[TI] Overweging koop tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siesjuh

Re: Overweging koop tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:38

Die van mij heeft een ietsiepietsie last van zomereczeem. In haar manen ong een stukje van 10cm. Ik smeer vooral vette creme en er komt geen deken aan te pas. Maar als ik op vakantie ga heeft ze dus helemaal geen last (knollies gaan mee). Is dus ook behoorlijk streek gebonden, maar moet je inderdaad wel voor oppassen

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:31

Veel tinkers hebben toch wel te maken met mijt, dit is wel iets waar je aan moet denken bij het kopen van een tinker, het vergt namelijk wel veel extra werk en zorg.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 11:41

Wat veroorzaakt dit als ik vragen mag?

In principe heb ik geen moeite met extra werk en zorg want dat is je paardje uiteindelijk waard :) Maar als ik zoiets uit de weg kan gaan dan heeft dat wel mn voorkeur

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:43

Mijt is een beestje die gangetjes graaft onder de huid, de sokken bij een Tinker zorgt voor een extra comfortabel huishouden (qua warmte).
Hier is 2x per jaar behandelen met Bymite voldoende, geen gejeuk of gestamp.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 11:53

Nou ja goed als dat de enigste behandeling is valt het opzich nog reuze mee

De ellende met zomereczeem is dat het 3 kwart van het jaar aanhoudt waardoor mn paard nooit zonder een deken buiten kon staan (winters werd ze geschoren) en daarnaast heb je het dagelijkse smeren van middeltjes + 1 x per week wassen...
De prijs van de zomereczeem dekens zijn ook nog om te huilen en moeten vaak vervangen worden en ook gewassen :(

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 07:35

Ja, maar het lijkt wel of steeds meer paarden zomereczeem krijgen. En ik ben echt blij dat die van mij niet aan de deken hoeft (die had het namelijk nog geen dag overleefd). Het enige 'probleem' dat ik nu heb, is dat ze dus een stuk van haar manen wegschuurt als ik er te laat bij ben en het er dus niet mooi uit ziet. En ik ben voornemens te gaan verhuizen naar een 'betere' plek wat betreft zomereczeem. Het is gewoon ongelooflijk wat verandering van omgeving kan doen met zomereczeem.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 07:24

Siesjuh schreef:
Ja, maar het lijkt wel of steeds meer paarden zomereczeem krijgen. En ik ben echt blij dat die van mij niet aan de deken hoeft (die had het namelijk nog geen dag overleefd). Het enige 'probleem' dat ik nu heb, is dat ze dus een stuk van haar manen wegschuurt als ik er te laat bij ben en het er dus niet mooi uit ziet. En ik ben voornemens te gaan verhuizen naar een 'betere' plek wat betreft zomereczeem. Het is gewoon ongelooflijk wat verandering van omgeving kan doen met zomereczeem.

Weinig bomen, beekjes en bossen in de buurt :) Liefst nog iets aan zee is het beste

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:04

Haha zou dat op doktersadvies kunnen?? :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 07:19

Haha kan je proberen :') ?