[TI] Hoe staat jullie tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kerry_Tinker

Re: Hoe staat jullie tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:26

24/7 buiten in een grote kudde van 50 paarden. Op grasland, maar met ook nog aanvullend ruwvoer...

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:11

mijn tink heeft een hele tijd alleen gestaan. helaas kon hij niet met anderen omdat hij ze op gaat jagen. alle merrie's en ruinen moesten bij elkaar uit de buurt blijven en alleen hij mocht bij de merrie's. zodra er een merrie te dicht bij een andere ruin kwam ging hij de merrie weg jagen. hebben zelfs een keer een merrie gehad die eruit zag alsof ze in de sloot had gelegen. bleek dat onze tink der lekker had lopen opjagen. -O-

nu heeft tink een vriendje die hij niet de baas kan zijn. dit gaat dus ook prima omdat die weet dat hij zich gedeisd moet houden :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:25

Mijn paarden staan bij mij aan huis. Momenteel is mijn tink aan het afvallen :o Daardoor staat hij nu alleen snachts en tijdens het eten van zijn hooi. Hij mag dagelijks bij de andere (die naast hem staan) om te poetsen en om te laten zien dat hij nog de macho is :D. Ik ben veel minder gaan voeren want hij joeg alles weg meneertje veelvraat. Nu gaat het zo prima. Strakjes op het land (is net ingezaaid en is nog niet paardproof) kunnen ze weer bij elkaar. Een paard alleen zonder contact met een soortgenoot is triest. Een vriendje aan de andere kant van het draadje is geen contact vind ik.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:46

ik ben een voorstander van zo natuurlijk mogelijk. Moet wel mogelijk zijn in je omgeving. Maar zou daar wel voor rijden heb mazzel dat ik nu het nog redelijk in de buurt is. Maar voor veulens is het bij ons helaas een ander verhaal.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:49

Mijn tinker staat samen met mijn Fjord op 5 mn afstand. ze hebben een haat liefde relatie XD, soms dan lopen ze mekaar de hele tijd te irriteren en daarna staan ze weer vredig te grazen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:52

24/7 buiten met 3 kleine pony's en mijn kruising arabier. Met schuilstallen en hooi.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:04

Ik heb ze dus normaal bij elkaar staan.(zie post hier een paar berichten boven) Maar vanwege zijn dieet nu veel apart van de andere. De "andere" bestaan uit :een draver ,een ezel en 3 mini's

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:37

Mijn tinker staat op de manege. Hij staat op stal omringt door andere paarden waar die met 5 paarden contact heeft. Hij staat helaas nog wel alleen op de wei, wel naast de andere dat ze kunnen ruiken en dergelijke, want hij moet nog wennen en hij slaat andere paarden de wei uit, ondanks hij verder heel vriendelijk is in de omgang. Maar erg dominant naar andere paarden toe ( ook nog niet zo lang geleden gecastreerd, dus enorm patserig naar andere toe )

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:14

Met zijn drieën in de paddock en op de wei (merrie, ruin en veulentje).

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:34

Paardjes staan ( gepensioeneerde fries en 4 jarige oliver) als enigste op een fokstal tussen de springpaarden, worden zoveel mogelijk te laten lopen, zomer in de wei, bak, binnenbak, net waar er ruimte is, in de winter snachts op stal overdag in de bak.. Fries heeft zijn eigen haren van 3 oudere dames, maar dient ook als opvoedopa van de jaarlingen (hengsten) oliver staat in de ruinengroep, helaas nog geen merries omdat hij ook jaagt.. Maar geen probleem vriendjes genoeg!