[TI] Verkopen of doorvechten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn16

Re: Verkopen of doorvechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:46

Ik denk dat er toch aardig wat mensen zijn die denken, wat een leuke uitstraling heeft ze, je advertentie lezen en het misschien wel aan willen gaan en dan toch geen berichtje sturen door de vraagprijs. Zet anders in je advertentie dat voor het juiste huisje de vraagprijs bespreekbaar is. Zo zet je de deur wat meer open.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:57

Toch altijd typisch dat in topics waar mensen een paard zoeken men spreekt van een ruim budget nodig hebben voor een braaf en betrouwbaar paard. En dat de TS hier wordt geadviseerd 1/3e van de vraagprijs te minderen.

Volgens mij is de tinker van TS een leuk dier, een mooie leeftijd, braaf gereden onder het zadel, verkeersmak. Karaktervol voor de wagen, maar voor de juiste menner wellicht wel geschikt.

Ik denk dat als ik de prijzen momenteel bekijk dat je dan helemaal niet gek in de markt ligt.
En wat TS zegt klinkt mij zeer bekend. Hoog inzetten, omdat mensen altijd afdingen.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:46

Cayenne schreef:
Ik zou ook een link naar dit topic in je advertentie zetten. Wel zo eerlijk en het verduidelijkt de dingen waar je over struikelt.
De vraagprijs vind ik idd ook erg hoog. Daar zou ik eerder 1000 euro afhalen.

De meeste paarden onder de 2000 euro mankeren van alles. Dit paard mankeert niets. En handelaren die een koopje ruiken en zich als liefdevolle eigenaren presenteren, daar zit je toch niet op te wachten.
Niks mis met die vp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:11

TS ik lees al die tijd stil mee en vind het dapper dat je nu de knoop doorhakt.

Echter ga ik wel mee wat betreft de kritiek over de vraagprijs.

Voor degenen die zeggen dat 't paard niets mankeert, lezen we dezelfde advertentie? In de advertentie wordt gesproken over 'liever/beter niet in een enkelspan' , er wordt gesproken over diastasen en een schuine/scheve kies waar het paard 'geen last van heeft'. Al met al koop je dus wel een projectje, en vind ik het wel een prijzig projectje. Ik zou er dan in ieder geval bijzetten dat over de prijs onderhandeld kan worden.

TS, ga je hierna opzoek naar een nieuw paard? Ik hoop dat je paard een fijn huisje krijgt en jij weer kan genieten in plaats van een constante strijd te moeten voeren!

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:18

Anoniem schreef:

Voor degenen die zeggen dat 't paard niets mankeert, lezen we dezelfde advertentie? In de advertentie wordt gesproken over 'liever/beter niet in een enkelspan' , er wordt gesproken over diastasen en een schuine/scheve kies waar het paard 'geen last van heeft'. Al met al koop je dus wel een projectje, en vind ik het wel een prijzig projectje. Ik zou er dan in ieder geval bijzetten dat over de prijs onderhandeld kan worden.

TS, ga je hierna opzoek naar een nieuw paard? Ik hoop dat je paard een fijn huisje krijgt en jij weer kan genieten in plaats van een constante strijd te moeten voeren!

Dat het een eerlijke advertentie is betekent niet dat de vp dan maar (bijna 50% zeggen sommigen....) lager moet.
Meeste advertenties zijn, bewust of onbewust, niet eerlijk. Moet daar dan, als dat er bij de keuring uitkomt, ook minimaal 50% af? Flauwekul.
Paard mankeert niets, oude genezen blessures waar geen hinder van is, zijn niet belangrijk. Paard lijkt me geen projectpaard, huidige eigenaar is het project.
Bij een uitstekend, liefdevol, blijvend adres zou er 10-15% af kunnen. Misschien..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:21

Mara2000 schreef:
Anoniem schreef:

Dat het een eerlijke advertentie is betekent niet dat de vp dan maar (bijna 50% zeggen sommigen....) lager moet.
Meeste advertenties zijn, bewust of onbewust, niet eerlijk. Moet daar dan, als dat er bij de keuring uitkomt, ook minimaal 50% af? Flauwekul.
Paard mankeert niets, oude genezen blessures waar geen hinder van is, zijn niet belangrijk. Paard lijkt me geen projectpaard, huidige eigenaar is het project.
Bij een uitstekend, liefdevol, blijvend adres zou er 10-15% af kunnen. Misschien..

Nou sorry, maar een beetje speurwerk levert dit topic op.
Staken, Stress, Steigeren. Vooral het steigeren is echt wel een dingetje waarbij ik dit paard níet als betrouwbaar zou afstempelen (sorry TS). Als ze eenmaal het trucje van steigeren door hebben, is dat nu eenmaal moeilijk eruit te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:24

Mara; ik heb het niet over de genezen gescheurde knieband maar over de gebitsproblemen he..
En nee ik zeg ook niet dat het paard dan maar voor 1000€ weg moet, maar bijna 3k is wel een duur hobbyprojectje. Daar heb je makkelijkere paarden voor; paard wordt nu niet gereden van wat ik begreep, enkelspan is een uitdaging maar je mikt een nieuw paard ook niet zomaar een dubbelspan in. Ik bekijk het even niet vanuit de TS maar vanuit een objectieve koper; die ziet een paard wat nu niet gereden wordt en wat protesteert als deze wordt ingespannen.

Maakt de beslissing niet minder leuk natuurlijk.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:34

De gebitsproblemen ken ik eerlijk gezegd niet. Maar ik denk dat veel mensen dergelijke problemen van hun eigen paard niet weten.

De markt ligt niet meer op zijn gat, paarden, jong tot oud moeten weer de hoofdprijs opbrengen. Paarden onder de €2000,-/€2500,- lijken allemaal wat te mankeren.
Ofwel zijn ze niet braaf, niet te rijden door kinderen, onervaren of zelfs degelijke M ruiters.
Ofwel hebben ze een rontgelogische bemerking, waarbij het paard echt niet is afgeschreven. Maar de verkoper wilt toch verder in de sport. Hop paard mag nog steeds €6000,- opbrengen..

Steigeren doet ze nu, bij de huidige menner, in de huidige situatie. Paard kan ergens anders en bij een meer ervaren menner wel braaf zijn. En daarbij is het dier met rijden toch wel reuze braaf?

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:54

Stille meelezer hier, ik vind t een dappere beslissing om haar te koop te zetten. Hopelijk vind je iemand waarmee het voor je zelf ook goed voelt!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:30

Ik persoonlijk vind de vraagprijs te hoog omdat het paard gedragsproblemen vertoont waardoor het niet geschikt is voor een beginner of onzekere eigenaar.En Tinkers zijn erg sterk als ze dwars zijn.Verder zit dit ras meestal toch al in een lage prijsklasse.Voor een hele brave kun je dan meer vragen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:49

Een tienjarige merrie zonder papier, met best pittige gedragsproblemen en extra medische zorg nodig ivm gebit.. Met de gescheurde knieband moet je uiteraard ook wel rekening blijven houden, ook al heeft ze nu geen last.
Zo te lezen ook weinig onder het zadel geweest en dus weinig qua basis. Ja, ik vind de prijs echt te hoog.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:12

Dappere beslissing! Ik hoop dat je na de verkoop snel een maatje kan vinden die jouw paardendroom wel werkelijkheid gaat maken.
Ik zie in de VP geen probleem, het is zo te zien een gezonde, relatief jonge, merrie. Dat gebit.. tja 1x extra een tandarts erbij per jaar hoeft de das niet om te doen.
Wie zijn wij eigenlijk om daarover te speculeren? Dit is volledig aan jou en de nieuwe eigenaar.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:28

Mijn paarden gaan sowieso eenmaal per jaar naar de tandarts, voor mij zou het dus geen extra zorg zijn.
Als niet menner zou ik er een leuk rijpaard aan kunnen hebben die nog lang mee kan. Tinkers en papieren, Tjah, dat is ook nog niet zo lang en is dus ook niet zo bijzonder.

De vraagprijs is netjes denk ik, mensen doen vaak een tegenbod en dan is er vaak nog wel over te praten. :)
Zeker niet te laag inzetten.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:53

Misschien dat de diastasen wel haar gedrag verklaren. Dit is echt enorm pijnlijk voor een paard en haar reactie volgt ook vaak uit contact met het bit als ik het zo lees.
Bij het op de kar stappen dendert ze weg, dan heb je net de teugels erbij. Dan wordt ze stilgezet en vervolgens knalt ze omhoog na die druk.....

Maar goed, besluit gemaakt, verstandige keuze denk ik. Ik hoop voor haar dat haar gedrag niet uit pijn voort komt, dat maakt de kans op een fijne plek ook groter.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 00:17

1x per jaar de tandarts laten komen was net iets te lang. Daarom zijn we het ieder half jaar gaan doen. Zo zijn we de problemen voor.

Onder het zadel vertoont ze dit gedrag niet. In al die jaren heeft de nooit gesteigert of gemeen gebokt. Haar vreugdebokjes zijn op 1 hand te tellen.

Dit alles speelt pas sinds een jaar. Toen ze met kar en alles door de sloot is gegaan. Is het tussen ons niet meer goed gekomen.
Ze kwam altijd in draf of galop naar me toe in de wei. Nu kijkt ze en gaat verder eten. Pas geleden liep ze zelfs weg voor me. Dat heeft ze nog nooit gedaan. Dat zegt mij ook wel iets.
En nu ben ik afgelopen zaterdag met 2 vriendinnen bij rijmaaran geweest en toen zag ik hoe het ook kan en hoe het bij ons de laatste tijd gaat.
Ik ben het gevecht moe. Bij anderen lijkt het vanzelf te gaan. Bij ons is het de laatste maanden meer verdriet dan plezier.
Hier doe ik mezelf geen plezier mee maar muts gaat er ook de dupe van worden.
Die wil lekker naar buiten. Haar koppie leeg maken en benen strekken.
Dat kan ik haar niet meer geven.
Ik heb altijd gezegd als ze niet meer voor de kar kan gaat ze weg.
Nu heb ik voor mijn gevoel dat punt bereikt dat alles eraan gedaan is maar het werkt niet.

Een eerlijke consequente baas heeft er een super paardje aan. Heb ik ook gehad aan haar.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 00:40

Moedige beslissing TS

Of de vraagprijs te hoog is zal TS wel snel merken. Als het paard onder het zadel netjes gereden en betrouwbaar is vind ik de VP wel redelijk.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:42

Hele dikke knuffel TS, heb je altijd gevolgd en vind zo sneu, maar wel eerlijk, dat je deze keuze hebt gemaakt. Wat betreft de vraagprijs zeg ik niks aan doen, prima zo. Mijn kerngezonde merrie van 8 met zelfde stokmaat en zelfde opleidingsniveau is voor 1000 euro meer verkocht een half jaartje terug. En mn 17jarige diastase merrie gaat (drachtig) weg voor 2500. Het gaat hier wel over Tinkers, en niet die bonte rommel die momenteel de zee over komt. Sally is een prachtig type, als ik fokker was had ik haar ook wel gewild!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:37

Vraagprijs niet veranderen. Die is dikke prima, zeker voor een tinker met die maat. 1000 euro eraf wat hier gezegd wordt zijn veulen prijzen.