dat ze dwars door een hindernis heen lopen ligt aan de ruiter, maar niet aan het paard...
in de natuur moeten ze ook springen om te overleven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
furyke schreef:als t hindernis te laag is, is het natuurlijk ook niet de moeite waard on te springen. dravend is dan veel makkelijker
Lowara schreef:furyke schreef:als t hindernis te laag is, is het natuurlijk ook niet de moeite waard on te springen. dravend is dan veel makkelijker
daarom kun je de ervaren dieren vaak beter in galop over lagere hindernissen zetten als je bv in een springles meerijdt waar veel beginnende dieren zitten, en je mee springt op lager niveau
want anders heb je inderdaad dat je megaspring tink alsnog lage balkjes van 30/40 cm eraf knikkert
M_D_H schreef:hier ook een eigenaar van een springtink
gil springt los nu 1,35 m
en met mij nu een parcoursje van 1m/1,10 m
en een losse hindernis van 1,20
ben hem nu aan het verfijnen, en de planning is om in de lente officieel te gaan starten bij de paarden
gil en ik 1,20
Chefke schreef:Ik vind die 1e die er mee crosst, paard heet Bonnie? Igg op de eerste pagina toch echt een springtinker. Ik wou graag een spring fries. Alleen ze deed de eerste sprongetjes goed, en toen tilde ze haar achterbenen niet meer opNu ben ik aan het balkjes galoperen. Ik denk dus niet dat elk paard kan springen
irissahorse schreef:Tinker Bonny springt 1.30 met ruiter
Helaas is deze niet van mij, moet je even zoeken in de zoekmachine
edit: de tinker is van MelanieB ik zoek wel wat topics voor je
edit2: [SGW-ITP] Tinker Bonny @ Leusden Cross
[SPR-ITP] Tinker Bonny springt weer hoog! (1.35!)
furyke schreef:ik vind bonny van melanie een echte springtinker.
Zit telkens weer met verbazing te kijken naar haar foto's en filmpjes
.