[TI] ORANJE tinker Help

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:03

ik ben zeker de enige die vind dat je dat soort meuk niet op je dier hoort te spuiten := succes met ontkleuren, tea tree shampoo misschien?

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:07

heb stiekem wel moeten lachen om die oranje vlekken! en dat pipi paard :D

ik gebruik vaker badedas voor de sokken en staart en dat werkt goed. wel goed uitwassen natuurlijk.
of het ook bruikbaar is voor de rest van de body durf ik je niet te zeggen

Pepper1

Re: ORANJE tinker Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:34

zie mn eerdere reaktie: houtskool, dat zou moeten lukken!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:45

moet hier stiekem toch om lachen .
Zo heb ik ooit de manen van mijn tinker blauw gemaakt met een spuitbusje .. Gelukkig ging dat er wel met 2 keer wassen uit.
Cowboy magic al eens geprobeert, dat wil ook nog wel eens lukken

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:48

Pellie schreef:
ik ben zeker de enige die vind dat je dat soort meuk niet op je dier hoort te spuiten := succes met ontkleuren, tea tree shampoo misschien?

Moet zeggen dat ik om dit topic toch wel heel hard moest lachen, maar toen ik jaren terug opleiding paardenhouderij deed moesten wij ook een paard in allerlei kleuren spuiten om aan te geven welk lichaamsdeel waar zat...
Ik heb aan die onzin toen ook NIET mee gedaan, maar zo'n oranje tinker voor een keertje vind ik toch wel komisch.

Sorry TS, succes met schoonboenen!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:50

Pellie schreef:

Dit zei ik ook al....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:00

Charaz schreef:
Pellie schreef:

Moet zeggen dat ik om dit topic toch wel heel hard moest lachen, maar toen ik jaren terug opleiding paardenhouderij deed moesten wij ook een paard in allerlei kleuren spuiten om aan te geven welk lichaamsdeel waar zat...

Ik heb aan die onzin toen ook NIET mee gedaan, maar zo'n oranje tinker voor een keertje vind ik toch wel komisch.

spuiten? wij moesten met stoepkrijt alles aangeven :')
veel effectiever en makkelijker schoon te maken :P

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:33

ik heb het dus enkele jaren geleden ook gehad met m'n Tinker :+
heb zelfs nog in het blad BIT gestaan ermee.

Afbeelding

ik had toen met knalroze een mega grote kroon op de kont van m'n merrie gespoten, en kreeg het er met geen mogelijkheid meer af. moest zelfs officieel dressuur starten ermee :=

enige oplossing: het slijt er vanzelf weer af na enkele weken }:0

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:07

Gentlegiant schreef:
Pellie schreef:

Dit zei ik ook al....

gelukkig, niet de enige dus ;)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:16

Ik zou er ook niet voor kiezen om dat spul op een paard te spuiten, maar goed het is nu eenmaal gedaan. Je zou het een keer kunnen wassen met zilvershampoo en anders gewoon zo laten. Want elke keer wassen is ook niet goed voor je paard.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:20

Hmm hiervoor moet je geen poetsblok gebruiken.. en ook niet als je paard elke dag onder de modder de wei uitkomt :P Mijn ervaring is dat je met een poetsblok gewoonweg de haren eruit haalt. Straks is ie kaal...

Succes! Meer tips dan hier gegeven zijn ken ik niet.. denk dat het slijten wordt :P
Of werkte de houtskool al?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:26

Heb alleen ooit eens een deel van mijn pony's staart roze geverfd met haarverf wat ik voor mezelf ook had. Bleef er bij hem wel langer inzitten dan bij mij, maar een weekje in het nederlandse weer en hij was weer wit. Ik had het niet op de huid, dus dat is misschien ook nog anders? Je kan eventueel ook nog schoonmaakmiddel met citronella gebruiken. Doen ze bij ons op stal ook weleens, worden ze ook megaschoon van.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:29

hmm ten eerste goed dat je zelf al aangeeft dat je dom bezig bent.. als je paard al allergisch is voor biotex? gaje er toch ook geen verf op spuiten? dag vetlaagje..
Maar goed dat even ter zijde, idd met een schuur blok goed schrobben? en misschien voor de manen in de terpetine hangen?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:33

in biotex zitten toch hele andere stoffen dan in die haarverf?
het is geen gewone verf!!
het is gewoon verf zoals je ook in je eigen haar spuit...
dus die vetlaag gaat er helemaal niet aan ;)
kan echt geen kwaat hoor!!
ik gebruik altijd witte haarverf voor zijn sokjes...
hij heeft er nog nooit last van gehad...

vind het een beetje een voorbarige conclusie om iemand dan maar weer meteen dom te noemen :?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 06:43

M_D_H schreef:
Charaz schreef:

spuiten? wij moesten met stoepkrijt alles aangeven :')
veel effectiever en makkelijker schoon te maken :P

Onze dochter is laatst met blauw stoepkrijt op haar schimmel aan de gang geweest. Dat heeft ook een hele tijd geduurd voordat het er af was.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 06:56

Ik ben eens benieuwd of houtskool werkt, ik heb er al vaker van gehoord.
Ik heb het ook eens gedaan, voor de verjaardag van mijn dochter, ik ging haar zo te paard uit school halen.
Weet niet meer hoe snel het eruit ging maar wel dat ik van die krijtblokken/spray voor schapen had gebruikt.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:02

Hahahaha, wat geweldig vind ik dit... Wat een stoere actie. Niemand die jou tinker nu nog zal jatten, want je hoeft alleen te vermelden dat het een "goudvistinker" is en iedereen van bokt weet over welke tinker we het hebben.

Je zou bij een verfzaak eens kunnen gaan kijken ofdat ze een verfverwijderaar hebben op biologische basis (iig iets dat niet schadelijk is). Het zou heel goed kunnen. Misschien dat je anders bij de dierenspeciaalzaak eens kan kijken voor hondenshampoo die een blekende werking heeft (ook op natuurlijke basis). Want wat er bijvoorbeeld voor maltezertjes rond hun ogen wordt gebruikt om de rode traankeur er weer uit te krijgen heeft ook een soort van blekend effect en dat is toch echt wel diervriendelijk. Dat zou je misschien ook kunnen helpen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:49

ghehehe heel herkenbaar

ik heb een behoorlijke witte tinkerhengst en had hem voor een show een oranje boa omgedaan, meneer ging zweten en boa gaf af, dus hele borst oranje.

heb het een enkele x gewassen en toen er maar af laten slijten, duurde paar maanden hihi, moest alleen wel steeds uitleggen tegen mensen die voor een dekking kwamen waarom de hengst oranje was :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:40

Tinkermuts schreef:
ghehehe heel herkenbaar

ik heb een behoorlijke witte tinkerhengst en had hem voor een show een oranje boa omgedaan, meneer ging zweten en boa gaf af, dus hele borst oranje.

heb het een enkele x gewassen en toen er maar af laten slijten, duurde paar maanden hihi, moest alleen wel steeds uitleggen tegen mensen die voor een dekking kwamen waarom de hengst oranje was :D

omdat hij heel Nederlands lievend was natuurlijk :j

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:54

istie ook ghehehe, hij vind de dames en het eten in nl geweldig :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:30

*chuckie *\o/* ... zucht, zwijmel, kwijl :~ ... chuckieieieieieieie <3 * (ver in de verte starend)

(lekker off topic)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:17

Bzoem schreef:
Hmm hiervoor moet je geen poetsblok gebruiken.. en ook niet als je paard elke dag onder de modder de wei uitkomt :P Mijn ervaring is dat je met een poetsblok gewoonweg de haren eruit haalt. Straks is ie kaal...

Succes! Meer tips dan hier gegeven zijn ken ik niet.. denk dat het slijten wordt :P
Of werkte de houtskool al?

Tsja er komen ook nog steeds heul veul lange winterharen uit dus wat dat betreft is het alleen maar goed :) Heb ook al van dat green spot staan voor als ie straks zn wintervachtje helemaal kwijt is want kan inderdaad niet aan de gang blijven met dat blok :P Maar kaal zal ie voorlopig niet worden hoor hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:35

Haha wat een zielig paardje :P
Ik zou zijn vacht scheren en zijn manen gewoon goed boenen... Ik denk dat het vanzelf wel slijt na een aantal weken ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:54

Bleekt wel door de zon. Oh ja dan moet er wel zon zijn.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:59

yvonnedv schreef:
Bleekt wel door de zon. Oh ja dan moet er wel zon zijn.

:D