[TI] Is een Tinker echt zo duur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

Re: Is een Tinker echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:04

Ze zijn er weldegelijk Colorado. Wel afhankelijk van welke steden en vooral welke buurten je bent geweest!!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:19

31.000? misschien emotionele waarde mss, maar ik hoop dat je een leuke tinker vind voor veel minder en ik ben ervan overtuigd dat het wel moet lukken met al het aanbod.
Zelf heb ik afgelopen januari een 3 jarige merrie tinker gekocht, nog niet ingereden voor 2275 en in de buurt van ene particulier gewoon. Was mijn eerste ervaring met tinkers hihi. Maar van te voren wel gekeken wat een tinker u kost door op de marktplaats te kijken. Want bij fokkers staat de prijs niet altijd bij.
In eerste instantie wilden we wel naar een fokker gaan en hadden besloten om van het voorjaar naar het oosten des lands te reizen om even rond te neuzen, maar toen verscheen er ineens een advertentie van eentje particulier nog geen 25 km van huis.
Denk dat het zo had moeten zijn.

Succes, maar al het geld ligt het niet bij jou dus je kunt waarschijnlijk eenhele mooie, brave (al ligt dat vaak ook aan je zelf haha) tinker kopen :-)

SUcces!

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:06

zoals teuntje111 al zei heb ik idd een veulen te koop
als je eens wilt kijken hoe je zit op verschillende maten tinkers
ik heb ze tussen de 1.45 en de 1.64m dus je mag altijd eens langskomen om te kijken en te proberen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:15

stalnijmegen schreef:
de paardenmarkten hier in Nl zijn weer begonnen, daar staan genoeg "zielige" paardjes.
je hoeft echt niet ver te zoeken.

ik snap je wel hoor, daar niet van

Pff naja dat mag ze toch zelf weten?:=
ik denk dat je in Ierland echt goede paarden kunt vinden die simpelweg niet meer onderhouden kunnen worden en dus zo wegvegeteren. Hier op de markten is dat toch een mindere kwaliteit om de goede tinkers echt zo nog wel verkocht worden.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:54

De prijs die hier vaak voorbij komt (Tinker prijs vanaf € 2.500,00) aan welke leeftijd moet je dan denken? Heb je dan een rijklaar paard van een jaar of 4, of een 3 jarig groen paard? En met welk bedrag moet je dan rekening houden voor een veulen/jaarling of een doorgereden paard?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:38

voor die prijs heb ik een half jaar terug mijn tinker gekocht,was toen bijna drie,dus nog groen,veulenprijs vindt ik moeilijk,heb er nu een te koop staan,maar weet niet of ik die gemakkelijk verkocht krijg.ik hoop zo rond de 750 uit te komen.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:10

elliecuijk schreef:
voor die prijs heb ik een half jaar terug mijn tinker gekocht,was toen bijna drie,dus nog groen,veulenprijs vindt ik moeilijk,heb er nu een te koop staan,maar weet niet of ik die gemakkelijk verkocht krijg.ik hoop zo rond de 750 uit te komen.

met die veulenprijs keldert dus de markt in...
hier gaan merrieveulens voor meer als het dubbele weg, en anders niet ;)
zelfs het hengstenveulen gaat daarvoor niet weg en mag dan lekekr hier blijven.

voor 2500 moet je iets kunnen vinden, een wat is verschillend
je "kan"er een braaf bereden paard voor krijgen, maar ook net een veulen
heel divers dus.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:11

Dus als ik het goed begrijp zou ik best 1000 euro kunnen vragen?ik dacht dat dat juist teveel was.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:40

Met 750 ben je dr vast snel kwijt in elk geval :+ Maar waarnaar.... weet ik niet of je er serieus geinteresseerden dan op af krijgt.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:19

sorry geen haar op mijn hoofd dat mijn ukkie voor 750 euro weg gaat , t is geen hond ofzo.

nee hoor mensen kopen dan te vaak een paard in een opwelling , vind dat men moet snappen dat t geen speeltjes zijn maar levende dieren hoor.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:21

Kyona is ook geen hond,ze is ook mooi tinkertje,waarvan ik ook zeker wil dat ze naar een goed thuis gaat.Ik heb nu inmiddels contact met een geintereseerde.ik heb een prijs bedacht die ik redelijk vindt.
belangrijk voor mij is dat de nieuwe eigenaren een goed thuis kunnen bieden met veel liefde en een vriendje!

De hoofdprijs is niet belangrijk.

ilona_selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:31

Ik heb een 3/4 tinker hengst gezien voor 600 euro is 2 jaar ik ga morgen kijken of het wat is.
Iemand ervaring met www.hertoghoeve.nl

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:34

Een tinker kost normaal tussen de 2700 en de 5000 euro. Ligt eraan wat het paard allemaal kent e.d.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:47

Nuage schreef:
15000 euro??? Of 1500 euro?
Als het 15000 is dan zou ik het alleen betalen als er 20 karaats gouden drollen uitkwamen ;)

Geweldig :')

gipsycobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:26

De prijzen varieren momenteel idd heel erg. Maar kom-op 750 euro voor een merrieveulen; nee, voor die prijs blijven ze heerlijk thuis staan. Natuurlijk spelen de ouders bij de meeste ook een grote rol in het bepalen van de verkoopprijs van het veulen. Ik zou me maar eens goed bedenken wat de verkoopprijs betreft.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:10

Als ik de prijzen zo eens lees die een aantal van jullie vragen is het misschien toch goedkoper om
een tinker in Ierland op te halen.
Daar lopen nog steeds een hoop paarden los waar ze vanaf willen. Best kans dat daar iets tussen
zit wat een leuk paard kan worden.

Zie topic: [VN] Zwervende paarden en pony's afgemaakt in het Ierse Galway

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:25

Of het goedkoper is vraag ik me af hoor. Stel even dat je naar Ierland gaat en daar een goede tinker vindt, die voldoet aan wat jij zoekt, die zomaar op straat los loopt. Daarna moet het paard dan naar Nederland geëxporteerd worden. Dat kan niet zomaar, daarvoor moet je wel aan een aantal regels voldoen en moet het paard gezond bevonden worden. Stel dat dit ook zomaar lukt (je bent wel wat tijd verder ondertussen en behoorlijk wat pingels, want je moet daar zelf ook slapen, de dierenarts betalen en transport regelen) en je hebt je paard uiteindelijk thuis gekregen. Dan mag je eerst aan de slag met de revalidatie, want dit diertje is niet goed gevoerd en ook nog nooit ingeënt of ontwormt. Je moest eens weten hoeveel importtinkers later problemen krijgen hierdoor. Na een tijdje heb je je paardje dan hopelijk zonder al teveel kosten gezond gekregen. Dan is het nog maar hopen dat je daarna ook echt iets kúnt met dit dier. Waarschijnlijk is het dier niet beleerd (in het beste geval) maar anders is de kans op trauma behoorlijk aanwezig.

Tegen de tijd dat jij heerlijk rond hobbelt op dit diertje ben je een hele tijd en euro's verder. En de kans dat het nooit lukt is enorm, door allerlei redenen die ik net heb opgenoemd.

Als je echter hier een tinker koopt, dan weet je ook wat je koopt. Dieren zijn vaak hier gefokt, kunnen hier compleet gekeurd worden door een dierenarts, beschikken over een deugende opvoeding, zijn goed gevoerd en altijd ingeënt, bekapt en ontwormt en hebben een paspoort met chip. Je weet precies wat het paardje wel of niet kan als je het aanschaft, je hebt garantie bij verborgen gebreken volgens de wet en de afstamming is ook nog eens vaak bekend.

Tinkers van de straat plukken in Ierland is niet iets wat je zomaar kunt gaan doen. Goedkoop is duurkoop in dit geval, en geloof mij nou; de echt goede tinkers lopen daar echt niet los. Ik vind het zielig, dat absoluut, maar zie het niet als een goedkoop alternatief voor het vinden van een goed paard.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:03

Juist Nuage, je geeft aan waarom al die import Tinkers zo makkelijk en braaf waren.
De import is en was niet 100% gezond.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:16

Nou, mijn tinker is anders ook geimporteerd (door de vorige eigenaar). Uit Engeland dan wel en ook al een jaar of 7 geleden, maar ik heb er een prima paardje aan. Heb er tot nu toe (in ruim 5 jaar tijd) 2x de dierenarts bij gehad, dus qua gezondheid kún je ook mazzel hebben.

En het zal inderdaad best een paar centen kosten om zo'n dier hier te krijgen, ik zie het niet echt als een goedkope manier om aan een paard te komen, maar je geeft er dan wel 1 een kans op een beter leven. Dat is ook wat waard vind ik.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:19

Mijn eerste tinkers waren ook geïmporteerd, en daar is op zich niks mis mee. Maar er zit wel een verschil tussen een geïmporteerde tinker kopen of er eentje van de straat halen en zelf importeren imo.

LilStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:26

@pagina 1

woow,
15.000 euro!
*kwijlkwijl*
haha succes met zoeken!
xx