LDH is niet ppur en allen vrtaald spierschade ,,,,LDH zegt iets over spieren - lever - erytrocyten en nieren
bij verhoging van de LDH kun je denken aan beschadigde lever/ontsteking - belemmerde galafvoer - beschadiging weefsel of beschadiging rode bloedcellen of aan hemolyse = kapot gaan van rode bloedcellen ...
dus bij een vrhoogde LDH moet je ook naar andere waardes kijken en samen met die tot een conclusief komen
puur zeggen LDH is spieren is toch echt te kort door de bocht
leverbiopt blijf ik nog even wat twijfels over houden en moet ik nog even een daagje over nadenken ....risico's als darmperforatie en buikvliesontsteking enz. vind ik geen peanuts

en dan blijf je met de moegelijkheid zitten ( wat de arts van de kliniek mij ook al vertelde ) dat de mogelijkheid bestaat dat je net precies een gezond stukje weefsel pakt ....en dat is een hele goede mogelijkheid
paar maanden geleden is er bij mijn pup een nierbiopt gedaan en dat i nog wel gedaan via een buikoperatie ....nier zag er behoorijk slecht uit en er zijn 3 verschillende biopten uit genomen...rara fietsbel ...uitslag ...niets!!!
terwijl een maand of 3 later de nier er toch wel maar wel mooi uit moest omdat ie helemaal aan gort was?????
en hoe het kan weten we niet ...maar al is er iets procentueel nog zo klein mogelijk geacht , bij ons gebeuren zulke dingen vaak ....dus vandaar dat ik nog even moet nadenken over een biopt