[TI] Meningen over tinkers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:56

belle_boef schreef:
Annoniemand. Wat bedoel je met lompe uitstraling? Puur het massieve van het lijf en behang?
De meeste Tinkers hebben namelijk een hele zachte vriendelijke blik qua uitstraling

Ja, de bouw inderdaad. En dat grove behang erbij.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:13

Afbeelding

Hier mijn Harige monster :)
Lomp is hij absoluut niet, eerder gevoelig.
Eigenlijk is niet 1 van onze tinkers lomp.

Afbeelding

En in zijn zomerjas ;)

Svadilfari1

Re: Meningen over tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:49

Oh wat een knappe prachtig!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:12

heerlijke paarden wat voor ras het ook is het blijft een paard /pony ,of hoe je het hebben wilt,
veel verschillende karakters , maar ook die zijn er overal.
veel wit, veel haar, weing haar, noem het maar op ,en er is een bepaald paard/ras voor te vinden.

heb vroeger sportpaarden gereden , van heet tot ubernuchter..
ik zocht gewoon een leuk paard niet specifiek een ras.. en kwam uit bij de TinkerPaarden :Y)

mbt gezondheid is heel veel voerafhankelijk.

smaken verschillen natuurlijk,
je gaat ook niet opzoek naar een shetlander als je spring ambities hebt natuurlijk

ik houd ervan met veel of met weinig haar

Folani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:15

Knert schreef:
Folani schreef:
Volgensmij is ze het wel echt, engelse import met een oud pasport van de Gypsy cob society.
Met een beter foto voor het beeld
[ [url=m/RgM2ce.png]Afbeelding[/url] ]

Is dit hetzelfde dier? Hier vind ik hem wel meer op een tinker lijken en vind ik hem dus niet mooi. Andere foto vind ik mooier

jup dit is de zelfde, alleen de foto met sokken was december 2016 en die zonder zomer 2019.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:19

Gewoon even de berichten hier doorlezen; staat genoeg bij.
Je houdt van het koudbloedkarakter en het zwaardere type, of kunt er niet tegen.
Ze zijn heel divers wat 'kunnen' en 'willen' betreft. Vaak zijn ze toch een tikje eenkennig, en als ze je vertrouwen zijn het geweldige paarden. Doen ze dat niet, dan zorgen ze zelf voor hun hachie en heb je een taak te doen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:43

Teveel met gezondheidsklachten!
Vind het ras hierom dus niet zo fijn, heb er teveel van gezien.

Verder: niet geloven dat men zegt dat ze heel braaf en rustig zijn, want dat zijn ze niet altijd! Ligt heel erg aan waar ze vandaan komen en hoe ze zijn opgevoed.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:04

De hele lange manen van sommige Tinkers vind ik wel erg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:18

anjali schreef:
De hele lange manen van sommige Tinkers vind ik wel erg mooi.

Er is hier op Bokt inderdaad een erg knappe uitzondering, wat mij betreft, van Tinkermuts. Die is knap!

Roos_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:48

Ik heb deze maand mijn tinker gekocht dus ben misschien een tikkeltje bevooroordeeld.

Maar ik vind ze echt geweldig om te zien! Hoe meer haar hoe beter, al zadel ik mezelf dan wel op met veel werk haha. Ik ben trouwens ook niet zo fan van zwartbont, vind ik een beetje te basic. Ik hou wel supererg van bijzondere kleurtjes (mijn tinker is silverdapplebont) en vind bijvoorbeeld al die bruine warmbloedpaarden ontzettend saai.
Gezondheidsklachten zijn natuurlijk wel in elk ras, zo heeft de tinker veel probleempjes aan de benen, maar kan je een warmbloedpaard vaak niet fatsoenlijk in de winter buiten zetten zonder de eindeloze dekenkwestie aan te kaarten... (dit zijn natuurlijk maar wat stereotypes, zeg niet dat dat bij alle paarden zo is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:04

Ideaal voor mensen die wat zwaarder zijn maar niet heel groot.

Zelf heb ik er niets mee, waarom geen idee. Het spreekt mij niet aan.

Vind dat er erg veel niet zo mooi gefokt zijn (mengelmoesjes)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:11

Lindsey_99 schreef:
Je houdt van het koudbloedkarakter en het zwaardere type, of kunt er niet tegen.
Ze zijn heel divers wat 'kunnen' en 'willen' betreft. Vaak zijn ze toch een tikje eenkennig, en als ze je vertrouwen zijn het geweldige paarden. Doen ze dat niet, dan zorgen ze zelf voor hun hachie en heb je een taak te doen.

Ik houd van koudbloed karakter; fjord.
Ik houd van zwaarder type; grote zware fjord van 1,56! Hij woog zelfs 740 kilo. Maar nu weer op gewicht.
En toch... doe mij maar mijn fjord. En geen tinker.

Ik vind ook de Tinkers met veel wit lelijk. Die drie foto’s op een rij. Oef.. die middelste.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:13

AnnoNiemand schreef:
Zoals hier in het topic al genoemd wordt vind ik het vooral heel lelijk als ze bont zijn en heel veel wit hebben. En dan vooral als ze zo'n witte kop hebben, zoals dit zegmaar:

[ [url=m/qCseaa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/enEygd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gRZXMA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder vanwege het CPL gebeuren zou ik er ook niet aan beginnen.

Vind die laatste wel oké. Maar die middelste. Nee, heb niet eens de drang hem willen aaien als ik hem ergens zie staan. Vind er echt niets aan.

Maar ik vind een Fries wel erg mooi, ken veel mensen die dat vreselijk vinden. Dus heel apart

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:16

Ik vind een tinker vooral heel leuk als hij van een ander is :+ .
Ik heb niks met al dat haar (daarom zou ik ook nooit een fries/haflinger/tinker etc willen) en vind ze over het algemeen te breed waardoor ik last van mijn bekken krijg.

Maar gelukkig zijn er heel veel soorten paarden en heel veel soorten mensen. Dus is er voor ieder wat wils.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:31

hoefijzers schreef:
Ik zal er zelf geen een aanschaffen. Dat vele haar is veel werk en ze hebben veelal last van rasp,mijt en CPL. Al die extra zorg moet je wel willen.

Het zijn geen heethoofden, nuchter en slimme dieren. Concequent moet je wel zijn dan heb je er een fijn dier aan.

Helemaal dit dus. Er kruipt echt uren werk in correct behandelen van de mijten en onderhouden van de benen (al dan niet met CPL)..

Ik heb zelf twee Tinkers en ik zou ze voor geen goud meer kunnen missen. Maar na alle ellende met dat behang komt er hierna geen paard meer met sokken.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:35

Ik heb er eentje met Tinker bloed. Het karakter heeft wel wat, ze kunnen behoorlijk koppig en eigenwijs zijn. Tegelijkertijd zijn het ook wel echt eerlijke en betrouwbare paarden. Qua verzorging is die van mij wel heel gevoelig voor mok dus ik scheer de sokken er af en smeer er zalf op als het wat natter weer is. Tot nu toe heeft ze geen last van mok gelukkig.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:41

Hier een tinker. Ik herken die gezondheids klachten helemaal niet.. nooit nergens last van :D
Echt een gouden dier kwa karakter! Absoluut niet lui of sloom, Maar een echte hete bliksem :')
Ik zeg altijd dat ze gekruist is met een Arabier _O-
Eenkennig.. Ja. Maar zo'n band als dat ik met haar heb, heb ik nog nooit met een ander gehad :)

Afbeelding

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:17

Ohhhh die manen , wow schitterend mooie dame soort van barbie droompaard zucht

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:24

Knert schreef:
Lindsey_99 schreef:

Ik houd van koudbloed karakter; fjord.
Ik houd van zwaarder type; grote zware fjord van 1,56! Hij woog zelfs 740 kilo. Maar nu weer op gewicht.
En toch... doe mij maar mijn fjord. En geen tinker.

Ik vind ook de Tinkers met veel wit lelijk. Die drie foto’s op een rij. Oef.. die middelste.

Ik vind ze met veel wit ook niet perse heel mooi :n
Maar, een goed paard heeft geen kleur dus dit loopt in mijn kudde :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:51

Naast de voordelen van het ras vind ik de eigenaeren van tinkers altijd hele gezellige en leuke mensen. Er waren weleens tinkerdagen in Leusden en ik hoor daar altijd positieve verhalen over. Beetje zoals sommige mensen met een bepaald automerk zich gebonden voelen met andere mensen die hetzelfde automerk hebben. Klinkt misschien een beetje raar, maar het voelde (voor mijn gevoel) wel altijd zoals zo'n 'clubje'. :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:53

Svadilfari1 schreef:
Ohhhh die manen , wow schitterend mooie dame soort van barbie droompaard zucht

Bedoel je die van mij?
Zo ja, Lief dankjewel! <3

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:16

Ik gebruik ze regelmatig in mijn werk (de tinkers zijn van iemand anders) en deze zijn heel braaf. Maar ik zou er zelf nooit een willen door alle problemen die ik tinkers over het algemeen vaak zie hebben.
Daarnaast vind ik ze qua bouw vaak niet mooi. Uitzonderingen daar gelaten. Ze zijn vaak wel lief :) en idd de baasjes zijn vaak leuke mensen.
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 11-05-20 21:19, in het totaal 2 keer bewerkt

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:17

Ik heb een tinker, daarvoor altijd warmbloed paardjes gereden. Ik heb ze dressuurmatig ingereden en ik herken echt niets wat hier gezegd wordt... Totaal niet lomp, eigenwijs of stug. Ik vind ze best wel soepel en echt super meegaand in alles! Ze is ook zo ontzettend nuchter, schrikt van niets, ben erg blij met haar! Ook 100% betrouwbaar!
Echter zou ik na haar geen tinker meer willen, de sokken vind ik vreselijk (zijn er dan nu ook af) en af en toe die rasp of mijt, pff nee, niet meer hierna. :+

Afbeelding

Nog met sokken maar verliefd op haar manen :D en ze zijn nog langer <3
Afbeelding

Ik zou haar voor geen geld van de wereld willen missen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:44

De klachten over de verzorging herken ik hier totaal niet. Aan de sokken doe ik niks, de manen alleen even snel een borstel doorheen voor het rijden, soms wekenlang niks.. de staart was ik een paar keer per jaar en that's it..
Geen geklooi met dekens, de hoeven vragen nauwelijks werk en hoeven maar een paar keer per jaar bekapt te worden..
Ik behandel maximaal twee keer per jaar tegen mijt door iets tussen de sokken op de huid aan te brengen, wat 10 minuten werk is..
Ik ken geen paard dat zo makkelijk is als mijn tinker.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:47

Hier geen mok.. mijten of andere rotzooi hoor. Ik heb dan wel dekens maar dat is een eigen keus :)
En ik vlecht de manen en voorpluk omdat ze het anders af kauwt of erop gaat staan :')
Verder is het een oer sterk paard..
Ik herkende me helemaal in jou beschrijving van eerder Annemiek!