[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:59

Ik weet het, en ik zeg het ook zoooo vaak tegen anderen, maar t is soms behoorlijk moeilijk om het zelf ten uitvoer te brengen..> Alles is zo leuk, en ik wil de beestjes niet laten stikken etc...

Hmm, das naar Jeanie.. Volgens mij kom jij af en toe best moeilijke dingen tegen....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:05

WenK: beterschap En rustig aan doen en keuzes maken is iets wat je moet leren. Ik heb vroeger ook gehad dat ik doordeweeks hard bezig was met de studie in het weekend dan bij mijn ouders thuis maar wel hele zaterdagen en zondagen op stap. Toen trok ik dat nog wel.. nu niet meer Tegenwoordig trek ik echt aan de rem en zeg ik gewoon bepaalde afspraken af als ik een weekenje rust wil hebben. Heerlijk

Wat een idiote opmerking trouwens van dat buro.... alsof je voor je lol ziek bent ik in ieder geval nooit

@ Tricky1: voel jij je alweer wat beter?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:05

Haar moeder heeft in ieder geval een juiste keuze gemaakt door haar vent het huis uit te gooien.........

Afijn maandag kan ik me weer uitleven.. Wel de afspraak gemaakt als ik me onveilig voel door de agressie van de kids stop ik met werken en kom ik pas terug als mijn ribben weer helemaal heel zijn.
Het komt de kids en mijzelf namelijk niet ten goede als ik niet durf of kan handelen in moeilijke situaties.Het komt niet vaak voor maar toch ik heb geen zin in een knal op de ribben......

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:06

Chev, ik vind t ook leuk dat we zo vaak lessen. En t is altijd anders wat we doen

Wenk, probeer je maar aan je goede voornemens te houden…. Je hebt druk zat gehad. Ik was uiteindelijk wel blij dat ik met Tjerk kon stoppen op de dinsdag. Dat was ook net iets te veel.

Jeanie, wat een klote nieuws van je werk. Soms maak jij volgens mij echt van die ‘jerry springer dingen’ mee

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:14

Tjee, 4 pagina's in de afgelopen 12 uur.
En dan te bedenken dat daar ook een deel 'nacht' bij zat.
Jullie gaan weer vreselijk rap hier!
Ook bij dit topic ga ik veel meelezen en meeleven, maar posten... daar gaan jullie me te snel voor.
Hoe dan ook, ik heb jullie alweer gevonden!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:19

zo he dit gaat echt snel zeg!!
zit nu in de les even te bokken

beterschap wenk!

lekker dan, t zal je dochter maar zijn die zwanger is van je vriend.. lekkere vriend dan!!

jeanie: wat is er dan gebeurd met je ribben? of heb ik daar overheen gelezen??

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:19

Nou dat klinkt weer goed mary

Je maakt wat mee hoor op je werk, wat een verhaal weer
Zwanger van de vriend van je moeder hoe verzin je het

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:31

crazy_funky schreef:
zo he dit gaat echt snel zeg!!
zit nu in de les even te bokken

beterschap wenk!

lekker dan, t zal je dochter maar zijn die zwanger is van je vriend.. lekkere vriend dan!!

jeanie: wat is er dan gebeurd met je ribben? of heb ik daar overheen gelezen??

Trap van een paard op de wei die raak was zeg maar 9 dgn ZH met klaplong en gebroken ribben.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:36

wow!! dat is niet niks zeg!!..
beterschap alsnog

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:52

Lekker dat je het weer kunt gaan proberen maandag Jeanie. Wat een toestanden met dat meisje van 16.

Beterschap Wendy. Zondag na de keuring lekker een dagje rust nemen. Irritant dat het uitzendburo je zo op de huid zit.

Kiara, laat ook even weten hoe het met jou en Kiara is? Gaat het al beter met haar nu de jeukperiode een beetje over is?

Nicole, heerlijk om te lezen dat je al weer kunt rennen met Kit. Ik kan me voorstellen dat je van dat soort dingen helemaal emo kan worden.

Jellie, goed hoor dat je al naar een hogere les wilt. Ik kan me herinneren dat je springen eerst doodeng vond en nu wil je al hogerop!

Verder hier weinig nieuws.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:00

Even ook melden voor een abbo op Tinkerpraat.

Heb trouwens samen met mijn instructrice besloten dat ik de eerst volgende wedstrijd dus met correctiebit (van K&K) gaat rijden. Hij moet maar eens snappen dat uit het zadel trekken ook op wedstrijden niet geaccepteerd word. En nu hopen dat hij de boodschap begrijpt, want de wedstrijd na 8 oktober is het weer de bedoeling met een gewoon trensje te rijden.

Dit is trouwens een bit die ik heel af en toe gebruik als die fjord van me weer een bui heeft het over zijn hals. Je richting grond probeer te werken wat ik dus niet zo waardeer. En aangezien ik daar dus heel weinig tegen in kan brengen.

Hij is trouwens de laatste dagen ineens super lief en heel erg braaf met alles.

Ga binnenkort denk ik maar eens kijken voor een 2e handse ponytrailer voor die fjord van me. Dat huren van een trailer steeds voor een wedstrijden loopt ook aardig in de kosten.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:07

Goedemiddag. Wenk beterschap, even kalm aandoen hoor! Jeanie fijne toestanden zijn dat op je werk zeg. Kan me voorstellen dat je weer wilt beginnen.
Ik moet ook zo aan het werk. We hebben sinds maandag een andere leverancier voor het eten. Nou het is maar magertjes. Wat zullen ze afvallen.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:09

Kan geen kwaad toch spetter vaak hebben bewoners een overgewicht .

Het subforum is er ook voor tinkers ben benieuwd of het gaat lopen.

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:11

Jee niet te geloven deel 6 en loop meteen alweer 4 pagina's achter Ben veel te druk met de keuring om het bij te houden, na het weekend lukt het misschien beter

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:13

Vasthi, ik durfde het eerst idd niet meer maar ik heb dankzij Fenno echt veel vertrouwen gekregen. Met Flan zou ik zo’n hoog parcoursje niet gauw doen want die is toch wat ondeugender en heel zwaar te rijden met springen. Ik ben serieus dolgelukkig dat zijn baasje dat toen ooit gevraagd heeft.
Ga je vandaag nog extra soppen voor de keuring?

Marcella, goed dat je voor een trailer gaat kijken! Ik ben er ook nog helemaal happy de peppy mee

Werk ze Cindy. Bevalt dus niet goed die voedselleverancier?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:15

Vasthi schreef:
Kiara, laat ook even weten hoe het met jou en Kiara is? Gaat het al beter met haar nu de jeukperiode een beetje over is?

De tinker van Paula heet Novia Kiara is haar ex-tinkertje.

Diny vraagje; hoe doe jij dat met wassen in dit weer? Heb jij warm water? Ik heb alleen koud water... durf Hindu nu echt niet te wassen straks wordt ze ziek. Doe alleen haar sokken denk ik.
Maddox ook alleen de sokken en haar manen... maar Nuala en Lilah zijn toch echt wit... ik denk heel snel wassen en dan deken erop?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:21

Esme, heb je wel electriciteit? Dan kun je met een waterkoker, wat water warm maken, aanlengen met koud water tot de juiste temperatuur en met een borstel schrobben. Met alleen water worden ze dan vaak al heel schoon. Als je echt met zeep wil doen kun je daarna nog 2 of 3 emmers warm maken (heb je hulp? dan kan de een de emmers maken, en de ander wassen) en die over haar heen kiepen om uit te spoelen. Dan met het zweetmes erover heen en dan een zweetdekentje op...

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:27

Oeps, Novia natuurlijk, dat is waar! Sorry!!!

Ik heb het subforum ook al ontdekt, er staan al een paar onderwerpen in. Waarom zou het niet lopen? Dit topic zal er ook geplaatst worden.

Vanavond wassen lukt helaas niet, ik heb een vergadering over de kindernevendienst.

Esme, ik gebruik denk ik emmertjes warm water voor het lichaam van de paarden. Ik kan warm water halen uit de koeienstal. Cesair stond de vorige keer ook ontzettend te rillen na haar wasbeurt. Toen hebben we haar eveneen shetlanderdeken omgedaan. Ze blijven na het wassen natuurlijk ook gelijk op stal en Vasthi krijgt een zomerdeken op.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:28

Jeeeetje, wat heb ik het dan toch makkelijk met warm water bij de hand .... de tuinslang naar binnen door het raam, aansluiten op de kraan en wassen met een heerlijk lauw sopje !! Morgen begint het grote karwei !

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:29

baileys schreef:
Ik ben zooooo blij niet meer afhankelijk te zijn van anderen wat dat betreft. Trailer + rijbewijs was best een investering maar wel superhandig het allebei zelf te hebben. Hoewel je dan met 4 paarden nog niet ver komt natuurlijk

wel de helft in ieder geval!!

Jellie, erg aardig dat jullie al die paarden binnen wilden zetten, jammer dat je dan zelf bijna in tijdnood komt.
het wordt vaak zo gemakkelijk hè als mensen zelf niet voor hun paarden hoeven te zorgen, ook al is het maar een enkele keer.
maaike heeft het bij mij ook ff geprobeerd, ik pas er voor. ik ga mezelf geen tijdnood geven omdat anderen iets niet willen/kunnen.

ik heb ook ff gespiekt nicole, je hebt een erg beweeglijk profiel!!

wen, duidelijk een geval van jezelf voorbij rennen... jammer dat je het niet eerder signaleerde of er wat meedeed. mensen wachten altijd tot het bijna te laat is hè? >;)

ben op strooptocht naar behang en tegels geweest... qua behang weinig leuks te vinden. tegels gelukkig wel
en nu zo meteen lekker 5 daagjes werken!

Vasthi

Kan ik niet bij jou komen wassen dan
Laatst bijgewerkt door Vasthi op 15-09-05 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Ik heb ook alleen koud water hoor... Tja, jammer dan, wassen en jas aan... Wich reminds me, ik moet mijn zweetdeken niet vergeten morgen....

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:41

Waterkoker is wel een idee, maar dan ben ik wel heeeeel erg lang bezig met 4 paarden

Ik wou dat mijn vader makkelijker was, want warm water is natuurlijk wel in het woonhuis... tuinslang door raam, en voila

Ik ga toch nog eens vragen of ik echt niet aan warm water kan komen... mijn tuinslang is wel erg lang

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:45

Trouwens, jullie hebben allemaal de paarden al gewassen? Voorwassen zeg maar?

Ik doe dat niet hoor, vrijdag wordt alles pas gewassen. Wat is het voordeel dan om al eerder te wassen? Ja misschien bij een witte staart kan het helpen..

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:56

Vasthi, het subforum heb ik nog niet ontdekt… Ik ga zo effe spieken of ik t vinden kan … Succes met vergaderen.

Keeva, dat is zeker makkelijk! Wij hebben op stal trouwens alleen koudwater. Is vroeger warm water geweest maar daar scheen echt enorm mee verspilt te zijn. Nu komt het nog een x en dan in de vorm van een muntjesapparaat voor t warme water…

Pel, bij ons op stal zijn zeker in de weideperiode een hoop mensen heel makkelijk. Beesten hoeven dan minder te rijden dus waarom naar stal komen als een ander ze binnen kan zetten én ze weten natuurlijk dat Jan en ik er 1) iedere avond zijn 2) ook nog eens met z’n 2-en komen… dus vast wel een handje over hebben.
Nu vind ik t ook niet erg om iets voor iemand te doen, daar niet van maar t wordt wel erg makkelijk gevraagd. Ik zat in mezelf te denken om volgende x te zeggen dat de merrie best mee kan omdat we Flan uit de wei halen maar omdat we niet bij de ruinen hoeven te zijn, ze daar maar een ander voor moet zoeken die wel in de wei moet zijn.
Wel leuk toch op jacht naar tegels, behang etc… Het zal vast opknappen Heerlijk ook als dat er straks in ligt en op zit. Ik vind zo’n pas verbouwd huis altijd zo lekker ruiken