[TI] Beginnende Wedstrijdtinkers in 2015

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: Beginnende Wedstrijdtinkers in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:17

Leuk al die ervaringen! Godfried ken ik wel een beetje. Een aardige kundige man inderdaad. Zijn werkwijze ken ik minder goed. Ik zou gewoon graag niet het meest passende zadel willen, maar het beste zadel. Liefst maak ik hem zelf. Daar studeer ik immers voor. Ik heb er inmiddels 1 gemaakt. In april ga ik kijken of ik dat nog een keer kan! Eerst een springzadel voor mijn eigen paard en dan verder kijken. Ik mag gelukkig bij de zadelmaker in Engeland meedraaien als ik wil. En ik ben wel van plan om daar gebruik van te maken. Massimo ga ik ook eens goed bekijken en uitzoeken. Vreemd genoeg heb ik er nog geen 1 in het echt gezien op een paard. Blijkbaar kom ik op andere plekken. Dus ik kom een keer kijken op de koudbloedwedstrijd.

Ik moet even kijken. Men heeft me gevraagd om 12 april mee te doen. Maar dan zou ik een gelegenheidsduo zijn met een cob. Mijn ouders hebben er 3 lopen. 2 ervan zijn drachtig, dus die laat ik met rust. Ik heb behoorlijk last van faalangst, dus eigenlijk is concours aan mij helemaal niet besteedt. (En ik heb al heel veel jaren geprobeerd om daar overheen te komen. Lukt me echt niet! :o)

Veel succes op concours!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:22

Jammer dat je zo'n eind weg woont idefix4. Je bent van harte welkom hier eens te kijken naar mijn tinks l. Ik heb dus oa een.massimo zadel. Ik heb 4 totaal verschillende tinkers qua rug en schoft.

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:50

Nou, de kop is eraf...!

was buiten inrijden en binnen de proef. Sterre vond het buiten wel spannend maar was daar later wel fijn te rijden. toen naar binnen en was ze heel erg alert op de omgeving. het lukte gewoon niet haar in galop te krijgen, de hoeken niet in.. ik rij eigenlijk altijd zonder zweep maar miste hem nu wel. heb weinig oefeningen fijn gereden en had 4x een 2! voor de galop. nja, t punten aantal kan je raden... 156

met de 2e proef wel het zweepje meegenomen om haar wat meer te focussen op mij, en dat werkte... eigenlijk heel fijn gereden 7ens voor de gebroken lijnen en de overgangen stap/draf/stap
we gingen wel in galop maar had haar nu heel voorwaarts gehouden, maar goed alles beter dan geen galop tonen. maar ik was wel tevreden, kon lekker hoeken rijden enz.. hier een winstpunt gereden :) 182! *\o/*

Zal morgen even kijken of ik een foto uit het filmpje kan halen

dinsmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:55

Nou goed gedaan hoor! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:58

Goed gedaan! 182 heb je dan een wp?

Ik had vandaag les! Rogan was druk, lekker doordrammen MAAR de galop ging goed!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:59

Hele filmpje mag ook hoor! Gefeliciteerd!

Hier mag ik van het weekend weer met Milan, gewoon B onderling. We mogen toch nog niet officieel starten en dit is voor hem ook echt wel genoeg :j
Heb vandaag nog even getraind maar men, wat is hij af en toe om te schieten puberaal! Of het gaat super dit weekend of we breken de bak weer eens af. Maar goed, hij is jong en ik heb geduld en kan er ook gewoon om lachen hoor. Maar toch :+

Blingh, 182 is inderdaad winst :D

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:12

Heb ik ook.
om gek van te worden soms.
Zo denk je van yehhh kwartje is gevallen.
En zo is het niet om aan te zien en is een volte al zooooo moeilijk.
Tegendraads, stampvoeten als een klein kind, gas erop en vooral nieeeee luisteren.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:12

Het kinkt misschien gemeen, en zo is het niet bedoeld natuurlijk,maar het blijft heerlijk om te lezen dat anderen ook soms frustratie hebben met het trainen :D
Geeft de mens weer moed dat je niet de enige bent zeg maar!

@ debtink; nette comeback na de eerste proef, wat een verschil maakte die zweep dan!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:16

Wel ben ik er van overtuigd dat ALS een Elke, Loesje, Milan etc. zich op een dag bij neerleggen, dat ze ook de sterren van de hemel gaan lopen!
Milan heeft dat trouwens al wel eens gedaan, soms heeft hij een fijn momentje :+ Wel vaak op wedstrijd hoor, hoewel de laatste keer we natuurlijk sloop&spring werkzaamheden hadden.
We gaan het morgen weer eens zien.

En inderdaad, you are not alone....

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:21

Daar houden we ons maar aan vast leo.
Een mooi braaf stukje is waar we heen moeten.
Valt nog zo veel te sleutelen aan de puppies.
Tis leuk maar soms echt heuuuul frustrerend.

Tegenpool van roos.
De rust zelf.
Doe alles wat je van me vraagt om te plezieren.
Schoon op stal

Loes druk, schijtebroek, doe ik niet.
Doe t echt niet.
Varken op stal

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:17

En leonoor, hoe ging het?

Hier hadden jullie nog een foto tegoed, vandaag gemaakt. Weer twee proeven, 169 en 180.. Ik vind het nog lastig hoor, ze maakt zich hele stukken zo sterk. En we moeten echt meer kracht in de achterhand krijgen, maar goed, ze is nog jong dus zal met een beetje oefening nog wel komen

Afbeelding

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:19

Hoe het ging, goede!
De zaterdag was hij met losrijden echt niet normaal! Vliegen door die bak, absurd! Alles was eng en noem maar! Maar in de proeven aanzienlijk beter en ik kom hem eindelijk voor zijn met zijn 'ik vlieg de volte uit naar links' in de rechtergalop. Hij boos, ik blij.
2x 213 punten, wel royaal!
De zondag was <3 Hij was zo relaxed en stoer. Gaf geen krimp! Punten waren dan wat minder, 185 en 172, maar ik was vooral happy omdat ik heerlijk relaxed kon rond rijden!

Heeft hij van de week overigens gecompenseerd door me vliegles te geven!

Maar Deb, komt wel goed en toch weer winst!

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:57

Mooie foto.
Knap stinkdier hoor.
Keurig toch weer een puntje.

Leo vlieg les.
brrr dat is me gelukkig nog bespaard gebleven.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:57

Wat leuk dat het zo goed ging Leonoor! Ik wil binnenkort ook weer wedstrijdjes starten (mei denk ik). Het gaat nu zodanig goed in galop, verruimen en haar draagkracht dat ik er nu veel vertrouwen in heb. Ik ga kijken of mams zaterdag tijdens de les kan filmen of foto's kan maken. Het voelt zo goed!

Hebben jullie trouwens nou ook dat andere mensen je raar aankijken als je op het terrein bent? Ik had daar erg veel last van de laatste keer (vorig jaar juni alweer :') ) heb heel veel vuile blikken gekregen xD

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:55

Gaaf leonoor, dat zijn mooie punten! Jammer van je vliegles.

Dank je roosa, ze zwaart nu steeds iets meer uit en dat staat haar erg goed.

We worden wel raar aangekeken , er starten hier allemaal grote paarden en dan loopt er ineens een mini tinker tussen. Ze is maar 1,40

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:57

Ik krijg gelukkig juist heel veel complimenten, laatste keer zelfs van de organisatie die haar zo gaaf vonden.
Gelukkig heeft de mijne een hengsten nek, leuke gangen en een debiele naam die iedereen lollig vind, dus dan is het zelfs bij de warmbloeden OK :+

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:59

Weet niet of het dit jaar er al inzit.
Is nog afhankelijk van wat factoren (hoe snel gaan we met training, trailerladen, en natuurlijk een wedstrijd in de buurt).

Maar lees natuurlijk wel graag mee met jullie wedstrijden en hoe jullie het gedaan hebben op wedstrijd:).

Ow p.s. Als het wel wedstrijden worden, is het bij mij western. Hoop dat dat hier ook mag :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:44

Waarom zou dat niet kunnen sanne? ;) Lekker divers!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:46

Western hoor je denk ik niet zo veel, in ieder geval niet voor wedstrijden met tinkers :).

Maar ja, zeker wel divers !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:20

Zo even een schopje!

zaterdag eerste wedstrijdje. Ben benieuwd!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 18:18

Spannend! Officieel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:24

Neehoor zonder galop ook. Onze bak is een menbak dus we hebben met pionnen 20*40 bak uitgezet. Dat is denk ik zo' n 1/3 van de bak. Een volte kunnen we niet eens in galop in de gewone bak laat staan in een 20*40 bak.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:10

Succes Blingh!

Afgelopen zondag mijn laatste B wedstrijd gereden met 3 winstpunten :) Over 3 weekjes in de L1 starten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:30

Dat gaat vlot met Nathan! Gefeliciteerd en succes in de L1, moet vast goedkomen!

Blingh, succes van het weekend, leuk!

Hier heeft Milan vakantie, hij staat op het land en hij mag lekker paar maanden bijkomen van alles. Hij was er ook aan toe :j
Krijg de komende maanden in ieder geval weer 2 trainingspaarden, dus heb toch genoeg te rijden :j

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:53

Hoe was het blingh?

Gefeliciteerd galeo!

Hier pas in mei weer starten, ik werk om het weekend dus heb niet zoveel tijd om te starten. Maar geeft ons mooi even de tijd nog wat door te oefenen