[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:59

Heyy, mag ik me ook hier melden? Ik heb helaas geen eigen tinker maar ben wel heel erg druk aan het sparen voor een tinkertje. Ook heb ik vroeger een tinker verzorgd, nouja, een kruising tinker (zie profiel).

Nog tips voor een (hopelijk) toekomstig tinker eigenaartje? Haha

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:13

Super, Lor! +:)+ Nu de kar nog hé!
Nog een dikke knuf aan jou Chantal, vind het echt naar van Karlijn.. :(:)
Welkom Morgane, zeker mag jij jou hier ook melden ;) Leuke Tinker in je profiel, bijzondere aftekeningen! Tips? Niet echt, volg gewoon je hart maar hou verstand erbij als je toevallig op een paardje stuit. Ik hoop dat je je droom kan waarmaken!

Drukke ochtend gehad. Heb éindelijk een deur in mijn kamer. (Lang verhaal :') ) Héérlijk die rust. Gisteren zou ook de hoefsmid komen, hoeven van de paarden klaarstomen voor onze vakantie volgende week. Jammer genoeg kwam hij er dus niet door.. Vanochtend is hij dan wel gewoon langsgeweest. Hun hoeven zien er dus weer netjes uit zoals het hoort. Ik hoop echt dat het goed gaat gaan! Ook gehoord dat mijn bestelling is toegekomen in onze ruiterwinkel, dus daar gaan we morgen ook achter.. ;)

Had normaal ook een testzadel voor onze vakantie. Maar weet niet of het doorgaat. Moet het maandag nog ophalen en het is niet echt op de weg jammer genoeg. Dus hopelijk kan ik de papa overtuigen om kleine omtoer te maken.. Zou het namelijk errug graag willen. Vind mijn Wintec niet zo fijn. :n Jammer genoeg geld niet om nieuwe te kopen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:19

Ik hoop voor je dat je een geschikt testzadeltje kan vinden dan! Lijkt me toch wel heel handig...

Ze heeft inderdaad hele mooie aftekeningen, zij heeft mijn tinkervirus gestart en ik ben ook helemaal fan van het vosbonte... Al zijn alle aftekeningen, en effen, bij de tinkers heel mooi.

Kan iemand mij een idee geven wat ik voor een tinkertje kwijt ben? Liever niet boven de 8 jaar, geen mok, minimaal 1,45m. Ik dacht zelf zo aan 6000 euro sparen om het paard te kopen (max 2500), tuig (max 1000) en een spaarpotje in geval van nood (2500), is dit een beetje realistisch?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:22

Moet haalbaar zijn je bedragen :j Maar liever 500 euro meer betalen voor je droomdier die kerngezond is dan dat je die 500 in de eerste maandem kwijt bent aan DA kosten.
overigens heb ik 3 paarden en echt niet een dergelijk spaarpotje :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:26

Jaa zeker liever gezond en dan wat duurder. Maar er zijn ook mensen die zich voor een veulen al 2500 vragen... dat vind ik een beetje absurd.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:28

Wauw, wat een mooie openingspost. Applausje, knap gedaan.

Ik lees al een tijdje stilletjes mee en dacht laat ik me maar eens voorstellen. Ik ben Jane en heb sinds een jaar een tinker ruin van nu 5 jaar. Daarvoor altijd warmbloeden/tuigers gehad. Nu dus Storm, een tinker ruintje van 1.46m en nu ongeveer 5 jaar. Een jaar geleden liep mijn laptop vast op deze tinker. (was opzoek naar een koudbloed, waarschijnlijk een fries) Dus toch maar aangeklikt en na een paar keer terug gekeken te hebben toch maar gebeld. Het bleek een handelaar te zijn en die vertelde dat de tinker verkouden was en dat ik niet mocht rijden. Ik de da gebeld en die zei dat ik moest gaan kijken wat dat verkouden inhield. Zo gezegt, zo gedaan. Daar aangekomen liet hij veel tinkers zien, maar ik kwam voor Storm. Dus storm uit de kudde gehaald. Dat was ie, die moest ik hebben. Een zielig dun tinkertje, verkouden, droes gehad, slecht in zijn vacht, net geimporteerd, gecastereerd, zadelmak en betuigd. Je wil niet weten hoe ons pap mij aankeek. Storm had iets in zijn ogen en daar viel ik op.

Nu een jaar later, met het eerste half jaar veel downs. Storm kon namelijk helemaal niks. Had geen opvoeding gehad, kon ik niet borstelen en loste alles op met slaan en trappen. Dankzij mijn lesgeefster die heel veel geduld en tijd in mij en storm heeft gestopt (en nu nog steeds) heb ik nu echt een toppaardje. De band die we hebben is onbeschrijflijk. Hij vertrouwd me volledig. En sinds deze week heeft zelfs mijn dochtertje van 6 jaar een buitenritje (ik had hem vast aan de leadrope en haar teugel aan de kaptoom, zonder bit) op hem gemaakt.

Ik heb even aan het ras moeten wennen. Vond de tinker wel aardig, maar had verwacht dat ze lui en sloom waren. Nou het tegendeel is waar. Ik heb nog nooit zo'n leergierig een lenig/flexibel paardje gehad dan Storm. Maar ook nog nooit zo'n eerlijk en respectvol paardje. En nog nooit de volledige vertrouwen van een paardje gekregen. Ik kan jullie vertellen dat dat een heerlijk gevoel geeft. Zeker na de angstige en onzekere periode die ik had met mijn vorige paard.

We moeten nog veel overwinnen. Ik dan toch. Kom mezelf nog regelmatig tegen dat de onzekerheid er weer even inschiet, maar die Storm word er niet warm of koud van en dan komt alles goed.
Ik hoop nog vele jaren samen met mijn dochtertje, en mijn vader (zet Storm nu af en toe even voor de kar) nog lang van Storm te genieten.

Ben helemaal dol op de tinker hahahaaaa

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:34

Wat mooi! Jaja, als je de tinker eenmaal voor je gewonnen hebt gaan ze er 1000% voor, dat zeker. Ik hoop dat ik straks ook zo'n geluk heb met mijn eerste tink!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:36

MorganeR schreef:
Jaa zeker liever gezond en dan wat duurder. Maar er zijn ook mensen die zich voor een veulen al 2500 vragen... dat vind ik een beetje absurd.

Depends, wat je wensen zijn. Voor mijn perfecte paard geef ik het met liefde uit, ook al is het veulen!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:41

Ja stel nou het is 100% perfect, dan wel, maar niet zomaar ff voor een veulentje... Ik denk sowieso niet dat ik de ervaring heb om een veulen op te voeden haha.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:45

Geweldig om te lezen Jane! Show je ook een fotootje van je knapperd? :)

Hier hadden we voor onze eerste Tinker ook een laag budget, maar verliefd geworden en tja.. Dan geef je idd liever meer uit. Voor onze merrie betaalden we 3000 euro, wel goede resultaten in de keuring etc. Onze ruin was 2500 euro :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:52

Jaa... verliefd worden is gevaarlijk :') Ik was laatst op de paardenmarkt in Nuth ook head over heels verliefd op een tinkertje. Heel dun en volgens de handelaar werd bij de oude eigenaar niet naar de tanden van het paard gekeken, dus zag ie daarom zo 'zielig' uit. Wat een knuffelbeertje was dat... zo lief!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:56

Storm juli 2013. 1e dag bij ons

Afbeelding

En een paar maanden geleden

Afbeelding

Foto's zijn niet heel duidelijk. Maar denk dat jullie wel wat verschil zien.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:01

Leuke foto's! En een hele mooie tink.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:09

Leuk, nieuwe gezichten! En eentje uit de buurt in Limburg. Welkom!

Onze tinkers kleden ons ook uit. Ik hoop binnenkort te kunnen mededelen dat Guess op KI gaat, want dat is bijna zeker *\o/* (mits zijn zaadjes niet in orde zijn zeg maar :+) Ik ben suuuuper happy momenteel want we hebben een ideale contact persoon voor Amerika. Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen met hem. Ik vind het veel fijner als de hengsten niet natuurlijk meer hoeven te dekken want een van onze merries heeft Guess al een flinke trap gegeven toen ze toch echt goed hengstig was. Dus er kan zo gemakkelijk iets mis gaan als je het niet verwacht...

Ook na lang nadenken toch wat besloten. Ik ga Castiel toch maar weer te koop aan ga bieden in de lente. Het is niet reeel om een enkel cream (van luxer type) aan te houden als je een zware cremello hebt dat ook nog eens een half broer is. Mijn ouders hebben lang moeten zeuren tot dat tot me door dringde maar ik snap hun kant wel. Ik ga daarbij ook Mello te koop zetten in de lente omdat ik haar bijna 6 jaar heb en ik er niets mee doe. Dat is zonde van haar en ze verdient eigenlijk een baasje dat haar heel wat meer aandacht geeft dan ik en fokken kan ik sowieso niet met Mello aangezien ze een quarab is. Ik ga haar voor een goed bod te koop zetten want de prijs maakt me niets uit, het baasje moet echter perfect zijn. Ik kijk een beetje op tegen de lente want ik heb moeite met afstand doen van mijn paardjes maar het is nu eenmaal zo. Als zij verkocht zijn ga ik op zoek naar een ideale zware merrie, omdat ik twee luxe grai merries heb zelf, die een appaloosa gen draagt of zilver heeft. Of als ik verliefd raak op een gewone merrie dat ik daar gewoon voor ga want kleur vind ik nog niet zo belangrijk. Ik hou eigenlijk van witte kopjes :+

Maarja, als iemand op zoek is, Castiel is toch te koop, luxere palomino tinker hengst, anderhalf jaar oud nu met een absoluut gouden karakter en lange, dubbele manen. Nu vraag ik nog 1500 maar volgend jaar wordt het wel meer. Ik vind dat een vrij eerlijke prijs, maar ik weet niet meer wat ik moet vragen als ik eerlijk moet zijn. Cheyenne (zijn moeder) is sowieso weer drachtig van Bones (half-broer van Castiel aan vaders kant). Dus er komt sowieso weer een cream veulen uit dat ik ook sowieso niet ga aanhouden want ik aas op het veulen van Chihiro en Guess.

Ik wilde eigenlijk alleen de nieuwe mensen welkom heten en toen typte ik dit giga bericht :+

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:13

whahaa, kleinigheidje.
Dat is meestal het leuke van zo'n groep. Dat je gelijk je verhaal kwijt kunt.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:13

Mag ik mij ook melden? Sinds 2011 besmet met het zeer beruchte Tinkervirus. Sinds oktober 2013 rijd ik minstens 1 x per week een Tinkerkruising :D Het is dat ik thuis geen plek heb voor een Tinkie, anders stond hij allang het grasveld te maaien :Y

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:17

Ohh wat leuk, het is dat ik nog geen tijd/geld ervoor heb helaas...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:48

Welkom allemaal!

Jane!wat een verschil!!

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:48

Hij staat op een manege en voor een tientje per week mag ik hem elke week minstens 1 x per week rijden en heb elke zaterdag les met hem. Als hij op andere dagen vrij is mag ik hem ook rijden.
Dankjewel :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:51

Das een koopje!

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:19

Ik moet hem alleen wel delen. Maar we hebben allemaal vaste dagen waarop we komen dus dat is wel goed geregeld.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:38

Welkom nieuwkomers, Morgane succes in je zoektocht alvast! :)

Afbeelding

<3 <3 *\o/*

-Touwhalster was enkel voor het passen voor het echte werk gaat die uit. :D

Zijn manen in een knobbeltje gedaan en voorpluk zag anders in het eerste geval het borstgedeelte niet eens aan de ene kant. Niet echt handig als je iets op maat wil zetten :')

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:42

Wauww, staat hem erg mooi <3

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:02

Staat inderdaad erg mooi, en wauw wat een manen

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:12

Ik ga slapen. Morgen er om 7 uur weer uit en dan ben ik om half 9 op stal. Trustee x