Hier doe ik met de smid gewoon panty's over de sokken aan, 1.2 hup klaar haha!
Hoe meer behang hoe liever!
Het komt echt vreemd over, zo een knappe bonte tinker zonder sokken en korte manen ...
Ach ik zal wel een van die zijn ,die het zonde vindt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik vind het prachtig zonder sokken
Ik vind het fijner zonder sokken zodat je de wondjes etc beter kan insmeren, en ze worden er veel luxer op. Ook vind ik dat ze dan meteen een stuk groter lijken. Daarom blijft mijn Tinkie sokloos.
meganx schreef:Ik kan er echt niet bij,waarom jullie dan een tinker aanschaffen als de sokken jullie ding niet zijn![]()
Het komt echt vreemd over, zo een knappe bonte tinker zonder sokken en korte manen ...
? Als ik tinkers een topkarakter vind hebben maar een grafhekel heb aan sokken, moet ik dan maar meteen geen tinker meer kopen? Omdat ik de sokken er af haal en dat 'mag niet'? Wat een bullshit zeg
. Goldie schreef:Mallow schreef:Jullie weten dat sokken juist een vuilafstotende werking hebben voor mok?
Leg dan eens uit waarom mijn kwpn'er zonder sokken ook nooit mok heeft
Soms vind die grote sokken wel heel gaaf, maar zo zonder sokken staat bij sommige ook echt super gaaf
Nies_ schreef:Als je die nou ook helemaal af zou trainen is dat toch prachtigIk vind dat bij mijn fjord al gaaf, maar bij zo'n type misschien nog wel meer.
hij is prachtig zoals hij is haha.
Kabayo schreef:En als je niet van veel sok houd kan je het toch altijd toiletteren net zoals een fries? Net boven de kogel ophouden met scheren? Vind ik ook wel erg mooi dan die ontplofte benen
Misschien dat het sommigen wel staat, maar de Tinkers die ik ken hebben vanaf de knie omlaag al forse en dikke beharing terwijl het zich bij de Fries van boven naar beneden toe langzaam opbouwt en aan de onderkant ook ooit zo zwaard wordt als bij de Tinker, waarbij je vaak niet eens meer kunt zien dat er nog een kogel, koot en hoef onder ziet: dat is van de knie omlaag 1 dikke boomstam aan haar.

meganx schreef:Ik kan er echt niet bij,waarom jullie dan een tinker aanschaffen als de sokken jullie ding niet zijn![]()
Ook daar zitten paarden tussen die best braaf zijn. En ook lang niet alle tinkers hebben die koele karakters dus wat dat betreft.

Ir111 schreef:Wat jammer dat je zo veroordelend doet Chay Flame. Wat is er nu mooier dan een paard uitkiezen omdat het karakter/type je zo aan staat.
Ik kan begrijpen dat mensen sokken en lange manen mooi vinden. Maar ik kan het net zo goed begrijpen dat mensen om praktische reden de boel kortwieken. Een beetje empathie misstaat niemand.
Iets met ras typisch enzo... Allienda schreef:Mijn Tinker is ook wel eens sokloos geweest ivm peesblessure moest hij geschoren worden voor onderzoek. Ik vond het vreselijk, het zag er niet uit.
Persoonlijk vind ik een Tinker niet uitzien zonder sokken, ik vind dat je dan een essentieel deel van het paard/ras mist.
Maar iedereen moet doen wat hij of zij fijn vindt en zeker voor het behandelen van mok of mijt is het wel handig.
kim_1990 schreef:Nies_ schreef:Als je die nou ook helemaal af zou trainen is dat toch prachtigIk vind dat bij mijn fjord al gaaf, maar bij zo'n type misschien nog wel meer.
Had je het over mijn bruno qua aftrainen?
Hij is volslankhij is prachtig zoals hij is haha.
Maar we zijn ermee bezig...bruno wordt voortaan 5/6 x in de week getraind onder het zadel(engels en western) voor de wagen en aan de longe...de vetjes beginnen al te vertrekken en spiertjes komen er langzaamaan bij. Heb bruno sinds halverwege maart en zijn singel kan al 2,5 gat strakker
Anne_GTI schreef:is wel een dingetje van mijn bucketlist.... een keertje een tinker of een fries de benen opscheren.
Chay_Flame schreef:Ir111 schreef:Wat jammer dat je zo veroordelend doet Chay Flame. Wat is er nu mooier dan een paard uitkiezen omdat het karakter/type je zo aan staat.
Ik kan begrijpen dat mensen sokken en lange manen mooi vinden. Maar ik kan het net zo goed begrijpen dat mensen om praktische reden de boel kortwieken. Een beetje empathie misstaat niemand.
Als het je om type gaat etc ga je een dier niet kortwieken omdat je dat mooier vindIets met ras typisch enzo...
Een tinker zonder sokken blijft een tinker, z'n bouw veranderd er niet door...
kimmie, nee toch?! Ik zou ook in tranen zijn! Stel je voor, jaren lang manen gekweekt en dan ineens alles eraf, ik zou er weken wakker van liggen
Als je het karakter alleen belangrijk vindt dan neem je dat tinkeruiterlijk toch gewoon voor lief?
Dat doe je toch niet? Een ras heeft nu eenmaal bepaalde kenmerken en ik vind dat je die in ere moet houden.