[TI] zoektocht tinker pfff

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:34

Grappig eigenlijk he? Er zijn mensen die hun droompaard/tinker zoeken en er zijn hobbyfokkers die een droombaas voor hun paard zoeken :D :D :D :D

Over een paar jaar heb ik zo'n droomtink hier staan, ik weet het zeker..... Behalve dat ze dan een merrie is en geen ruin.... Maar zolang ik die droombaas voor haar niet vind, mag ze lekker hier blijven, want ze is veels te leuk :)

Succes met je zoektocht TS en neem er gewoon je tijd voor.... Je hebt in ieder geval al mee gemaakt wat je niet zoekt en wat je niet vertrouwd.... ;)

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 11:54

Ik heb de tijd, komt vast een keer goed... :)

Kerry_Tinker

Re: zoektocht tinker pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:28

Tuurlijk gaat dat lukken!!

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:35

Gewoon lekker blijven oriënteren TS en dan kom jij ook je droomvriendje tegen :)!

steefje1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:22

Ik heb net een Tinker veulen gekocht, ben zelf zo'n lange tijd op zoek geweest naar een Tinker en geld speelde hierin geen rol, als ik maar iets vond waar ik een klik mee had. Nou ik heb zoveel gezien, zieke beestjes, slecht onderhouden, mensen die zeggen dat ze verkeersmak zijn en van een kip schrok ze al, het is een drama. Tot ik een vrouwtje vond met 2 veulens, die er echt mee doet. Dus na enige twijfel ga ik volle moed mijn eigen droom paardje maken.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:27

Ik heb ook lang gezocht naar een mooie merrie (jaren geleden) maar had nogal pech; een merrie gekocht bij een fokker die bij ons zo dampig als iets werd etc. Heel Nederland en België doorgereden en toen zag ik een foto van een (niet zo mooie ;-) ) Tinkermerrie. We zijn gaan kijken en hebben veel te hoge vraagprijs betaald, maar daar geen seconde spijt van gehad. Zo zie je maar, je loopt er ooit wel tegenaan.

Wizz99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:24

Gefeliciteerd met je veulentje steefje1984! TS gaat de ideale Tinker vinden ik weet het zeker, en ik ben nu al benieuwd naar hem :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:21

Mocht iemand van jullie nog op zoek zijn.... een fokker/manege in België dient helaas alle paarden (inclusief irish cobs) te verkopen. Hier zitten ook braaf bereden paarden bij, groot en klein, jong en 'oud'.

Meer info via PB.

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:22

Hoi Emke,

Ik las over je zoektocht, heel herkenbaar, afgelopen december (2012) ben ik ook druk op zoek geweest en meerdere stallen bezocht. Ik heb niet alles doorgelezen maar las dat je nog geen tinker hebt gevonden? Misschien heb je iets aan mijn tips:

Ik ben heel enthousiast over de Tukkerij in Beckum, een zorgboederij met Tinkers die ook enkele merries te koop heeft staan, en soms ook hengsten/ruinen. Rudy is een erg aardige en behulpzame kerel die vooral heel eerlijk is over zijn paarden en over de verkoop. Ik heb hier uiteindelijk geen tinker gekocht omdat de merries worden gebruikt voor de zorgboerderijlessen en buitenritjes, en ik zocht een tinker die wat gevoeliger was en meer dressuur/spring-ervaring had. Door deze boerderij ben ik wel enorm omgeslagen in mijn nogal weidse zoektocht, sinds dat moment wilde ik per se een tinker ! De hengsten die hier staan zijn ook prachtig om te bekijken. De paarden worden super goed verzorgd en staan er erg prettig bij.

Ook ben ik te spreken over Tinkerhoeve De bonte parels in Zenderen, hier heb ik enkele paarden uitgeprobeerd. Deze meneer (weet niet meer hoe 'ie heet) is ook tegen mij heel eerlijk geweest over zijn paarden, heeft me zelfs een paard afgeraden te kopen omdat ze echt niet geschikt voor mij (als beginner zijnde) zou zijn, hoewel ze in de bak heel fijn reed bleek ze niet geheel betrouwbaar te zijn buiten, zo vertelde hij me. Was hier erg blij mee, dat kun je je voorstellen. Verder staan er veel tinkers in verschillende stadia van bereden, maar ook hier kon ik helaas geen supergoed doorgereden dressuur/springtinker vinden.

Over Stoeterij Rensen ben ik helemaal niet tevreden, heb een (voor mij duidelijk voelbare) kreupele tinker gereden waarover de mevrouw zei "Ze kan niet kreupel zijn, een kreupel paard draaft namelijk niet".... Trek je eigen conclusies ;)

Uiteindelijk ben ik via een particulier op MP aan mijn tinker gekomen. Ben extreem blij met haar maar moest m'n wensen aardig bijstellen, ze was een stuk kleiner en met veel meer wit dan ik eigenlijk had gewild. M'n blik verwijden heeft mij dus heel erg geholpen in m'n zoektocht :)

xDKFJx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:34

Ik weet niet of er al iets is gezegd over de tinkerstal in heumen? ik heb niet alles gelezen.
Ik ben daar regelmatig langs geweest, en heb daar bijna 1 gekocht ( me vader wou het niet toen, was echt jammer! ) ik ben daar paar x geweest met open dag en keer op keer merk ik dat ze hele lieve tinkers hebben. Dat is eventueel een echte aanrader om daar eens te gaan kijken voor je toekomstige tinker?

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 21:26

Super lief dat er nog steeds mee gedacht en gezocht wordt.
Ik houd het gewoon in de gaten en mail en bel als ik iets tegen kom wat naar mijn zin is.
Gelukkig zijn er dan ook genoeg mensen die wel eerlijk zeggen dat de tinker niet voldoet aan bepaalde wensen en kan ik zelf bepalen wat ik daar van vind.
Ik blijf gewoon mijn ogen en oren open houden.. en dan komt het vanzelf goed!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:37

Ik heb mijn tinker inmiddels gevonden!! Morgen wordt hij gekeurd en dan ga ik hem vrijdag ophalen! Zooo blij :-)

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:44

Vertel eens meer! *\o/*

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:44

Wat leuk! Welke is het? Ik ben wel benieuwd :)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:27

Hij heet Dino 6 jaar en ik heb hem gekocht bij Stoeterij de Ierse Tinker in Oirschot!

Hij is super braaf, moet nog wel het 1 en ander leren,maar is vooral superbraaf buiten!
Precies wat ik zocht en ziet er nog een heel knuffelig uit ook!

Maar eerst wordt hij morgen nog gekeurd, dus ik juich nog niet te vroeg ;-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:34

Wij hebben flink lang gezocht naar een merrie of ruin, wat ouder en door en door ervaren. Liefst zo donker mogelijk. Veel destijds bekende importeurs afgeweest en een keer een merrie op proef die toch niet echt ideaal aanvoelde terwijl ze wel perfect was in gedrag. Heel erg braaf en ervaren. Maar ja zo voelde na weken nog niet als eigen paard. Dan is ze het dus niet. En haar dus omgeruild voor ons lieve kereltje. :D

Waar vielen we op op een bijna wit hengstje dat ergens tussen de 0,5 en 2 jaar oud was. Leeftijd was niet helemaal bekend. En nu bijna 15 jaar later er nog geen dag spijt van gehad.
Laatst bijgewerkt door karuna op 04-06-13 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:34

KarinLF schreef:
Hij heet Dino 6 jaar en ik heb hem gekocht bij Stoeterij de Ierse Tinker in Oirschot!

Hij is super braaf, moet nog wel het 1 en ander leren,maar is vooral superbraaf buiten!

Oh ja, die heb ik weleens gezien. Over hem is ook een topic geweest op Bokt :)

[RT-P] Nieuw paard kopen, maar?

Ik geloof dat het toen wel is afgeketst op de klinische keuring... Maar ik weet daar verder ook het fijne niet van en dat is ook alweer een tijdje terug, ik duim voor je morgen!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:10

Tja wat zal ik zeggen, ik heb her verhaal gelezen.

Wij durven het met hem aan, als hij morgen wordt goed gekeurd!
Hoofdschudden hebben wij helemaal niks van gemerkt! Stil staan was niet echt een probleem en verder loopt hij regelmatig!

Ik denk dat Zandro wat onzeker is geworden door haar vorige paarden.

Ik vindt Dino super! Hij is braaf en gelukkig kan mijn man (rijdt zelf Z1 dressuur) hem nog wel het 1 en ander leren!
Hij is verschrikkelijk braaf en lief, precies wat ik zoek en hij ziet er nog eens super uit ook!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:16

Denk uit Oirsbeek?? Want zover ik weet zit er in mijn woonplaats geen stoeterij }:0
Alvast heel veel plezier met je nieuwe aanwinst en ik ben heeeelemaal niet nieuwsgierig naar een foto ofzo *\%/*
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 04-06-13 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:16

KarinLF schreef:

oirsbeek :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:08

KarinLF schreef:
Tja wat zal ik zeggen, ik heb her verhaal gelezen.

Wij durven het met hem aan, als hij morgen wordt goed gekeurd!
Hoofdschudden hebben wij helemaal niks van gemerkt! Stil staan was niet echt een probleem en verder loopt hij regelmatig!

Ik denk dat Zandro wat onzeker is geworden door haar vorige paarden.

Ik vindt Dino super! Hij is braaf en gelukkig kan mijn man (rijdt zelf Z1 dressuur) hem nog wel het 1 en ander leren!
Hij is verschrikkelijk braaf en lief, precies wat ik zoek en hij ziet er nog eens super uit ook!

Ik wilde je ook niet afschrikken, ik dacht alleen, misschien heb je er wat aan/herkende je iets erin :)

Als het voor jou het perfecte paard is en hij wordt morgen goedgekeurd (waar we voor het gemak wel vanuit gaan) is het helemaal toppie.

Alvast veel plezier met hem! :)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:36

Ja klopt, Oirsbeek

Wij zijn ook heel tevreden met de adviezen die we van Miriam hebben gekregen, leuke meid!
Heb echt het idee en gevoel dat ze het beste met ons en Dino voor hebben!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:26

Inmiddels is Dino helemaal goed gekeurd en staat hij sinds gister bij ons en hij doet het super!!
Wat een heerlijk relaxed paard echt een verademing zo makkelijk en lief!

Vandaag heeft mijn man er zelfs al een klein buitenritje mee gemaakt en natuurlijk super braaf!

Precies wat ik wilde een lekker ongecompliceerd paard die er nog leuk uit ziet ook!

Wizz99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:05

Oh wauw gefeliciteerd wat fijn voor jullie! Ik ben wel heel benieuwd geworden nu, dus je moet gauw een foto showen!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:40

Wat fijn! Veel plezier met hem! :)