit,ga je mee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:21

o half 4 is wel laat we hebben s`avonds ook nog een feestje met de familie en dat wil ik ook niet missen, maar een volgende keer zou ik graag mee willen, moet dan ook nog eerst een oppas voor mijn hondjes vinden,

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:24

Ik kom miss ook mee, met Supertje & Jordy!

Alss we haar pa zo gek kunnen krijgen,
en een slaapplaatsje voor de nacht ervoor kunnen regelen!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 20:27

Il0na schreef:
Ik kom miss ook mee, met Supertje & Jordy!

Alss we haar pa zo gek kunnen krijgen,
en een slaapplaatsje voor de nacht ervoor kunnen regelen!

wacht niet te lang,vol = vol
slaapplaats is hier in de omgeving volop te vinden!!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 07:12

zo daar ben ik weer met een update

er is een belangrijke wijziging!!

het was eerst mijn bedoeling om naar het noordzeestrand te rijden na de pauze maar als we dit doen word de rit veeeel te lang!!
en ongewild word er dan toch te gehaast gereden wat dus niet de bedoeling is...

we gaan nu dus alleen naar het Roompotstrand,dit ligt binnen de stormvloedkering en heeft dus minder hoge golven maar ik neem aan dat er toch niemand het idee had om te gaan zwemmen in November

we starten de rit dus zoals eerder aangegeven om uiterlijk 11 uur en rijden dan door de mooie inlagen naar Manege de Strandhoeve,
aankomst daar om ongeveer 12.45 uur.
we pauzeren daar wat langer dan eerst gepland want omdat het dan lunchtijd is eten we daar broodjes en drinken er koffie
voor de paarden ligt er hooi klaar,ze kunnen vastgezet worden met hun deken op aan hun eigen halster,welke daar al heen gebracht zijn door Annick.
tussen de bedrijven door zullen we Annick het en der signaleren met haar fototoestel dus lief lachen gedurende de rit

na de pauze vertrekken we naar het Roompotstrand,zonodig in twee verschillende groepen,de stap/draafgroep en de scheurgroep
we meet again on the beach...
en gaan dan nogmaals het strand heen en weer,door het water bijvoorbeeld....
door de polder rijden we dan terug naar het vertrekpunt.

ik beloof een volgende keer een rit te organiseren naar het noordzeestrand,we vertrekken dan vanaf een ander punt zodat de rit erheen minder lang is
nu werd het echt TE veel....
het deelnemersaantal is nog steeds 17 waarvan 11 tinkers.....
Lien

p.s ik ga ervanuit dat iedereen die zich heeft opgegeven zich ook houd aan de afspraak dat we een rustige rit (galloperen kan op het strand in een aparte groep) gaan rijden,bekruipt je nu al het gevoel van hhhmmmmm dan verzoek ik je vriendelijk om NIET mee te gaan....

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 11:13

tja ik weer,
naar aanleiding naar een vraag van Maya in een ander topic plaats ik dit ook even hier

Citaat:
Citaat:
Desillies, kan je trouwens inschatten hoe lang de rit nu gaat duren? Ik heb er nog steeds onwijs veel zin in, maar twijfel een beetje of ik dan nog goed genoeg ga zijn... Ik moet het de komende twee weken rustig aan doen, dus stap dan ook niet op het paard, maar pas weer daarna. Je had toch ook nog een uiterste opgeefdatum? Wat is dan je uiterste afmelddatum?

maya de rit blijft nu net zolang als dat ik al zei....
ik ga ervanuit dat als je je aanmeld je dan ook komt,dit omdat ik de 5 euro inschrijfkosten p/p ook uitgeef aan spullen en ik achteraf niet met overblijvende kosten wil blijven zitten (komen er ineens 6 niet dan is dat 30 euro die ik niet uit had kunnen geven),ik doe het voor mijn lol niet voor een katergevoel.....

in jouw geval vind ik het wel even anders,jij kunt er namelijk ook niet aan doen dat ze achterop je auto zijn geknald.
mocht je denken dat het niet gaat laat me dat dan voor de 30 van deze maand weten dan kan er een ander in jouw plaats mee....
oké?

dit geld dus voor iedereen.
let op ik maak kosten,welke ik gerust wil specificeren voor wie dat wil, ik schiet het dus voor voor iedereen die ik persoonlijk ken,degenen die ik niet persoonlijk ken hebben een mail gehad met mijn bankgegevens en het verzoek de 5 euro te storten.
komt een van hen niet opdagen op de 19e dan hebben ze pech....
de kosten zijn dan al gemaakt en er word niks terug geboekt.
het is inschrijfgeld en geen deelnamegeld

komt een van mijn kennissen niet opdagen (zonder goede reden) dan ben ik diep terleurgesteld en verwacht ik dus toch betaling van de 5 euro.

bedenk je je en kom je niet dan verwacht ik voor de 30e bericht....
zodat er eventueel nog iemand anders mee kan.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:21

Leon en Chub, hebben jullie een reutjes mee?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:33

Cheveyo, ik heb 2 teefjes... Leon ook een teefje... Jij?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:37

Mijne is een kersverse bejaarde (weet hij zelf niet ) Rottweilerreu, met een zeer aanwezig machogedrag. Vandaar mijn vraag. Met teefjes gaat het goed.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:55

Gelukkig maar!

Ga nog wel ff checken of de loopsheid van beide dames inderdaad nu al ingezet is, dan zijn ze 19 november niet meer zo aantrekkelijk...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:58

Ons teefje wordt niet loops meer, dus dat scheelt Wel heeft ze lichte staar en begint op leeftijd (bijna 10jr) te geraken, dus is ze niet zo speels.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 12-10-05 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:01

Yups, daar komen zeker kruising Rottjes uit want het hele klokkenspel hangt er nog bij Baron.

Mijne is ook al 9 hoor Leon, en ook niet zo speels meer. Maar met andere reuen is hij THE MAN!! Hier thuis ook DE koning van de wijk....

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 18:47

Ik heb er zin in.
Nog 36 nachtjes slapen.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:18

Wederom zou ik heel graag mee willen, maar wederom heb ik ook geen E-rijbewijs. Wel een (huur)trailer, auto en paard en deze combinatie mag net met een B-rijbewijs worden getrokken, maar de verzekering schijnt daar moeilijk over te kunnen gaan doen. Ik heb wel iemand in de vriendenkring die een E-rijbewijs heeft, maar of ik die zo gek kan krijgen???

Edit: ik had laatst geïnformeerd naar een 2-paards vrachtwagentje voor B-rijbewijs, maar dat was 125 euro huur per dag, 25 ct per gereden kilometer (is in totaal 250 km heen en weer) en ook nog eens 450 euro borg en volgetankt weer terug.. Dit werd me een beetje te gek.. Was toch niet van plan om er meer als 50 euro voor de huur uit te geven

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 15:30

Teuntje111 schreef:
Wederom zou ik heel graag mee willen, maar wederom heb ik ook geen E-rijbewijs. Wel een (huur)trailer, auto en paard en deze combinatie mag net met een B-rijbewijs worden getrokken, maar de verzekering schijnt daar moeilijk over te kunnen gaan doen. Ik heb wel iemand in de vriendenkring die een E-rijbewijs heeft, maar of ik die zo gek kan krijgen???

Edit: ik had laatst geïnformeerd naar een 2-paards vrachtwagentje voor B-rijbewijs, maar dat was 125 euro huur per dag, 25 ct per gereden kilometer (is in totaal 250 km heen en weer) en ook nog eens 450 euro borg en volgetankt weer terug.. Dit werd me een beetje te gek.. Was toch niet van plan om er meer als 50 euro voor de huur uit te geven

als jij aan de regel voldoet autogewicht+ laadvermogen auto+ gewicht trailer + laadvermogen trailer= minder dan 2300 kilo EN
gewicht trailer + laadvermogen is minder dan het eigen gewicht van de auto dan kan de verzekering daar niet moeilijk over doen.
je houd je namelijk aan de regelgeving......

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:40

desillies schreef:
Teuntje111 schreef:

als jij aan de regel voldoet autogewicht+ laadvermogen auto+ gewicht trailer + laadvermogen trailer= minder dan 2300 kilo EN
gewicht trailer + laadvermogen is minder dan het eigen gewicht van de auto dan kan de verzekering daar niet moeilijk over doen.

Auto weegt 1200 kilo, trailer plus mijn paardje 1150, dus net 50 kilo te veel, maar ik dacht dat die regel op ging tot 3500 kilo?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:42

en wat is het laadvermogen van je trailer?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:44

Er mag 700 kilo paard in Trailer weegt ook rond de 700 kilo.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:46

Dus het laadvermogen is 1400 kilo? en je auto is 1200 kilo? en wat is het laadvermogen van je auto?

Mijn 2-paards trailer weegt leeg 620 kg.

Sorry ik gebruik de verkeerde woorden:

Mijn 2 paardstrailer:
Gewicht ledig voertuig = 620 kg
Laadvermogen = 1380 kg
Max. massa voertuig = 2000 kg (op elke as dus max 1000 kg)

Jouw trailer:
Gewicht ledig voertuig = 700 kg
Laadvermogen = 700 kg
Max massa voertuig = 1400 kg
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 13-10-05 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 15:49

desillies schreef:
als jij aan de regel voldoet autogewicht+ laadvermogen auto+ gewicht trailer + laadvermogen trailer= minder dan 3500 kilo EN

Citaat:
Auto weegt 1200 kilo, trailer plus mijn paardje 1150, dus net 50 kilo te veel, maar ik dacht dat die regel op ging tot 3500 kilo?

sorry,dat klopt 3500 kilo!!!!!

maar je moet NIET kijken naar wat je trailer weegt en je paard maar naar wat je trailer weegt + het laadvermogen
[/quote]

ook al weegt je paard minder dan het laadvermogen,komt het eigen gewicht trailer + laadvermogen hoger uit dan eigen gewicht auto + laadvermogen dan mag deze combinatie je dus NIET met je B rijbewijs rijden.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 15:50

Cheveyo schreef:
Dus het laadvermogen is 1400 kilo? en je auto is 1200 kilo? en wat is het laadvermogen van je auto?

Mijn 2-paards trailer weegt leeg 620 kg.

nee cheveyo het laadvermogen is 700 kilo en het eigen gewicht ook zo te lezen.
dat is dus meer dan het eigen gewicht van de auto,je mag deze combi dus niet rijden zonder je E

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:52

Josti had het in de gaten dat ze verkeerde woorden gebruikte , heb het dan ook uitgelegd in mijn berichtje
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 13-10-05 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 15:54

Cheveyo schreef:
deze Josti had het in de gaten dat ze verkeerde woorden gebruikte , heb het dan ook uitgelegd in mijn berichtje

hahahhahaahhhaaa mafkees............

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:59

Massa ledig voertuig 1.188 kg
Maximum massa voertuig 1.710 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 622 kg
- geremd 1.200 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Hier de complete gegevens van mijn auto..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:03

Hij mag dus niet meer dan 1200 geremd trekken en je trailer is max 1400 kg. hmmmmmm wat een rotgetallen! hihi

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:06

Bleeeh, nu kan ik zeker niet mee Iemand een 1-paards trailer in de aanbieding?