[TI] Tinker rovers...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:32

Ach ook een waakstier dus :D . Ik zal stalhouder eens vragen of hij zijn limosine stier voor het hek kan zetten, alleen beest is gewoon de braafheid zelve, weegt alleen een kilootje of 1300 geloof ik.

Hier ook wel rond januari februari rare dingen met heiningen die opeens open en weg zijn, wortels in de wei die hij niet mag hebben, een halstertouw dat opeens aan het hek hangt ipv in de stal, stroom dat er af is en steeds s ochtends als er niemand was.

Ik heb nu mijn tijden dat ik er ben wat aangepast met er heen gaan en sinds die verandering is er niets vreemds meer gebeurt. Wel heeft iemand op de vorige stal aan de stalhoudtser gevraagd of Connor te koop was vanuit het niets. Heel vreemd toen.

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:41

ik vind zowiezo raar heb me tinker net (november 2009) heb nu al 5 mensen die hem willen hebben 3 verschillende ieren kwamen naar staleigenaresse toe ik kom de merrie op halen (kan niet zo goed engels) maar er staat een tinker en dat is een ruin 8)7 dus staleigenarrese zei meteen nou weet daar niks van en de ik ga hem nog niet eens voor een miljoen kopen :D en ik ga soms ook naar de manege en daar heeft iemand hem bijna uit me handen getrokken en trailer al klaar staan ik vast houden :P mensen worden steeds bruutaler (weet niet of ik het goed schrijf)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:43

ik heb de staleigenaar er op geattendeerd,
njaa scheelt...
mijn tink is eenkennig, gaat met niemand mee die hij niet echt goed kent (zelfs met sommige mensen van onze stal nog niet :'))
en ik, de stalhoudster en mijn paps zijn de enige die hem de trailer in kunnen krijgen...
zweep kun je proberen :P
maar hij sluit zich af, of begint in het rond te meppen...

voor de rest, wil je naar de wei, moet je eerst langs het huis,
waar een hond woont die bij iedereen die hij niet kent aan slaat <3
voor de rest, draadjes door knippen heeft weinig zin, want de weides zijn omgeven door slootjes <3
de stal staat ook achter het huis :D

en voor de rest...
als ze dieren met vlekken zoeken :P
willen ze Gil toch niet hebben :')
al is hij wel uniek :P
met zijn zwarte lichaam en zijn bruine vlekken :D

ach mischien zit ik nu wel gewoon heel veel redenen te zoeken waarom ze Gil niet zouden willen hebben :P

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:18

karuna schreef:
Ach ook een waakstier dus :D . Ik zal stalhouder eens vragen of hij zijn limosine stier voor het hek kan zetten, alleen beest is gewoon de braafheid zelve, weegt alleen een kilootje of 1300 geloof ik.

Dat is hier dus ook zo, godsbraaf, maar enkel naar eigen volk.. ;)

Ik heb vanmiddag de buren ook ingelicht, dus die houden het ook in de gaten..

furyke

Re: Tinker rovers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:16

o bah wat vervelend allemaal. krijg dr kippenvel van.
het hier nog niets gehoord/gezien. maar woon dan ook aan de andere kant van t land.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:26

weet je , ik kan nu wel zeggen dat sommige van ons en eenkennig zijn en niet lade...
maar die lui weten toch precies hoe te handelen dat ze ze wel pakken of wel op de wagen krijgen.. want uit eindelijk krijg ik ze immers ook op de wagen...
eten doet een hoop veranderen he, vergeet dat niet

brbr je zou zulke mensen toch het liefst wat aandoen, blijf van andermans spullen af!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:29

stalnijmegen schreef:
weet je , ik kan nu wel zeggen dat sommige van ons en eenkennig zijn en niet lade...
maar die lui weten toch precies hoe te handelen dat ze ze wel pakken of wel op de wagen krijgen.. want uit eindelijk krijg ik ze immers ook op de wagen...
eten doet een hoop veranderen he, vergeet dat niet

brbr je zou zulke mensen toch het liefst wat aandoen, blijf van andermans spullen af!!

de eerste keer dat ik Gillian moest laden...
ging die niet :')
niet met eten, niet door een zweep...
helemaal niet...
heeft 2 uur geduurd, en uiteindelijk heeft de handelaar(van wie hij dus was ;)) hem er maar in gezet :P
en dat was zeker niet de laatste keer dat hij dat gedaan heeft :P
nu, nu hij mij echt vertrouwd, kan ik hem laden :P
maar moet nog altijd zijn emmertje mee nemen ;)

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:49

gisteren waren hier weer 2 personen

die stonden te filmen bij de Friezen

kan zijn leuk mooie paarden

of dat ze gaan filmen van wat hier staat

je weet het niet

en ze hebben niet bij ons gevraagd voor het filmen

we hebben nu camera,s hangen in de weide en op stal

zijn niet scherp maar je ziet genoeg erop wat de mensen doen

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:55

Bij ons stonden gistermiddag rond een uur of 5 ook 2 mannen fotos te maken van onze friese merries.
Ze waren op de fiets.
Heb ze gevraagd waarom ze fotos maakten.
Het andwoord: ze zijn zo mooi.
Ze spraken hooghollands met een accent (achterhoek?)
Heb de stalcameras maar zo gezet dat ik overdag het land in de gaten houdt en snachts de stal.
Snachts zet de bewegingsmelder de video in werking.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:03

Dat krijg je nu he, mensen die langsfietsen en foto's maken... Dat is het jammere er van, je weet niet wat ze er mee van plan zijn etc..
Gisteren op bosrit zijn we ook ontelbare keren op de foto gezet door mensen.. :x

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:10

njaa, ik maak ook wel eens fotos van paarden die ik niet ken,
gewoon omdat ze me aanspreken.. :P

wel jammer...
je moet nu, voor behoud van je eigen dier, achterdochtig worden :(

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:22

wow bedankt voor je topic!

vandaag werd ik aangesproken door een buitenlander die snowdon wilde kopen voor 10.000 euro.
ik heb toch maar even de boer gewaarschuwd dat er bendes zijn die zo werken!

shadow1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:02

gadverdame wat een nare verhalen allemaal ;(
ik heb laatst ook iets mee gemaakt nou eigenlijk een vriendin van mij.
de opa van mijn vriendin is een tijdje geleden overleden en die opa had een paar friezen 1 fries was drachtig van een kampioen ofzo maar die hadden ze al wel verkocht hij stond alleen nog niet bij zijn nieuwe eigenaren omdat ze hoog drachtig was konden ze haar namelijk niet vervoeren.
nou ging de moeder van mijn vriendin een keer s'avonds laat nog even bij de drachtige merrie kijken hoe het ging en toen ze uit de stal kwam is er een (normale) oude man uit de loots naast de stal vandaan gekomen en had gevraagt of daar ook friezen stonden de moeder van mijn vriendin had nee gezegt en had gezegt dat de man weg moest gaan. de moeder is wel zo slim geweest om naar het kenteken te kijken maar er hadden vuilinis zakken op geplakt gezeten dat was wel heel vreemd.
nou hadden ze de politie gebelt en de politie heeft daar rond gereden. ze hebben de man daarna nog een paar keer gezien en hij heeft de moeder van mijn vriendin ook gewoon gedag gezegt. het is nu een paar weken geleden en ze hebben de man gelukkig niet meer gezien maar ze hebben nu ook gehoord van de politie dat er die avond ook aan het einde van de straat een paardentrailer had gestaan met een auto ervoor. dus de man was echt wel van plan geweest om het paard te stelen.
nu is het paard bevalen en staat het gelukkig op een veilige plek.
ik heb zelf ook een paardje en ik hoop dat ons dit nooit gebeurt. ;(
wat een vreselijke mensen lopen er ook rond op deze aarde bah |(

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:23

jeetje het zal je maar overkomen mijn paardje geen tinker maar wel gevlekt en een beetje de bouw ervan staat dag en nacht buiten, ik hoop toch niet dat dit mij overkomt!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:19

bah! wat een naar idee dat er van die gasten rondlopen, gelukkig was je op stal.

vroeger werden Tinkers juist niet snel gestolen vanwege hun herkenbare vlekken, maar dat maakt ze nu blijkbaar geen ruk meer uit, een gejat paard zit nu binnen no time ook in het buitenland natuurlijk.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:52

Ik kreeg net de link van dit topic van lovingtweety.

Vanmiddag was ik op stal, lekker gereden paard aan het afzadeln en poetsen, Staan er inene vanuit het niets 2 mannen bij de heinig(poetsplaats is ook omheind.) Ze kijken even en vragen wat de 3 paarden kosten, en wanneer ze dan opgehaald konden worden. Ik heb hun duidelijk gemaakt dat ze niet te koop zijn, en gevraagd het erf te verlaten. Ik ben na de weg gelopen en zag ze nog net wegrijden in een witbestelbusje. ik heb 2 cijfers en een letter kunnen zien maar meer niet. eigenaren zitten er nu wel flink over in :(

bah, Hoop dat dit gewoon oprecht geintreseerde waren, en niet van die rare mannen.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:54

_Blacky_; ik zou er zeker niet vanuit gaan dat het oprecht geïnteresseerde waren als men vraagt wat die 3 paarden mochten kosten. Ik zou het goed in de gaten houden en dit evt. bij de politie melden en daarbij zeggen dat er meer van dit soort verhalen zijn (landelijk!).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:23

Jee wat hoor je t vaak zeg!!
Zouden er op deze manier ook al paarden zijn gestolen ondertussen?

Misschien een idee om waarschuwingsflyers op te gaan hangen bij maneges door t hele land?

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:31

Daar ben ik nou ook wel nieuwsgierig naar.... je hoort wel veel van dit soort verhalen, maar zijn er ook daadwerkelijk al paarden gestolen op deze manier?

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 11:45

hmmm bij mij was het een zwarte Pick Upe wagen en geen wit bestelbusje.
maar ik denk dat we het goed in de gaten moeten houden en we elkaar op de hoogte moeten houden.
_Blacky_ schreef:
Ik kreeg net de link van dit topic van lovingtweety.

Vanmiddag was ik op stal, lekker gereden paard aan het afzadeln en poetsen, Staan er inene vanuit het niets 2 mannen bij de heinig(poetsplaats is ook omheind.) Ze kijken even en vragen wat de 3 paarden kosten, en wanneer ze dan opgehaald konden worden. Ik heb hun duidelijk gemaakt dat ze niet te koop zijn, en gevraagd het erf te verlaten. Ik ben na de weg gelopen en zag ze nog net wegrijden in een witbestelbusje. ik heb 2 cijfers en een letter kunnen zien maar meer niet. eigenaren zitten er nu wel flink over in :(

bah, Hoop dat dit gewoon oprecht geintreseerde waren, en niet van die rare mannen.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:35

Als het een bende is zullen ze vast wel met meerdere voertuigen werken ;).

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:39

Hier reed gister een zilvergrijze caddy het erf op en keerde en was weer weg.. Er zaten een man en een vrouw in.. Wij zaten bij de buren dus mijn vriend is gelijk in de tuin gaan staan om te kijken.. Vertrouw het allemaal maar niks.. :n
We wonen niet aan een doorgaande weg, de weg is ook nog eens doodlopend en een eigen weg en voor bestemmingsverkeer.. Dus die auto hoorde daar gewoon niet..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:48

tjongejonge wat een verhalen zeg!
Maar het is nu weer de tijd van het jaar he?Ik hoorde ook al dat er weer volop zadels gestolen worden.
Maar goed,een zadel is vervangbaar,je geliefde paard natuurlijk niet! |(
Ben blij dat ik ze aan huis heb staan,en nog staan mn zintuigen op scherp hoor!Als ik iets hoor sta ik paraat met "ontvangst materiaal" hihi

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:58

De zoon van de mensen waar t paard staat zit bij de politie, alleen andere regio.Die heeft aantekening gemaakt, en we zijn zelf nog na de politie gegaan. Bij een rondvraag in de buurt was dat busje al opgemerkt op eerdere erf van mensen. Beetje apart.

Verder komt er nu een hek voor de oprijlaan, en camera's, al kunnen we dan alleen maar zien wie het evt. zijn geweest :)

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:41

Oow, goed zo dat je wel actie onderneemt! :) En camera's schrikken veel verkeerde mensen af!