Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amie_x_mij schreef:Laatst werd er in mijn topic glashard gezegd dat tinker juist heel goed waren voor de sport.. Mmh, toen vertelde ik dus dat de meeste van alles wel een beetje konden
maar de rets maar volhouden dat ze juist super veelzeidig zijn en alles kunnen?
Ok je hebt uitzonderingen, die van mij springt redelijk..
maar hoeveel tinkers zijn er nou in het Z?
lowara schreef:moet een paard perse Z rijden om een sportpaard te zijn?
ik ken een tinker die gewoon B liep, maar vervolgens op cocnours wel genoeg sportpaarden eruit liep. misschien geen Z niveau, maar duidelijk wel beter dan een "sportpaard' de regelmatig op zulke concoursen verschijnen.
ik ken wel een paar Tinkers die M niveau lopen, en ook dat vind ik best hoog niveau.
mensen hebben schijnbaar toch iets met dat magische Z geloof ik.
amie_x_mij schreef:Ik zeg ook niet dta ze sport hoeven zijn om in de Z te kunnen lopen.. maar ze bedoelden echt dat ze super goed waren in het dressuur ens pringen..
Toen zei ik dat ze niet zo soepel waren gebouwd als bijv. een kwnp (gemiddeld genomendan) Ja en dat was wel zo wnat ze kunnen alles en lopen met gemak Z mennen en dat is precies hetzelde?
gesina schreef:Mijn dochter Deborah is dit jaar begonnen samen met Blue aan onderlinge wedstrijden.Ze hebben in totaal nu 4 wedstrijden gereden
En ze zetten samen een behoorlijke Bproef neer.
Samen rijden ze er paarden uit waarvan het zweet je uitbreekt.
ze werden samen al op het rijtje af: 4de , 2de , 3de en 1ste.
Daar Blue op wat vliegschimmelvlekjes na geheel wit is,wel met sokken hebben de meeste niet door dat ze een Tinker is.
Ze valt wel op want bij de 2de keer hoorden we verschilende mensen zeggen;Oh dar is die mooie met die sokken weer.
Dan groei je echt wel een paar centimeter.
amie_x_mij schreef:Mmh, die van mij is zo druk als ik weet niet wat..
En dan vraagt altijd iedereen aan mij: Is het nou zo dat tinkers ALTIJD zo rustig zijn en kalm? Dan zeg ik maar weer, licht er maar net aan welke tinker je hebt. Die van mij niet
Buiten is ze oersterk.. als ze niet voorop loopt dan scheurt ze er wel langsheen.. en als ze voorop loopt dan gaan alle gangen hard
In een groep zet ik haar vaak met haar neus in de kont van haar vriendje..
In de bak is ze als ik haar goed aan het dresuren zet wel ene beetje normaal.. maar zogauw ik dan ga springen wil ze het liefst zo hard mogelijk..
Hebben we meer tinkerrijders last van?
snowdon schreef:Angeliekje schreef:Ja mijn tinker is een half arabier volgens mij...../quote]
Hooguit een kwart arabier dan(moeder en paps zijn toch Tinkers?)
amie_x_mij schreef:ja natuurlijk is dat de uitdaging..
Voel jij je niet ontzettend aangekeken als je met je tinker op wedstrijden loopt?
(denk: bruin,bruin, bruin, vos, bruin, vos, zwart, bruin, bruin, vos, wit, bruin en dan opeens een tinker.. )
Ik trek me dat heel erg aan hoor.. maar toch even vraagje