[TI] Sokloze Tinkers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meganx

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:53

Ik kan er echt niet bij,waarom jullie dan een tinker aanschaffen als de sokken jullie ding niet zijn _O-
Hier doe ik met de smid gewoon panty's over de sokken aan, 1.2 hup klaar haha!
Hoe meer behang hoe liever!
Het komt echt vreemd over, zo een knappe bonte tinker zonder sokken en korte manen ...
Ach ik zal wel een van die zijn ,die het zonde vindt :o

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:54

Gelukkig zijn niet alle mensen hetzelfde :) ik vind het prachtig zonder sokken

lievenamme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:59

Wel grappig hoe de meningen zo verdeeld zijn over de sokken, het is je ding of het is het niet ;) Ik vind het fijner zonder sokken zodat je de wondjes etc beter kan insmeren, en ze worden er veel luxer op. Ook vind ik dat ze dan meteen een stuk groter lijken. Daarom blijft mijn Tinkie sokloos. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:00

meganx schreef:
Ik kan er echt niet bij,waarom jullie dan een tinker aanschaffen als de sokken jullie ding niet zijn _O-
Het komt echt vreemd over, zo een knappe bonte tinker zonder sokken en korte manen ...

Omdat het niet alleen om het uiterlijk gaat :)*? Als ik tinkers een topkarakter vind hebben maar een grafhekel heb aan sokken, moet ik dan maar meteen geen tinker meer kopen? Omdat ik de sokken er af haal en dat 'mag niet'? Wat een bullshit zeg :').

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:08

Dat hoor je mij niet zeggen hoor!
Ik vind het gewoon apart, maar als jullie er gelukkig van worden en er tevreden mee zijn is dat toch goed ?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:31

Mijn tinker geeft altijd braaf voetje als ik het vraag. Hoef haar been niet eens meer aan te tikken. Dus van de week, vraag ik voetje. Er gebeurt nauwelijks iets. Ze beweegt wat, maar verder niet. Dus ik nog een keer lief vragen. Derde keer wat strenger...

Sta ik op haar sok met mijn eigen voet... Kan ze haar been niet optillen, hahahaha

Ik houd van veel haar, bij alles en iedereen. Met honden zijn lekker ruig, mijn vent is langharig tuig, ik ook, en ik heb altijd paarden met veel behang gehad. Daarom heb ik een tinker gekocht. Maar ik moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen, dat ik daarvoor nooit een tinker had gehad en dat het bijhouden van zoveel haar veel meer werk is dan ik had kunnen denken.

En voordat ik dit topic zag, had ik nog nooit tinkers zonder sokken gezien. En ik vind het inderdaad chique staan. Maar ik vind dat wel raar van mezelf. Dat had ik niet verwacht.
En ik vind dat ook wel vooroordeelbevestigend van mezelf, want ik heb toch wel een paar keer wat denigrerende opmerkingen gehad dat het "maar" een trekpaard is. Dat het "maar" een koudbloed is. Ik weet zeker dat als de sokken eraf zijn, veel mensen zich achter hun oor krabben om het ras te raden en zeker zullen ze dan niet meteen zeggen, trekpaard.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:34

En als je niet van veel sok houd kan je het toch altijd toiletteren net zoals een fries? Net boven de kogel ophouden met scheren? Vind ik ook wel erg mooi dan die ontplofte benenAfbeelding

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:36

Goldie schreef:
Mallow schreef:
Jullie weten dat sokken juist een vuilafstotende werking hebben voor mok? :D

Leg dan eens uit waarom mijn kwpn'er zonder sokken ook nooit mok heeft :+

Soms vind die grote sokken wel heel gaaf :j, maar zo zonder sokken staat bij sommige ook echt super gaaf :~

En waarom mijn tinker met sokken mok had?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:52

Nies_ schreef:
Als je die nou ook helemaal af zou trainen is dat toch prachtig <3 Ik vind dat bij mijn fjord al gaaf, maar bij zo'n type misschien nog wel meer.

Had je het over mijn bruno qua aftrainen?
Hij is volslank <3 hij is prachtig zoals hij is haha.
Maar we zijn ermee bezig...bruno wordt voortaan 5/6 x in de week getraind onder het zadel(engels en western) voor de wagen en aan de longe...de vetjes beginnen al te vertrekken en spiertjes komen er langzaamaan bij. Heb bruno sinds halverwege maart en zijn singel kan al 2,5 gat strakker
_/-\o_

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:03

Oh oh oh wat gaaf!
Ik ben echt fan van tinkies en friezen zonder sokken en sportcoupe.

Merrie die ik altijd verzorgde had afgekauwde manen door het veulen en mok aan de benen.
Met pijn in mijn hart alles eraf gehaald maar vond het toen ineens zo gaaf staan!

Als paard prachtige bos manen heeft zou ik er persoonlijk nooit aanzitten maar als het wat zielige sprietjes zijn is sportcoupe toch wel echt heel gaaf!

Ik blijf dit topic zeker volgen, ben benieuwd welke tinkies in sportuiterlijk er nog meer zijn *\o/*

http://i65.tinypic.com/122dimg.png

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:25

Kabayo schreef:
En als je niet van veel sok houd kan je het toch altijd toiletteren net zoals een fries? Net boven de kogel ophouden met scheren? Vind ik ook wel erg mooi dan die ontplofte benen

Friezen hebben wel echt een ander behang aan de benen dan Tinkers. Ik heb wel eens een Tinker gezien die tot de kogel geschoren was. Dat leek net zo'n poedel met van die bolletjes haar aan de onderkant. :D Misschien dat het sommigen wel staat, maar de Tinkers die ik ken hebben vanaf de knie omlaag al forse en dikke beharing terwijl het zich bij de Fries van boven naar beneden toe langzaam opbouwt en aan de onderkant ook ooit zo zwaard wordt als bij de Tinker, waarbij je vaak niet eens meer kunt zien dat er nog een kogel, koot en hoef onder ziet: dat is van de knie omlaag 1 dikke boomstam aan haar.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:37

Als ik een fries of tinker zou kopen.
Sowieso de sokken gaan er volledig af en de manen toch ook een pak korter }>
Ik word helemaal gek van al dat overtollige haar haha :Y)

Mijn draver haar manen zijn van schouderlengte ook tot een hanenkam gegaan :)
En de kroonrand, koot en vetlok zijn ook altijd netjes kort geschoren, staat dag en nacht op de paddock en nog nooit problemen gehad betreffend mok en dergelijke.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:49

meganx schreef:

Ik vind het ook ronduit belachelijk eerlijk gezegd. Neem dan gewoon een lekker simpel bont rijpaard :x Ook daar zitten paarden tussen die best braaf zijn. En ook lang niet alle tinkers hebben die koele karakters dus wat dat betreft.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:01

Wat jammer dat je zo veroordelend doet Chay Flame. Wat is er nu mooier dan een paard uitkiezen omdat het karakter/type je zo aan staat.

Ik kan begrijpen dat mensen sokken en lange manen mooi vinden. Maar ik kan het net zo goed begrijpen dat mensen om praktische reden de boel kortwieken. Een beetje empathie misstaat niemand. :)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:07

Mijn Tinker is ook wel eens sokloos geweest ivm peesblessure moest hij geschoren worden voor onderzoek. Ik vond het vreselijk, het zag er niet uit.

Persoonlijk vind ik een Tinker niet uitzien zonder sokken, ik vind dat je dan een essentieel deel van het paard/ras mist.

Maar iedereen moet doen wat hij of zij fijn vindt en zeker voor het behandelen van mok of mijt is het wel handig.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:12

Ir111 schreef:
Wat jammer dat je zo veroordelend doet Chay Flame. Wat is er nu mooier dan een paard uitkiezen omdat het karakter/type je zo aan staat.

Ik kan begrijpen dat mensen sokken en lange manen mooi vinden. Maar ik kan het net zo goed begrijpen dat mensen om praktische reden de boel kortwieken. Een beetje empathie misstaat niemand. :)

Als het je om type gaat etc ga je een dier niet kortwieken omdat je dat mooier vind :P Iets met ras typisch enzo...

Allienda schreef:
Mijn Tinker is ook wel eens sokloos geweest ivm peesblessure moest hij geschoren worden voor onderzoek. Ik vond het vreselijk, het zag er niet uit.

Persoonlijk vind ik een Tinker niet uitzien zonder sokken, ik vind dat je dan een essentieel deel van het paard/ras mist.

Maar iedereen moet doen wat hij of zij fijn vindt en zeker voor het behandelen van mok of mijt is het wel handig.

Hier inderdaad vorig jaar ook kaal geweest. Ook in verband met mijt en mok. En die van mij heeft echt mega dikke sokken dus was haast niet bij te komen... Maar inderdaad het ziet er niet uit... Tenzij je de echte luxe types hebt, daar vind ik het niet altijd misstaan maar desalniettemin hoort het bij het ras...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:20

:Y) is wel een dingetje van mijn bucketlist.... een keertje een tinker of een fries de benen opscheren.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:44

Neee wat doen jullie nou?? :wow:

Oh oh oh.. ik durf niet eens in mijn Shire te knippen :+

Sommige vind ik er echt van opknappen trouwens, dat wel.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:46

kim_1990 schreef:
Nies_ schreef:
Als je die nou ook helemaal af zou trainen is dat toch prachtig <3 Ik vind dat bij mijn fjord al gaaf, maar bij zo'n type misschien nog wel meer.

Had je het over mijn bruno qua aftrainen?
Hij is volslank <3 hij is prachtig zoals hij is haha.
Maar we zijn ermee bezig...bruno wordt voortaan 5/6 x in de week getraind onder het zadel(engels en western) voor de wagen en aan de longe...de vetjes beginnen al te vertrekken en spiertjes komen er langzaamaan bij. Heb bruno sinds halverwege maart en zijn singel kan al 2,5 gat strakker
_/-\o_

Ja! Komt wel goed dan zo te horen!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:52

Anne_GTI schreef:
:Y) is wel een dingetje van mijn bucketlist.... een keertje een tinker of een fries de benen opscheren.

vroeger deed ik wel scheren van paarden aanbieden en ik werd toen gebeld of ik 2 voorbenen wilde scheren van een tinker ivm mok,daar gekomen stond er zo'n enorme haarbal en ik die van vooral kaal en kort hou had al snel het bazinnetje zover dat alle 4 de benen geschoren werden,en hoofd mooi strak en kaal en maantjes lekker kort ( wel in overleg natuurlijk met eigenaresse),afijn er stond ineens een stoere sportpony... :))

tot meisje en vriend die inmiddels gearriveerd was naar buiten kwamen en hun netjes getoiletteerde peerd aanschouwde, vriend lief liep bijna te huilen en meisje zei alleen tis geen tinker meer.. :=

ik begreep er werkelijk niets van,van zo'n onooglijke haarbaal een mooi strak pak gekregen,beest zag er 100x beter uit...wist ik veel dat dat bij een tinker een soort van heiligdomschennis is.. ^) ^)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 04-05-17 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:53

Hahaha geweldig, kimmie. Geen voor en na foto van zeker?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:01

uhh nee, dit is nog voor het internet tijdperk,laat staan digitale camera's tijdperk.. :D

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:15

Nu kom ik in de verleiding om de mini-sokjes van mijn haf er ook af te halen... Is dat te doen met een mensen-tondeuze? Of kan ik er beter ergens een huren? Is het trouwens moeilijk om netjes te krijgen als je 0,0 ervaring hebt? :o

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:19

Chay_Flame schreef:
Ir111 schreef:

Als het je om type gaat etc ga je een dier niet kortwieken omdat je dat mooier vind :P Iets met ras typisch enzo...

Het type veranderd niet van wel of geen sokken. Als ik bij mijn paard (kwpn) z'n sokken niet scheer wordt het toch ook niet ineens een tinker :+ Een tinker zonder sokken blijft een tinker, z'n bouw veranderd er niet door...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:20

:oo kimmie, nee toch?! Ik zou ook in tranen zijn! Stel je voor, jaren lang manen gekweekt en dan ineens alles eraf, ik zou er weken wakker van liggen :=

Ik snap dat ook niet dat mensen een tinker zouden kopen en dan alles eraf halen :n Als je het karakter alleen belangrijk vindt dan neem je dat tinkeruiterlijk toch gewoon voor lief?
Stel je voor dat iemand een St Bernhard hond koopt omdat ie zo lief is en vervolgens het dier scheert omdat ze die vacht lastig of lelijk vinden :') Dat doe je toch niet? Een ras heeft nu eenmaal bepaalde kenmerken en ik vind dat je die in ere moet houden.
En zijn toch zat andere leuke paarden met een geweldig karakter?