[TI] welk niveau rijden julie met je tinker in dres. enz.?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: welk niveau rijden julie met je tinker in dres. enz.?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:50

Leuk zeg, dat er toch oko tinkers leuk in de sport lopen! ikzelf heb geen tinker, wel een zwart-wit monster met sokken maar hij valt niet onder de categorie tinker

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:56

Laatst werd er in mijn topic glashard gezegd dat tinker juist heel goed waren voor de sport.. Mmh, toen vertelde ik dus dat de meeste van alles wel een beetje konden
maar de rets maar volhouden dat ze juist super veelzeidig zijn en alles kunnen?
Ok je hebt uitzonderingen, die van mij springt redelijk..
maar hoeveel tinkers zijn er nou in het Z?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:44

amie_x_mij schreef:
Laatst werd er in mijn topic glashard gezegd dat tinker juist heel goed waren voor de sport.. Mmh, toen vertelde ik dus dat de meeste van alles wel een beetje konden
maar de rets maar volhouden dat ze juist super veelzeidig zijn en alles kunnen?
Ok je hebt uitzonderingen, die van mij springt redelijk..
maar hoeveel tinkers zijn er nou in het Z?

Beetje vreemd idd!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 15:36

moet een paard perse Z rijden om een sportpaard te zijn?
ik ken een tinker die gewoon B liep, maar vervolgens op cocnours wel genoeg sportpaarden eruit liep. misschien geen Z niveau, maar duidelijk wel beter dan een "sportpaard' de regelmatig op zulke concoursen verschijnen.
ik ken wel een paar Tinkers die M niveau lopen, en ook dat vind ik best hoog niveau.
mensen hebben schijnbaar toch iets met dat magische Z geloof ik.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 15:40

lowara schreef:
moet een paard perse Z rijden om een sportpaard te zijn?
ik ken een tinker die gewoon B liep, maar vervolgens op cocnours wel genoeg sportpaarden eruit liep. misschien geen Z niveau, maar duidelijk wel beter dan een "sportpaard' de regelmatig op zulke concoursen verschijnen.
ik ken wel een paar Tinkers die M niveau lopen, en ook dat vind ik best hoog niveau.
mensen hebben schijnbaar toch iets met dat magische Z geloof ik.

Dat ben ik met je eens hoor een paard hoeft geen Z te zijn om een goed sport paard te zijn,

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 18:46

Geweldig meiden al die Tinkers op wedstrijd en wat een bekijks zullen jullie hebben. Ik zie die koppen al voor me van al die dure dressuurprikkers als jullie in de prijzen zijn gevallen met jullie Tinkers.
Zelf ben ik eigenaar geweest van een bonte KWPN er (Samber) en daar hoorden we al allerlei minachtende geluiden over, mijn man liep achter mij en knollie aan om de opmerkingen door te geven. Prachtig was dat, jammer dat kollie er niet meer is.

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 21:45

hey was wel grappig hoor, in jan. ben ik begonne met indoor, en me ik was steeds 1e of 2e van de 15 dat was echt lache: gr marin

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:54

Ik zeg ook niet dta ze sport hoeven zijn om in de Z te kunnen lopen.. maar ze bedoelden echt dat ze super goed waren in het dressuur ens pringen..
Toen zei ik dat ze niet zo soepel waren gebouwd als bijv. een kwnp (gemiddeld genomendan) Ja en dat was wel zo wnat ze kunnen alles en lopen met gemak Z mennen en dat is precies hetzelde?

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 17:21

amie_x_mij schreef:
Ik zeg ook niet dta ze sport hoeven zijn om in de Z te kunnen lopen.. maar ze bedoelden echt dat ze super goed waren in het dressuur ens pringen..
Toen zei ik dat ze niet zo soepel waren gebouwd als bijv. een kwnp (gemiddeld genomendan) Ja en dat was wel zo wnat ze kunnen alles en lopen met gemak Z mennen en dat is precies hetzelde?

nee maar dat is ook zo, als je een beetje een goeie kwpner heb die kunnen gewoon toch meer als een tinker, maajha ik vind het juist wel een uitdaging om een beetje hoog proberen te komen met me tinker hahaha gr marin

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:48

ja natuurlijk is dat de uitdaging..
Voel jij je niet ontzettend aangekeken als je met je tinker op wedstrijden loopt?
(denk: bruin,bruin, bruin, vos, bruin, vos, zwart, bruin, bruin, vos, wit, bruin en dan opeens een tinker.. )

Ik trek me dat heel erg aan hoor.. maar toch even vraagje

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:36

Mijn dochter Deborah is dit jaar begonnen samen met Blue aan onderlinge wedstrijden.Ze hebben in totaal nu 4 wedstrijden gereden
En ze zetten samen een behoorlijke Bproef neer.
Samen rijden ze er paarden uit waarvan het zweet je uitbreekt.
ze werden samen al op het rijtje af: 4de , 2de , 3de en 1ste.
Daar Blue op wat vliegschimmelvlekjes na geheel wit is,wel met sokken hebben de meeste niet door dat ze een Tinker is.
Ze valt wel op want bij de 2de keer hoorden we verschilende mensen zeggen;Oh dar is die mooie met die sokken weer.

Dan groei je echt wel een paar centimeter.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:38

gesina schreef:
Mijn dochter Deborah is dit jaar begonnen samen met Blue aan onderlinge wedstrijden.Ze hebben in totaal nu 4 wedstrijden gereden
En ze zetten samen een behoorlijke Bproef neer.
Samen rijden ze er paarden uit waarvan het zweet je uitbreekt.
ze werden samen al op het rijtje af: 4de , 2de , 3de en 1ste.
Daar Blue op wat vliegschimmelvlekjes na geheel wit is,wel met sokken hebben de meeste niet door dat ze een Tinker is.
Ze valt wel op want bij de 2de keer hoorden we verschilende mensen zeggen;Oh dar is die mooie met die sokken weer.

Dan groei je echt wel een paar centimeter.

He, wat leuk, nog een Tinker in Amsterdam. Waar sta je (als ik vragen mag )
Doe ze mee met de wedstrijd in Hoofddorp.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:11

Met mijn tinkermerrie heb ik 1 keer endurance Katwijk meegedaan en daar de aanmoedigingsprijs en beste Rijnmondruiter prijs gewonnen.
We zijn toen 12 de in de kennismakingsklasse geworden.

Ja, draven kan dat ding wel

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:25

Mmh, die van mij is zo druk als ik weet niet wat..
En dan vraagt altijd iedereen aan mij: Is het nou zo dat tinkers ALTIJD zo rustig zijn en kalm? Dan zeg ik maar weer, licht er maar net aan welke tinker je hebt. Die van mij niet

Buiten is ze oersterk.. als ze niet voorop loopt dan scheurt ze er wel langsheen.. en als ze voorop loopt dan gaan alle gangen hard
In een groep zet ik haar vaak met haar neus in de kont van haar vriendje..

In de bak is ze als ik haar goed aan het dresuren zet wel ene beetje normaal.. maar zogauw ik dan ga springen wil ze het liefst zo hard mogelijk..
Hebben we meer tinkerrijders last van?

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:58

ik ga ook wedstrijd rijden zodra de tink er klaar voor is geen idee wanneer dat is maar ze gaat nu al met grote sprongen vooruit, nog even en ze kan een b proef lopen. ik ga dan eerst wel op haar tinkerwedstrijden rijden en heel misschien daarna officiele als het gaat...
En met de tinkerwedstrijden kan ik ook wel mijn andere bijrijtinker mee nemen en voor de lol met haar starten daarmee rij ik nu l2 mee en hard aan het oefenen voor m1 maar serieus wedstrijden zitten er voor haar niet in denk ik.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:43

amie_x_mij schreef:
Mmh, die van mij is zo druk als ik weet niet wat..
En dan vraagt altijd iedereen aan mij: Is het nou zo dat tinkers ALTIJD zo rustig zijn en kalm? Dan zeg ik maar weer, licht er maar net aan welke tinker je hebt. Die van mij niet

Buiten is ze oersterk.. als ze niet voorop loopt dan scheurt ze er wel langsheen.. en als ze voorop loopt dan gaan alle gangen hard
In een groep zet ik haar vaak met haar neus in de kont van haar vriendje..

In de bak is ze als ik haar goed aan het dresuren zet wel ene beetje normaal.. maar zogauw ik dan ga springen wil ze het liefst zo hard mogelijk..
Hebben we meer tinkerrijders last van?

Ja mijn tinker is een half arabier volgens mij.....Ze is in mei 4 geworden en ik hoop wel dat het minder wordt!!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:56

[quote="Angeliekje"]Ja mijn tinker is een half arabier volgens mij...../quote]

Hooguit een kwart arabier dan (moeder en paps zijn toch Tinkers?)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:45

Hoi Amie-X-mij,

Ik heb daar ook last van met mijn Tinker, de enige stand die ze kent, is de racestand.
Er zijn maar weinig paarden met wie ik naar buiten kan. Dit omdat ze zo hard gaat en ik haar niet de hele tijd wil terughouden of rondjes draaien om de ander weer dichterbij te laten komen. Daarom rijd ik het liefste alleen
Wil ook heel graag een keer mee met zo'n tinkerbuitenrit, maar denk niet dat het echt gaat met haar, omdat ze voorop wil lopen en zo hard mogelijk.
In de bak is ze redelijk, ook wel snel maar toch meer te houden dan met buitenrijden.

Groetjes

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:54

Ik kan juist helemaal niet alleen.. ze kent de weg overal.. naja ze weet de richting naar huis..
Wij hebben bij de paarden een stuk talut die je af moet om bij de zand-paden te komen.. Op een gegeven moment stapte ik dei voor de 10000000000ste keer af en liet ik zo als gewoonlijk de teugels lekker losjes, lekker ontspannen.. en was aan het luisteren naar de hond van de buren... Wat doet mevrouw? Had geen zin om alleen te gaan, draait zich om in volle galop, scheurt langs de bosjes met veel doorns heen en rent zo richting stal.. Ik dacht bijna dat ze in galop de stal inging rennen, maar vlak voor de stal ging ze vol op de rem en ik lag voor het zadel.. Komish gezicht op dat moment.. Totdat ik mijn arm voelde.. mijn arm was dus met hoge snelheid (natuurlijk 120 aan het uur ) door die prikkels heengegaan.. 4 dikke strepen op mijnn armen.. wat nu lelijke littekens zijn..
Dankje lady

En als ik met haar nu nog heeeeeel af en toe de paden op ga, dan komt er altijd een heel leuk lang breed zand-pad.. Daar galopeer ik af en toe.. Meestal laat ik haar daar even uitrazen..
Dan is het ook even goed.. Maar als ik datzelfde pad terug stap (andere weg is er niet..) dan moet ik een slangenvolte met 1000000 bogen rijden, anders schiet ze zo weg..
.. Rare pony

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:59

van die arabieren aanvallen heb ik nog geen last van gelukkig. 1 tink die ik rij ga ik binnenkort aan het buitenrijden introdiceren maar wel de andere tink erbij. ik bou het nu voorzichtig op want op de andere tink moet dan een meisje van 10 rijden, zij moet er eerst aan wennen enzo en de paarden aan elkaar enzo.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:21

snowdon schreef:
Angeliekje schreef:
Ja mijn tinker is een half arabier volgens mij...../quote]

Hooguit een kwart arabier dan (moeder en paps zijn toch Tinkers?)

Ja haar vader en moeder zijn tinkers, en haar moeder was ook zo'n heethoofd. Ze heeft één maandje bij een ander meisje gestaan om ingereden te worden en zij en de mensen daar zeiden dat mijn merrie een ara(bier)tinker is qua karakter en manier van lopen , maar ze is wel een tinker! Ze schrikt alleen maar (bijna) overal van, langzaam naast je lopen zit er haast niet bij, en ze is erg opvliegerig. Maar daar houd ik persoonlijk meer van (een tinker met pit) dan eentje die echt achter je aan sukkelt enzo.

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 16:48

amie_x_mij schreef:
ja natuurlijk is dat de uitdaging..
Voel jij je niet ontzettend aangekeken als je met je tinker op wedstrijden loopt?
(denk: bruin,bruin, bruin, vos, bruin, vos, zwart, bruin, bruin, vos, wit, bruin en dan opeens een tinker.. )

Ik trek me dat heel erg aan hoor.. maar toch even vraagje

ja dat is wel zo somige mense vinden het heel raar haha, maar ik hoor ook heel vaak wat een mooie pony heb je, en dat is ook wel weer leuk:) gr marin

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 16:53

mijn tinker is een warmbloed hahaha:P, nee maar mijn tinker is echt heel fel ook met dressuur, maar vooral met buitenritten, dan is het echt een heethoofd:P haha, en met evenementen, bijv. concoershipique dan begint ze helemaal te showen, maar soms is ze dan ook wel heel gemeen gr marin

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:33

Ja Bonte!
Tinkers take over Amsterdam.
Wij zitten meer aan de kant van Halfweg.
Misschien in de toekomst als Deborah wat verder is,maar we houden het nu nog rustig.Zij moet ten slotte wel willen he.
Maar ze heeft nog steeds veel plezier

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 09:53

hallo
ik rijd met mijn tinker nu in de B, net 4 wedstrijden gehad en al 2 winstpunten. Dus tussen de Bruine en Schimmels en soms een fries, als enige bonte rijden. Maar weet je wat het is??? Wij doen extra ons best en hebben veel meer moeite om het paard daar te krijgen waar al die kwpners het al kunnen, snapt ge? Een kwpner is soepeler, heeft volgens de jury betere gangen, maar ik kan je zeggen, wij moeten er harder voor werken als dat hun dat moeten. En dan daarbij hebben tinkers nou eenmaal een bepaalde manier van rijden nodig, heel anders als een kwpn. Ik heb laatst een 9 voor verzorging gehad en 9 voor middendraf en de overgangen waren allemaal oke. Was gemiddeld 7,5 ofzoiets. Maar het is jammer dat dus in die officiele wedstrijden, de juryleden niet echt kijken naar hoe je het doet maar naar de concurrentie die hebt. Je wordt soms benadeeld voor het feit dat je een tinker hebt en dat vind ik onterecht. Als jury behoor je te kijken naar het algemeen kunnen van het paard en hoe je als ruiter dat eruit rijdt. nou goed...
misschien een keer iets om het knhs op aan te spreken. Er is op startlijdsten.nl al een discussiepunt voor geopend, omdat ze weer de regels willen veranderen in het nadeel van ons tinkerrijders.
greetz moi