[TI] Tinkers van de Bonte Hoeve

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tinkers van de Bonte Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:00

Malvin lijkt als 2 druppels water op Rogan (alleen heeft Rogan meer wit aan zijn sokken)

Wat is Thaisme gegroeid! Ik kan je uit ervaring vertellen dat vanaf hun 4e jaar de manen opeens een groeispurt krijgen!

Ik heb Rogan donderdag alweer 4 jaar :))

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:01

O haha ik had je bericht net niet gezien.
Ik vond Shauna, een bruinbonte merrie, ook erg leuk (en die was al drie :) )
Maar die was toch wat pittiger, ik heb een dochter van acht die nogal druk kan doen. Dat klikte met Thaisme echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:04

Fijn dat het klikt! Ook erg belangrijk!

Rogan is ietwat te lomp voor (kleine) kinderen. Hij lijkt op mij haha

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:05

Zo dat gaat hard, vier jaar!
Ik vind dat ik de afgelopen vier maanden al zoveel heb ontdekt aan haar. En blijf ontdekken!
Ook dat een Tinker écht leuk is. Cool maar niet sloom :)
Vanavond had ik haar weer even in het bakje met de schrikspullen. Voor een normaal paard dan hé. Ze trok het zeil uit de ton, ging erop staan en probeerde toen met de ton te rollen :D

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:11

Het is meer dat ze er niks van heeft als mn dochter staat te springen of met haar armen zwaait. En mn dochter wordt rustig van haar.
Lomp herken ik wel zeker als ergens eten in het vooruitzicht ligt...
Maar dat coole, heerlijk. Ik moet bijna leren niet te schrikken als zij het niet doet :)
Maar we wandelen nu veel door een wijkje bij ons en er komt van alles langs, fietsen, brommers, wielrenners, skaters, schreeuwende kinderen, allemaal prima.

Rogan is echt prachtig! Dat hoor je vast vaker. Hij is ook mooi zwaar geworden! Echt een paard dat er staat!
Malvin is ook zo mooi en echt lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:38

Nimby schreef:
Het is meer dat ze er niks van heeft als mn dochter staat te springen of met haar armen zwaait. En mn dochter wordt rustig van haar.
Lomp herken ik wel zeker als ergens eten in het vooruitzicht ligt...
Maar dat coole, heerlijk. Ik moet bijna leren niet te schrikken als zij het niet doet :)
Maar we wandelen nu veel door een wijkje bij ons en er komt van alles langs, fietsen, brommers, wielrenners, skaters, schreeuwende kinderen, allemaal prima.

Rogan is echt prachtig! Dat hoor je vast vaker. Hij is ook mooi zwaar geworden! Echt een paard dat er staat!
Malvin is ook zo mooi en echt lief.

Rogan vind de grote dingen niet eng maar kan wel soms schrikken van een blaadje ofzo. Of shetlanders, die zijn ook errug eng :')

Rogan wordt nu echt zwaarder,maar oh wat was het lastig hem op gewicht te krijgen (hij was mager). Hij krijgt nu een mix van maisbrok, geplette haver en brok met een lepel omega 3-6-9 poeder en een scheut olie erdoor. Na een lange rit krijgt een slobber en onbeperkt ruwvoer. Hij is voor mooi gespierd nu zijn billen nog. Maar ik krijg regelmatig de vraag of het wel een echte tinker is omdat hij niet zo lomp gebouwd is. Rogan heeft echt de bouw van zijn moeder :j

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:48

Haha een Shetlander :D
Hij heeft een hele lieve uitstraling op al die foto's van jou (jij hebt er écht veel!) Is dat ook van zijn moeder, lijkt wel?

(ze schrikt trouwens wel eens hoor maar het is gelijk weer over, ze blijft staan. Draait niet om om weg te galopperen ofzo. Ben al blij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:57

Nimby schreef:
Haha een Shetlander :D
Hij heeft een hele lieve uitstraling op al die foto's van jou (jij hebt er écht veel!) Is dat ook van zijn moeder, lijkt wel?

(ze schrikt trouwens wel eens hoor maar het is gelijk weer over, ze blijft staan. Draait niet om om weg te galopperen ofzo. Ben al blij)

Ja zijn moeder is ook heel lief <3

Laatst zijn we ook te paard naar de Bonte hoeve gegaan, leek wel of ze hem herkende :))

Donderdag hebben we weer een shoot, op de dag dat ik hem 4 jaar heb <3

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:30

Veel plezier! Ik ga zeker kijken als je foto's klaar zijn!
Wat leuk die reactie van Cailin.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:08

Wat leuk dat dit topic nog steeds actief is. Ik ben veel bij de bonte hoeve geweest toen ze net begonnen met de melkerij.
Ik rij bij de eigenaar van Maestro en die heeft toen veel merries gedekt totdat ze Zidane hadden.
Dus ook een aantal klein kindjes van Maestro in dit topic.

Ik ga weer verder met stilletjes volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:14

ginger18 schreef:
Wat leuk dat dit topic nog steeds actief is. Ik ben veel bij de bonte hoeve geweest toen ze net begonnen met de melkerij.
Ik rij bij de eigenaar van Maestro en die heeft toen veel merries gedekt totdat ze Zidane hadden.
Dus ook een aantal klein kindjes van Maestro in dit topic.

Ik ga weer verder met stilletjes volgen.

Met Zidane word nu niet meer gefokt omdat hij helaas drager is van PSSM. Gelukkig merk ik bij Rogie niks.

Zonde hoor want het is een machtig dier <3

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:32

En dan kom mijzelf ook maar eens melden. En heel erg :+ wij hebben twee van de Bonte Hoeve *\o/* . Shauna en Nigel staan bij ons....En ja Shauna is een pittige merrie, die bij haarzelf denkt...ik weet het zelf wel :D . Je moet echt met argumenten komen anders verzint ze zelf. Nigel is nog een echt kleuterknul en super gevoelig. Wil heel graag, maar "vraagt"hoe? :D . Shauna hebben we in mei gekocht en Nigel in September. En zo leuk....toen ze elkaar weer zagen was het herkenning. Helemaal elkaar afsnuffelen en kroelen <3. Ook wij zijn nog met opvoeding bezig en elkaar leren kennen. Geen van twee is nog zadelmak, maar rustig aan, dan breekt het lijntje niet.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:41

Ooooh wat leuk, jullie doen het goed, gewoon twee!! Wauw.. Hoi ons hier maar op de hoogte van de vorderingen ;) Heb je een foto van ZE?

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:32

Ja dat heb ik, maar ik ben een stuntel met foto's plaatsen....moet ik vanavond even kijken.. :D

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:08

hahaahaha... we wachten in spanning af :P

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:34

Leuk om ze samen te hebben! En dat ze elkaar herkenden, super.
Ik kom je graag eens opzoeken, voorlopig zonder paardje nog dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:49

Vandaag is rogan's zadel weer aangepast. Hij had een drukplekken naast zijn schoft. De boom was iets te krap en past nu weer. Ik heb hem vandaag helemaal ontkalkt én gevlochten.Mook zijn staart. Het viel me vandaag weer op dat hij zoveel verschillende kleuren in zijn staart heeft.

Hebben die van jullie dat ook?

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:03

Hier dan de eerste foto van Nigel
Afbeelding

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:28

Oh wat is Nigel leuk. Ik dacht aan zijn hoofdje al te zien dat er Maestro bloed in zit en dat is dus inderdaad zijn opa. De merrie waar ik mee rij heeft een zoon van Maestro met dezelfde uitstraling als Nigel.

Ik kan zo gauw geen goede foto vinden.
Dit is een hele oude.
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-PUANE4AQ.jpg

Blingh, ik had het inderdaad gehoord van Zidane. Erg jammer, vind het zo'n gave hengst.
Maar zag dat ze ook weer een nieuwe leuke hengst hebben.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:29

Nog één van Nigel en één van Nigel en Shauna samen.
Afbeelding
Afbeelding

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:30

Leuk is hij hé! Op de foto's die op de site van de Bonte Hoeve staan/stonden heeft hij ook zo'n guitig hoofd. Inderdaad hij lijkt erg op opa! Grappig dat dat zo werkt. Opa mag er ook wezen :)

Ik zal morgen proberen een foto van mijn staart te maken. Inderdaad allemaal kleuren. Maar bij Tess is het ook flaxen, of hoe dat heet. Daarom denken mensen (die geen tinkers kennen) ook steeds dat ze een zware haflinger is, van drie ipv twee jaar.

Ik ben nog benieuwd naar hoogtes?
Hoe groot zijn Shauna en Nigel nu?
En Blingh is Rogan veel gegroeid tussen tweeëneenhalf en drie jaar?
Tess was 1.45 bij 2 jaar. Nu 4 maanden verder, zal morgen eens meten. Ik ben benieuwd hoeveel er bijkomt.

Malvin is echt een stukje groter en ook zwaarder.
Blingh op je foto's lijkt Rogan ook best hoog.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:33

O wat één gaaf hoofd heeft die nakomeling van Maestro zeg en ja Nigel heeft dezelfde uitstraling en zo te zien ook veel wit :D

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:35

O sorry het was dus niet opa zelf. Maar een achterneef :)

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:36

Sauna is nu 1,5o en Nigel heeft1,49. Ze groeien beiden nog door. Hoop niet alle veel, want dan hebben we touwladders nodig om er op te komen :+

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:57

Nimby schreef:
O sorry het was dus niet opa zelf. Maar een achterneef :)

Volgens mij is hij de oom van Nigel? Haha, ingewikkeld altijd die familie banden.

Dit is opa. Ook al een oude foto.
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-GZALCDSN.jpg