[TI] ICS Hengstenkeuring april 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: ICS Hengstenkeuring april 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:54

Ik heb het genoeg gedaan, maar Oud Gastel was te duur.
Asten heb ik vorig jaar het voordeel van de twijfel gegeven.
Dus voor mij is het nu ook over.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:46

klachten die bij het bestuur zijn aangekomen (oa op ledenvergadering waar het ieder lid vrij staat naartoe te komen ;)) en waaraan dus iets wordt gedaan:
* ring te klein
* geluid niet oké (commentaar jury onverstaanbaar)
* binnen en buitenkomen hengsten kan nog beter geregeld

Er is ook door een enkeling gemeld dat de stallen te klein waren.

Er wordt hier geroepen dat er ZOVEEL klachten waren... wat dus helemaal niet zo is :+
of misschien wel mensen onderling, maar niet naar het stamboek toe

Persoonlijk moet ik zeggen dat ring en geluid mij dus ook stoorden.
Verder vond ik het eigenlijk prima...
Op zo'n dag interesseren mij eigenlijk alleen de hengsten :o ik kom dan niet voor de übergezellige cafetaria of het heerlijke eten
sterker nog, de jaren dat ik alleen als bezoeker kwam heb ik eigenlijk zelfs bijna nooit wat gegeten van de hele dag, heb dan gewoon geen honger en wil niks missen :+
van toilet heb ik overigens weinig last ook, ik moet dan hoogstens 1 keertje :+
maar goed, kan wel snappen dat vieze wc's geen pretje zijn, dat is wel gemeld en ik ga ervan uit dat dat, inmiddels zijn we immers een jaar verder, wel aangepast is ;)

kinsealy: de "Belgische" klanten zouden ook wel verder Holland intrekken, bereikbaarheid van de HK lijkt me weinig overtuigend punt om voor een stamboek te kiezen := :')
overigens is de mogelijkheid besproken om HK op Belgisch grondgebied te houden, dus dan valt dat al helemaal in het niet :+

denk eerder dat deze locatie mede gekozen wordt ivm aanrijden door bestuur en keurmeesters, die wel allemaal vrijwillig komen werken die dag.
de kosten lopen anders ook flink op.

Ik hoor ook alleen maar steeds Lunteren roepen. Heel chique, maar weinig sfeer, en grijpt hard in het budget.
NST houdt HK in Lunteren, mooi locatie dus volgens zovelen, maar weinig hengsten. Denk niet dat dat dus zoveel opbrengt.

Henk: jij wilt zo graag chique en standing en geld uitgeven aan blitse locatie, maar je staat er zelf wel altijd in je ouwe kloffie joh :P

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:39

My stoorde alleen het geluid en de ruimte die de hengsten hadden de ring kan groter gemaakt worden, denk dat ze dit wel echt moeten aanpassen dit jaar zo kan de draf toch beter getpond worden!

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:31

Als grootste ics stamboek , moet dat budget geen probleem zijn, en zou er juist gekozen moeten worden voor een representatieve manege om de hengstenkeuring te houden.
Er worden ook met dat budget en vrijwilligers bijna meer buitenlandse keuringen georganiseerd als in nederland.

Citaat:
de "Belgische" klanten zouden ook wel verder Holland intrekken, bereikbaarheid van de HK lijkt me weinig overtuigend punt om voor een stamboek te kiezen
overigens is de mogelijkheid besproken om HK op Belgisch grondgebied te houden, dus dan valt dat al helemaal in het niet
Dit zou toch helemaal te gek voor woorden zijn!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:31

En liever een stal vol kampioenen dan een kast vol kleren :7

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:42

frenia schreef:
kinsealy: de "Belgische" klanten zouden ook wel verder Holland intrekken, bereikbaarheid van de HK lijkt me weinig overtuigend punt om voor een stamboek te kiezen := :')
overigens is de mogelijkheid besproken om HK op Belgisch grondgebied te houden, dus dan valt dat al helemaal in het niet :+

denk eerder dat deze locatie mede gekozen wordt ivm aanrijden door bestuur en keurmeesters, die wel allemaal vrijwillig komen werken die dag.
de kosten lopen anders ook flink op.

De logica van de eerste alinea ontgaat me. Is een keuring (van een NL stamboek) in België organiseren niet nog handiger voor de Belgische (en misschien andere buitenlandse) klanten :? .....

En idd. als het grootste Nederlandse cobstamboek prioriteit wil stellen aan het organiseren van veel keuringen in het buitenland , die hoge kosten voor o.a. reizen met zich meebrengen, i.p.v. het organiseren van een voor een stamboek een van de belangrijkste evenementen in het jaar op een representatieve (en veilige) lokatie, dan liggen die prioriteien voor een NL-stamboek op z'n minst wat merkwaardig....

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:11

Wij komen ook weer kijken :D

Wij nemen er twee mee en er komt ook een hengst die ik gefokt heb dus erg leuk

wij komen weer met toni en Candyman

Afbeelding

Afbeelding

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:08

Leuk Cecille!

Kinsealy, nog even over de "kosten" van de buitenlandse reizen, deze reiskosten en overnachtingskosten
etc komen allemaal voor rekening van de buitenlandse leden, zit bij de prijs van de opname inbegrepen!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:27

cecile: wie komt er dat jij gefokt hebt? ben ik wel benieuwd naar!
spannend hoor candyman!!!

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:10

Erg leuk om Candy ook van dichtbij in het echt te zien! Vanaf de snelweg was het een vosbont stipje :')

Tolkien gaat va. 26 februari weer naar Corné, in training. Als hij terug komt beginnen de eerste wasbeuren alweer; sokken en staart :P

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:12

Wat is de reden dat er door het ICS nederland een hengsten keuring wordt gehouden in Belgie op een locatie vlak bij Nederlands Limburg ?
Juist de grote Belgische hengsten houders zitten in het westen van Belgie.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:23

Dezelfde locatie dus al s vorig jaar? Daar zou ik niet mee heen gaan (hoeft ook niet gelukkig).
Alles was zo ontzettend donker en grauw. De wc's waren te erg, ik ging nog leive rbuiten in de bosjes zitten. En het geluid was inderdaad heeel erg slecht *hebben we ook aangekaart*.

Nou iets beter kunnen ze wel betalen. Deze locatie had een mega grote binnen bak, dat hoeft natuurlijk niet zó groot te zijn. Gewoon wat kleiner en netter scheelt al een hoop, het oog wil ook wat.

Ik vond het 10x niks vorig jaar :n ben blij dat Noedel niet meer hoeft iig.

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:18

Boris is een 3 jatige zoon van onze Bonette en Mickey boy

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:38

Citaat:
Wat is de reden dat er door het ICS nederland een hengsten keuring wordt gehouden in Belgie op een locatie vlak bij Nederlands Limburg ?
Juist de grote Belgische hengsten houders zitten in het westen van Belgie.

Omdat de grote Belgische hengstenhouders ook lid zijn van ICS Belgie.
En er al een grote Belgische hengstenkeuring is die gegeven word door ICS Belgie op 11 maart

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:54

aah! leuk cecile!!

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:20

Organiseert ICS-NL ook een keuring in België? Raar......:+ , maar des te meer reden om de Nederlandse keuring centraler te houden zou je zeggen, want waarom twee HK’s relatief zo dicht bij elkaar? Dat zou budgettair toch ook niet echt aantrekkelijk zijn zou je zeggen, kun je van dat geld beter op een goede locatie 1 keuring organiseren, maar dit is misschien wat de ICS-NL leden graag willen.....

hengstveulen schreef:
Leuk Cecille!

Kinsealy, nog even over de "kosten" van de buitenlandse reizen, deze reiskosten en overnachtingskosten
etc komen allemaal voor rekening van de buitenlandse leden, zit bij de prijs van de opname inbegrepen!

Ik denk eerlijk gezegd niet, hengstveulen, dat wanneer er een keuring in bijvoorbeeld Tsjechië, Zwitserland, Denemarken of Finland georganiseerd wordt de deelnemers daarvan alle kosten op zich nemen, maar misschien heb ik dat mis en waarderen ze het oordeel van de NL-jury zo erg dat ze bereid zijn daar flink voor in de buidel te tasten :+, dat kan natuurlijk, want de zgn. “kosten” zijn er echt wel op dergelijke reizen/ keuringen, of het moet allemaal zo low-budget zijn dat er nauwelijks extra kosten zijn, dat kan ook natuurlijk....

Ben i.i.g. blij dat ik niet meer afhankelijk hoef te zijn van welk stamboek dan ook :+

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:13

weet je, je kan wel blijven zeggen de bak was te klein, het geluid te slecht
maar denk je nou echt dat aan die punten niks word gedaan?
denk dat ze daar vorig jaar zelf echt wel wakker mee zijn geschut dat iederee daarover klaagde.
kijk dat de manege zelf nieuwe wc's en alles gaat schilderen/nieuwe lampen ophangen, dat vermoed ik nou net niet ( zal wel gaaf zijn hihi)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:18

Als ze wakker geschud zouden zijn zou het niet weer op dezelfde locatie zijn :Y)
Dus nee, aan die punten wordt blijkbaar niet veel gedaan :n

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:37

ik heb er de volste vertrouwen in dat ze iig die 2 punten WEL opnieuw zouden bekijken, en dat die dit jaar verbeterd zouden zijn, 100% beter kan je niet bij voorbaat zeggen.
wat ik wel eigenlijk comisch vind om te lezen
die genen die de grootste commentaren hebben, zijn of stamboekshoppers, of komen hoe dan ook toch niet meer, of het nu op locatie a of z word gehouden

en nee, ik heb niks qua aandelen in het ics-nl zitten om die te redde ofzo
heb geneens meer een paard wat na een keuring hoeft
maar ik denk dat ik voor meerdere spreek dat dit wel DE keuring vh jaar is, jaar op jaar
als ik kijk na andere stamboeken qua aanmeldingen van hengsten, en het publiek wat er dan aan de zijlijn staat, tegenover de bomvolle zijlijnen van deze ics keuring, en dan niet allen met hollanders en duitsters en belgen bezaaid en dat sfeertje
nee hoor, geen haar op mijn hoofd die denkt, ohh het word daar gehouden dus ik ga niet

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:52

Nou de bak groter maken mag ik wel hopen dat ze dat doen ja := daar was nogal over geklaagd volgens mij, maar dat is ook niet zo moeilijk. Het feit dat het een donker hol was kan je niks aan doen.
En dan niet te praten over die rare afstap bij een deel van de stallen waar je je nek zowat brak :=

Ach, ICS was voor ons een probeersel, om te oefenen. Ik hoef gelukkig niet meer heen. Misschien als het op een mooie locatie zou zijn zou ik het nog wel willen proberen als Noedel uitgegroeid is om die 1e premie te halen. Maar op zo'n flutterrein, nee :n

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:55

Ik ga ook altijd trouw kijken waar het ook is gaat toch om de peerdjes :)
Was niet van plan zelf ooit een dekhengst te gaan houden.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:07

je weet dat de meeste merrie in nl ics-nl geregistreerd staan he"... Dus zou niet zo snel oordelen van was probeersel, hoeft voor mij niet meer ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:14

Dat we toen daar heen gingen was om te oefenen ja, hij was toen nog geen 3. In die zin bedoel ik het.
Daarom zei ik ook dat we er op dezelfde locatie niet weer heen zullen gaan. Wordt de locatie verbeterd, dan misschien wel als hij uitgegroeid is over een paar jaar.
Ik hóéf niet meer heen nee, hij heeft een 2e premie. Mochten ze de boel verbeteren ben ik benieuwd of hij een eerste kan halen als hij volwassen is. Maar echt alleen op een fatsoenlijk locatie. Het is zo 3 uur rijden en vond het een beetje een sneue bedoeling de vorige keer. Dat was de eerst keer dat ik er was dus een slechte eerste indruk, en dat doet al veel :j

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:26

stalnijmegen schreef:
je weet dat de meeste merrie in nl ics-nl geregistreerd staan he"... Dus zou niet zo snel oordelen van was probeersel, hoeft voor mij niet meer ;)

Heel eerlijk? Dat zou voor mij niet uitmaken ;)

King moet in 2013 officieel terug omdat hij die 3e ( :+ ) premie heeft gekregen. Ik denk dat ik het niet eens doe.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:29

Het moet ook helemaal niet om kwantiteit gaan toch? (hoeveelheid merries)