[TI] Hengst voor Annabel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 15:54

cp112 schreef:
Is die nou homozygoot positief voor pssm? Kan er niet echt wijs uit worden hoe het er staat.

gerne gebe ich die Erklärung ab, weshalb ich Copal nicht aus der Zucht nehme, obwohl er die Gen-Mutation PSSM 1 in sich trägt.

Dus hij draagt PSSM1

Die gebruik ik niet hihi

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 15:55

ilsexxx schreef:
Als je een écht zware vanner wilt met grof beenwerk, zwart en met veel sok dan is Rudolph een hengst die alles gewoon heeft. Daarnaast is hij nog eens model geworden dus een van de beste hengsten in nederland. Plus je hebt hem zelf gefokt, waarom kies je hem dan niet? Toch leuk om daar een nakomeling van te krijgen. Alle nakomelingen van hem zijn prachtig, ggk zoon en sterdochters. Wat wil je nog meer!

Ruudje is een fantastisch dier , maar ook net niet voor Annabel

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:16

Lepel schreef:
ilsexxx schreef:
Als je een écht zware vanner wilt met grof beenwerk, zwart en met veel sok dan is Rudolph een hengst die alles gewoon heeft. Daarnaast is hij nog eens model geworden dus een van de beste hengsten in nederland. Plus je hebt hem zelf gefokt, waarom kies je hem dan niet? Toch leuk om daar een nakomeling van te krijgen. Alle nakomelingen van hem zijn prachtig, ggk zoon en sterdochters. Wat wil je nog meer!

Ruudje is een fantastisch dier , maar ook net niet voor Annabel

Citaat:
Zwaarder beenwerk ( al gaf ze met Redmund een paar flinke benen door ) , maar vooral sok . Ik zoek wel echt een massief zware hengst .

Waarin zou Rudolph het net niet voor Annabel zijn dan? Als dit de verbeterpunten zijn en je een modelhengst kunt kiezen waarvan veel nakomelingen super resultaten hebben behaalt dan zou ik niet eens meer verder zoeken :D

cp112

Re: Hengst voor Annabel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:47

Ik gok op de zware benen. Dat geven er maar weinig echt door.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:04

Goh zware benen gaf puppekind dan juist wel door, meer been behang dan weer mwaaa
Ik denk dat bella en ori beetje t zelfde zijn ook zo een moeilijk geval hihi

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:07

stalnijmegen schreef:
Goh zware benen gaf puppekind dan juist wel door, meer been behang dan weer mwaaa
Ik denk dat bella en ori beetje t zelfde zijn ook zo een moeilijk geval hihi

Dat zware beenwerk zijn drumgenen denk ik :P Noedel doet dat over het algemeen ook. Gelukkig ook met haar eraan haha.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:16

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:57

Copal is gecastreerd ondertussen, Shanon ga ik binnenkort ook bij langs. Prachtige hengst.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 20:15

Rudolph is prachtig , dat schreef ik al , maar ik zoek zware benen , echt een zwaar gebouwde hengst
Rudolph is zwaar , maar voorwat ik zoek nog niet zwaar genoeg

Ik zal foto zoeken van echt zware benen

En hoe mooi ik zijn nakomelingen ook vind , het is niet wat ik zoek voor Annabel

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:22

Ik snap wat je bedoeld Chantal. Rudolph vind ik een goed voorbeeld van wat ik ook schreef dat bij de hoogte vaak wat zwaarte verloren gaat. Hij is prachtig in verhouding vind ik, maar ik vind hem ook niet heel zwaar.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:22

Camaro is een zoon van Copal , 156 hoog zware hengst , maar met wel een luxe moeder .
Staat bij Ostfriesland tinkers ter dekking in Duitsland

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:33

De foto van de Ics site staat hij bagger op , nog behoorlijk puppy, maar op de site van Ostfriesland Tinkers zie je een prachtige zware hengst met veel behang.
Ik ken hem persoonlijk niet en kan zo zijn dat hij in real live tegenvalt, of meevalt.

Als je echt voor zwaar wil gaan zou ik zeker voor een hengst gaan die ook uit Vanner ouders komt , maar daar had je zelf ook vast aan gedacht :)
Laatst bijgewerkt door aricia op 18-12-15 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:48

aricia schreef:
De foto van de Ics site staat hij bagger op , nog behoorlijk puppy, maar op de site van Ostfriesland Tinkers zie je een prachtige zware hengst met veel behang

Als het een zoon is van die zwarte dan draagt hij dus ook sowieso pssm (al dan niet heterozygoot)

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:55

Als zijn vader homozygoot is wel , maar dat is me niet duidelijk of Copal N/P1 of P1/P1 is.
Staat ook niet op de site van Camaro

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:04

Staat pssm/pssm dat leek mij homozygoot

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:15

Zonde , valt die ook af

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:32

snowdon schreef:
Ik snap wat je bedoeld Chantal. Rudolph vind ik een goed voorbeeld van wat ik ook schreef dat bij de hoogte vaak wat zwaarte verloren gaat. Hij is prachtig in verhouding vind ik, maar ik vind hem ook niet heel zwaar.

Maar dat is toch juist het vanner type? Als je echt zo grof wilt fokken dan zal je naar een cob moeten kijken omdat annabel zelf ook niet een zware merrie is. Dit lijkt mij dan het meest realistisch.

Verder ben ik het niet eens met de stelling dat er beenwerk verloren gaat als er hoogte in wordt gefokt, ik denk dat het dan alleen maar zo lijkt omdat het paard wat langere benen heeft. Ook is het zo dat een bepaalde kleur ook smaller doet lijken dan dat het daadwerkelijk is. Er zou zoiets moeten zijn als pijpomvang, dan staat het zwart op wit. Maar dat is verder offtopic natuurlijk. Succes met het zoeken verder :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:39

ilsexxx schreef:
snowdon schreef:

Maar dat is toch juist het vanner type? Als je echt zo grof wilt fokken dan zal je naar een cob moeten kijken omdat annabel zelf ook niet een zware merrie is. Dit lijkt mij dan het meest realistisch.

Verder ben ik het niet eens met de stelling dat er beenwerk verloren gaat als er hoogte in wordt gefokt, ik denk dat het dan alleen maar zo lijkt omdat het paard wat langere benen heeft. Ook is het zo dat een bepaalde kleur ook smaller doet lijken dan dat het daadwerkelijk is. Er zou zoiets moeten zijn als pijpomvang, dan staat het zwart op wit. Maar dat is verder offtopic natuurlijk. Succes met het zoeken verder :)

Euhm nee. Ja vanners zijn groot qua stokmaat. Maar vanner het ook de meest massale type. Oftewel, liefst nog zwaarder dan een cob. Kijk bijv naar dr Snuggles.

Het belangrijkste blijft dat het in verhouding is. Wat bijv een rudolph heel mooi heeft. Maar ik snap Chantal dat ze nog zwaarder zoekt, en dat valt nog steeds binnen de vanners.
Het Is overigens niet voor niets dat er maar weinig vanners zijn. Je ziet gewoon niet vaak het echt massale en dan ook in de benen.

De, (vaak ook) grote, lichtere types zijn de grais.

Klopt overigens wel wat je zegt dat door de lengte van de benen het soms wat lichter lijkt. Met name op foto's kan je je daar erg op verkijken :j
Laatst bijgewerkt door cp112 op 18-12-15 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:43

En Maestro?

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 22:07

Hier voorbeeld van zware stampers , in dit geval vader van ons Lilly

Afbeelding
Afbeelding

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 22:09

Annabel is wel degelijk een zware merrie en haar benen beginnen nu echt zwaarder te worden , maar doordat haar lijf zo zwaar is , vallen haar benen minder op

Let niet op de afgeschuurde sokken

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door VandeMol op 18-12-15 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:22

Camaro is ook prachtig idd, maar is idd heterozygoot pssm en overigens ook geruind dacht ik.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 15:10

Hier een foto van Annabel ( screenshot uit filmpje ) van 2 week geleden

Ook niet echt lichte benen dacht ik zo

Afbeelding

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:18

Denk dat otis een gave match is. Wat vind je van stonewall norbert? Momenteel flink gegroeid en grof!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 19:40

Foto van Norbert ?